Ga als buitenlander nooit mee naar albulario

Gestart door jamietagabundok, dinsdag 29 september 2015, 05:12:28

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Pjottr op woensdag 30 september 2015, 14:48:00
Citaat van: Ronny55 op woensdag 30 september 2015, 00:15:59
Het is en blijft een raar land. Als we van mijn eerste woning naar ons eigen huis zijn verhuist , vroeg ik daags voordien, zouden  we niet beginnen met het een en ander al in te pakken...Ze keek me met een verschrikte blik aan, neen in geen geval iets inpakken bij klaar lichte dag.....Om 9 uur 's avond kwam daar zo een man of 20 af, 'n 4 tal multicabs en L300 , als dieven in de nacht zijn we verhuist... dat allemaal om de boze geesten niet te laten zien dat we verhuisden en ze ons zouden volgen.  :lachen: :lachen:\

Wat die massage betreft, dat heb ik zelf meegemaakt. was met de motto eens flink onderuit gegaan, mijn knie was er zodanig aan toe dat ik er niet meer op kon steunen en met helse pijnen af te rekenen had.....Mijn Asawa stuurde toen onze helper weg en die kwam wat later terug met een klein oud vrouwtje ....zij zou dat wel effe wegmasseren, nu , veel vertrouwen had ik er niet in ,maar als het niet helpt het schaadt ook niet. Na me zo'n half uurtje "gemarteld" te hebben zegt tegen mijn hij kan nu terug lopen en morgen is de pijn helemaal weg ....Zij had de zenuwen en aders terug in de juiste banen gemasseerd....Tja , en inderdaad, kon weer lopen , de pijn was zo goed als verdwenen en 's anderen daags zo goed als nieuw.  :thumb:

Al enkele jaren eet ik een soepje van kruiden en groenten die zo'n "medicijnvrouw" heeft samengesteld.....Smaakte helemaal niet slecht tot zelfs lekker met een beetje selderijzout. Dus had ik niet veel problemen om dagelijks 2x een bord uit te lepelen.....Doe dat nu zowat 3 jaar al ....Heb me de laatste jaren nooit zo goed gevoeld.

Wil hier maar zeggen , wie zijn wij om zomaar hun heelmethodes weg te lachen....Is onze geneeskunde dan zoveel beter?? De overvloed aan medicijnen die we bij het minste kwaaltje te slikken krijgen ??? Ben ook niet zo voor die hocus pocus hier..... maar ben wel tot de vaststelling gekomen dat er dingen bestaan die mijn geloof niet kunnen bevatten....Blijf het wel allemaal raar vinden , maar ermee lachen doe al lang niet meer.


Ben nu benieuwd wat de samenstelling is van dat soepje. Kun je daar achter komen en heeft t ook een naam?
Ik ben ook zeker niet lacherig over bepaalde behandel methoden van natives. Ik geloof niet in kwakdokters Die doenmeer kwaad dan goed. Maar ik geloof zeker in de kennis van natuurgeneeskunde. De chemische industrie wil daar niet aan omdat ze
anders hun miljoenen verdiensten kwijtraken.
Onze gezondheid is helemaal niet interessant, ze willen juist dat we ziek worden om er aan te kunnen verdienen.
De voedsel industrie zorgt voor onze ongezondheid en vervolgens zorgt de chemische industrie ervoor dat we medicijnen gebruiken die al dan niet helpen. De mens is een gebruiksartikel en proef konijn van het grote geld

Wat 'n wijze woorden, ik heb daar weinig aan toe te voegen, :thumb:  bezijdens dan een andere soep, die hier gegeven wordt als men ziek is(geweest)zoals bv. na diaree.
Rijstsoep,

die wordt zover ik weet o.a. met ginger bereid en ik noem het maar de erwtensoep van de filippijnen. Het is nl. nog lekker ook vind ik althans.

Ook ik zou graag dat recept van Ronny55 willen hebben of de naam want ze zullen vast in CdO niet de enige zijn die het kennen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ginamus zou ook goed zijn voor erectie problemen hoorde ik hier.............. :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:







.... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :run: :run: :run: :run:

jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op woensdag 30 september 2015, 15:51:04
Ginamus zou ook goed zijn voor erectie problemen hoorde ik hier.............. :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:







.... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :run: :run: :run: :run:


Nou sorry hoor Bananacreek maar dan maar geen ersctie   :lachen:    Ik ga niet aan de ginamus    :lachen:

Heb ik ook  niet nodig, ondanks dat mijn vriendin hoogzwanger is , vind ik ze er nog supersexy uitzien,   dat is dan wel heel mooi bij pinays , afgezien van haar bolle buik blijft de rest van haar lichaan zeer tenger en strak   :thumb:

Dus ik heb meer last van steigeren dan weigeren  :lachen:


Uiteraard is voorzichtigheid geboden   :jajaja:

Ronny55


[/quote] Ben nu benieuwd wat de samenstelling is van dat soepje. Kun je daar achter komen en heeft t ook een naam?
Ik ben ook zeker niet lacherig over bepaalde behandel methoden van natives. Ik geloof niet in kwakdokters Die doenmeer kwaad dan goed. Maar ik geloof zeker in de kennis van natuurgeneeskunde. De chemische industrie wil daar niet aan omdat ze
anders hun miljoenen verdiensten kwijtraken.
Onze gezondheid is helemaal niet interessant, ze willen juist dat we ziek worden om er aan te kunnen verdienen.
De voedsel industrie zorgt voor onze ongezondheid en vervolgens zorgt de chemische industrie ervoor dat we medicijnen gebruiken die al dan niet helpen. De mens is een gebruiksartikel en proef konijn van het grote geld
[/quote]


Ok, deze namiddag wordt er weer verse soep gemaakt , zal er een fotoreportage van "the making off" maken en asap posten. Denk dat je daar meer aan hebt.  :weetikniet:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

  Eggplant. emaakmaker

  Sajote. een must

Kalabasa. smaakmaker

Okra. een must

Groen Bonen. smaakmaker

Salojo ?? ben ik niet zeker van....een must

Malongai...een must

Alles 20 min koken, de twee laatste ingredienten er pas na 10 min koken toevoegen.

Best alles door de blender of soepmixer kan ook.

Even zeven om de draderige bladneven eruit te halen , Met een beetje selderijzout het laten smaken....

Nu moet je niet gaan verwachten dat je na twee dagen het verschil in je gezondheid gaat voelen....Dat merk je pas na enkele weken dar je je precies veel beter voelt Dat is zoals met alle "kruiden kuren" . Regelmaat , alle dagen en volharden...Zelf eet ik 2 x maal per dag een kom van dat soepje ...vind het best lekker.  :jajaja: :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Gezien de ingredienten moet dat een gezonde soup zijn.... :thumb:


bananacreek

Kalamungay kookt zeer snel...............3-4  min klaar...... :jajaja:


Amice

Hier noemen ze die soep Laswa en ik heb het ook al eens voorgeschoteld gekregen maar vond het nogal slijmerig.

Het is inderdaad erg gezond maar om nou te zeggen dat het mijn favorit zou kunnen worden, nou nee.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Als je de okra eruit laat is het waarschijnlijk niet meer slijmerig.
Als je okra  TE LANG kookt word het als snot. Het soepje zal zeker niet ongezond zijn gezien wat erin gaat.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: boldy op donderdag  1 oktober 2015, 17:01:39
Het soepje zal zeker niet ongezond zijn gezien wat erin gaat.

Hangt er een beetje vanaf waar die groenten vandaag komen. Ik gebruik nu de namen die mijn vrouw gebruikt :

Malunggay



Kangkong



en Okra



groeien gewoon langs de weg en dan moet je maar afwachten wat voor "water" ze hebben gekregen  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....