Ga als buitenlander nooit mee naar albulario

Gestart door jamietagabundok, dinsdag 29 september 2015, 05:12:28

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

ik zal ook even een duit in het zakje doen  :lachen:.

in 2002 was ik bij mijn schoonmoeder in haar mooie huisje op camotis Island . nachts moest ik naar de wc en trapte in het donker prompt op een kat die flink uit haalde naar mij en mij spontaan in mijn been beet . ik bloede als een rund en was doods bang voor de ziekte hondsdolheid . een dokter was niet aanwezig op het eiland dus werd er  morgens een kwakdokter [medicijnvrouw] bij gehaald . de heks grabbelde met haar gitzwarte handen even op mijn hoofd , [ ik dacht dat ik luizen had] en mompelde iets tegen mijn vrouw in het rappie klappie.  ik verstond er geen bal van , maar ik moest 20 peso betalen  en de heks verdween weer . naar uitleg van mijn asawa hoorde ik dat het stok ouwe meisje over 3 dagen terug kwam voor een consult a 20 peso . wel ik speelde het spelletje wel mee voor die 20 peso .  :lachen:

wat bleek het geval ? . de kwakdokter [toverheks] vertelde mijn vrouw dat zij bij mij op mijn hoofd een haartje zocht van een kat , als dit binnen 3 dagen niet het geval was had ik geen hondsdolheid .

:lachen:  :lachen:  :lachen:

       
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 29 september 2015, 14:52:56
En verder komt er hier om de 2 weken een heks aan huis voor hilut te doen, soort massage.

Sorry dat ik het zeg maar de vrouw heeft alle kenmerken van  een heks, zoals we die in cartoons zien, mist ene voortand, kromme neus met bruine pukkel erop,  en ze stinkt een uur in de wind naar al haar smeerseltjes, ik vind het mens een griezel.

Tijdens de hilut, laat ze voortdurend boeren, ja dat is de foute lucht van de persoon die de hilut ondergaat die via haar eruit komt     :jajaja:   en ik geloof dat.

En af en toe maakt ze rare gilletjes , schijnt erook bij te horen.   HHelaas kan ik het mens niet uitstaan, en ik wil als enige geen hilut van haar, dus dat loopt ook weer fout   :negatief:


  Helaas schijnen ze niet zonder de heks te kunnen  hier

Hilot is een massage techniek, vergelijkbaar met thai massage of zweedse massage. dat zegt niets over de persoon die het uitoefent maar het zal geen toeval zijn dat juist kwakdokters etc. die techniek toepassen.

Zo werd ik eens tijdens een bezoek aan de mall overvallen door een typhoon en het regende pijpenstelen met flood tot gevolg. Maar ik had eigenlijk geen tijd om de bui af te wachten en besloot het kleine stuk van mall naar hotel maar te trotseren. De flood was inmiddels zo erg dat ik moest gokken waar de straat overging in het trottoir en stapte net mis. Gevolg was dat ik een dikke enkel had en moeilijk kon lopen, wellicht door de misstap in vervuild water?  :weetikniet:
De andere dag werd meteen een hilot masseuse aangerukt een oudere vrouw, die mijn voet masseerde en de volgende dag was het weer normaal. het hoeft dus niet allemaal slecht te zijn of met hekserij te maken te hebben.

LUmay heb ik ook ondervonden maar dan toch in meer positieve zin.
Zo bestelde ik in een bar een flesje water, de waitress die het bracht ,ging er eerst mee naar het toilet en keek me doordringend aan toen ik van het water dronk en zij overigens ook.
Het duurde 3 dagen maar die 3 dagen is ze niet gaan werken en het was 'n lekker ding. Zo snel als het opkwam was het ook weer verdwenen. Je beseft het eigenlijk pas achteraf dat als het over is dat er iets gedaan is.
Het kan dus ook positief uitvallen of het was n geluk bij een ongeluk voor me. :weetikniet:
Zij kwam overigens uit Albay omgeving dus er zijn meer gebieden waar ze dat op het  menu hebben staan. :)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Het is en blijft een raar land. Als we van mijn eerste woning naar ons eigen huis zijn verhuist , vroeg ik daags voordien, zouden  we niet beginnen met het een en ander al in te pakken...Ze keek me met een verschrikte blik aan, neen in geen geval iets inpakken bij klaar lichte dag.....Om 9 uur 's avond kwam daar zo een man of 20 af, 'n 4 tal multicabs en L300 , als dieven in de nacht zijn we verhuist... dat allemaal om de boze geesten niet te laten zien dat we verhuisden en ze ons zouden volgen.  :lachen: :lachen:\

Wat die massage betreft, dat heb ik zelf meegemaakt. was met de motto eens flink onderuit gegaan, mijn knie was er zodanig aan toe dat ik er niet meer op kon steunen en met helse pijnen af te rekenen had.....Mijn Asawa stuurde toen onze helper weg en die kwam wat later terug met een klein oud vrouwtje ....zij zou dat wel effe wegmasseren, nu , veel vertrouwen had ik er niet in ,maar als het niet helpt het schaadt ook niet. Na me zo'n half uurtje "gemarteld" te hebben zegt tegen mijn hij kan nu terug lopen en morgen is de pijn helemaal weg ....Zij had de zenuwen en aders terug in de juiste banen gemasseerd....Tja , en inderdaad, kon weer lopen , de pijn was zo goed als verdwenen en 's anderen daags zo goed als nieuw.  :thumb:

Al enkele jaren eet ik een soepje van kruiden en groenten die zo'n "medicijnvrouw" heeft samengesteld.....Smaakte helemaal niet slecht tot zelfs lekker met een beetje selderijzout. Dus had ik niet veel problemen om dagelijks 2x een bord uit te lepelen.....Doe dat nu zowat 3 jaar al ....Heb me de laatste jaren nooit zo goed gevoeld.

Wil hier maar zeggen , wie zijn wij om zomaar hun heelmethodes weg te lachen....Is onze geneeskunde dan zoveel beter?? De overvloed aan medicijnen die we bij het minste kwaaltje te slikken krijgen ??? Ben ook niet zo voor die hocus pocus hier..... maar ben wel tot de vaststelling gekomen dat er dingen bestaan die mijn geloof niet kunnen bevatten....Blijf het wel allemaal raar vinden , maar ermee lachen doe al lang niet meer.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Citaat van: boldy op dinsdag 29 september 2015, 18:10:51
Citaat van: bananacreek op dinsdag 29 september 2015, 15:02:55
De boze geesten weg jagen door bellen te blazen.... :lachen: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:



De blanke vrouw denkt waarschijnlijk:......"What the F...ck is going on?"...ze kan haar lachen bijna niet houden en pist daarbij bijna in haar panty?..... :weetikniet: :weetikniet:

Die blanke vrouw is Floortje Dessing kloot. Zei presenteerd reisprogramma's.
Ze moest zeker lachen om wat de vrouw met haar deed. De vrouw vertelde haar dat ze ziek was(ernstig)  en niet veel later heeft ze haar reis af moeten breken om naar Nederland terug te gaan waar dat ze constateerde dat ze zeer ziek was.

Ik geloof er niet in maar het is wel een groot toeval.


Klopt ja  Boldy,  ik vond dit ook wel ZEER merkwaardig, Floortje wist op moment van die bellenblaassessie nog van niks , maar was toen al zeer ernstig ziek.


Amice

Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 september 2015, 00:15:59
Het is en blijft een raar land. Als we van mijn eerste woning naar ons eigen huis zijn verhuist , vroeg ik daags voordien, zouden  we niet beginnen met het een en ander al in te pakken...Ze keek me met een verschrikte blik aan, neen in geen geval iets inpakken bij klaar lichte dag.....Om 9 uur 's avond kwam daar zo een man of 20 af, 'n 4 tal multicabs en L300 , als dieven in de nacht zijn we verhuist... dat allemaal om de boze geesten niet te laten zien dat we verhuisden en ze ons zouden volgen.  :lachen: :lachen:\

Wat die massage betreft, dat heb ik zelf meegemaakt. was met de motto eens flink onderuit gegaan, mijn knie was er zodanig aan toe dat ik er niet meer op kon steunen en met helse pijnen af te rekenen had.....Mijn Asawa stuurde toen onze helper weg en die kwam wat later terug met een klein oud vrouwtje ....zij zou dat wel effe wegmasseren, nu , veel vertrouwen had ik er niet in ,maar als het niet helpt het schaadt ook niet. Na me zo'n half uurtje "gemarteld" te hebben zegt tegen mijn hij kan nu terug lopen en morgen is de pijn helemaal weg ....Zij had de zenuwen en aders terug in de juiste banen gemasseerd....Tja , en inderdaad, kon weer lopen , de pijn was zo goed als verdwenen en 's anderen daags zo goed als nieuw.  :thumb:

Al enkele jaren eet ik een soepje van kruiden en groenten die zo'n "medicijnvrouw" heeft samengesteld.....Smaakte helemaal niet slecht tot zelfs lekker met een beetje selderijzout. Dus had ik niet veel problemen om dagelijks 2x een bord uit te lepelen.....Doe dat nu zowat 3 jaar al ....Heb me de laatste jaren nooit zo goed gevoeld.

Wil hier maar zeggen , wie zijn wij om zomaar hun heelmethodes weg te lachen....Is onze geneeskunde dan zoveel beter?? De overvloed aan medicijnen die we bij het minste kwaaltje te slikken krijgen ??? Ben ook niet zo voor die hocus pocus hier..... maar ben wel tot de vaststelling gekomen dat er dingen bestaan die mijn geloof niet kunnen bevatten....Blijf het wel allemaal raar vinden , maar ermee lachen doe al lang niet meer.



Veel Filipina's kennen daar best aardig wat van, meestal wordt voor ieder probleem de moeder ingeschakelt die een natuurlijke oplossing aandraagt.
Ginger bijvoorbeeld werkt voor vele kleine kwalen, als keelpijn, dispepsia, spierblokkades, kneuzingen etc. Soms maken ze er thee van of leggen schijfjes ervan op de zere plekken. Dat advies zul je nimmer nooit van reguliere artsen in nederland krijgen want daar verdienen ze niets aan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 30 september 2015, 00:51:02
Citaat van: boldy op dinsdag 29 september 2015, 18:10:51
Citaat van: bananacreek op dinsdag 29 september 2015, 15:02:55
De boze geesten weg jagen door bellen te blazen.... :lachen: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:



De blanke vrouw denkt waarschijnlijk:......"What the F...ck is going on?"...ze kan haar lachen bijna niet houden en pist daarbij bijna in haar panty?..... :weetikniet: :weetikniet:

Die blanke vrouw is Floortje Dessing kloot. Zei presenteerd reisprogramma's.
Ze moest zeker lachen om wat de vrouw met haar deed. De vrouw vertelde haar dat ze ziek was(ernstig)  en niet veel later heeft ze haar reis af moeten breken om naar Nederland terug te gaan waar dat ze constateerde dat ze zeer ziek was.

Ik geloof er niet in maar het is wel een groot toeval.




Klopt ja  Boldy,  ik vond dit ook wel ZEER merkwaardig, Floortje wist op moment van die bellenblaassessie nog van niks , maar was toen al zeer ernstig ziek.


Floortje had toen dengue en kan dus al geinfecteerd geweest zijn, tijdens deze sessie. De medicijnvrouw heeft dat wellicht geconstateerd maar niet behandeld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

 nu ik goed kijk is dit Floortje Dessing niet  my bad . sorry
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Willy

Inderdaad twijfel of dat Floor is.
By the way: de Albuario met het rietje is ondertussen verleden tijd. Getracht in maart haar nog eens te bezoeken maar kreeg te horen dat ze overleden is.

jamietagabundok

Citaat van: Amice op woensdag 30 september 2015, 03:15:57
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 30 september 2015, 00:51:02
Citaat van: boldy op dinsdag 29 september 2015, 18:10:51
Citaat van: bananacreek op dinsdag 29 september 2015, 15:02:55
De boze geesten weg jagen door bellen te blazen.... :lachen: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:



De blanke vrouw denkt waarschijnlijk:......"What the F...ck is going on?"...ze kan haar lachen bijna niet houden en pist daarbij bijna in haar panty?..... :weetikniet: :weetikniet:

Die blanke vrouw is Floortje Dessing kloot. Zei presenteerd reisprogramma's.
Ze moest zeker lachen om wat de vrouw met haar deed. De vrouw vertelde haar dat ze ziek was(ernstig)  en niet veel later heeft ze haar reis af moeten breken om naar Nederland terug te gaan waar dat ze constateerde dat ze zeer ziek was.

Ik geloof er niet in maar het is wel een groot toeval.


   




Klopt ja  Boldy,  ik vond dit ook wel ZEER merkwaardig, Floortje wist op moment van die bellenblaassessie nog van niks , maar was toen al zeer ernstig ziek.


Floortje had toen dengue en kan dus al geinfecteerd geweest zijn, tijdens deze sessie. De medicijnvrouw heeft dat wellicht geconstateerd maar niet behandeld.



   Ik had al mijn twijfels of het  Dessing was ,  en er was veel meer aan de hand dan dengue alleen, ook een ernstige lever of nierkwaal.

Pjottr

Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 september 2015, 00:15:59
Het is en blijft een raar land. Als we van mijn eerste woning naar ons eigen huis zijn verhuist , vroeg ik daags voordien, zouden  we niet beginnen met het een en ander al in te pakken...Ze keek me met een verschrikte blik aan, neen in geen geval iets inpakken bij klaar lichte dag.....Om 9 uur 's avond kwam daar zo een man of 20 af, 'n 4 tal multicabs en L300 , als dieven in de nacht zijn we verhuist... dat allemaal om de boze geesten niet te laten zien dat we verhuisden en ze ons zouden volgen.  :lachen: :lachen:\

Wat die massage betreft, dat heb ik zelf meegemaakt. was met de motto eens flink onderuit gegaan, mijn knie was er zodanig aan toe dat ik er niet meer op kon steunen en met helse pijnen af te rekenen had.....Mijn Asawa stuurde toen onze helper weg en die kwam wat later terug met een klein oud vrouwtje ....zij zou dat wel effe wegmasseren, nu , veel vertrouwen had ik er niet in ,maar als het niet helpt het schaadt ook niet. Na me zo'n half uurtje "gemarteld" te hebben zegt tegen mijn hij kan nu terug lopen en morgen is de pijn helemaal weg ....Zij had de zenuwen en aders terug in de juiste banen gemasseerd....Tja , en inderdaad, kon weer lopen , de pijn was zo goed als verdwenen en 's anderen daags zo goed als nieuw.  :thumb:

Al enkele jaren eet ik een soepje van kruiden en groenten die zo'n "medicijnvrouw" heeft samengesteld.....Smaakte helemaal niet slecht tot zelfs lekker met een beetje selderijzout. Dus had ik niet veel problemen om dagelijks 2x een bord uit te lepelen.....Doe dat nu zowat 3 jaar al ....Heb me de laatste jaren nooit zo goed gevoeld.

Wil hier maar zeggen , wie zijn wij om zomaar hun heelmethodes weg te lachen....Is onze geneeskunde dan zoveel beter?? De overvloed aan medicijnen die we bij het minste kwaaltje te slikken krijgen ??? Ben ook niet zo voor die hocus pocus hier..... maar ben wel tot de vaststelling gekomen dat er dingen bestaan die mijn geloof niet kunnen bevatten....Blijf het wel allemaal raar vinden , maar ermee lachen doe al lang niet meer.


Ben nu benieuwd wat de samenstelling is van dat soepje. Kun je daar achter komen en heeft t ook een naam?
Ik ben ook zeker niet lacherig over bepaalde behandel methoden van natives. Ik geloof niet in kwakdokters Die doenmeer kwaad dan goed. Maar ik geloof zeker in de kennis van natuurgeneeskunde. De chemische industrie wil daar niet aan omdat ze
anders hun miljoenen verdiensten kwijtraken.
Onze gezondheid is helemaal niet interessant, ze willen juist dat we ziek worden om er aan te kunnen verdienen.
De voedsel industrie zorgt voor onze ongezondheid en vervolgens zorgt de chemische industrie ervoor dat we medicijnen gebruiken die al dan niet helpen. De mens is een gebruiksartikel en proef konijn van het grote geld
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.