Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

ok Lenn lezen kun je blijkbaar niet. Is mij onderussen wel duidelijk....
Wees een flinke jongen en laat het los...
Let it go. Voor mij ben je een winnaar :congratualtionsis0:

Luke

Ik heb ooit enkele jaren geleden transacties uitgevoerd van BNP Fortis BE naar Citibank PH.
Of ik nu kosten gedeeld of voor mijn rekening nam, de kosten waren ergens rond de 30 EUR per transactie.
Citibank PH rekende enkele 100'en aan (doc stamps etc) en een conversie rond de 1PHP minder dan de BSP wisselkoers.

Dus was ik daar mee gestopt en heb ik beroep gedaan op enkele maten, ene die regelmatig voor korte periode komt en ene die lokaal een business heeft en een vette lokale rekening heeft (of had). Zij bezorgden mij EUR of PHP en ik stortte EUR op hun rekening in BE aan de BSP dagkoers. (Kleine bedragen per transactie).

Intussen heb ik een EUR rekening bij Citibank. Citibank heeft mij een routing (via Citibank Londen) gegeven om voordelig en snel (2 dagen) over te schrijven van BE naar PH. De lieftallige dame wees mij erop die routing aan de bank te geven die de transfert uitvoerde.
Via mijn maat in BE schrijf ik 10.000 EUR over. Hij werkt met ISABEL, een zakelijk banksoftware waar de zaakvoerder zelf alle bankverrichtingen kan uitvoeren, waarbij je alle gegevens inclusief de routing kan ingeven. Het werkt feilloos op dit moment. De transferkosten is 10EUR, of we nu kosten voor zender (aangerekend in BE) of kosten voor begunstigde (aangerekend in PH) selecteren, het blijft hetzelfde.

Als ik EUR omzet naar PHP rekent Citibank PH juist geen 1 PHP aan.
Ik wissel naar behoefte en kijk de kat uit boom ivm met dagelijkse wisselkoers. Ik zou eventueel nodige EUR kunnen afhalen en dan bij de beste wisselagent gaan dan win ik misschien een halve PHP per EUR.

Ronny55

Jonge,jonge,jonge....wat een heisa  :lachen: Het punt is iedereen doet hoe hij het wil en waar hij zich goed bij voel . Ja en mss heeft Lenn een betere koers  :weetikniet: ik verlies 92 centavo op de middenkoers. Tot het wisselen.

Maar het blijft wel een feit dat ik aan fortis maar 8 euro kosten betaal voor de transfer (gedeelde kosten) en hier rekent de bank mij 100 peso. Op welke rekening, of wat soort of wat dan ook heeft niets te maken met de transferkosten.

Citaat van: Luke op zondag 17 juli 2016, 15:26:09
Ik heb ooit enkele jaren geleden transacties uitgevoerd van BNP Fortis BE naar Citibank PH.
Of ik nu kosten gedeeld of voor mijn rekening nam, de kosten waren ergens rond de 30 EUR per transactie.
Citibank PH rekende enkele 100'en aan (doc stamps etc) en een conversie rond de 1PHP minder dan de BSP wisselkoers.

De eerste maal dat ik geld overmaakte naar de PH had ik kosten voor de verzender...Toen rekende fortis mij 25 euro forfetair aan voor de buitenlandse kosten.....maar de bank hier (RCBC) trok toch nog hun kosten, 100 peso af. heb toen een hele papierstrijd geleverd en uiteindelijk na zo'n 25 email over en weer mijn 25 euro terug gehad en verontschuldigingen van het hoofkantoor....Ben wel tot de controlecommissie van het bankwezen moeten gaan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Tja Ronny, iedereen doet maar waar ze zin in heeft.Alleen ga dan niet vertellen dat je voordeliger uit bent met je lagere transferkosten.

Als het om grotere bedragen gaat, bv. 50000 euro en je verliesd 0,5 peso is dat wel 500 euro.Snel verdiend hoor.

Volgens Kristof kan ik nu ook niet meer goed lezen.Waarom is dat dan?En Kristof de BPI wisselkoers van vandaag is 48.90 terwijl de yahookoers op dit moment 51,91 aanklikt.Zijn echte dieven.

