Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CFO-sticker

Gestart door Nemo, vrijdag 30 mei 2014, 15:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Citaat van: Amice op zondag 31 augustus 2014, 16:38:11
Citaat van: Ronald-D op zondag 31 augustus 2014, 13:52:05
Even een aanvulling.
Voorbeeld: alhoewel we al waren getrouwd... wilden ze toch dat mijn vrouw mijn cenomar liet zien.. Met als reden Hoe mijn vrouw wist of ik niet al getrouwd was met een ander.
Belachelijk natuurlijk omdat we sowieso niet konden trouwen zonder mijn cenomar... Maar ze wilden het beslist zien!

Mijn vrouw  was zo wijs van tevoren om alle documenten die ze van haar, van mij en van ons samen had mee te nemen en kon ze alles laten zien waar ze om vroegen.

Laat haar gewoon voor de zekerheid alles meenemen wat ze heeft.

Waar gaat dat eindigen dan?
Straks vragen ze nog of jij even mee wilt komen en je broek wilt laten zakken om te checken of je wel n man bent. Als je geluk hebt mag een polaroid ook.
:lachen:

Probleem is dat Filipina's zich niet (durven) weren en maar Opo zeggen. :jajaja:







Inderdaad Amice, daar heb je absoluut gelijk in. En omdat ze zich niet durven te verweren laten ze zich ook makkelijk wegsturen om de volgende keer terug te komen.

robinson7268

Citaat van: Ronald-D op zondag 31 augustus 2014, 13:21:01
En laat haar héél vroeg aanwezig zijn!
Het is daar ontzettend druk en het kan zo zijn dat ze de hele dag zit te wachten en dan alsnog niet aan de beurt komt.
Ze laten je dan ijskoud een andere dag terug komen.

Procedure is veranderd. Je hoeft niet meer in de rij te staan en vroeg aanwezig te zijn. Je moet je nu aanmelden voor een bepaalde datum:

zie ook: http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=2342:steps-with-images&catid=110:frequently-asked-questions&Itemid=858

Rich

Citaat van: robinson7268 op maandag  1 september 2014, 13:11:04
Citaat van: Ronald-D op zondag 31 augustus 2014, 13:21:01
En laat haar héél vroeg aanwezig zijn!
Het is daar ontzettend druk en het kan zo zijn dat ze de hele dag zit te wachten en dan alsnog niet aan de beurt komt.
Ze laten je dan ijskoud een andere dag terug komen.

Procedure is veranderd. Je hoeft niet meer in de rij te staan en vroeg aanwezig te zijn. Je moet je nu aanmelden voor een bepaalde datum:

zie ook: http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=2342:steps-with-images&catid=110:frequently-asked-questions&Itemid=858

De boel niet verwarren. Het gaat over het afhalen van de CFO sticker en niet over het volgen van het ceminar.
Rich de Nederbelg.

joost


Rich : De boel niet verwarren. Het gaat over het afhalen van de CFO sticker en niet over het volgen van het ceminar.


Nemo : Hey Allemaal,

Nee, ze heeft nog geen seminar gevolgd. Volgens haar vrienden was dit op de dag zelf. Eerst seminar volgen en
dan nadien een persoonlijk interview om je relatie te bewijzen, met foto's en mails, afgeprinte chats en zo, en dan nadien de sticker...?

Is op de website van CFO GOV weinig over te vinden....vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Fijn weekend!

Er staat toch duidelijk dat ze het ceminar nog moet volgen Rich.

Joost.

Amice

Citaat van: joost op maandag  1 september 2014, 14:47:30

Rich : De boel niet verwarren. Het gaat over het afhalen van de CFO sticker en niet over het volgen van het ceminar.


Nemo : Hey Allemaal,

Nee, ze heeft nog geen seminar gevolgd. Volgens haar vrienden was dit op de dag zelf. Eerst seminar volgen en
dan nadien een persoonlijk interview om je relatie te bewijzen, met foto's en mails, afgeprinte chats en zo, en dan nadien de sticker...?

Is op de website van CFO GOV weinig over te vinden....vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Fijn weekend!

Er staat toch duidelijk dat ze het ceminar nog moet volgen Rich.

Joost.

Volgens mij reageert Rich op de gegeven link van CFO over de wijziging van de procedure en niet naar het oorspronkelijk post in dit topic.

Maar die link lezende maak ik daar niet uit op dat het specifiek om de sticker gaat, er wordt nl. gesproken over counseling.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: joost op maandag  1 september 2014, 14:47:30

Rich : De boel niet verwarren. Het gaat over het afhalen van de CFO sticker en niet over het volgen van het ceminar.


Nemo : Hey Allemaal,

Nee, ze heeft nog geen seminar gevolgd. Volgens haar vrienden was dit op de dag zelf. Eerst seminar volgen en
dan nadien een persoonlijk interview om je relatie te bewijzen, met foto's en mails, afgeprinte chats en zo, en dan nadien de sticker...?

Is op de website van CFO GOV weinig over te vinden....vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Fijn weekend!

Er staat toch duidelijk dat ze het ceminar nog moet volgen Rich.

Joost.

Sorry Joost, je hebt gelijk.  Niet goed gelezen van mij  :weia:
Rich de Nederbelg.

Rich

Altijd oppassen voor fixers  :jajaja:

FAKE CFO STICKER FROM 'FIXER' DISCOVERED IN NAIA
21 juli 2015 om 1:32
PASAY, Philippines–Immigration Officers thwarted the attempt to traffic a 23-year-old Filipina to Japan by using a fake Commission on Filipino Overseas (CFO) Sticker in her passport last July 2.

The victim, whose name is withheld for her protection, attempted to depart to Japan via China Airlines flight No. CI702.  She previously worked as an entertainer in Japan, and upon inspection presented a spouse visa.

Immigration Officer Mark Gonzales detected the fraudulent CFO sticker on the victim's passport when she presented it for immigration inspection.

A CFO sticker and certificate is required of Filipino spouse visa holders before departure from the country.

Upon interview by Travel Control and Enforcement Unit Officer Vincent Estacio, the victim admitted that her application for clearance was initially disapproved because of lack of documents.  She then decided to secure the help of a 'fixer' whose identity is unknown.

She admits to have paid P25,000 to acquire the fake document.

Immigration Spokesperson Elaine Tan reminded passengers not to resort to seeking assistance from illegal recruiters and fixers.  "Illegal recruiters and fixers are not welcome in the bureau," she said.  "Our immigration officers are in constant lookout for these crooks," Tan added.

The victim was immediately referred to the Inter-Agency Council Against Human Trafficking for further investigation.


Source : https://www.facebook.com/notes/bureau-of-immigration-republic-of-the-philippines/fake-cfo-sticker-from-fixer-discovered-in-naia/587509234721121
Rich de Nederbelg.

daf105paccar

Er wordt inderdaad grondig gecontroleerd op CFO (sticker) bewijs.
Mijn vrouw moest naast CFO bewijs ook haar Belgische verblijfskaart tonen.


Mijn advies aan allen is let op dat je in orde bent. :sigs206fo3: :sigs206fo3:

ronny

als ik met mijn vrouw die in de philipijnen woont op reis ga voor 10 dagen naar thailand moet ze dan ook cenimar volgen en sticker hebben

Rich

Citaat van: ronny op zaterdag 12 december 2015, 17:53:47
als ik met mijn vrouw die in de philipijnen woont op reis ga voor 10 dagen naar thailand moet ze dan ook cenimar volgen en sticker hebben

Neen dan is het niet nodig.
Rich de Nederbelg.