Exit clearance, hoe wie waar wanneer benodigheden.

Gestart door Ronny55, dinsdag 7 april 2015, 07:21:59

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 21 april 2015, 09:21:44
Citaat van: Pinocchio op dinsdag 21 april 2015, 07:51:41
Citaat van: eddyvm op dinsdag 21 april 2015, 03:24:00
een kennis van ons is samen met zijn vrouw het land binnengekomen en wil binnen enkele maanden een buitenlandse reis maken met haar.

Het is niet duidelijk hoelang deze mensen nu in de Filippijnen verblijven.

Wie een Balikbayan visum in zijn pasport heeft staan mag een jaar in de Filippijnen verblijven en binnen deze periode zonder meer het land verlaten.

Als een Balikbayan langer dan een jaar in de Filippijnen verblijft zijn de immigratieregels van een gewone toerist van toepassing van zodra het jaar verstreken is.
Niet helemaal correct, "iedere buitenlander" die langer dan 6 maanden in de  :smiley-philippines: verbleven heeft moet een ECC hebben[/b] om uit te reizen . Het type visum je hebt heeft daarop geen invloed

Niet juist.
Met een Balikbayan stempel in je pasport kan je zondermeer 1 jaar in de Filippijnen verblijven zonder 1 stap in de immigratie dienst te zetten.

Pinocchio

Citaat van: yepyep op dinsdag 21 april 2015, 09:06:01
Die P1670 hoef ik niet extra te betalen, dat is alleen voor Filipino's (!), dus laat je niet bedonderen.

The following individuals are required by the Philippine Government to pay the Travel Tax (PhP2,700 for first class passage; PhP1,620 for economy class passage) every time they depart the country for an overseas destination:

(a) Filipino citizens

(b) Permanent resident aliens

(c) Non-resident aliens who have stayed in the Philippines for more than a year.

The following Filipino citizens are exempted from the payment of Travel Tax pursuant to

(a) Filipino overseas contract workers.


(b) Filipino permanent residents abroad whose stay or visit in the Philippines is less than one year.

(c) Infants (2 years and below)

http://philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=338&Itemid=227


yepyep

ECC is inbegrepen in de P2800 of P2170 die je betaald op NAIA.

13A kan ECC betalen op NAIA, overige visa mogen dat bij de Immigratie doen.

bananacreek

Citaat van: yepyep op dinsdag 21 april 2015, 10:01:14
ECC is inbegrepen in de P2800 of P2170 die je betaald op NAIA.

13A kan ECC betalen op NAIA, overige visa mogen dat bij de Immigratie doen.

13E ook op de luchthaven.....

eddyvm

hallo
vandaag dus mijn exitclearance gaan halen in cebu.Formulier ingevuld,3 pasfotos en mijn paspoort afgegeven( dat was het).Na een tijdje 500p betaald,nog een half uur wachten en ik kreeg alles terug.Omdat ik niet begreep dat ik enkel 500p moest betalen ,toch maar even gevraagd: alles is in orde,enkel mijn ecc laten zien in de luchthaven.misschien moet ik in mnl nog traveltax betalen bovenop mijn airporttax?we zien wel.
Ook even gevraagd indien men een ecc moet aanvragen als men binnengekomen is met een balikbayanstempel.hun antwoord: als men binnen het jaar het land verlaat Geen ecc nodig.groetjes

Adriaan

Ik betaalde vorige maand op Cebu Airport:
'
Travel tax:  1620 peso (het kan ook 1680 geweest zijn)
Airport tax:   750 peso
EEC:           2880 peso

Die EEC betaalde ik, zonder verdere formaliteiten, op vertoon van paspoort en I-card. Geen formulier dat ingevuld moest worden.

Er is een EEC A en een EEC B. Het laatste alleen voor "permanent residents" (visa 13A). Het eerste ook voor toeristen etc, na zesmaandelijks verblijf. Mogelijk gaat het hier om een ander bedrag.

Ronny: ik herhaal mijn vraag: ging jij voor de tweede keer binnen een jaar het land uit? Zo niet dan begrijp ik niet waarom jij maar 2150 hoefde te betalen. Dit gereduceerde bedrag geldt normaliter voor het tweede vertrek.

YepYep jij schreef: "Die P1670 hoef ik niet extra te betalen, dat is alleen voor Filipino's (!), dus laat je niet bedonderen." Over welk bedrag heb je het hier? Die travel tax? Maar die geldt ook voor "alien permanent residents" zoals ook duidelijk aangegeven in de brief van pinocchio.


stijn54

Citaat van: eddyvm op woensdag 22 april 2015, 08:22:46
hallo
vandaag dus mijn exitclearance gaan halen in cebu.Formulier ingevuld,3 pasfotos en mijn paspoort afgegeven( dat was het).Na een tijdje 500p betaald,nog een half uur wachten en ik kreeg alles terug.Omdat ik niet begreep dat ik enkel 500p moest betalen ,toch maar even gevraagd: alles is in orde,enkel mijn ecc laten zien in de luchthaven.misschien moet ik in mnl nog traveltax betalen bovenop mijn airporttax?we zien wel.
Ook even gevraagd indien men een ecc moet aanvragen als men binnengekomen is met een balikbayanstempel.hun antwoord: als men binnen het jaar het land verlaat Geen ecc nodig.groetjes

Had je een tourist visum? En hoelang verbleef je in PH?

yepyep

Citaat van: Adriaan op woensdag 22 april 2015, 09:06:06
Ik betaalde vorige maand op Cebu Airport:
'
Travel tax:  1620 peso (het kan ook 1680 geweest zijn)
Airport tax:   750 peso
EEC:           2880 peso

Die EEC betaalde ik, zonder verdere formaliteiten, op vertoon van paspoort en I-card. Geen formulier dat ingevuld moest worden.

Er is een EEC A en een EEC B. Het laatste alleen voor "permanent residents" (visa 13A). Het eerste ook voor toeristen etc, na zesmaandelijks verblijf. Mogelijk gaat het hier om een ander bedrag.

Ronny: ik herhaal mijn vraag: ging jij voor de tweede keer binnen een jaar het land uit? Zo niet dan begrijp ik niet waarom jij maar 2150 hoefde te betalen. Dit gereduceerde bedrag geldt normaliter voor het tweede vertrek.

YepYep jij schreef: "Die P1670 hoef ik niet extra te betalen, dat is alleen voor Filipino's (!), dus laat je niet bedonderen." Over welk bedrag heb je het hier? Die travel tax? Maar die geldt ook voor "alien permanent residents" zoals ook duidelijk aangegeven in de brief van pinocchio.



Ja, ik vergis mij. Dat moet zijn de P1620 die Filipino's betalen als ze het land verlaten.

eddyvm

ik heb een touristvisum en verblijf reeds meer dan een jaar hier.Dus elke 2 maanden verlengen.Daarom begrijp ik niet dat ik maar 500p moest betalen,terwijl hier leden (wel permanent stayers oa) veel meer hebben betaald.