visum status staat einelijk op site DVZ hoe lang nog wachten nu

Gestart door stef boss, donderdag 11 september 2014, 16:23:22

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

beste op 25 juni heeft mijn vrouw visumaanvraag gedaan het staat nu op de site van DVZ weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer duurt eer ze beslissen ?
is geregistreerd van 8 september
 
FOD Binnenlandse zaken - Dienst vreemdelingenzaken

Logo FOD



Visumaanvraagnummer:  prive
Datum visumaanvraag:  Jun 25 2014
Datum registratie visumaanvraag door Dienst Vreemdelingenzaken:  Sep 8 2014
Beslissing/Status Dossier:  In behandeling
Datum beslissing/Status Dossier:   
extra info1:  Indien een dossier nog in behandeling is of indien het dossier nog niet behandeld is omdat gewacht wordt op de verzending per diplomatieke valies van de documenten die de visumaanvraag ondersteunen, verschijnt als datum, de datum waarop de visumaanvraag geregistreerd werd door de Dienst Vreemdelingenzaken. 
extra info2:  In principe wordt de beslissing verzonden op de dag dat ze getroffen wordt. Het kan echter soms enkele dagen duren voordat de diplomatieke of consulaire post de beslissing effectief ontvangt.



Rich

Soms 2 maanden, maar meestal langer......4, 5,....  :weetikniet:  De feestdagen zitten er ook aan te komen.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Zo te lezen , dik twee maanden onder het stof gelegen op de ambassade das het probleem.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bigfoot12345

Bij ons duurde het 6 weken maar ken iemand die nu al 3 maand zit af te wachten

Cosyns Guy

Citaat van: bigfoot12345 op vrijdag 12 september 2014, 11:38:09
Bij ons duurde het 6 weken maar ken iemand die nu al 3 maand zit af te wachten
Toch een mooie uitvinding internet....sigh

froggy007


Donnie

Betreft het hier een aanvraag voor een visum kort verblijf?  Dat zou niet langer dan 60 dagen mogen duren als de Belgische autoriteiten hun vak verstaan (als er stukken ontbreken) en eigenlijk maximaal 30 als het slechts nadere inspectie betreft. Volgens de Schengen regels is dat de maximale behandeltijd. En die kun je ook zelf terug vinden.

Bron: de Schengen visum code waarin alle regeltjes staan, artikel 23:
CitaatArtikel 23
Beslissing over de aanvraag


1.   Op aanvragen die overeenkomstig artikel 19 ontvankelijk zijn, wordt beslist binnen vijftien kalenderdagen na de datum van indiening.

2.   Deze termijn kan in individuele gevallen worden verlengd tot ten hoogste dertig kalenderdagen, met name wanneer nader onderzoek van de aanvraag noodzakelijk is, of in geval van vertegenwoordiging, wanneer de autoriteiten van de vertegenwoordigde lidstaat worden geraadpleegd.

3.   Deze termijn kan in uitzonderlijke gevallen, wanneer aanvullende documenten vereist zijn, worden verlengd tot ten hoogste zestig kalenderdagen.

4.   Tenzij de aanvraag ingetrokken is, wordt beslist:
a) een eenvormig visum af te geven overeenkomstig artikel 24;
b) een visum met territoriaal beperkte geldigheid af te geven overeenkomstig artikel 25;
c) een visum te weigeren overeenkomstig artikel 32, of
d) de behandeling van de aanvraag af te breken en over te dragen aan de bevoegde autoriteiten van de vertegenwoordigde lidstaat overeenkomstig artikel 8, lid 2.

Het feit dat het nemen van vingerafdrukken fysiek onmogelijk is, overeenkomstig artikel 13, lid 7, onder b), mag geen invloed hebben op de afgifte of de weigering van een visum.

Bron:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32009R0810&from=EN

Ook heeft men de plicht aanvragers correct te informeren over stappen en procedures.  Lijkt er op dat men dus op meerdere fronten de EU regels overtreed...

Rich

Citaat van: Ronny55 op donderdag 11 september 2014, 23:37:53
Zo te lezen , dik twee maanden onder het stof gelegen op de ambassade das het probleem.

Ik denk niet dat dat altijd het probleem is. Misschien is het in sommige gevallen al binnen een week in Brussel.

Iedereen wil nu eenmaal snel uitsluitsel, en men denkt blijkbaar dat hij of zij de enige is die een visum aanvraagt, maar we moeten ook een beetje redelijk blijven.

