Maakt Molasis hollowblocks echt sterker of is het onzin ?

Gestart door jamietagabundok, vrijdag 27 maart 2015, 02:03:08

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaatbelangrijk is dat ze de hollobloks na het maken de eerste 2 dagen dus bij het drogen  zo af en toe nat maken , hoe langzamer zij drogen des te harder worden deze.
na een week of 2 pak je zo'n blok en gooi het in de lucht , minimaal 2 meter hoor . als het blok bij de landing in puin veranderd worden ze afgekeurd , deze proef moeten ze kunnen doorstaan , anders zit er niet genoeg cement in of de blokken zijn ze niet vochtig genoeg gehouden tijdens het uitharden .

Vind je hier normaal niet...de hollow-blocks die je hier normaal koopt knijp je zo kapot...vallen ze om dan breken ze soms al.....


Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag 27 maart 2015, 12:59:26
Vind je hier normaal niet...de hollow-blocks die je hier normaal koopt knijp je zo kapot...vallen ze om dan breken ze soms al.....


Zeker in Dumaguete kan je bij sommige hardware stores die ook cement verkopen, hollow blocks bestellen op maat, bijvoorbeeld op basis van 60 blocks (4") per zak cement

Het kan evenwel enkel bij een bestelling van een paar duizend hollow blocks (middel grote woning)

jamietagabundok

Citaat van: jens op vrijdag 27 maart 2015, 11:29:07
goed doorzetten [mengen]van je specie is heel voornaam , een beton molen is aan te raden, zo niet dan eerst goed droog mixen daarna water toe voegen en nogmaals goed mixen . dit word nog al eens vergeten en het is zeer belangrijk .




  ik denk dat iedereen daar opzettelijk gewacht heeft tot ik vertrokken was,  om daarna met de hollowblocks maken te starten. Want de  zakken cement lag al een week onder een plastic zeil te wachten en ook het zand was er al.  Maar men weet dat ik een lastige ben,  en tevens had ik op de toenmalige MTS het vak , betontechniek, dus ik weet wel een en ander.     ik kreeg daar de  ,, verse,, betonpalen voor de afrastering geleverd, nou die maakte deze jongen dus 2 keer per dag nat.    Dan staan all die Filippijnsen te kijken alsof je gek ben  :negatief:   Vriendin zei ook stop met die onzin in de hitte.  Ik maar weer eens uitgelegd dat het geen onzin is  ,, verse,, beton  nat te houden.    Omdat het 30 dagen duurd voor het zijn eindsterkte berijkt, en de uitharding nog veel langer duurd.
Je kan er donder op zeggen dat die blokken gewoon in de brandende zon staan te drogen, en niemand water geeft .

Ik had ook al een conflict bij de bouw van die waterpomp.  Daar werd dus een betonvloertje gestort en een betonpaal waar die pomp op staat.

Nou zag ik gelijk al wat er fout ging, 1 geen plasticfolie op de grond, 2 de wapening ligt op de grond zonder afstandhouders, 3 er werd geen grind in de beton gedaan, dan krijg je dus een minder sterk iets, want je heb in feite gewoon cementspecie i.p.v.  beton.  4 de bekisting van die betonpaal stond uit het lood.

Dus is laat mijn vriendin even weten wat er allemaal mis is.   Dus mijn vriendin zegt ik spreek de voorman er wel op aan.    Wat denk je had die lul van een voorman gezegd tegen mijn vriendin ?      Die had gezegd ik maak al 30 jaar van die diepwells, dus weet echt wel hoe het moet, en je ,,boypren,,  is een buitenlander die nergens verstand van heeft.

Ik moest gelijk aan Cobra denken die had me nog zo gewaarschuwd   :thumb:     Dat dit zou gebeuren  :negatief:

Dus mijn vriendin geloofd die voorman, dat die wel weet hoe het moet.     Gelukkig zag ze na dat de bekisting eraf was dat die paal waar de pomp op staat uit het lood staat, en ziet ze na 4 weken nu toch dat die pomp niet zo stevig in de paal zit.  Nee, zeg ik vind je gek , die paal is van cementspecie, niet van beton.

  Het is teringlui die filippijnsen, ander woord heb ik er niet voor.   
 

Cobra

Citaat van: jens op vrijdag 27 maart 2015, 11:13:10

in metsel specie  word wel eens darex gebruikt maar een thee lepel afwas middel heeft het zelfde effect , het is voor de soepelheid dan kun je het procedé makkelijker verwerken.
het mag niet gebruikt worden voor kelders of septytanks cq strontputten of alles wat waterdicht gemetseld moet worden, je mag dan zelfs niet met je troffel op de steen tikken tijdens het metselen .


   

Dat spul heeft volgens mij weinig tot helemaal geen nut  om hollowblocks te maken.

Wat het vooral doet is zorgen dat het water goed bind met het zand en cement en dat het water langer vastgehouden word bij metselspecie wat vrij nat/soepel is.

Doe je dat er niet in of een paar druppels afwasmiddel, dan gaat er vrij snel een laag water op de specie staan en moet je het steeds omscheppen met de troffel om de goede mix te houden.

"Soepel houden" zoals jens hier zegt i.p.v. van onder harde massa met een laag water er op.


Aangezien hollowblocks van vrij droge beton worden gemaakt, heeft het weinig tot helemaal geen nut.


Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 18:12:36


Nou zag ik gelijk al wat er fout ging, 1 geen plasticfolie op de grond, 2 de wapening ligt op de grond zonder afstandhouders, 3 er werd geen grind in de beton gedaan, dan krijg je dus een minder sterk iets, want je heb in feite gewoon cementspecie i.p.v.  beton.  4 de bekisting van die betonpaal stond uit het lood.

Dus is laat mijn vriendin even weten wat er allemaal mis is.   Dus mijn vriendin zegt ik spreek de voorman er wel op aan.    Wat denk je had die lul van een voorman gezegd tegen mijn vriendin ?      Die had gezegd ik maak al 30 jaar van die diepwells, dus weet echt wel hoe het moet, en je ,,boypren,,  is een buitenlander die nergens verstand van heeft.

Ik moest gelijk aan Cobra denken die had me nog zo gewaarschuwd   :thumb:     Dat dit zou gebeuren  :negatief:


Das nog maar het begin jamietagabundok, ga maar vast een flinke lading hartversterkers halen bij de apotheek als je de bouw wilt overleven.


Of je moet doen zoals sommige puti, vertrouwen op het "vakmanschap" van de filipino's, dan komt ook het wel goed.

Enkel het resultaat van de bouw kan dan wel eens tegenvallen.

:lachen:


Bij mij hadden ze dit overigens echt niet verziekt, meteen er bovenop springen en zeggen hoe het wel moet en zoniet opzouten.


Ik was niet erg geliefd bij de bouwvakkers daar, aangezien ik goed resultaat wil.


En bang ben ik er niet van, wel oppassen dat ze geen bolo pakken en je kop er af hakken, das hun cultuur als je ze tegenspreekt.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

jamietagabundok

Nou, als dat molasis  geen enkel nut heeft is het dus gewoon weer puur geldklopperij.    Had ik trouwens ook al gelijk tegen de vriendin gezecht, als men voldoende cement in de specie doet, en de blokken een paar dagen nat houden, heb je rommel niet nodig.   Maar ik weet nu al dat men te lui is die blokken nat te houden, dus die staan te bakken in de zon.   

En ik was al helemaal niet van plan een hartkwaal op te lopen.   Vriendin , moet er in wonen , niet ik.  Ze zoekt het maar uit, ik heb mijn best gedaan.


@  Amice , Dus je wil ook zo een kant en klare kubo aanschaffen ?    Nou ik kan je zeggen je krijgt gelijk een echt vakantiegevoel in zo een ding.  :biggrinn:

    Kom een keer een weekje de sfeer van een kubo proeven hier in Zamboanga. Het is een vierpersoonskubo, dus plaats genoeg  Even paar weken je baard laten staan, en even Allah hu Akhbar op je arm laten tatoeeren, en Abu Sayaf laat je geheid met rust   :lachen:

  En klopt wat je zegt platteland is net padvinderij, vriendin slaat met een steen spijkers in het hout, en als ze geen mes of schaar kan vinden om een touw door te knippen, pakt ze een stuk brandend hout van het kook vuurtje en brand of smelt de touw door  :thumb:   

  Vriendin wilde een houten pannenrek hebben, ik zeg bestel maar een plaat marine plywood, dan maak ik er een.  Was niet nodig , ze maaktezelf even zo een dingvan afval slabs van de  gezaagde cocosboom , in 5 minuten tijd.

U en de baron mogen dan vinden, dat het geen verkeerde is mijn vriendin. Ik maak me nog altijd zorgen over dat ,, gat,, in haar hand   :haha:

Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 21:43:38
@  Amice , Dus je wil ook zo een kant en klare kubo aanschaffen ?    Nou ik kan je zeggen je krijgt gelijk een echt vakantiegevoel in zo een ding.  :biggrinn:

Dat is inderdaad de bedoeling, een vakantiewoning, niet om er permanent te wonen.

Amice

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 27 maart 2015, 22:49:10
Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 21:43:38
@  Amice , Dus je wil ook zo een kant en klare kubo aanschaffen ?    Nou ik kan je zeggen je krijgt gelijk een echt vakantiegevoel in zo een ding.  :biggrinn:

Dat is inderdaad de bedoeling, een vakantiewoning, niet om er permanent te wonen.

Voor ons wel ja maar als dat ding er staat wordt het met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid wel permanent bewoond door de flippies.

:biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 21:43:38

   U en de baron mogen dan vinden, dat het geen verkeerde is mijn vriendin. Ik maak me nog altijd zorgen over dat ,, gat,, in haar hand   :haha:
Ik vind het ook geen verkeerde en dat gat in de hand zou ik mij niet te veel zorgen over maken Fillipina zijn gewend om per dag te leven en zijn dus korte termijn denkers. Het beste en dat kan je op het forum ook vaak lezen is dat je zelf het geld beheerd

Als je ook naar de toekomst toe wil kijken zou ik voor mijzelf uitmaken waar je wil wonen en zeker niet veel besteden aan haar nieuwe huisje En met waar te wonen is voor mij hier of daar en als het daar is zou ik ver bij haar familie willen wonen want anders heb je alle dagen hopen meeëters en leners en dat geeft alleen maar ruzie en zal men haar geregeld opstoken tegen je.
Getting older beats the alternative -dying young

nils

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 21:43:38
..
U en de baron mogen dan vinden, dat het geen verkeerde is mijn vriendin. Ik maak me nog altijd zorgen over dat ,, gat,, in haar hand   :haha:
Zolang het gat in de hand geen gat in jouw portemonnee wordt, zou ik het niet zo somber inzien.
In de Filippijnen hebben ze nou eenmaal andere prioriteiten en zeker op die leeftijd.
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar die Kubo.  :thumb:

jamietagabundok

Citaat van: Budgie op zaterdag 28 maart 2015, 22:20:29
Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 27 maart 2015, 21:43:38

   U en de baron mogen dan vinden, dat het geen verkeerde is mijn vriendin. Ik maak me nog altijd zorgen over dat ,, gat,, in haar hand   :haha:
Ik vind het ook geen verkeerde en dat gat in de hand zou ik mij niet te veel zorgen over maken Fillipina zijn gewend om per dag te leven en zijn dus korte termijn denkers. Het beste en dat kan je op het forum ook vaak lezen is dat je zelf het geld beheerd

Als je ook naar de toekomst toe wil kijken zou ik voor mijzelf uitmaken waar je wil wonen en zeker niet veel besteden aan haar nieuwe huisje En met waar te wonen is voor mij hier of daar en als het daar is zou ik ver bij haar familie willen wonen want anders heb je alle dagen hopen meeëters en leners en dat geeft alleen maar ruzie en zal men haar geregeld opstoken tegen je.



   Voor alle duidelijkheid, mijn vriendin wil absoluut niet naar  :eu: komen,   jn tegenstelling tot zoveel ander flippies.   Dus mag er wel wat aan een huis besteed worden.     

En ze laat zich , niet opstoken,  en kiest vaak partij voor mij als familie echt onredelijk is.  Ze is duidelijk geen ja-knikker die alles accepteerd, van familie. Ook leners weet ze af te poeieren, heb ik groot respect voor  :negatief:  Want wat ik op het forum lees zijn , zijn de meesten toch bang voor dat familiebanden averij oplopen, nou zij dus niet.

Nils, dat probeer ik dus voor te zijn dat, dat gat in haar hand geen gat in mijn portemonnee word.  Want iedere piso die zij spendeerd komt uiteindelijk uit mijn portemonnee.    En soms heb ik het idee dat flippies in de provincie, zoals mijn vriendin, die nog nooit in buitenland is geweest, zelfs nog nooit buiten Mindanao is geweest, en zelf nog NOOIT buiten haar provincie is geweest, toch het idee hebben dat we in  :eu: op een gouden berg leven, of een geldboom in de tuin hebben staan.

Maar ze heeft toch schrik gekregen, dat ik regelmatig boos ben , over het  kopen van niet noodzakelijke dingen.  Ik heb ook uitgelegd dat het in een relatie niet meer dan normaal is, om over aankopen te overleggen,  en niet de manier zoals zij het doet, eerst kopen , en dan vervolgens zeggen sorry, ik kon me niet beheersen om dat en dat te kopen.
En ik weet dat er bij de dag geleefd word, maar zal  ik er alles aan doen  , dat ze toch verder dan 1 dag vooruit gaat kijken.

  Dan die Kubo, ik heb zowel foto, s als filmpjes van het transport en laden en lossen.  Ik denk dat het makkelijkst is die eerst maar op facebook te zetten.

Wel een wonder dat dat ding niet van de vrachtwagen af is gevallen tijdens transport, ging steeds schever hangen tijdens de 10 kilometer lange rit . En die kubo stak aan beide kanten van de vrachtwagen behoorlijk uit, maar niks geen probleem, ook niet bij een politie  checkpoint, gewoon door rijden dus  :happy: