Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

pierrevanwies

#100
.

denk dat die twee effe een bult krijgen van het lachen vanuit hun balkonnetje als ze weten dat jullie denken dat je zomaar 80K borg gaat terugkrijgen.....

ik geloof er niet in de pinoy kennende....... enfin veel geluk ermee en veilige reis.

 

joselito

Daar geloof ik ook niet echt in,trouwens als de motor verzekerd is, dan is dat toch niet nodig
Ze zullen toch wel een Comprehensive Motor Insurance hebben.

The BPI/MS Comprehensive Motor Insurance comes with an extensive coverage to protect your vehicle from Accidental Collision and Theft, as well as protection from damages caused by Fire, Explosion, Lightning and Self-Ignition and Malicious Damage

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag 21 november 2014, 13:11:04
.

denk dat die twee effe een bult krijgen van het lachen vanuit hun balkonnetje als ze weten dat jullie denken dat je zomaar 80K borg gaat terugkrijgen.....

ik geloof er niet in de pinoy kennende....... enfin veel geluk ermee en veilige reis.

 
Je zegt waar ik ook aan dacht , maar wilde niet weer negatief overkomen. Ze gaan die dingen met het vergrootglas controleren op enige schade, daar mag je zeker van zijn,  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: joselito op vrijdag 21 november 2014, 13:16:29
Daar geloof ik ook niet echt in,trouwens als de motor verzekerd is, dan is dat toch niet nodig
Ze zullen toch wel een Comprehensive Motor Insurance hebben.

The BPI/MS Comprehensive Motor Insurance comes with an extensive coverage to protect your vehicle from Accidental Collision and Theft, as well as protection from damages caused by Fire, Explosion, Lightning and Self-Ignition and Malicious Damage

Dat zal niet voor verhuur motoren gelden, of de premie zal flink aangepast zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 21 november 2014, 13:24:25
Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag 21 november 2014, 13:11:04
.

denk dat die twee effe een bult krijgen van het lachen vanuit hun balkonnetje als ze weten dat jullie denken dat je zomaar 80K borg gaat terugkrijgen.....

ik geloof er niet in de pinoy kennende....... enfin veel geluk ermee en veilige reis.

 
Je zegt waar ik ook aan dacht , maar wilde niet weer negatief overkomen. Ze gaan die dingen met het vergrootglas controleren op enige schade, daar mag je zeker van zijn,  :jajaja:


Ik was om die reden dan ook al voorzichtig met mijn inleiding omtrent schade. Nog afgezien dat het geld de borg er weleens niet meer kan zijn.
Maar goed het zijn ervaren asian gangers dus ze zullen dat allemaal wel weten en wellicht hebben ze dat al ingecalculeerd.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Dreelien

Citaat van: josv op vrijdag 21 november 2014, 09:22:37
Fijne vakantie mensen en kom effe langs hier als je in Davao bent  :daag:

We hebben een paar dagen in Davao, dus waar zit je, wellicht komen we dan even gedag zeggen.


joselito

http://www.motortrade.com.ph/motorcycles/kymco/visa-r-110-spoke

deze scooter heb je voor minder dan 40 000 pesos nieuw
Een verzekering all in is tussen 4000 en 5000 pesos
Op die manier loop je geen enkel risico

Ronny55

Citaat van: joselito op zaterdag 22 november 2014, 10:27:10
http://www.motortrade.com.ph/motorcycles/kymco/visa-r-110-spoke

deze scooter heb je voor minder dan 40 000 pesos nieuw
Een verzekering all in is tussen 4000 en 5000 pesos
Op die manier loop je geen enkel risico

Citaat van: Dreelien op vrijdag 21 november 2014, 13:33:29
We hebben een paar dagen in Davao, dus waar zit je, wellicht komen we dan even gedag zeggen.

De registratie gaat dan het probleem zijn, ik weet dat een temporary registration wekelijks moet venieuwen dus veel hebben ze er niet aan, Ze zullen betr af zijn met jonge tweede hand waarvan de registratie nog geldig is voor de duur van hun verblijf  :weetikniet: en gezien ze eerst enkele dagen in Davao zijn , op 1 of 2 dagen lukt het zeker om iets betrouwbaars te vinden dacht ik zo.

In een vorig leven hebben we dat eens met een groep gedaan in de US, 2de hands gekocht en zes weken terug verkocht waar we ze gekocht hadden . Detrip was wel door een plaatselijke club georganiseerd, heeft ons toenertijd beginjaren '80 300$ gekost all-in voor de motto's en nog eens 500$ voor een volgwagen met de bagage en kleine depannage met motortrailer in geval van.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joselito

Ik heb dit al gedaan in de Filippijnen en zonder het minste probleem. Na 5 weken heb ik hem gewoon terug verkocht aan 8000 pesos minder. Ik was tevreden en de Filippino waar ik hem aan verkocht, was het ook. Hij had een zo goed als nieuwe scooter voor een goede prijs.
Je gaat de garage binnen en koopt hem. Na enkele uren is de motor klaar en na betaling rij er je gewoon mee weg
Ook met die 30 dagen hield ik geen rekening. Niemand heeft me ooit iets gevraagd
In januari ga ik terug voor 2 maanden en heb nu al een motor besproken. Dit maal is het een aangeslagen motor van 2014 (nog altijd zonder nummerplaat). Ze zeggen dat ze er gaat zijn de 3 week van januari :)


Motorcycle registration
Registration of vehicles

If you bought a brand new bike locally from a dealer the dealer usually registers it for you and also provides some basic third party liability insurance for one year. You will first get a temporary licence plate saying e.g. "For registration" and a "Certificate of Registration" while the dealer processes the registration at the Land Transportation Office. The temporary plate is valid for 30 days so that you can start using the bike straight away. If you want to use it excessively ask the dealer for an authorization letter from the Land Transportation Office confirming that you can use the vehicle with an improvised license plate.

Het eerste jaar heb ik er één gehuurd van de vriend van een vriend. Daar heb ik toen veel miserie mee gehad. Toen ik hem terug bracht hoorde hij zogezegd iets aan de motor en moest ik bijbetalen. Uiteindelijk heb ik een minnelijke schikking moeten treffen. En dan had ik nog het geluk dat de zus van de werkgever van mijn vriendin een rechter was. Dat heeft me toen meer gekost terwijl ik slechts 2 weken met oude Chinese brol had rond gereden.

Een waarborg zou ik nooit betalen. Wat als je ze niet terug krijgt. Je hebt je ticket al om terug naar huis te keren en dus sta je met je rug tegen de muur.

Amice

CitaatEen waarborg zou ik nooit betalen. Wat als je ze niet terug krijgt. Je hebt je ticket al om terug naar huis te keren en dus sta je met je rug tegen de muur.

Ja en dat weten ze uiteraard snel genoeg.

Als het geen betrouwbaar adres is dan is bij terugkeer(dat weten ze immers ook precies) de eigenaar zogenaamd weg en die keert pas terug als de tourist al weer is teruggevlogen.

Snel verdient geld.

Als tourist kun je dan aangifte doen maar dat is een wassen neus, zelfs al heb je relatives daar die je zou kunnen machtigen om de zaken af te handelen want die komt binnen de kortste keren bij je aan voor nog meer geld voor rechtzaken etc.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent