Waarom willen oudere westerse mannen een jong aziatisch vrouwtje?

Gestart door Phille, zaterdag 16 januari 2010, 16:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: stip66 op dinsdag 19 januari 2010, 14:42:17
Als je hier een Pay & Go koopt van â,¬ 50 ( +/- PHP 3,500 ), kan ik amper 10 minuten bellen naar ginds.


Wij kopen een Just Crazy Prepaid kaart van â,¬5.00  en bellen ± 60 minuten naar de   :smiley-philippines:

Er zijn ook andere kaarten, maar met deze kan je het langste bellen

Mihmi bekijkt telkens de tijd bij het begin en einde van het gesprek. Zodoende weet ze de voordeligste maatschappij er uit te halen. 

De kaart gaat in een keer op. ( De GSM gaat ginder van hand tot hand ).

Indien men meerdere gesprekken voert met een kaart, is de tijd uiteraard minder.

Stip66 ik dacht dat deze kaarten kende   :ikkeniebegrijp:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

stip66

Citaat van: Mawibata op dinsdag 19 januari 2010, 17:10:16
Stip66 ik dacht dat deze kaarten kende   :ikkeniebegrijp:

Ik ken deze kaarten inderdaad, Mawibata, deze worden hier overal te koop aangeboden, van â,¬ 5 tot â,¬ 20

Ik wou gewoon maar aantonen, dat men ginds, op 1 van de 7000 eilanden denken dat wij dezelfde maandelijkse onkosten ( in PHP of â,¬ ) hebben dan hun. Zij denken dat wij rijk zijn als men te weten komt dat ons maanelijks inkomen â,¬ 1500 is.

Men denkt ginds nog steeds dat wij ook php 6,000 betalen als huishuur. Met mijn maandelijkse huurlast van PHP 38,000 kom ik er nog goed van af in het Antwerpse.

Nog nooit opgevallen dat als ze iets willen kopen dit steevast wordt voorafgegaan door " It's only .... â,¬ " ?

:lachen:




stip66

#32
Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 15:44:33

En laat ons ook niet vergeten dat haar onderhouden, eenmaal in België ook een aardige duit zal kosten ... ik stel me toch wel veel vragen bij dit soort praktijken. Uiteraard de tijd zal uitmaken hoe hoog dit kostenplaatje uiteindelijk gaat zijn en of er dan nog budget overblijft om eventueel een bedrag naar de Filipijnen te sturen.


Heel simpel. Mooi, jong, sexy, lief, schattig of niet..... Duidelijke afspraken maken hierover. Naar Belgie komen = Nederlands leren en zelf werk zoeken, desnoods als poetsvrouw als start. Maar tja, sommige zijn daar vies van omdat ze in PH onderbetaald personeel hiervoor hebben. Zoals ik reeds aangaf, is een PH diploma ( ik heb de cursus onderwijzeres bekeken ginds, gewoon belachelijk, gewoon een westie om de studenten onzinvol bezig te houden ) hier waardeloos. Als ze dan toch wil studeren, kan Virgie dat hier doen. Ondertussen blijft ze de lessen wel volgen, in afwachting van haar visum. Ik heb geen zin om te investeren in een diploma dat uiteindelijk kan dienen om uw k*nt mee af te kuisen.

Ik heb respect voor de asawa van Mawibata, die ik reeds enkele malen in actie gezien heb in het restaurant, en ja het zijn lange ( avond ) uren.

De meeste ( potentiele nieuwelingen ) denken dat ze hier op hun luie krent kunnen gaan zitten en de man voor hun en de familie gaat werken.

Dat wordt hen inderdaad met de paplepel ingegeven door hun vriendinnen, met wie ze op stap gaan, enkel Belgie weet niemand van deze " Ingenieurs " liggen.

Wij hebben duidelijk afgesproken: als zij werkt kan ze ( eventueel ) geld opsturen, maar zij geeft zelf aan dat haar inkomen voor onze toekomst bestemd is, wil het thuisfront meer luxe, dan moeten ze volgens mijn vrouw maar harder en meer werken  :atyourservice:


Van geven is ook de beste koe doodgegaan  :lachen:

Luc

Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 16:22:55
@ Luc

Trouwens, jij gaat ervan uit dat ze dan 's avonds moet werken, wat voor een job heb jij dan zoal in gedachten?


De meesten die ik ken werken in de horeca. Kamermeisje, in de keuken. Hard werken, lange uren, weekends...

Ken er ook velen die seizoensarbeid doen hier in de fruitstreek. Appels plukken etc...

In Nederland is de situatie een beetje beter denk ik. Ik ken er die in de thuiszorg werken, op de gemeente, in de bibliotheek. Kantoorwerk. Kun je hier in België vergeten.

Ik moet toch zeggen dat ik er heel veel ken die veel en hard werken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stip66

Citaat van: Luc op dinsdag 19 januari 2010, 18:37:01
Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 16:22:55
@ Luc

Trouwens, jij gaat ervan uit dat ze dan 's avonds moet werken, wat voor een job heb jij dan zoal in gedachten?


De meesten die ik ken werken in de horeca. Kamermeisje, in de keuken. Hard werken, lange uren, weekends...

Ken er ook velen die seizoensarbeid doen hier in de fruitstreek. Appels plukken etc...

In Nederland is de situatie een beetje beter denk ik. Ik ken er die in de thuiszorg werken, op de gemeente, in de bibliotheek. Kantoorwerk. Kun je hier in België vergeten.

Ik moet toch zeggen dat ik er heel veel ken die veel en hard werken.

De nagel op de kop, 98% van de Filippinas zijn werkzaam in hotelwezen, horeca of bij Joodse families hier in Antwerpen.
Spiegel ze van het begin geen luxeleven voor, dat hen wordt gedicteerd door hun entourage.
Vooral je jongeren, met hun " sexy " body en aboard geiligheid lopen met hunne kop ( 1000x ) tegen dezelfde illusie.
Zij denken nog steeds dat Belgie Disneyland is.

Phille

interessant, zoals ik hier al meerdere keren heb kunnen lezen geloven ze het toch niet dat wij niet rijk zijn, wat gebeurt er dan eenmaal ze hier zijn ze tot de conclusie komen dat er zich hier geen ezels in den hof staan die geld sch**ten, de kippen geen gouden eieren leggen, men hier gewoon hard moet werken om een iet of wat goed leven te kunnen hebben, dat ze tot de conclusie komen dat het diploma (indien ze der één hebben er erg trots op zijn) hier geen zak waard is, ze amper aan den bak komen wegens niet de juiste kwalificaties en gebrek aan kennis van de taal, dat eigenlijk het hier even erg is voor mensen die niet meekunnen met onze maatschappij als in hun eigen land (of misschien nog erger), indien zij niet kunnen gaan werken er dus geen (of weinig) geld kan gestuurd worden (gezichtsverlies) ? Veel vragen, ik weet het; en misschien hebben jullie den indruk dat ik een zwartkijker ben, maar dat is niet het geval hoor, ik wil mij alleen maar informeren, voorbereiden op wat eventueel gebeuren kan! En voor alle duidelijkheid, ik denk toch wel over een loon te beschikken die redelijk boven het gemiddelde zit van jan modaal (zonder arrogant te willen zijn) ... Ontstaan er dan geen frustraties, dit wegens dat het niet zo is als men dacht dat het zou zijn (dit ondanks alle pogingen dit duidelijk te maken, dit na het maken van goeie afspraken), gaat de desillusie dan geen verstrekende gevolgen hebben, gaat dit dan niet uitmonden op een scheiding? Want, meer en meer krijg ik toch den indruk dat het financiele aspect wel eens een grotere drijfveer is dan het vinden van een goeie man.   

xav

Citaat van: Digos op dinsdag 19 januari 2010, 16:02:43

@xav

Men laatste posting was helemaal geen reply op jouw situatie...postings.....maar was in het algemeen bedoeld zoals het de meeste moet vergaan met familie.

Citaatals jij nu vb in het buitenland werkt... je vrouw zit in belgie met de kinderen en is huisvrouw (heeft misschien uitkering)... ga je haar dan ook geen geld opsturen...?

Ja dan ga ik ook zeker geld opsturen, en ondertussen ben ik volledig mee, met jouw situatie  :thumb: en is niet meer dan normaal.

We gaan hier misschien wel een beetje  :offtopic: onderhouden van vrouw en kinderen.....OK wat met de familie?


ah ok...  :happy2: ...


@phille... de familie steunen doe ik maar een zeer klein deel(max 2000P/per maand)... en dat laat ik zo... dan weet ik het tenminste nu, want eens je zegt "nee" wat zal er achter de rug gebeuren denk je...? en dit doen ze niet om je pijn te doen of te bedriegen, maar voor hun snijd het mes aan 2 kanten... jij die zegt dat er niks naar de familie mag gaan en haar familie die zich kwaad maken op haar dat er niks hun weg uit komt... maar ik kan zeggen dat de schoonfamilie goed meevalt voor mij... ik breng elke keer wat mee voor hen dat hier peanuts kost maar daar bijna niet te verkrijgen en daar zijn ze zeer content mee...

Fail_over

#37
Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 21:02:50
Want, meer en meer krijg ik toch den indruk dat het financiele aspect wel eens een grotere drijfveer is dan het vinden van een goeie man.   

Generaliseren. Zij, hunnie, iedereen wil..., zij doen allemaal...., die groep wil alleen maar.....

Je kunt niet generaliseren dat ze allemaal hetzelfde willen. Wel dat er van hun cultuur, leefomstandigheden een bepaalt beeld groeit. Natuurlijk. In Dubai leven alleen maar miljonairs! Drinken iedere dag champagne. In hotelkamers vol met gouden kranen.
Zou jij daar geen rijke chick willen scoren? Dan ben je van je financiele zorg af.

Toch zijn er Pinays die wel een zorgzame man willen. Dat gezuip en gerook, en de heledag rondhangen en niets doen verafschuwen.

Maar dan moet ge wel goe zoeken.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

@ Fail_Over

Begrijp mij niet verkeerd. Hetgeen ik schrijf is alleen maar om beter te kunnen begrijpen welke ervaringen men hier heeft. Wat gebeurt er nadat men trouwt en naar Belgie komt, iedereen is het er volmondig over eens dat geld een belangrijke rol speelt, dus wat indien het niet blijkt te zijn zoals men in gedachte had.

Ik zeg niet dat mijn toekomstige zo is; ik zeg niet dat alle filipina's zo zijn; ik vraag mij alleen af "what if".

Je kan toch niet ontkennen dat de algemene filipijnese perceptie van die aard is dat zij denken dat wij rijk zijn, hier kan je niet omheen. Bijgevolg heeft men een bepaald verwachtingspatroon die niet strookt met de westerse realiteit. Dus ... welke zijn de ervaringen, welke zijn de te verwachten problemen, want discussies betreffende financiele zaken zullen er zich voordoen, ik denk dat je dat ook niet kan ontkennen. De vraag is, hoe zwaar weegt dit dan? Hoe groot is de druk vanuit het thuisfront?

Laat mij duidelijk zijn, ik wil met mijn vriendin trouwen en zoals men zegt; een verwittigd man is er twee waard.


Amice

CitaatWat is voordeliger het geld te zetten op een spaar rekening of het in het SSS te steken?

Ik denk dat dergelijke berekening meer opbrengt als je het vergelijk maakt met bv.de AOW,want ook daar zullen varianten voor aanwezig zijn die meer opbrengen. men zal er zowel in de filippijnen als in nederland/belgie echter niet blij mee zijn omdat met "vreemdgaan" wel het stelsel ondermijnt wordt. Maar dat terzijde.

Even een correctie: men betaald pas inkomstenbelasting in de filippjnen vanaf een bepaald bedrag ik dacht dat het inkomen hoger moet zijn dan P15000 per maand, daaronder is men niet verplicht om belasting te betalen. Dit wordt zelf door de werkgever ook niet ingehouden ingeval van een normale werkplek. Zelfstandige ondernemers hebben ook een vrijstelling voor de omzet/inkomsten, waaronder welk bedrag ze geen belasting betalen.

Voorts denk ik niet dat een dergelijke berekening opgaat aangezien er vaak geen vergelijk is. Er zijn nl. niet zoveel ouderen die een pensioen bij de SSS af anderszins opbouwen, omdat er simpelweg geen geld voor is.(het aantal daarvoor op de wereld gezette kinderen  buiten beschouwing gelaten)
Alles wat men als buitenlander derhalve dienaangaande bijdraagt is voor hen al een verbetering.

Men is echter vrij om dit naar eigen bestwil in te vullen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent