Fotoverslag Filippijnen 2https://www.facebook.com/017

Gestart door Rich, donderdag 27 april 2017, 15:03:08

Vorige topic - Volgende topic

Yoghurt69

deze streek heb ik bezocht toen er van betonnen wegen of digitale fotografie nog geen sprake was
die beelden hebben toen zo een indruk op mij nagelaten dat ze voor eeuwig op mijn netvlies gemarkeerd staan

hier zitten toch wel prentjes tussen die kunnen als muurposter verder gaan  :thumb:
dit is wat een forum opfleurt, benieuwd naar de rest, bedankt Rich !

Luke

Prachtige foto's Rich!
Ik denk er ook eens aan om dit wereldwonder te bezoeken.
Komt nog wel

Het "hotel" is dat het enigste in de buurt?

boldy

Mooie foto's Rich en hartelijk bedank om dit met ons te delen.  Zoals ik zie op de foto's moet je wel een goede conditie hebben om daar rond te lopen  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

janvanderijt

geweldig prachtige foto,s wat leef ik in een mooi land zeg heerlijk :applaus:


Rich

Dank voor de commentaren.

@Hakke, nee het is idd niet makkelijk om daar te komen. Je kan het vliegtuig nemen Manila - Baguio en dan nog een paar uur met de bus, maar de meeste mensen nemen de bus vanuit Manila.
Heel veel toeristen waren er niet, en de reden is die lange busrit waar iedereen tegenop ziet, en terecht.
Een Fransman in mijn hotel had er 12 uur over gedaan en zag er vreselijk tegenop om weer terug te gaan.

Ik sprak daarover met de mensen uit het hotel en de gidsen, en zij zeggen ook dat dat een grote reden is die het toerisme weghouden.
Maar men is begonnen met de renovatie van een oude luchthaven op 2 uur rijden van Banaue, en men is van plan om als die luchthaven operationeel is, om shuttle bussen te regelen en dat zou een enorme boost kunnen geven aan het toerisme.

@Luke, er zijn vele hotels en guesthouses daar. Ik heb verbleven in Homestay Banaue en dat is een guesthouse met 6 kamers en 2 douches die je moet delen met de andere gasten. Ik betaalde 27 euro voor 2 nachten.


@Boldy, Ja het is een groot pluspunt als je een goede conditie hebt want vooral de wandeling in Batad is zeer zwaar. Omhoog en omlaag en zeer steil. Eerlijk......ik was kapot na die wandeling. Ik wandel zowat ieder weekend zo'n 12 km en ik jog regelmatig en dat kwam goed van pas.

Wat ik wel meer en meer merk, is dat ik steeds de oudste ben als ik aan iets meedoe  :jajaja: en daarom zei ik voor vertrek toen ik plannen maakte tegen mijn vrouw "ik moet het doen nu ik nog goed te been ben" en het was een unieke ervaring die ik nooit meer vergeet. Ik ben bijna 66 en nog zeer goed te been en prijs mezelf gelukkig  :happy:

Straks meer foto's in het vervolg.
Rich de Nederbelg.

bruno13

knap,ben daar ook geweest ,heel mooi was wel vermoeiend de tocht alsook de trip om er geraken

Rich

Rich de Nederbelg.

Adik

Zo. Eindelijk op een PC want op mobiel heeft het een beetje moeite alle foto's te laden, maar wat waanzinnig mooi zeg!

:thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5: :thankyoufw5:

Michaela

Prachtige fotos  :thankyoufw5:
Durf ook niet te reizen die kant op, lang geleden(ongeveer 30 jaar gelden) was de moeder van een bekende van mij verongelukt in die berg, zij zat in de bus en die is in de ravijn gevallen  :ripba8:, alle inzittenden dood....
Sindsdien heb ik voorgenomen niet naartoe te gaan, al is de verleiding erg groot.
Misschien ooit per vliegtuig.