Luke heeft ook wel een goede deal, althans dat denkt ie.Luke is wel de enigste hier die  euro's overmaakt naar zijn euroaccount en dat veel goedkoper doet dan ik dat kan.
Heb ff snel gekeken of ik de foreign exhchange rate kon vinden op de site v/d Citi bank.Heb ze niet gevonden.Dus Luke help me hierbij.Zal wel aan mij liggen.Maar wel nodig om te valideren.
En Luke, je hebt wel een probleem om ff 10000 euro of meer cash te gaan ophalen bij een Ph. bank in euro's.Meestal moet je dat ruim van te voren aangeven.En dan is het out of stock.
Bij mijn bank is/was de max 3000 euro.Ooit geprobeerd?

stijn54

IK heb zojuist LCC = Smallworld naar de koers gevraagd en ze geven me 50,69 op dat ogenblik was het in reuters currencies 51,70. En dat heb ik al meermaals opgemerkt dat ze 1 pesos nemen op de koers kosten 4 eur en vijfde maal gratis.

Lenn

Ik vind 1 peso acceptabel bij kleinere bedragen.Als het gaat om grote bedragen niet.10 jaar geleden was ik begonnen met de BPI.Die rekende toen ook ongeveer 1 pesos.Nu is het echt een dievenbank als het gaat om geld wissellen.De HSBC geeft gewoon de beste wisselkoers.Ongeveer 0.4 pesos onder de internetkoers(Bloomberg,XE,yahoo, etc.)Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.

innka3

Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?

kristof19

Citaat van: innka3 op zaterdag 23 juli 2016, 20:46:24
Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?

Ik stelde mij ook al die vraag. Met al zijn bezittingen zou je toch denken dat hij van zijn opbrengsten goed kan leven? Misschien hele grote familie  :weetikniet: of wat kabits te onderhouden  :happy2:
En Lenn wisselkoers met mijn moneytransfer naar BPI bank kost dus IETS MINDER DAN 1 PESO!!!!!! OK LENN????  :lachen: :lachen:

Lenn

Citaat van: innka3 op zaterdag 23 juli 2016, 20:46:24
Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?
Nee Innka3, ik maak minimaal 20K per jaar over.Dit kan dus ook 80K zijn.Zoals dit jaar.Vang in de Ph. zo'n 1200 euro aan huren.En op mijn ph funds en obligaties etc. een x bedrag.Dit is een x bedrag omdat het netto resultaat kan fluctueren.Heb dit jaar weer een huis bijgekocht voor een kleine 3M php.
Als je wat meer hebt om uit te geven, ga je ook wat luxer leven, want ik kan straks het echt niet meer opmaken.
De investeringen die ik hier heb gedaan in og. zijn idd. florerend.En ik vang er nog huur over ook.
Hoe gaat het eigenlijk met jouw business?Wist nog dat je een restaurant had.

Lenn

Citaat van: kristof19 op zondag 24 juli 2016, 03:28:03
Citaat van: innka3 op zaterdag 23 juli 2016, 20:46:24
Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?

Ik stelde mij ook al die vraag. Met al zijn bezittingen zou je toch denken dat hij van zijn opbrengsten goed kan leven? Misschien hele grote familie  :weetikniet: of wat kabits te onderhouden  :happy2:
En Lenn wisselkoers met mijn moneytransfer naar BPI bank kost dus IETS MINDER DAN 1 PESO!!!!!! OK LENN????  :lachen: :lachen:
Oei beste Kristof, dus je betaald ook nog iets minder dan 1 pesos naar jouw criminelenbank voor jouw transferkosten.De  BPI heeft geen euroaccount dus word je geld automatisch omgewisseld naar de BPI criminele wisselkoers.De BPI koers vandaag,https://www.bpiexpressonline.com/p/1/872/forex-rates.Is dus biina 3 php minder dan wat ik krijg.Op 1000 euro is dat al 5%.Maar als jij er blij mee bent, ben ik dat ook.