Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Zoveel geld als die willen hebben, zal geen een hebben van ons. Zijn ook geen moslims meer volgens mij, maar gewoon een maffia bende die overal in het land agenten heeft die gijzelaars aanleveren. Zoals bij Davao laatst Samal Island, locale misdadigers die voor geld gijzelaars naar ze toe brengen.


Lenn

Iedereen moet toch doen en laten waarmee ze gelukkig zijn.Heb je een goede gezondheid?.Dan heb je al een hele hoop.
Voor mij is het ook een hobby, om huizen bij te kopen en op te knappen en denk daarbij ook aan de inflatie.10 jaar geleden kostte een bigmacmeal 99php, en nu 162php.en een SMB 13php. en nu?En zo gaat maar door.Dus voor de meeste pensionados hier in de Ph. is het achteruitgang.Komt de koers v/d euro ook nog eens bij.

En voor Kristof.IDD weer wat bijgeleerd.Maar als het gaat om grote bedragen zoals 50000 euro dan is de hsbc toch voordeliger.Betaal 160 euro voor de transfer en krijg een rate ongeveer 0,4% lager dan de yahoo, Bloomberg, etc rate.Reken zelf maar uit.
Voor kleinere bedragen  is transferwise een hele goede oplossing en waarschijnlijk het voordeligste, maar ik maak minimaal 20000 euro over.

Voor Muntjewerf.Zo rijk ben ik nu ook weer niet.Kan morgen wel een aantal lambo's bestellen, en weg geld.Dus op de juiste manier met je geld omgaan resulteerd in nog meer geld.Of je daarmee ook gelukkiger word hangt af van de persoon.Geld is makkellijk maar maakt dikwijls ongelukkig.

Voor O.B.Bommel, ga wat meer naar luxe vakanties, en vaker, eet wat meer luxe,ze hebben hier de wagyu beef gradeA5, bestel wat je wild hebben.Als je een goede relatie hebt brengt dat toch een hoop geluk.Zal maar niet schrijven wat mijn ultieme laatste adem zou zijn.Kan het wel betalen.

Bananacreek, er wonen mensen in mijn straat die echt veel meer geld hebben dan mij. Nu moet je weten dat het een onbewaakte subd. is en de meesten over een wapenvergunning beschikken en er overal camera's rondhangen.Ik acht de kans nihil.

bananacreek

CitaatBananacreek, er wonen mensen in mijn straat die echt veel meer geld hebben dan mij. Nu moet je weten dat het een onbewaakte subd. is en de meesten over een wapenvergunning beschikken en er overal camera's rondhangen.Ik acht de kans nihil.

Reken maar niet dat ze je in de subdivision pakken.......ze doen dat wel ergens anders.... :denk:.... :run: :run: :run:

share

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 26 juli 2016, 23:17:42
Veel ga ik over die thema niet meer zeggen. Iedereen die al jaren met de  :smiley-philippines: "bezig is" heeft zijn manier van geld overmaken waar hij zich goed bij voelt. Iedereen heeft zo'n beetje zijn manier van transfer beschreven zonder echt bedragen te noemen , een enkeling niet te na genomen.....In  :belgiesmiley: hebben we een gezegde: "Klagers hebben geen nood en stoefers geen brood"  .....  :lachen: :lachen:

Inderdaad Ronny, het is niet nodig iedereen erop te wijzen dat sommige money-transfer-bedrijven woekertarieven hanteren (hoeweel Western Union zijn tarieven verlaagd heeft, blijkbaar), laat de mensen maar hun zin doen. Kleine bedragen stuur ik met WorldRemit (€ 2.99 als het om minder dan € 50 gaat), grotere bedragen met Sigue (net als WorldRemit € 5.00 (4.99 eigenlijk bij WR) maar bij Sigue heb je een iets betere koers. Met echt grote bedragen heb ik geen ervaring...

Nu ik zaken aan 't starten ben in  :smiley-philippines:, gaan er echter ook transfers moeten gebeuren van  :smiley-philippines: naar  :belgiesmiley:, en daar heb ik nog niet echt een betaalbare oplossing voor gevonden, ook met PayPal blijft het vrij duur...

share

Citaat van: Muntjewerf56 op zondag 31 juli 2016, 21:20:34
@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?

De reden lijkt me niet ver te zoeken. Als je zaken doet en plots vaststelt dat je eigenlijk genoeg verdiend hebt, hoeft dat geen reden zijn om te stoppen. De motivatie om verder te doen kan puur kapitalistisch zijn met als doelstelling zoveel mogelijk poen te verzamelen om ergens op te potten, en later misschien aan de kids (en de overheid uiteraard) te laten, maar bij is dat de bedoeling al zeker niet... Maar als je ineens stopt val je in een zwart gat, je doet niet meer wat je graag doet, en alle dagen in de luie zetel liggen, al dan niet onder een palmboom, zou ik in ieder geval niet zien zitten.

