Exit clearance, hoe wie waar wanneer benodigheden.

Gestart door Ronny55, dinsdag 7 april 2015, 07:21:59

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: janvanderijt op dinsdag 19 mei 2015, 03:03:33
ik vertrek 2 jun voor 3 weken naar nederland
heb een retour mani amst amst mani
moet ik in nederland een visum aanvragen? :denk:

Nee dat hoeft niet, je krijgt bij terugkeer in de phils automatisch een visumvrije periode van 30 dagen, welke ja daarna weer kunt verlengen bij BI.

Wat je wel nodig hebt is een outbound ticket waaruit blijkt dat en wanneer je van plan bent de filippijnen weer te verlaten. dat kan het goedkoopste ticket zijn die er te verkrijgen is en die kun je dan laten verlopen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

was vandaag in iloilo twee en eenhalf uur ec koste 500 p
ik shrok van de prijs laatste keer in bacolod  door een reisburo laten regelen
kosten 5000p voelde me vanmorgen dus ff echt genaaid voor wat ik de laatste keer betaalde
honden  zijn het gr jan 2 jul vertrek ik voor 3 weekjes

Ronny55

Citaat van: janvanderijt op woensdag 27 mei 2015, 11:55:57
was vandaag in iloilo twee en eenhalf uur ec koste 500 p
ik shrok van de prijs laatste keer in bacolod  door een reisburo laten regelen
kosten 5000p voelde me vanmorgen dus ff echt genaaid voor wat ik de laatste keer betaalde
honden  zijn het gr jan 2 jul vertrek ik voor 3 weekjes
Als ik dat zo lees dan vraag ik mij toch af, waarom ik in Cdo 2170 PHP heb moeten betalen  :weetikniet: .... Is dat alleen voor een 13A, of betaal je bij het verlengen van je toeristenvisum al een bijdrage voor je EC  :confused2: ...Of is het willekeur  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janvanderijt

eerlijk gezegt geen idee
maar k was er wel blij mee :applaus:

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies&segers op donderdag 23 april 2015, 01:12:05
je hebt 700 betaald voor je ecc en 500 voor de express line net al iedereen met een toerist visa......je bent een beetje   :confused2:  maar je bent de enige niet.

je had die ECC immers al betaald voordien bij BI op het moment dat je een extentiion vroeg die over de zes maand totally komt.dus de tweede of derde verlenging [hangt ervan af of je met een 9a binnenkwaam of met niks...kijk maar eens op de officiele receipts of zelfs in je paspoort]..Dat is al sinds een jaar of 7 of zo dat je de ECC op voorhand betaald indien je toerist bent en niet tijdens het afhalen van ECC .....   :hoedjeaf:

Dat zou het kunnen zijn.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Er is blijkbaar weer wat veranderd bij BI.
Dacht maandag even vlug een ECC (toerist met langer dan 6 maanden in PH) op te halen maar dat ging niet zo vlug.

Eerst werd ik weggestuurd met 2 documenten :
- Alien Registration Program (ARP) formulier van 4 bladzijden.
- ECC application form van 1 bladzijde.

Daar moet dan nog bij:
- 5 foto's 2 x 2 (inch)
- paspoort kopie van bio en alle pagina's met extensie stickers.
- ook gevraagd van de betalingsbewijs mee te brengen van de I-CARD (toerist)

Gewoon terug naar huis en alle formulieren van de BI website gedownload (proper kopij) en rustig ingevuld.
De BI office in Makati was overbevolkt na een week "APEC verlof" en in die drukte een formulier invullen gaat in de fout voor mij.

Terug naar de BI office met alle documenten, 500 PHP betaald en "kom morgen na de lunch voor finger-printing".

Volgende dag in BI office (nog steeds overbevolkt): Foto met webcam, digitaal alle vingerafdrukken scannen, alle data nakijken, handtekening(en).
"U kan het document om 5 uur oppikken meneer"

Je krijgt een uniek SSRN nummer mee dat je goed moet bijhouden.
Bij het volgende verblijf in de PH van minder dan 1 jaar hoef je niet meer naar de BI office voor een ECC.
Je kan het dan in de luchthaven regelen (betalen)  met dit SSRN nummer. Ben benieuwd of dit inderdaad zo werkt.

Een overzicht van de BI branches en transactiemogelijkheden:
http://www.immigration.gov.ph/images/DirectoryOfTransactions/Directory2015June.pdf