visum status staat einelijk op site DVZ hoe lang nog wachten nu

Gestart door stef boss, donderdag 11 september 2014, 16:23:22

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Vandaag een afpsraak met de Belgische ambassade voor een friendvisa proberen te maken via mobile. Na een paar minuten belkrediet opgesoupeerd rond 400 pesos. Nadien trachten terug te bellen geen contact meer kunnen nemen.
Via landline zou het veel  goedkoper zijn maar blijkbaar kun je nergens nog met een landline tegen betaling bellen. In cebu city kan het nog bij PLDT maar alleen met kaarten van 100 pesos wat niet genoeg blijkt te zijn.
In de directe familie van mijn vriendin heeft niemand een landline.
Iemand een oplossing hiervoor of zit er niets anders op om maar met mobile te bellen?

Amice

Er zijn ook PLDT winkels waar je kunt bellen en anders zijn er ook landline phones genoeg bij veel sari sari stores & bakeries, wellicht is daar een deal mee te maken.  :weetikniet:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Bellen via mobile naar de ambassade is inderdaad peperduur.. en vaak geen verbinding
Het zijn immers geen landline nummers maar nummers van een Callcenter waarop die verdienen op kosten van de beller denk ik. (900) (903) (909).
Vergelijkbaar met de alle 900 nummers in België (0,3 tot 2â,¬/ minuut!)
Zoals Amice aangaf : via PLDT-winkel lijkt me dan de beste optie. Wellicht bel je dan tegen afrekening volgens gespreksduur.
Wel 1 909 1014545 bellen dan. Er staan 3 nummers , te kiezen afhankelijk van met wat jij gebruikt als beller...

froggy007

Waarom niet bellen met Skype?
Deed ik altijd zo naar de Belgische ambassade en is goedkoop.

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 11 februari 2015, 06:55:39
Er zijn ook PLDT winkels waar je kunt bellen en anders zijn er ook landline phones genoeg bij veel sari sari stores & bakeries, wellicht is daar een deal mee te maken.  :weetikniet:

Pldt...RCPI.....PT&T.............

niceke

Citaat van: jiggy op woensdag 11 februari 2015, 00:43:31
Graag gedaan, Walter.
Ik vond het, nu ik wat tijd had, mijn morele plicht om op die manier bij te dragen met info en ervaringen om zo te proberen mensen in dezelfde situatie op de juiste weg te zetten en niet op het verkeerde been !

Dat je door het afsluiten van de medische verzekering vóór de aanvraag wilt aantonen dat jullie de moeite doen om op voorhand alles te regelen is een "nobel doch nodeloos" gebaar, denk ik.
Ik heb gezocht en gezocht in de Faqs zoals je aangaf, maar niets gevonden.
Wil je dat nog eens opzoeken? Want dat benieuwt me nu wel !
Dit zou immers tegenstrijdig zijn met wat ze zelf aangeven op deze pagina :

http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?ACT=5&content=37&mnu=28

waarin onder TRAVEL INSURANCE duidelijk staat :
" In case of approval, applicants have to produce an original medical and travel medical insurance valid for all Schengen countries issued by a Philippine or European insurance company (+ 1 photocopy).

Opmerking hierop : een ORIGINEEL nooit gevraagd (ik spreek wel over 3 jaar geleden) enkel een gemailde pdf was voldoende om het visa voor afgifte voor te bereiden.

Beste Jiggy,

In verband met de faq bedoelde ik over AXA medische verzekering en terugbetaling indien visum aanvraag geweigerd is.
--> Q: My visa was not granted, can I get my money back?
A: Yes. We will need a proof of the visa denial and we will refund in full.
Link van de faqs --> https://www.axa-schengen.com/en/FAQ

Vandaag heb ik slechte nieuws vernomen via DVZ website in verband met opvolging van onze dossier namelijk geweigerd.

Datum visumaanvraag:    Dec 29 2014
Datum registratie visumaanvraag door Dienst Vreemdelingenzaken:    Jan 27 2015
Beslissing/Status Dossier:    WEIGERING
Datum beslissing/Status Dossier:    Feb 10 2015

Van zodra mijn vriendin een email ontvangen geeft zullen we hopelijk meer weten om welke reden.

Nogmaals bedankt Jiggy voor de goede informatie  :thumb:

Mvg,
Walter

jiggy

Citaat van: froggy007 op woensdag 11 februari 2015, 14:22:23
Waarom niet bellen met Skype?
Deed ik altijd zo naar de Belgische ambassade en is goedkoop.

Kan men (900) (903) (909) nummers  bellen via Skype?????
Ik vermoed dat jij inderdaad spreekt van vroeger, toen je nog naar een LANDLINE van de ambassade kon bellen.
Waarom anders (EN ENKEL ) de mogelijke oproepen via de specifieke kanalen via dewelke je belt???

1 909 1014545 (PLDT only through landline or SMART mobile phone)
1 903 1014545 (Bayantel only through landline)
1 900 1014545 (Globe through landline and GLOBE mobile phone)


Appointments for visa have to be made through the service centre.  No appointments will be accepted if requested through other channels than the Service Center (! can only be reached from within the Philippines)

Dus... vermoed ik dat bellen via Skype niet meer zal lukken... Skype is een internetapplicatie niet aan een plaats (lokaal nummer) gebonden

jiggy

Citaat van: niceke op woensdag 11 februari 2015, 15:22:40
Citaat van: jiggy op woensdag 11 februari 2015, 00:43:31
Graag gedaan, Walter.
Ik vond het, nu ik wat tijd had, mijn morele plicht om op die manier bij te dragen met info en ervaringen om zo te proberen mensen in dezelfde situatie op de juiste weg te zetten en niet op het verkeerde been !

Dat je door het afsluiten van de medische verzekering vóór de aanvraag wilt aantonen dat jullie de moeite doen om op voorhand alles te regelen is een "nobel doch nodeloos" gebaar, denk ik.
Ik heb gezocht en gezocht in de Faqs zoals je aangaf, maar niets gevonden.
Wil je dat nog eens opzoeken? Want dat benieuwt me nu wel !
Dit zou immers tegenstrijdig zijn met wat ze zelf aangeven op deze pagina :

http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?ACT=5&content=37&mnu=28

waarin onder TRAVEL INSURANCE duidelijk staat :
" In case of approval, applicants have to produce an original medical and travel medical insurance valid for all Schengen countries issued by a Philippine or European insurance company (+ 1 photocopy).

Opmerking hierop : een ORIGINEEL nooit gevraagd (ik spreek wel over 3 jaar geleden) enkel een gemailde pdf was voldoende om het visa voor afgifte voor te bereiden.

Beste Jiggy,

In verband met de faq bedoelde ik over AXA medische verzekering en terugbetaling indien visum aanvraag geweigerd is.
--> Q: My visa was not granted, can I get my money back?
A: Yes. We will need a proof of the visa denial and we will refund in full.
Link van de faqs --> https://www.axa-schengen.com/en/FAQ

Vandaag heb ik slechte nieuws vernomen via DVZ website in verband met opvolging van onze dossier namelijk geweigerd.

Datum visumaanvraag:    Dec 29 2014
Datum registratie visumaanvraag door Dienst Vreemdelingenzaken:    Jan 27 2015
Beslissing/Status Dossier:    WEIGERING
Datum beslissing/Status Dossier:    Feb 10 2015

Van zodra mijn vriendin een email ontvangen geeft zullen we hopelijk meer weten om welke reden.

Nogmaals bedankt Jiggy voor de goede informatie  :thumb:

Mvg,
Walter

Slecht nieuws inderdaad , de zoveelste......
Zoals in mijn voorspelling : voor half februari...
Van waar is je vriendin?
De email (binnen de 3dagen, vermoed ik) zal aangeven op welke dagen en uren je de documenten en paspoort kan ophalen, laten ophalen of .. toezenden via LBC.
Via LBC duurt het minder dan 5 werkdagen (of schreef ik dat reeds?)

Jij bent nu in België en zij daar?
De weigeringsbeslissing is in het Nederlands.. Dus zij zal jou daarvan fotos moeten maken vrees ik eer je alle opmerkingen kent..

Ivm met die verzekering. Ik zocht  idd verkeerdelijk om de website van de ambassade. Je gaf dat niet duidelijk aan !


Herbie

Het is altijd op een dinsdag om de resultaten af te halen, een week later dan je ziet op de webside, zo ben je al een week kwijt om in beroep te gaan. Zo slim zijn ze wel.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Citaat van: Herbie op woensdag 11 februari 2015, 23:09:01
Het is altijd op een dinsdag om de resultaten af te halen, een week later dan je ziet op de webside, zo ben je al een week kwijt om in beroep te gaan. Zo slim zijn ze wel.

Citaat van: Herbie op woensdag 11 februari 2015, 23:09:01
Het is altijd op een dinsdag om de resultaten af te halen, een week later dan je ziet op de webside, zo ben je al een week kwijt om in beroep te gaan. Zo slim zijn ze wel.

Ik ga ze niet verdedigen, doch wil wel OBJECTIVEREN zodat berichten kunnen leiden tot juiste info:

Het zichtbaar zijn op de website heeft geen invloed op de mogelijke beroepstermijn:
Men heeft 30 dagen NA de kennisgeving van de beslissing. (Art 39/57 Van de wet van 15-12-1980) :

§ 2. De in paragraaf 1 bepaalde beroepstermijnen beginnen te lopen :
PER POST
2° wanneer de kennisgeving is gebeurd bij aangetekende brief of bij gewone brief, vanaf de derde werkdag die volgt op die waarop de brief aan de postdiensten overhandigd werd, tenzij de geadresseerde het tegendeel bewijst;
BIJ AFHALING
3° wanneer de kennisgeving is gebeurd door afgifte tegen ontvangstbewijs, vanaf de eerste dag die volgt op de afgifte of de weigering tot ontvangst;