Het is natuurlijk ook steeds mogelijk goeie doelen te steunen met 'overschot' aan geld. In  :smiley-philippines: zou ik direct weten wie en waar te steunen, maar jammer genoeg heb ik nog geen 'overschotten', dus help ik gewoon in een NGO ...




Lenn

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 augustus 2016, 12:44:51
CitaatBananacreek, er wonen mensen in mijn straat die echt veel meer geld hebben dan mij. Nu moet je weten dat het een onbewaakte subd. is en de meesten over een wapenvergunning beschikken en er overal camera's rondhangen.Ik acht de kans nihil.

Reken maar niet dat ze je in de subdivision pakken.......ze doen dat wel ergens anders.... :denk:.... :run: :run: :run:
Er zijn hier zoveel mensen die wel het tienvoudige of 100 voudige hebben.Dus waarom zo negatief?Als ik dat al weet alszijnde stomme kano?
Davao is de meest veilige stad van heel zuidoostazie.]

Lenn

Citaat van: share op donderdag  4 augustus 2016, 18:12:01
Citaat van: Muntjewerf56 op zondag 31 juli 2016, 21:20:34
@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?

De reden lijkt me niet ver te zoeken. Als je zaken doet en plots vaststelt dat je eigenlijk genoeg verdiend hebt, hoeft dat geen reden zijn om te stoppen. De motivatie om verder te doen kan puur kapitalistisch zijn met als doelstelling zoveel mogelijk poen te verzamelen om ergens op te potten, en later misschien aan de kids (en de overheid uiteraard) te laten, maar bij is dat de bedoeling al zeker niet... Maar als je ineens stopt val je in een zwart gat, je doet niet meer wat je graag doet, en alle dagen in de luie zetel liggen, al dan niet onder een palmboom, zou ik in ieder geval niet zien zitten.

Het is natuurlijk ook steeds mogelijk goeie doelen te steunen met 'overschot' aan geld. In  :smiley-philippines: zou ik direct weten wie en waar te steunen, maar jammer genoeg heb ik nog geen 'overschotten', dus help ik gewoon in een NGO ...
Ik zal nooit in de luie zetel gaan zitten.Voldoende exercise, beweging.Zie hier genoeg expats die al buiten adem zijn na 3 trappen.totaal geen conditie.Goede doelen gaan naar de fam.Dus niet naar de pro bedelaarster die ik hier al Jaren voor het stoplicht zie staan.

share

Citaat van: Lenn op vrijdag  5 augustus 2016, 14:01:23
Citaat van: share op donderdag  4 augustus 2016, 18:12:01
Citaat van: Muntjewerf56 op zondag 31 juli 2016, 21:20:34
@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?

De reden lijkt me niet ver te zoeken. Als je zaken doet en plots vaststelt dat je eigenlijk genoeg verdiend hebt, hoeft dat geen reden zijn om te stoppen. De motivatie om verder te doen kan puur kapitalistisch zijn met als doelstelling zoveel mogelijk poen te verzamelen om ergens op te potten, en later misschien aan de kids (en de overheid uiteraard) te laten, maar bij is dat de bedoeling al zeker niet... Maar als je ineens stopt val je in een zwart gat, je doet niet meer wat je graag doet, en alle dagen in de luie zetel liggen, al dan niet onder een palmboom, zou ik in ieder geval niet zien zitten.

Het is natuurlijk ook steeds mogelijk goeie doelen te steunen met 'overschot' aan geld. In  :smiley-philippines: zou ik direct weten wie en waar te steunen, maar jammer genoeg heb ik nog geen 'overschotten', dus help ik gewoon in een NGO ...
Ik zal nooit in de luie zetel gaan zitten.Voldoende exercise, beweging.Zie hier genoeg expats die al buiten adem zijn na 3 trappen.totaal geen conditie.Goede doelen gaan naar de fam.Dus niet naar de pro bedelaarster die ik hier al Jaren voor het stoplicht zie staan.

:lachen: een bedelaar (m/v) zou ik nu niet direct een goed doel noemen  :happy:

Koen

Is nu al even geleden dat ik geld verstuurde naar de Filipijnen. Vandaag geprobeerd met WU, maar VISA of Mastercard word niet aanvaard  (wegens beveiligingsproblemen zegt klantendienst). Dan geprobeerd met Sofort, via mijn bank (Fortis) maar lukt ook niet.
Is er een eenvoudige manier waarmee ik geld kan versturen, liefst vandaag of morgen, bij een cash pickup point?

Riens

Ik stuur altijd met https://www.worldremit.com/ via naar de MHulier daar kan ze het dan gewoon oppikken.

Ik betaal dan altijd met iDeal, zal wel niet de aller goedkoopste zijn maar gemak is ook wat waard.
Ik neem aan dat je met fortis ook gewoon iDeal hebt?, wel de spelling is erg belangrijk 1 letter fout en ze doen moeilijk.

Bedenk mij net dat ze dat in belgie niet hebben ....... Maar ze accepteren ook Sofort & Visa...