Exit clearance, hoe wie waar wanneer benodigheden.

Gestart door Ronny55, dinsdag 7 april 2015, 07:21:59

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Vandaag op BI in CDO geweest voor mijn E.C. , meeteen ook een hoop nuttige informatie gevraagd.

Wanneer: Als je langer dan 6 achtereenvolgende maanden op de  :smiley-philippines: hebt verbleven

Wie: Iedereen , toerist , permanent resident.

Waar: Toerist, minimum een week op voorhand in een BI kantoor.

         Enkel permanent Resident, heeft ook de mogelijkheid dit de dag van de afreis op de luchthaven te krijgen.

Benodigheden: Iedereen, Foto copie paspoort + copie van pagina met stempel laatste inreis in de  :smiley-philippines:

                                   fotocopie van Arc id, beide kanten.

                                   2 pasfoto's 2x2 , witte achtergrond (zonder bril)
                                 
                                   copie geldig vliegtiket

                                   Er moet daar een formulier ingevuld worden met alle gegeven

                                   2,170 peso.

                                   Een uurtje geduld (in mijn geval vandaag)

De vraag wat ik nodig had als ik het op de luchthaven zou doen bleef ze me schuldig, dat kon ze niet met 100% zekerheid zeggen.

De ene keer dat ik op de luchthaven mijn EC gedaan heb had ik niks speciaals bij , enkel paspoort en icr kaartje , dat was december 2011, maarja het veranderd hier alle hondsgezeik, dus nu  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Ik ben bij BI Mandaue - Cebu City geweest voor info ivm exit clearance for Tourist.
1 week op voorhand aan te vragen met 3 paspoort foto 2 x 2 door middel van een in te vullen formulier. Kostprijs 800 pesos. Midden mei ga ik het aanvragen en zal dan mededelen hoe het is afgelopen.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op dinsdag  7 april 2015, 07:32:52
Ik ben bij BI Mandaue - Cebu City geweest voor info ivm exit clearance for Tourist.
1 week op voorhand aan te vragen met 3 paspoort foto 2 x 2 door middel van een in te vullen formulier. Kostprijs 800 pesos. Midden mei ga ik het aanvragen en zal dan mededelen hoe het is afgelopen.
Tja ik heb betaald,:RP FEE                                         700 peso
                          emgration clearance certificate         700 peso
                          head tax                                       250 peso
                          legal research fee                            20 peso

                          express lane fee                             500 peso
                                                                            ________
                                                               Totaal:    2170 peso
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 april 2015, 07:21:59

Benodigheden: Iedereen, Foto copie paspoort + copie van pagina met stempel laatste inreis in de  :smiley-philippines:

                                   fotocopie van Arc id, beide kanten.

                                   2 pasfoto's 2x2 , witte achtergrond (zonder bril)
                                 
                                   copie geldig vliegtiket

                                   Er moet daar een formulier ingevuld worden met alle gegeven

                                   2,170 peso.

                                   Een uurtje geduld (in mijn geval vandaag)


Ook hier weer de welbekende willekeur. Hier op Davao Airport nodig : geldig paspoort en de nodige pecunia ( 2170p ).  Alleen voor perminent resident.

  :ikkeniebegrijp:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

eddyvm

een kennis van ons is samen met zijn vrouw het land binnengekomen en wil binnen enkele maanden een buitenlandse reis maken met haar.Heeft dus een balikbayanvisa voor een jaar,maar heeft nog geen acr-i kaart momenteel.Mijn vraag was nu indien ie zo'n kaart eerts moet aanvragen en dan pas zijn ecc clearance kan gaan halen alvorens op reis te gaan?( is 1 van de vereisten?) morgen ga ik mijn ecc afhalen in cebu,ik houd jullie op de hoogte hierover.groetjes

Amice

Citaat van: eddyvm op dinsdag 21 april 2015, 03:24:00
een kennis van ons is samen met zijn vrouw het land binnengekomen en wil binnen enkele maanden een buitenlandse reis maken met haar.Heeft dus een balikbayanvisa voor een jaar,maar heeft nog geen acr-i kaart momenteel.Mijn vraag was nu indien ie zo'n kaart eerts moet aanvragen en dan pas zijn ecc clearance kan gaan halen alvorens op reis te gaan?( is 1 van de vereisten?) morgen ga ik mijn ecc afhalen in cebu,ik houd jullie op de hoogte hierover.groetjes

Als hij korter dan 6 maanden verblijft heeft hij die ECC niet nodig.
Maar volgens mij is balikbayan zowel voor de ecc als voor de acr vrijgesteld, dus het zou mooi zijn als je dat even kunt navragen om het zeker te weten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: eddyvm op dinsdag 21 april 2015, 03:24:00
een kennis van ons is samen met zijn vrouw het land binnengekomen en wil binnen enkele maanden een buitenlandse reis maken met haar.

Het is niet duidelijk hoelang deze mensen nu in de Filippijnen verblijven.

Wie een Balikbayan visum in zijn pasport heeft staan mag een jaar in de Filippijnen verblijven en binnen deze periode zonder meer het land verlaten.

Als een Balikbayan langer dan een jaar in de Filippijnen verblijft zijn de immigratieregels van een gewone toerist van toepassing van zodra het jaar verstreken is.

eddyvm

hallo,
sorry was niet volledig in mijn vorige post.Desbetreffende persoon heeft dus een balikbayanstempel in zijn paspoort en gaat meer dan 6 maanden al in het land geweest zijn alvorens hij het land verlaat voor een morte trip naar bv Hong Kong samen met zijn vrouw.Hoop dat dit duidelijker is.

yepyep

Ieder jaar moet ik de eerste keer P2800++ pesos betalen en daarvoor krijg ik mijn ECC etc. op NAIA 1.

De 2e maal als ik vlieg, betaal ik P2170.

Beiden is voor een permanent 13a visum.

Die P1670 hoef ik niet extra te betalen, dat is alleen voor Filipino's (!), dus laat je niet bedonderen.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 21 april 2015, 07:51:41
Citaat van: eddyvm op dinsdag 21 april 2015, 03:24:00
een kennis van ons is samen met zijn vrouw het land binnengekomen en wil binnen enkele maanden een buitenlandse reis maken met haar.

Het is niet duidelijk hoelang deze mensen nu in de Filippijnen verblijven.

Wie een Balikbayan visum in zijn pasport heeft staan mag een jaar in de Filippijnen verblijven en binnen deze periode zonder meer het land verlaten.

Als een Balikbayan langer dan een jaar in de Filippijnen verblijft zijn de immigratieregels van een gewone toerist van toepassing van zodra het jaar verstreken is.
Niet helemaal correct, "iedere buitenlander" die langer dan 6 maanden in de  :smiley-philippines: verbleven heeft moet een ECC hebben om uit te reizen . Het type visum je hebt heeft daarop geen invloed
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.