Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ook maar even mijn verhaal meegeven

Gestart door ExSerCo, zaterdag 22 november 2014, 05:32:43

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op zaterdag 22 november 2014, 14:02:36
Dit forum is er toch om te helpen, te waarschuwen door mensen die er ervaring in of mee hebben!
Was dit forum er 15 jaar geleden al maar geweest!! :jajaja:
Hoezo Peldo ?
Forum of niet, er zullen er steeds met open ogen inlopen.
Was al gehuwd toen ik dit forum ontdekte en ben altijd voorzichtig en nuchter gebleven voor ik haar huwde.
Het enige nadeel mannen hebben is dat ze met de verkeerde kop soms denken.
Tja,de geest is sterk maar het vlees is zwak he....

peldoman

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 22 november 2014, 14:10:53
Citaat van: peldoman op zaterdag 22 november 2014, 14:02:36
Dit forum is er toch om te helpen, te waarschuwen door mensen die er ervaring in of mee hebben!
Was dit forum er 15 jaar geleden al maar geweest!! :jajaja:
Hoezo Peldo ?
Forum of niet, er zullen er steeds met open ogen inlopen.
Was al gehuwd toen ik dit forum ontdekte en ben altijd voorzichtig en nuchter gebleven voor ik haar huwde.
Het enige nadeel mannen hebben is dat ze met de verkeerde kop soms denken.
Tja,de geest is sterk maar het vlees is zwak he....

Mijn inziens ben je lid van een forum om er informatie gegevens etc. uit te halen.
Waarschuwingen van andere leden serieus te nemen.
Vragen stellen en veel lezen.
Je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken maar ik heb er al een hoop aan gehad.
Alleen wou ik dat het er 15 jaar geleden al was, er zijn toch altijd dingen waarvan je zegt, had ik dat geweten!!


ExSerCo

Net antwoord gekregen op mijn vraag.

Neen, ze heeft nooit een officiële instantie ingelicht over de situatie waarin ze verzeilde.
En getuigen anders, de kinderen waren waarschijnlijk te klein (en dan nog twijfel ik of die er zouden kunnen over en mogen getuigen),
een familielid, maar die is helaas overleden.

Dus die piste lijkt gesloten te zijn.

Rich

#23
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 13:22:27
Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 13:02:15
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 12:55:57
kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Heeft ze daarvan dan aangifte gedaan destijds?  :neeneenee:



Ik heb haar de vraag gesteld, nu wachten op antwoord.

Amai zeg.... ze mogen nu zeggen dat ik zot ben..... maar ik heb toch enige levenservaring en mensenkennis opgedaan in mijn leven.
Ik kan nu echt niet aannemen dat ze me bij het 17de zet.
Probleem is natuurlijk dat eer je erachter komt, het te laat is.
En zoals sommigen hierboven zeggen dumpen en een ander zoeken, daar heb ik het dus echt moeilijk mee.

Natuurlijk is het goed om een beetje informatie te verzamelen zoals op een forum, maar niemand kent jouw vriendin zoals jij haar tot nu toe kent, en de gevoelens die je voor haar hebt.
Dus als jij aanvoelt dat je haar niet moet dumpen ( dat woord gebruik ik overigens liever niet, want het is geen stuk vuil) dan moet je dat niet doen.

In jouw verhaal herken ik veel dingen.
Ik heb mijn verhaal hier een paar jaar geleden ook neergeschreven, en het enige verschil is, dat ik de Filippijnen en hun cultuur al jaren kende.

Om kort te zijn, Ik ben nu getrouwd en woon met mijn vrouw in België. Zij heeft 3 kinderen, en toen ik haar leerde kennen leefde zij al een paar jaar gescheiden van haar echtgenoot. Ze hadden het niet breed en hij begon steeds meer te drinken met alle gevolgen vandien. Veel geweld naar haar en de kinderen. De details zal ik je besparen.
De kinderen leefden daarna bij haar.

Zij heeft annulment bekomen op grond van psychological incapacity.

Ook ik heb veel twijfels gehad in het begin, en ook mij is afgeraden om verder te gaan met haar. Maar vanbinnen voelde ik dat het goed zat, en alleen ik wist dat.
Natuurlijk moet je uitkijken en vooral testen om te zien hoe ze reageert op bepaalde dingen, maar dat heeft ze met mij ook gedaan, want ze wilde nooit meer met iemand in zee die om de haverklap met een voet in zijn stukken thuis komt.

Ik ben gelukkig met mijn vrouw en ik ben blij dat ik mijn eigen weg ben gegaan met haar, en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Kinderen wel of niet, dat deed en doet er niet toe.

Dus gebruik jouw mensenkennis en volg je gevoel zou ik zeggen. En als je echt teveel twijfels krijgt dan kan je nog een einde maken aan de relatie.



Rich de Nederbelg.

