Waarom willen Belgen/Nederlanders een filippijnse vrouw?

Gestart door wispelturig, dinsdag 26 mei 2009, 23:39:28

Vorige topic - Volgende topic

wispelturig

Ik wist goed genoeg waarom mijn man een filippijnse gekozen had voor een 2de vrouw. Ik ben echt benieuwd waarom anders hebben ook een gok van zijn leven hebben gemaakt.

2 jaar geleden had ik een cursus Nederlands in Leuven gevolg. Ik heb een meisje uit afrika leren kennen. Ze heeft hier in belgie asiel aangevraagd. Wij spreek allebei goed English, dus wij zijn vriendinnen geworden, tot nu. 5 jaar geleden had zij een belg via internet leren kennen, toen ze nog in haar land was. De man in kwestie had haar gevraagd om naar Belgie te komen. Hij heeft geld gestuurd voor alle papieren in orde te krijgen. Toen alles klaar zijn, zelf the tickets is klaar, belde hij naar haar om te zeggen dat zij moet niet meer komen omdat hij had sowiezo al iemand gevonden voor te trouwen. Maar omdat haar visum is goed gekeurd, zij heb al een ticket, besliste zij om toch te komen in belgie. The rest is history.

Begin januari dit jaar had ik een filippijnse meisje ontmoet in KFC in Maastricht. Wat ik van haar te weten komt is zij getrouwd met de man in kwestie, 3 jaar al. Zij is de 3rde vrouw. HERKEND IEMAND VAN DE GROUP MIJN VERHAALTJE MISSCHIEN? het maakt geen verschil eigenlijk, De afrikaanse meisje studeerde momenteel in Belgie, haar papieren is nog niet in orde, haar aanvraag was al 2 keer afgewezen. Haar Belgian advokaat hadden haar geraden om leugens te vertellen hoe zij hier terecht kwam. Wat vinden jullie aantrekkelijk met filippijnse? Ik vraag mij af, zijn er weinig die tegenslag aangetroffen had. Trouwens de gedachten dat wij alleen maar ja zeggen is verleden tijd.

opinie

Gekozen? Eigenlijk niet!
Ik ben niet specifiek op zoek gegaan naar een Filippijnse vriendin/vrouw.
Vergelijken lukt niet want ik ben tot nu toe maar één keer getrouwd.

Die Afrikaanse vrouw kan natuurlijk de raad van haar advocaat volgen maar als het misloopt dan is het haar probleem.
Strikt genomen heeft ze geen recht op asiel want ze vluchtte niet. In haar voordeel speelt dan weer dat ze studeert en dus vooruit wil.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stefan.

Wat ik aantrekkelijk vind aan Filippijnse vrouwen? In feite val ik, sinds mijn pubertijd reeds, op Aziatische vrouwen in het algemeen. Mijn eerste 'serieuze' relatie, die begon op mijn zestiende, was met een Indisch meisje (zij was geadopteerd en had Belgische pleegouders). Nadien volgde een Indonesische en toen ik 22 was, leerde ik mijn ondertussen exvrouw kennen, van Filippijnse origine.
We zijn zeven jaren getrouwd geweest en uiteindelijk liep ons huwelijk op de Filippijnen op de klippen (we wilden ginder gaan wonen).
Na mijn echtscheiding heb ik wat 'speeltijd' gehad met een aantal Thaise dames, maar nu woon ik terug samen met een Filippijnse die ik in feite toevallig ben tegengekomen.

Digos

Citaat van: opinie op woensdag 27 mei 2009, 23:48:39
Gekozen? Eigenlijk niet!
Ik ben niet specifiek op zoek gegaan naar een Filippijnse vriendin/vrouw.


Nee bij mij ook niet, het leven gaat op een bepaald moment voort en de dobbelstenen rollen zoals ze willen rollen. En per toeval.....compleet onverwachts is er een filippijnse partner in je leven, ieder heeft zo zijn story over het hoe en wat en hoe de dobbelstenen zijn gerold, maar ik heb er nog geen minuut spijt van.

@ wispelturig

CitaatIk wist goed genoeg waarom mijn man een filippijnse gekozen had voor een 2de vrouw.

Hoe kan je dit uitleggen?

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Gekozen ?  ?  ? :    ikke wel.

2 X pech gehad met een  :belgiesmiley:  vrouw.

Na mijn 2 X pech dacht ik nu word ik Homo.   :lachen:

Een vriend van mij was/is gehuwd met een   :smiley-philippines: . Ik vond dit altijd een droomvrouw, en zoals men placht te zeggen : "Die kan mij krijgen".


Tot ik op een dag mijn stoute schoenen aantrok, en aan m'n vriend vertelde dat ik graag in contact wou komen met een  :smiley-philippines: . Of hij en zijn asawa (Lucille) me misschien konden helpen, want internet of een huwelijksbureau zag ik echt niet zitten. Ze besloten mij te helpen, en spraken hun family aan in de  :smiley-philippines: .
De eerste die reageerde was Mihmi, de dochter van Lucille's zuster. De foto's lieten meteen mijn hart sneller slaan.
Zo'n mooie vrouw. Maar of haar hartje ook sneller zou slaan bij het aanschouwen van de foto's van deze dikke  :belgiesmiley: ?  ?  ?.
Een tijdje later kwam er bericht, dat ze op de foto zag dat ik eerlijk, betrouwbaar, liefdevol enz, enz was.
Mensenkennis had ze wel, dat moet ik toegeven.  :lachen:

Haar vader had zijn zegen gegeven, alhoewel ze reeds 25 was, was Tatay nog steeds het family hoofd, waar naar geluisterd werd.

En zo begon onze lange liefdesweg ( lang was hij wel ± 10.000km en meer dan een jaar.)  : SMS, e-Mail, brieven, kaartjes, chat.
Een eerste visum voor haar naar   :belgiesmiley:  te komen werd afgewezen, nu weet ik ondertussen dat het weggegooid geld was. (vestigingsgevaar etc)
Dan maar naar ginder, om trachten daar te huwen. Alles was goed voorbereid, en waarempel, ik kwam gehuwd terug. Het leeftijdsverschil hoefde voor mij niet zo groot te zijn, maar het was nu eenmaal zo. Ik ben nooit in m'n leven zo gelukkig geweest als met Mihmi. (hout vasthouden, en ik grijp naar m'n hoofd:happy2:

En de gedachten, die ik kan lezen van de andere mensen als men ons samen ziet voorbijgaan, doen me in het geheel niets. Want eerlijk gezegd had ik vroeger, als ik zo'n leeftijdsverschil zag, net dezelfde gedachten, als zij nu.


Maar nu weet ik wel beter.      


PS : voor ik mij de woede van de  :belgiesmiley:/ :nederlandsevlag:  vrouwen op de nek haal, ik heb in het begin van de post gezegd : Ik heb pech gehad .


Mawibata


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

Ja, ...
Toen mijn kleinneef trouwde in 1990 plaatste men zijn neef en haar zus naast elkaar aan tafel.
:jajaja: Ze waren beide nog niet van straat en één of twee jaar later zijn ze getrouwd.

Op zich is dat hetzelfde idee. Alleen is hier niet één of beide partner(s) diegene dat kiest maar de familie.
Iedereen kan "neen" zeggen.

Leeftijdsverschil:
Ik was 23 dus het cliché zal niet lukken.  :neeneenee: Integendeel zelfs.

Trouwens, wie kan of mag daarover oordelen?
Paul Jambers soms? Hij, die na zijn reportage over Filippijnse bruiden in een interview zei: "Al die mannen waren de dag na de uitzending bang om op straat te komen met hun jonge vrouw."
Jonge vrouw?  :ikkeniebegrijp:
Paul Jambers 16 augustus 1945
Pascale Naessens 4 juni 1969
Dat is toch ook 24 jaar? Waar haalt hij het in zijn hoofd om met verwijten te gooien? Hij doet het zelf. Of maakt hij een punt van de huidskleur?  :denk:

Iedereen moet zelf beslissen wat hij/zij doet.
Wat mij betreft: als de betrokkenen gelukkig zijn, moet niemand zich ermee bemoeien.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Het verschil tussen Jambers en jij is het aantal â,¬â,¬â,¬ op zijn bankrekening. Met voldoende â,¬â,¬â,¬ op de rekening zijn er ook genoeg blondjes die er geen probleem mee hebben om met een 30 jaar oudere man te huwen.

Ik was 27 jaar en nog altijd vrijgezel toen ik trouwde en mijn vrouw is 15 maanden jonger. Je komt op een punt dat al je vrienden zijn getrouwd. Je bent te oud om nog naar de disco te gaan en te jong om naar de vrijgezellenballen te gaan. Daar zit je dan alleen en dat was ook maar niks.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata


Citaat van: Luc op donderdag 28 mei 2009, 17:44:44
Het verschil tussen Jambers en jij is het aantal â,¬â,¬â,¬ op zijn bankrekening.

Luc,

Je moet Opinie niet onderschatten  :happy2:


Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Citaat van: Mawibata op donderdag 28 mei 2009, 18:06:20

Citaat van: Luc op donderdag 28 mei 2009, 17:44:44
Het verschil tussen Jambers en jij is het aantal â,¬â,¬â,¬ op zijn bankrekening.

Luc,

Je moet Opinie niet onderschatten  :happy2:


Mawibata




Oei, loopt hij ook rond met cowboy laarzen?

Ik heb hem ooit in het echt gezien toen hij nog werkte voor de openbare zender als journalist. Stond toen tijdens de stakingen aan de ingang gelijk met Martine Tanghe. Dat is eigenlijk maar een klein ventje.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Mawibata op donderdag 28 mei 2009, 18:06:20
Je moet Opinie niet onderschatten  :happy2:

Was het maar waar!

Citaat van: Luc op donderdag 28 mei 2009, 18:10:54
Oei, loopt hij ook rond met cowboy laarzen?

Neen!  :neeneenee: En ik heb ook geen oude versleten lederen jas.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus