Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Makelijker kunnen we het niet maken !!1

Gestart door GuardNL, woensdag 1 april 2015, 21:47:43

Vorige topic - Volgende topic

GuardNL

Midden dit jaar wil ik naar Angeles City verkassen met behoud van mijn WIA en het UWV gaat akkoord maar nu zit de belasting weer eens dwars.
Ik wilde weten of mijn uitkering bruto uitgekeerd werd dus ben ik gaan bellen, eerst naar het uwv ,die wisten niets en stuurde me door naar de internationale afdeling....deze konden me ook niet wijzer maken en stuurde me door naar de belasting....zelfde verhaal dus doorgestuurd naar internationale belasting dienst.
Die bleven volhouden dat er geen sociaal verdrag is tussen Nederland en de Filipijnen en dat ik alle lasten gewoon hier in Nederland moest blijven betalen en op de vraag wat er dan overblijft van een minimaal standaard salaris (1508 euro) wisten ze ook geen antwoord.
Het UWV vertelde me dat er iets van 23% vanaf werd gehaald en dat er dan de landsfactor  bij opgeteld wordt (0.6).
Al met al weet ik dus nog niets , bijvoorbeeld wat houd die 0.6 landsfactor in? is dat procenten ?
Is er hier iemand die me uit ervaring kan vertellen hoe het nou zit want langszaam word ik er horendol van. :crazy:

klootzakken (voorheen Jens)

in het land waar het geld verdiend word diende men ook belasting te betalen .

wia ? welke dan er zijn er meerdere .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

LMBen

Voor zover ik weet is sinds 2015 ALLE inkomen uit nederland in nederland belast ook al leef je in het buitenland.
Dit is nieuw en zal een hoop ellende geven aan sommige, speciaal ook de aow mensen.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

Citaat van: LMBen op woensdag  1 april 2015, 22:46:37
Voor zover ik weet is sinds 2015 ALLE inkomen uit nederland in nederland belast ook al leef je in het buitenland.
Dit is nieuw en zal een hoop ellende geven aan sommige, speciaal ook de aow mensen.
Je heb namelijk geen keus meer tussen buitnlandse en binnenlandse belastingplicht als je inkomsten uit nederland heb
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: LMBen op woensdag  1 april 2015, 22:46:37
Voor zover ik weet is sinds 2015 ALLE inkomen uit nederland in nederland belast ook al leef je in het buitenland.
Dit is nieuw en zal een hoop ellende geven aan sommige, speciaal ook de aow mensen.
ik mag het mis hebben ? maar zo ver ik weet was dit altijd al zo . en terecht natuurlijk.

ik woon in Nederland en werkte in Duitsland en was ook belasting plichtig in Duitsland   . op mijn Nederlandse belasting aangifte  zette ik nihil en stuurde ze terug . maar premie volksverzekering moest ik eigenlijk wettelijk  wel in Nederland betalen maar was niet verplicht voor mensen die in het buitenland werkten  , haha het zat krom in elkaar. dus had ik wettelijk eigenlijk geen recht op een evt uitkering bij werkloosheid in Nederland om dat ik zelfstandig was en nooit premie volks verzekering betaald had . ze hebben mij dat toen ook inderdaad geweigerd, waarop ik mijn Nederlandse paspoort liet zien en mij weer als Nederlandse staatsburger liet gelden met alle rechten en plichten van dat moment , waarop gewoon een uitkering volgde .sterke nog !!!! de bijstandsnorm voor gehuwden was toen iets van 1800 gulden per maand , maar omdat ik in Duitsland veel meer verdiende en mijn levensstandaard veel hoger was dan 1800 per maand waren ze verplicht om mij in het begin een hogere uitkering te verstrekken , ik heb de eerste keer dan ook 2500 gulden per maand gehad . dit werd met 100 gulden per maand verlaagt tot ik op bijstand norm zat.   wel als je het nog snapt ben je beter bij de les dan ik wand ik snapte er geen drol van . maar dat was 1985 en nu is denk ik wel één en ander verandert . toen geloofden zij nog alles wat je ze maar voor kon liegen bij de gemeente , tegenwoordig moet je met je gehele boekhouding komen en krijg je nog geen cent . of je moet al een ander kleurtje hebben dan kan alles .

       
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

panshit

sinds 1 januari 2015 is er niet meer de keus tussen belastingplicht Filipijnen en Nederland je bent nu altijd belastingplichtig in Nederlans als daar je inkomen vandaan komt.
O.A. loonheffing (algemene heffingskorting)
Panshit

Bulldozer


peldoman

Citaat van: panshit op donderdag  2 april 2015, 02:03:08
sinds 1 januari 2015 is er niet meer de keus tussen belastingplicht Filipijnen en Nederland je bent nu altijd belastingplichtig in Nederlans als daar je inkomen vandaan komt.
O.A. loonheffing (algemene heffingskorting)
Panshit
Klopt!  maar dat zou betekenen dat we (expats) ook recht blijven houden op onze zorgverzekering, toeslagen etc.
Anders is het met 2 maten meten, wil wel eens zien wat een rechter hier over gaat zeggen?
Als ik belastingplichtig ben in  :nederlandsevlag: heb ik toch dezelfde rechten, ook al woon ik in het buitenland, of zie ik dat verkeerd??

panshit

Nou dat is het onredelijke als je bent uitgeschreven in Nederland heb je ook geen zorgverzekering maar je moet wel belasting betalen
Panshit

peldoman

Wettelijk gezien kan dit nooit, als je belasting moet betalen in Nederland heb je dezelfde rechten en plichten als ieder ander.
Mijn inkomen/pensioen of uitkering uit  :nederlandsevlag: daar belasting betalen ,dan ook dezelfde rechten.
Juristprudentie over dit wil ik wel eens zien.
Zou anders een grofe vorm van discriminatie betekenen m.i.