ExSerCo


Ronny55

Citaat van: Rich op zaterdag 22 november 2014, 14:56:09


Natuurlijk is het goed om een beetje informatie te verzamelen zoals op een forum, maar niemand kent jouw vriendin zoals jij haar tot nu toe kent, en de gevoelens die je voor haar hebt.
Dus als jij aanvoelt dat je haar niet moet dumpen ( dat woord gebruik ik overigens liever niet, want het is geen stuk vuil) dan moet je dat niet doen.

In jouw verhaal herken ik veel dingen.
Ik heb mijn verhaal hier een paar jaar geleden ook neergeschreven, en het enige verschil is, dat ik de Filippijnen en hun cultuur al jaren kende.

Om kort te zijn, Ik ben nu getrouwd en woon met mijn vrouw in België. Zij heeft 3 kinderen, en toen ik haar leerde kennen leefde zij al een paar jaar gescheiden van haar echtgenoot. Ze hadden het niet breed en hij begon steeds meer te drinken met alle gevolgen vandien. Veel geweld naar haar en de kinderen. De details zal ik je besparen.

Zij heeft annulment bekomen op grond van psychological incapacity.

Ook ik heb veel twijfels gehad in het begin, en ook mij is afgeraden om verder te gaan met haar. Maar vanbinnen voelde ik dat het goed zat, en alleen ik wist dat.
Natuurlijk moet je uitkijken en vooral testen om te zien hoe ze reageert op bepaalde dingen, maar dat heeft ze met mij ook gedaan, want ze wilde nooit meer met iemand in zee die om de haverklap met een voet in zijn stukken thuis komt.

Ik ben gelukkig met mijn vrouw en ik ben blij dat ik mijn eigen weg ben gegaan met haar, en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Kinderen wel of niet, dat deed en doet er niet toe.

Dus gebruik jouw mensenkennis en volg je gevoel zou ik zeggen. En als je echt teveel twijfels krijgt dan kan je nog een einde maken aan de relatie.


Dat is dan een kant van de medaillie , het kan allemaal heel goed verlopen en zelf heb ik ook wel een goede ervaring en ook zonder het forum, Niet alles loopt per definitie verkeerd. We willen gewoon wijzen op de variaties die ze gebruiken en waar al menigeen mee in de luren is gelegt. Je bent al eenmaal hier geweest dus heb je toch al wat ervaring met de cultuur. Maar spijtig genoeg zijn er twee kanten aan de medaille. Een VB, mijn vrouw heeft een collega op het werk die al 4 jaar een goedgelovige Kano aan het lijntje houd, die stuurd haar maandelijks 200 tot 500 $ op , eens per jaar komt ie naar de  :smiley-philippines: voor 4 weken dan is hare man de "chauffeur" die ze inhuurd om hen rond te rijden.  :floet: Geloof me dat is geen alleenstaand geval . Zo zijn er tig aantal verhalen die je niet voor mogelijk houd.   :jajaja:

Niemand wil je hier bang maken....Wil alleen zeggen hou je hoofd erbij, wil je geld opsturen , dan hou je aan bedragen die je zonder pijn kan missen, als het dan "jammer maar helaas" is, is er geen man overboord. Verder veel succes zou ik zeggen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Je zou als nieuweling schrik hebben om op dit forum iets te posten van je geliefde/toekomstige, steeds weer dat waarschuwende vingertje. Er zijn inderdaad minder goede pinays, die je enkel zien als wandelende ATM, maar tussen die 50 miljoen andere zullen er ook wel goeie tussen zitten. Vraag me dikwijls af waar de forumleden hun 'goeike' hebben gevonden?

Waarschuwen of het delen van eigen ervaringen kan zeker geen kwaad, maar directe afbreuk, vind ik erover. Wij vellen een oordeel over hetgene wat we hier te lezen krijgen, de persoon in kwestie zal over veel meer info beschikken dan wat hij hier neerpent. Iedereen verdient een kans, ook die gehuwde vrouw die nu apart leeft van haar echtgenoot. Het maakt er de situatie niet makkelijker op, maar moeilijk gaat ook. Dumpen zoals hier al geschreven, doet me denken aan vakantiegangers die hun hond aan een boom binden zodat zij 'ongestoord' op vakantie kunnen vertrekken.

Kan enkel maar zeggen, hou oren en ogen wijd open, wees kritisch en geef het een kans. En vergeet niet, moeilijk gaat ook!!

Blauwvinger

 :welcome:
Ik hoop voor je dat ze de ware voor je is en dat ze eerlijk is en je de waarheid heeft verteld.
Er zijn best goeie  tussen  :thumb:

Destijds heb ik ook annulment aangevraagd via advocaat 3 jaar terug en was zo rond de 80.000 Peso.
Eerst 40.000 peso, 4 maand later nog eens 40.000 peso, maand later was het rond.
kinderen waren al bij mijn gf en ex wilde niks met de kinderen te maken hebben.

Maar de ex van je gf heeft de kinderen  :denk:  :confused2: :ikkeniebegrijp:
Dan weet ik niet of het gaat lukken :denk:
Gaat een moeilijke klus worden.
Of de ex stuurt de kinderen naar jouw vriendin, maar kun  jij ze financieel ondersteunen :confused2:




smilingbee

Citaat van: Lorre op zaterdag 22 november 2014, 16:14:55
Je zou als nieuweling schrik hebben om op dit forum iets te posten van je geliefde/toekomstige, steeds weer dat waarschuwende vingertje. Er zijn inderdaad minder goede pinays, die je enkel zien als wandelende ATM, maar tussen die 50 miljoen andere zullen er ook wel goeie tussen zitten. Vraag me dikwijls af waar de forumleden hun 'goeike' hebben gevonden?

Ik ben het hier volmondig mee eens.
Ben hier zelf nog niet lang lid, heb wel al enige interessante info's en topics gelezen, maar heb toch wat bedenkingen bij het feit dat het voor sommigen blijkbaar nergens goed om leven is. Noch in  :belgiesmiley:, noch in  :nederlandsevlag:, noch in  :smiley-philippines:. vooral negatieve kritiek, denigrerend, een beetje koloniale mentaliteit. De meeste topics, vragen van nieuwelingen blijken hier meestal uit te monden in negatieve kritiek.   :ikkeniebegrijp:

Amice

Citaat van: smilingbee op zaterdag 22 november 2014, 21:12:17
Citaat van: Lorre op zaterdag 22 november 2014, 16:14:55
Je zou als nieuweling schrik hebben om op dit forum iets te posten van je geliefde/toekomstige, steeds weer dat waarschuwende vingertje. Er zijn inderdaad minder goede pinays, die je enkel zien als wandelende ATM, maar tussen die 50 miljoen andere zullen er ook wel goeie tussen zitten. Vraag me dikwijls af waar de forumleden hun 'goeike' hebben gevonden?

Ik ben het hier volmondig mee eens.
Ben hier zelf nog niet lang lid, heb wel al enige interessante info's en topics gelezen, maar heb toch wat bedenkingen bij het feit dat het voor sommigen blijkbaar nergens goed om leven is. Noch in  :belgiesmiley:, noch in  :nederlandsevlag:, noch in  :smiley-philippines:. vooral negatieve kritiek, denigrerend, een beetje koloniale mentaliteit. De meeste topics, vragen van nieuwelingen blijken hier meestal uit te monden in negatieve kritiek.   :ikkeniebegrijp:

Mja, dus moeten we liefdes romannen gaan schrijven hier want dat leest voor sommige beter?
Ook  wij kunnen de Filipijnen niet mooier maken dan het is en Filipina's zijn nu eenmaal gewoon mensen waar je net als op de posters hier nu kritiek kunt hebben.

De website van Cobra wordt alom geprezen door de  vele informatie en waarschuwingen die er staan maar veel positiefs staat daar ook niet in hoor.

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat die doet met een relatie maar als hier enkel zoete koek wordt geschreven dan is het nut van dit forum er gauw af en komt vanzelf weer de vraag waarom we niet de negatieve kanten belichten en daarvoor waarschuwen.

Stel jezelf de vraag maar eens wat je liever leest, antwoorden op je vragen en twijfels of roze bril verhalen?

Overigens zijn er hier ook mooie reisverslagen te lezen en ik ben juist voorstander ervan om dat meer te laten worden omdat daarin juist de weergave zit van het dagelijkse "vakantie" gebeuren waarin (als men het eerlijk schrijft) ook meteen te lezen valt wat er kan gebeuren in negatieve zin.

Onderbelicht hier vind ik het nacht & bar leven waarin juist de meeste trukjes worden toegepast op liefst onwetende toeristen maar waarvan ik stellig durf te beweren dat menigeen die voor de eerste maal als single naar de Filippijnen komt daar deel van uit (gaat)maken.
Terecht overigens want ook dat is een zijde van de Filipijnen, die men in het westen amper kent als men nog nooit hier is geweest maar waar je wel ontzettend veel leert over Filipina's en hun achtergronden,cultuur en motivaties die meespelen in de relatie met een filipina zelfs als men als tourist nooit in een bar hier is geweest.

Het verschil zit hem erin dat niet wij als criticasters maar zij de Filipina's die trukjes kennen en toepassen.
Zoals een forumlid hier al schreef " had ik dat 15 jaar geleden maar geweten", is door dit forum op velerlei gebied, niet meer van toepassing op nieuwkomers  want door de waarschuwingen wordt ze dat simpelweg ontnomen, ze kunnen het immers nu weten als ze dit forum lezen en hun vragen en twijfels stellen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent