Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ook maar even mijn verhaal meegeven

Gestart door ExSerCo, zaterdag 22 november 2014, 05:32:43

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 13:22:27
Amai zeg.... ze mogen nu zeggen dat ik zot ben..... maar ik heb toch enige levenservaring en mensenkennis opgedaan in mijn leven.

Misschien kan je dan even uitleggen hoe je zo'n annulment ziet,duur en kostprijs?

Hij Guimaras, zij Manila, rechtbank waar?

Advokaten bij elke zitting in de rechtbank een verplaatsing + hotel?

Of 1 van de echtgenoten die even op het vliegtuig stapt?

En welk budget heb je voorzien, dat zal wel wat meer kosten dan de aankoop van een GSM.

Gompie007

Kritiek, zowel positief als negatief is juist prima om te weten wat er allemaal te wachten staat als je met een Filipina/Filipino een relatie aan gaat.
En eventueel later voor het eerst naar de Filipijnen afrijst.

Maar om nu maar meteen te gaan roepen van dumpen  :negatief: als iemand gevoelens krijgt voor een Filipina waarvan de geschiedenis wat gecompliceerd is gaat mijn pet te boven.

Heb zelf 6 jaar geleden mijn vrouw leren kennen die toentertijd nog getrouwd was en een zoon heeft en ze wonen nu alweer 4 jaar in Nederland.

Bij de anulment is mijn vrouw alleen maar bij de advocaat geweest en alles werd betaald door haar ex......en was binnen 7 maanden geregeld.

Haar ex zat toentertijd illegaal in Zuid-Korea en had helemaal geen advocaat of rechtbank gezien, maar ging alles via telefoon en papier.

Dus in deze zaak...anulment kan alleen zal hij zelf voor de kosten moeten dragen, daar haar ex niet werk.
En wie zorgt er voor de kinderen (hoe oud?), de vader zelf of opa en oma wat ook veel voorkomt.




pierrevanwies

Dan had jij toch begot effe geluk gehad dat hare vorige lover in korea zat ,en als die op de koop toe dan nog zo gewillig geweest is om dat zelf allemaal zonder

problemen te financieren moet ie wel erg content geweest zijn met het gedacht dat ie dan van haar af was   :floet:  .

enfin, gewoonlijk gaat het niet zo zijn gang. 

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 23 november 2014, 02:42:30
Dan had jij toch begot effe geluk gehad dat hare vorige lover in korea zat ,en als die op de koop toe dan nog zo gewillig geweest is om dat zelf allemaal zonder

problemen te financieren moet ie wel erg content geweest zijn met het gedacht dat ie dan van haar af was   :floet:  .

enfin, gewoonlijk gaat het niet zo zijn gang. 
IDD, heeeeeel uitzonderdlijk.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:51:02
IDD, heeeeeel uitzonderdlijk.  :jajaja:

Zoals ze dus in de Filippijnen zeggen , maybe  :congratualtionsis0:

stijn54

Mijn advies is zoek een ander die single is en zonder kinderen. Het gaat niet over dumpen maar bezint voor ge begint.
Mijn eerste huwelijk is gestrand op het niet krijgen van kinderen, ik was gesteriliserd en zij wist dit niet   ( in t kort verteld - ik mocht dit niet vertellen van het huwelijksbureau omdat ik dan geen filipina kon krijgen wat achteraf gezien dikke bullshit was maar het was mijn eerste kennismaking met de Filipijnen).
Met onderlinge toestemming gescheiden doch ik had mijn ex filipina gezegd om toch iemand te huwen die zeker een kind wou en haar dat ook kon geven, Zij heeft mijn advies opgevolgd en is dan getrouwd met een Amerikaan en zij was in verwachting voor hun huwelijk. Ze is nu zes jaar met hem getrouwd en heeft twee kinderen.
In mijn tweede huwelijk was ik eerlijk van in het begin maar blijkbaar was zij dat niet. Ik weet nog steeds niet waarom zij met mij huwde.
Mijn advies toch oppasen en hoe simpeler de situatie hoe beter.
Als ge nog werkt in Belgie kunnen ze je vertellen wat ze willen.
Het beste.

ExSerCo

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 22 november 2014, 23:48:34

Misschien kan je dan even uitleggen hoe je zo'n annulment ziet,duur en kostprijs?

Hij Guimaras, zij Manila, rechtbank waar?

Advokaten bij elke zitting in de rechtbank een verplaatsing + hotel?

Of 1 van de echtgenoten die even op het vliegtuig stapt?

En welk budget heb je voorzien, dat zal wel wat meer kosten dan de aankoop van een GSM.

Hoe ik dat zie?
Eigenlijk nog geen idee.
Ik ben nu vooral info aan het vergaren om te zien of het haalbaar zou kunnen zijn.

Ik dacht al ergens gelezen te hebben dat de advocaat een trucje kon uithalen.
Ze weten zogezegd niet waar de ex uithangt.
De advocaat moet 3 keer (om de 6 maanden) een bericht publiceren in de krant om die persoon te zoeken.
Wanneer deze niet opduikt (en deze kans bestaat wel, want gezien hij op een klein eiland it, zo'n 700 km weg van Manilla), zou dit kunnen betekenen dat die ex niet meer in de PH leeft of zelfs overleden is.
Maar of dit allemaal wel zo kan?
Heeft hier nog iemand van gehoord?

Budget voor een annulment heb ik al horen variëren tussen de 80000 en de 180000 peso.
Er zit een groot verschil tussen het eerste en het tweede bedrag, maar daarop zal het nu niet aankomen. Wat niet betekent dat ik met centen moet smijten hoor.

Amice

Citaat van: ExSerCo op zondag 23 november 2014, 06:26:30
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 22 november 2014, 23:48:34

Misschien kan je dan even uitleggen hoe je zo'n annulment ziet,duur en kostprijs?

Hij Guimaras, zij Manila, rechtbank waar?

Advokaten bij elke zitting in de rechtbank een verplaatsing + hotel?

Of 1 van de echtgenoten die even op het vliegtuig stapt?

En welk budget heb je voorzien, dat zal wel wat meer kosten dan de aankoop van een GSM.

Hoe ik dat zie?
Eigenlijk nog geen idee.
Ik ben nu vooral info aan het vergaren om te zien of het haalbaar zou kunnen zijn.

Ik dacht al ergens gelezen te hebben dat de advocaat een trucje kon uithalen.
Ze weten zogezegd niet waar de ex uithangt.
De advocaat moet 3 keer (om de 6 maanden) een bericht publiceren in de krant om die persoon te zoeken.
Wanneer deze niet opduikt (en deze kans bestaat wel, want gezien hij op een klein eiland it, zo'n 700 km weg van Manilla), zou dit kunnen betekenen dat die ex niet meer in de PH leeft of zelfs overleden is.
Maar of dit allemaal wel zo kan?
Heeft hier nog iemand van gehoord?

Budget voor een annulment heb ik al horen variëren tussen de 80000 en de 180000 peso.
Er zit een groot verschil tussen het eerste en het tweede bedrag, maar daarop zal het nu niet aankomen. Wat niet betekent dat ik met centen moet smijten hoor.

Die constructie gaat hier niet op, er zijn immers ook nog kinderen in het spel en kinderen en gekken spreken veelal de waarheid. wat als ze in verhoor zeggen dat ze mama verleden week nog op bezoek gehad hebben?
Afgelegen eiland of niet, er is vast wel iemand die de krant leest en het doorgeeft, als hij zelf al niet de krant leest want die zijn op nagenoeg ieder eiland wel te verkrijgen.

Daarnaast zal men heus wel een onderzoek/navraag gestart worden via de barangay of cityhall van dat eiland naar het laatst bekende adres, wat zegt ze dan?

De genoemde constructie gaat in de regel enkel op als er geen enkel contact meer is met de ex.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cobra

Er zijn filipinas  :dollareyes: die vandaag nog met elke blanke willen aanpappen ongeacht wat voor iets het is, een alcoholist, womanizer, dictator etc. etc.etc.

Als ze maar dollars en een ticket krijgen.


Er zijn ook filipinas die absoluut niet met een gescheiden blanke iets willen hebben, haken meteen af als ze horen dat iemand gescheiden is.


Dit niet vanwege de persoon zelf, maar de vele ervaringen van andere filipinas met de exen van die persoon en de kinderen etc.


Die filipinas waarschuwen elkaar ook.



Zo ook hier word er gewaarschuwd om beter niet iets met een getrouwde filipina met kinderen te beginnen, vanwege de problemen die anderen al gehad hebben daar mee, o.a. :dollareyes: :dollareyes: echtgenoot die geld ruikt.


Een filipina die geen kinderen heeft en niet getrouwd is maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Vandaar ook de waarschuwingen hier.

Tot "dumpen" aan toe.


De persoon in kwestie zal zelf moeten bepalen wat hij er mee doet, maar makkelijk zal het zeer waarschijnlijk niet worden om ze naar  :belgiesmiley:  of  :nederlandsevlag: te krijgen.


Ik hou het er zelf op dat het beter is om al direct als ter sprake komt dat een filipina getrouwd is en kinderen heeft, meteen af te haken en niet door te gaan tot een punt dat je eigenlijk niet meer wilt stoppen er mee.

Sommige waarschuwingen hier komen daar ook op neer.

Maar iedereen beslist daar zelf over wat hij doet.


Ik wens de persoon in  kwestie veel wijsheid toe.




In de forumjaren op internet heb ik al diverse personen bezig gezien die  alle waarschuwingen negeerden en gewoon door gingen er mee ook al was in hun geval overduidelijk zichtbaar dat ze iets heel slechts aan de haak geslagen hadden.

Een filipina vol met leugens en bedrog en oplichterij en toch gewoon doorgaan er mee.

Die luisterden echt nergens naar en later konden ze zichzelf wel voor hun kop slaan.


Ook in het echte leven heb ik van dichtbij zulke dingen gezien met een filipina en een blanke die absoluut niet wilde luisteren, dat liep ook helemaal niet goed af.


Iedereen bekijkt maar wat hij doet, ik vermijd problemen zo veel mogelijk.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

klootzakken (voorheen Jens)

#39
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 13:22:27
Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 13:02:15
Citaat van: ExSerCo op zaterdag 22 november 2014, 12:55:57
kan die mishandeling niet worden ingeroepen als argument?

Heeft ze daarvan dan aangifte gedaan destijds?  :neeneenee:



Ik heb haar de vraag gesteld, nu wachten op antwoord.

Amai zeg.... ze mogen nu zeggen dat ik zot ben..... maar ik heb toch enige levenservaring en mensenkennis opgedaan in mijn leven.
Ik kan nu echt niet aannemen dat ze me bij het 17de zet.
Probleem is natuurlijk dat eer je erachter komt, het te laat is.
En zoals sommigen hierboven zeggen dumpen en een ander zoeken, daar heb ik het dus echt moeilijk mee.
ik kan mij goed voorstellen dat jij daar moeite mee hebt , verliefdheid kun je niets tegen doen ,dat laat ja toe of niet toe. je bent per slot van rekening ook maar een man . en ruw weg gezegd!!!! een kut trekt meer dan 10 paarden en dan vooral die doos waar jij je snikkel in mag prutsen.
Maar er zijn mensen die hier veel ervaring mee hebben en mogelijk al eens zijn uitgegleden op zo'n relatie , je kan je dan voorstellen dat er dan reacties komen die je eigenlijk al wel weet maar liever niet wil horen . dat is dan weer verliefdheid.
voorbeeld . ik heb een vriend die een tiental jaren op de Filipijnen heeft geleefd, er ook gehuwd is met een pinai en terug is gekomen naar Nederland . via hem ben ik aan mijn huidige vrouw gekomen .
de beste man waarschuwde mij voor alle gevaren en bijzonderheden die er zouden ontstaan zowel in mijn huwelijk als op de fils zelf .
ik weigerde te geloven dat al wat hij mij vertelde waar kon zijn , ik had immers ook mensen kennis genoeg dacht ik toen . en het leek mij toen dat de vele verhalen wel zeer grof waren aangedikt of ten dele gelogen. ik kon mij niet voorstellen dat enkele verhalen van hem kant nog wal raakten . dit bestond niet en was in mijn ogen allemaal zwaar overtrokken . voor 15 jaar geleden was er wel degelijk een forum over de Filippijnen , het forum van de kapo [kamp baas in duistsland  2e wereld oorlog]Antoon [god hebbe zijn zwarte ziel] op dit forum waar Jaap [recht voor zijn raap] alias Cobra de boel terecht op de spits dreef, kwamen toen al de eerste geruchten over de vele leugens en trucjes van de pinai aan het woord , ik begon toen toch wel te twijfelen aan mijn gedachten over mijn vriend die mij zo veel over de Filippijnen had verteld, en wat ik destijds zwaar in twijfel trok kreeg hoe langer hoe meer waarheid . eenmaal in de Filippijnen aangekomen dacht ik al snel anders over mijn vriend , er was nog geen woord gelogen over alles wat hij mij destijds vertelde . hoe kon het in godsnaam mogelijk zijn dat ik mij zo vergiste in mijn mensenkennis  . nu nog steeds kom ik er dingen tegen die geen normaal mens voor mogelijk houd en ik moet denken aan mijn vriend die mij zo gewaarschuwd had.
ik weet dan ook zeker dat jij nog vaak aan het forum denkt bij een bezoek aan de Filippijnen .niets is onmogelijk daar, hou daar rekening mee.

zelf heb ik meerdere members van Filippijnen  forums bezocht op de Filippijnen , en allen delen mijn mening hierover .

doe er mee wat je wil .aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleed.

maar als je eenmaal een goede Filipijnse vrouw hebt , wil je nooit meer een blanke soepkip bekijken, aldus mijn mening.
een ieder mag hier anders over denken .  


             
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.