Aanvragen gezinshereniging komen van over de hele wereld en niet enkel van de  :smiley-philippines: begot.  Vorig jaar kreeg DVZ zo'n 30.000 aanvragen te verwerken, dat zijn zo'n 125 dossiers per dag, dus het lijkt me nogal logisch dat het een tijdje kan duren.
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op zaterdag  4 oktober 2014, 14:34:09
Citaat van: Ronny55 op donderdag 11 september 2014, 23:37:53
Zo te lezen , dik twee maanden onder het stof gelegen op de ambassade das het probleem.

Ik denk niet dat dat altijd het probleem is. Misschien is het in sommige gevallen al binnen een week in Brussel.

Iedereen wil nu eenmaal snel uitsluitsel, en men denkt blijkbaar dat hij of zij de enige is die een visum aanvraagt, maar we moeten ook een beetje redelijk blijven.

Aanvragen gezinshereniging komen van over de hele wereld en niet enkel van de  :smiley-philippines: begot.  Vorig jaar kreeg DVZ zo'n 30.000 aanvragen te verwerken, dat zijn zo'n 125 dossiers per dag, dus het lijkt me nogal logisch dat het een tijdje kan duren.
Als ik dit zo lees..leve de Spaanse ambassades dan.Zij beslissen al dan niet over het visum verstrekken na een interview en NA het interview weet je direct of het goedgekeurd is of niet.In mijn vrouw haar geval zegden ze max. 2 weken, inclusief opsturen naar het thuisadres,voor je het hebt...en nog geen 2 weken later had ze het inderdaad.
Vraag mij trouwens af hoe iemand in hemelsnaam kan beslissen over een al dan niet schijnhuwelijk ergens 12.000 km verder ondanks een eerder interview in de Belgische Ambassade.Een interview blijft altijd een moment opname mij dunkt.En goeie toneelspelers zullen dat interview wel met vlag en wimpel doorstaan zeker ?

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  4 oktober 2014, 19:15:41
Citaat van: Rich op zaterdag  4 oktober 2014, 14:34:09
Citaat van: Ronny55 op donderdag 11 september 2014, 23:37:53
Zo te lezen , dik twee maanden onder het stof gelegen op de ambassade das het probleem.

Ik denk niet dat dat altijd het probleem is. Misschien is het in sommige gevallen al binnen een week in Brussel.

Iedereen wil nu eenmaal snel uitsluitsel, en men denkt blijkbaar dat hij of zij de enige is die een visum aanvraagt, maar we moeten ook een beetje redelijk blijven.

Aanvragen gezinshereniging komen van over de hele wereld en niet enkel van de  :smiley-philippines: begot.  Vorig jaar kreeg DVZ zo'n 30.000 aanvragen te verwerken, dat zijn zo'n 125 dossiers per dag, dus het lijkt me nogal logisch dat het een tijdje kan duren.
Als ik dit zo lees..leve de Spaanse ambassades dan.Zij beslissen al dan niet over het visum verstrekken na een interview en NA het interview weet je direct of het goedgekeurd is of niet.In mijn vrouw haar geval zegden ze max. 2 weken, inclusief opsturen naar het thuisadres,voor je het hebt...en nog geen 2 weken later had ze het inderdaad.
Vraag mij trouwens af hoe iemand in hemelsnaam kan beslissen over een al dan niet schijnhuwelijk ergens 12.000 km verder ondanks een eerder interview in de Belgische Ambassade.Een interview blijft altijd een moment opname mij dunkt.En goeie toneelspelers zullen dat interview wel met vlag en wimpel doorstaan zeker ?


Tja wie zal het zeggen  :weetikniet:

Ik weet wel dat interview training helpt en dat de 'weiss' methode ook zijn voordelen daarin biedt.
Een filipina waarvan haar visum tot 2x toe geweigerd was maar na interview training werd goedgekeurd om vervolgens haar naar  :belgiesmiley: te laten gaan om na 1 jaar haar  :belgiesmiley: vriend weer te verlaten want ze had immers wat ze wilde.

De vraag of iemand 12000km ver kan beslissen of het een schijnhuwelijk is ,lijkt me daarmee wel beantwoord want zelfs van 1 meter afstand kan dat dus niet, blijkbaar.

Wetende dat de  :belgiesmiley: ambassade hier mee leest, zou het dus wel eens een tip voor ze kunnen zijn om iets te gaan veranderen.

:atyourservice:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent