Maakt Molasis hollowblocks echt sterker of is het onzin ?

Gestart door jamietagabundok, vrijdag 27 maart 2015, 02:03:08

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Goed opgelet , pierre van Wies  :thumb:  Trouwen is( nog) niet aan de orde.     Vriendin wil wel, maar wil trouwen ,, in grande ,,  en in de de kerk.     Ik moet me nog eens verdiepen in de papierwinkel  die komt kijken bij trouwen in de kerk.     Ik heb voorgesteld een civil wedding, maar ja mijn vriendin wil niet trouwen zonder Gods zegen,  dus daar verschillen we nog van mening over. 


@ Michaela,  heeft u wel eens dagelijks te maken gehad met iemand die het ,, Vrouwtje Piggelmee syndrome ,, heeft  ?  En dan bedoel ik niet voor even maar 24-7?

  Nou  dan wordt je echt moe,   ik ben helaas geen 20 meer   :lachen:

  Misschien wanneer iemand 1 keer per week zo een Vrouw Piggelmee bevlieging heeft kan je dat nog wel behapstukken, maar meerdere per dag  is echt te veel.


  En ik moet zeggen het neemt gelukkig af,    ze ziet het zelf ook wel in , :applaus: maar afleren , kost gewoon tijd en vreet energie.

josv

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  7 april 2015, 08:57:55
Het is daar in zuiden van Mindanao ,nog steeds loeiheet volgens vriendin dan geen druppel regen te bekennen  ondanks de tyfoon in het noorden van het land  :negatief:


En daar heeft ze helemaal gelijk in !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lorre

Ze wil wél veel he... met jouw centen??  :biggrinn: :biggrinn:

Misschien eens (zoals bij kindjes) grenzen trekken, tot hier en niet verder.  Wil ze méér >>  :explotieren:


PS: je doet uiteraard met jouw euro's wat jij wil. :floet: :floet:

jamietagabundok

Ja ze wil veel, Heeeeeeeeeeel veel zelfs.   :biggrinn:  Dat is nou eenmaal inherent  aan het Vouwtje Piggelmee syndroom . zoals ik het altijd maar noem.

  Het verlanglijstje :

  Trip naar Disneyland (Is in Hongkong als ik me niet vergis )     Ze was in haar enthousiasme even vergeten dat je dan een paspoort nodig heb   :lachen:   
 
   En hoe geraak je aan een paspoort als je nog niet eens een ID heb ?  :happy:

    Dus dat heeft ze dan maar ingeruild voor  Boracay,      en ik heb het doorgeschoven naar volgend jaar    :biggrinn:


   Veel kleding en schoenen , gadgets en applyances..   De deal is dat er tot kerst 2015 niks meer van dit alles word gekocht  .    daar zijn al veel woorden aan vuil gemaakt  en tranen om gelaten, maar de deal staat wat mij betreft. 

  Nou zal ieder zeggen ze koopt wel achter je rug om,  want vanuit  :nederlandsevlag:  kan je moeilijk alles zien.   ja, dat klopt, maar het gekke is als ze nou wat koopt, kan het niet achter haar kiezen houden,   dat  MOET ze me laten weten binnen een paar uur , anders kan ze niet slapen.      Wat dat betreft is ze dus wel eerlijk.  Want ik zou het denk ik zo bekijken : Wat niet weet, wat niet deerd  , toch ?    Kennelijk zijn pinays anders, althans mijn vriendin, die kan haar bakkes niet dichthouden en iets stiekem doen en verzwijgen voor mij.    Misschien zijn er ook wel stiekemerds onder pinays,  :weetikniet:  mijn vriendin in elk geval niet  :thumb:

   Een decent home van  cement gemaakt  . (Een deel van de benodigde hollowblocks heeft ze al )  dus het begin is er.



  Om geld aan nuttige zaken als een deepwell , tijdelijke behuizing in de vorm van kubo,  en hollowblocks uit te geven heb ik geen moeite mee. Verder worden er geen onzinnige dingen meer gekocht, en dat weet ze   wel.  Ze heeft er een bloedhekel aan weer een ,, preek ,, van mij te moeten aanhoren.


Lorre


Amice

Het zou opportune zijn om te verwachten dat ze geen geld uit zou geven.

Het is beter om te budgetteren en haar een vast bedrag te geven,dat naast de kosten voor levensonderhoud echt voor haar zelf is en wat ze naar eigen believen kan uitgeven.
Daarmee heeft zij wat ze hebben wil en je weet waar je aan toe bent, wil ze meer dan weet ze ook dat ze NEE krijgt.
Wil ze iets groots/duur kopen dan moet ze er maar voor sparen van dat bedrag, dat moeten wij immers ook.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Citaat van: Lorre op dinsdag  7 april 2015, 19:18:07
Ze heeft gevonden in jou:



:ontopic: :ontopic:


Wij  buitenlanders zijn toch zo een beetje voor iedere filippijnse de zilvervloot die ze binnenhalen   :biggrinn:     Denk dat er maar een beperkt aantal buitenlanders met een pinay uit een rijke famiie is getrouwd .

@ Amice,  Sparen ?   Ik heb wel gemerkt dat ze dat niet geleerd zijn van huis uit.  Is ook wel te begrijpen, als je een karig bestaan heb valt er niks te sparen. Dan heb je altijd tekorten.

  Toch wist mijn vriendin me te  verbazen met de uitspraak, dat ze graag altijd wat geld achter de hand houd voor ,, in case of emergency,,   Zeer verstandige uitspaak   :thumb:

Jammer dat ze  het 5 minuten later  al weer had over die  mooie rode honda motor,   van om en nabij de 80 K pisos  die ze toch zo graag wilde hebben   :negatief:

  Kopen op afbetaling  is daar de gewoonste zaak van de wereld .    Met een downpayment van 10 K kan ze die motor wellicht wel halen.    Ze weet drommels goed als ze die motor haalt op afbetaling,    ze dan een probleem heeft met mij, dus  gelukkig heeft ze het lef niet dat ding op de pof te kopen   :happy2:

 

Pjottr

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  7 april 2015, 18:44:02
Ja ze wil veel, Heeeeeeeeeeel veel zelfs.   :biggrinn:  Dat is nou eenmaal inherent  aan het Vouwtje Piggelmee syndroom . zoals ik het altijd maar noem.

  Het verlanglijstje :

  Trip naar Disneyland (Is in Hongkong als ik me niet vergis )     Ze was in haar enthousiasme even vergeten dat je dan een paspoort nodig heb   :lachen:   
 
   En hoe geraak je aan een paspoort als je nog niet eens een ID heb ?  :happy:

    Dus dat heeft ze dan maar ingeruild voor  Boracay,      en ik heb het doorgeschoven naar volgend jaar    :biggrinn:


   Veel kleding en schoenen , gadgets en applyances..   De deal is dat er tot kerst 2015 niks meer van dit alles word gekocht  .    daar zijn al veel woorden aan vuil gemaakt  en tranen om gelaten, maar de deal staat wat mij betreft. 

  Nou zal ieder zeggen ze koopt wel achter je rug om,  want vanuit  :nederlandsevlag:  kan je moeilijk alles zien.   ja, dat klopt, maar het gekke is als ze nou wat koopt, kan het niet achter haar kiezen houden,   dat  MOET ze me laten weten binnen een paar uur , anders kan ze niet slapen.      Wat dat betreft is ze dus wel eerlijk.  Want ik zou het denk ik zo bekijken : Wat niet weet, wat niet deerd  , toch ?    Kennelijk zijn pinays anders, althans mijn vriendin, die kan haar bakkes niet dichthouden en iets stiekem doen en verzwijgen voor mij.    Misschien zijn er ook wel stiekemerds onder pinays,  :weetikniet:  mijn vriendin in elk geval niet  :thumb:

   Een decent home van  cement gemaakt  . (Een deel van de benodigde hollowblocks heeft ze al )  dus het begin is er.



  Om geld aan nuttige zaken als een deepwell , tijdelijke behuizing in de vorm van kubo,  en hollowblocks uit te geven heb ik geen moeite mee. Verder worden er geen onzinnige dingen meer gekocht, en dat weet ze   wel.  Ze heeft er een bloedhekel aan weer een ,, preek ,, van mij te moeten aanhoren.


Ik krijg de hik als ik dit allemaal lees
Wat voor soort relatie heb je krijg je met een dame die zo ij elkaar zit.
Dat wordt trouwen met een groot kind die je je hele leven onder begeleiding moet houden.
Je zou toch denken dat mensen die een vrouw zoeken een relatie willen volwassen mensen die elkaar geestelijk
opzoeken, elkaars hart zoeken een partner op je eigen niveau. Daar gaat het toch om of.......?????
Ik blijf liever alleen dan met iemand te leven die ik voor de rest van het leven moet opvoeden en begeleiden.
Als ik geen partner vinden kan met wie ik alles kan delen wat mijn innerlijk aangaat dan hoeft t voor mij niet.
Dat is houden van en geld speelt daarin een ondergeschikte rol.
Twee mensen die elkaar zoeken en dragen en samen door het leven gaan. Dan kun je ook alle problemen samen oplossen.
Het gepraat over geld en ik wil dit en ik wil dat en jij hebt geld en ik niet komt me de strot uit.
Het geeft een leegte aan die je nooit kan opvullen omdat er geen innerlijke waarden aan ten grondslag liggen
Geluk er mee
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Ik zal toch grif moeten toegeven dat ik nooit problemen heb gehad met mijn ex betreffende zulke dingen en ook niet met haar familie...want de Lola zei toe ze kwaad was: "We don't need your money"............. :lachen: :happy: :happy:

Ze waren te trots om dat te doen (geld vragen enz enz.) en de ex schoonvader was een simpele foreman bij de city engineers office.... :jajaja:

Was toch 20 jaar met haar getrouwd ........... :denk: :denk:



Dat kleine jochie is haar broertje en is nu barangay captain en hij is een "doubleblade"...de vuile leugenaar... :negatief: :negatief:

:ontopic: :ontopic: :ontopic: :offtopic: :offtopic: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run:

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  8 april 2015, 20:22:47
Citaat van: Lorre op dinsdag  7 april 2015, 19:18:07
Ze heeft gevonden in jou:



:ontopic: :ontopic:


Wij  buitenlanders zijn toch zo een beetje voor iedere filippijnse de zilvervloot die ze binnenhalen   :biggrinn:     Denk dat er maar een beperkt aantal buitenlanders met een pinay uit een rijke famiie is getrouwd .

@ Amice,  Sparen ?   Ik heb wel gemerkt dat ze dat niet geleerd zijn van huis uit.  Is ook wel te begrijpen, als je een karig bestaan heb valt er niks te sparen. Dan heb je altijd tekorten.

  Toch wist mijn vriendin me te  verbazen met de uitspraak, dat ze graag altijd wat geld achter de hand houd voor ,, in case of emergency,,   Zeer verstandige uitspaak   :thumb:

Jammer dat ze  het 5 minuten later  al weer had over die  mooie rode honda motor,   van om en nabij de 80 K pisos  die ze toch zo graag wilde hebben   :negatief:

  Kopen op afbetaling  is daar de gewoonste zaak van de wereld .    Met een downpayment van 10 K kan ze die motor wellicht wel halen.    Ze weet drommels goed als ze die motor haalt op afbetaling,    ze dan een probleem heeft met mij, dus  gelukkig heeft ze het lef niet dat ding op de pof te kopen   :happy2:

Motor op afbetaling kost hier de dubbele (cash) prijs............... :jajaja: :jajaja: :run: :run: