Fotoverslag Filippijnen 2https://www.facebook.com/017

Gestart door Rich, donderdag 27 april 2017, 15:03:08

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Dank je Ronny55.

Nou eerlijk? Niet blij om terug te zijn door vermoeidheid, maar na 3 weken was het echt genoeg voor mij want  we verveelden ons de laatste 2 dagen dus we waren idd blij om terug te zijn.

Ten eerste was deze reis anders dan anders  :jajaja:  want  de wegen van mij en mijn vrouw scheidden bij aankomst in Manila, tijdelijk hoor, en dat gaf ons een ontzettend rot gevoel.
De ouders van mijn vrouw zijn boven de tachtig en hun gezondheid gaat achteruit en zij wilde bij hen zijn om hen bij te staan. Ze vond het rot voor mij, maar ik zei haar dat ze dat moest doen zo lang ze nog kan. Ik trek mijn plan wel en boek een paar trips, dus maak je geen zorgen over mij  :lachen:

Het werd mij afgeraden om naar Masbate te gaan waar haar ouders wonen want het zou niet zo veilig zijn daar, dus zo gezegd zo gedaan ........gingen we elk tijdelijk onze eigen weg.
Na goed twee weken kwamen we dan weer samen in Cebu Mactan waar we nog wat familie hebben bezocht.
Als ik niets te doen heb verveel ik me dood want ik kan moeilijk stil zitten en ben graag actief, en de laatste twee dagen was het zitten, hangen, koffie drinken, eindje wandelen, weer koffie drinken en zitten..........kortom, dat is mijn ding niet en ik sprak daar met twee Noren die daar wonen en dag in dag uit zitten te zuipen en te lullen over waarschijnlijk steeds hetzelfde en ik vroeg hen of ze zich nooit vervelen met zo'n leven en ze zeiden allebei " Yes, we are frustrated and wanna go home but we cannot go home"  Vraag me niet waarom want dat heb ik niet gevraagd.  Die gasten doen dus de hele dag niets.
Ieder zijn ding hoor maar ik zou gek worden als ik niets te doen heb.

En dat is een van de redenen dat ik daar niet permanent zou willen wonen. 15 jaar geleden dacht ik daar anders over, maar nu ben ik van mening, dat als je niets om handen hebt, je eigen dood verveeld, dus zo'n leven wil ik niet. En ik heb het allemaal wel gezien daar en het was onaangenaam heet daar deze keer.

Trouwens heb ik nu sinds 5 jaar mijn vrouw bij me in Belgiƫ en we voelen ons hier gelukkig met ons leven en zij zal niet zo dikwijls meer naar de Filippijnen gaan als haar ouders er niet meer zijn.

Tja enkel foto's van mij alleen in het verslag, maar de laatste week waren we dan weer samen en ik was dolblij om haar weer te zien. Heel goed hotel geboekt "Eloisa" (al voor de tweede keer) en na 3 weken dus weer blij dat we weer thuis waren.

Mijn vrouw en ik bij hotel Eloisa in Lapulapu Mactan.






Rich de Nederbelg.

hakke

spijtig zijn de foto's er af rich waren echt prachtig van de rijstvelden :dankuwdankuw:

Rich

Dank je Hakke.

Ja het is jammer dat zo'n site plots al de foto's 'blokkeert'   Ik postte sinds 2009 steeds mijn reisverslagen met tal van foto's en plots is alles weg dus alle moeite voor niets.

Met enkele foto's van de rijstterrassen deed ik mee aan de wekelijkse fotowedstrijd van Nikon en heb een paar prijsjes gewonnen en eind oktober uitslag fotowedstrijd van National Geographic. Ben eens benieuwd.

Dit zijn de foto's van mijn deelname :












Wish me goodluck  :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

hakke

met zo'n foto's maak je goede kans als je het mij vraagt zijn echt prachtig :applaus:

Ingy

Ja, echt prachtige foto's!!! Ik gun het je van harte!!! :thumb: :thumb: :thumb:
Misschien een domme vraag, maar kunnen wij daarvoor stemmen?

Grtz, Ingy

Adik


Rich

Allereerst...dank voor de support  :thumb:

Het inzenden van foto's is een paar dagen geleden stopgezet en een vakjury heeft de finalisten bekendgemaakt en tot mijn grote verbazing zit mijn foto van de rijstterrassen in de categorie landschappen bij de finalisten.



Een paar duizend deelnemers en een paar honderd finalisten maar ik zit er bij  :happy:
De categorie mensen en dieren ga ik morgen bekijken want ik ben 25 minuten bezig geweest voordat ik mijn foto vond,......klikken scrollen................

Stemmen kan vanaf 2 oktober op deze site : https://www.nationalgeographicfotowedstrijd.nl

Stem op jouw favoriete foto en werkt als volgt:

1/Bekijk de finalisten en breng jouw stem uit
Per categorie kun je eenmalig stemmen. Het stemproces start vanaf 2 oktober.


2/Bevestig je stem
Na het uitbrengen van jouw stem ontvang je een mail. Klik op de link in de mail om deze stem te bevestigen.


3/Deel je stem via social media en zorg dat jouw (favoriete) foto de meeste stemmen krijgt.

Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen hier zin in heeft, maar alle stemmen zijn uiteraard welkom.

Dit is de foto.


Nogmaals hartelijke dank.
Rich.
Rich de Nederbelg.

Yoghurt69

op mijn stem mag je alvast rekenen
allen al uit dank voor de schoonheid die jij hier aanbracht

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Ben een beetje te voorbarig geweest want de finalisten worden volgende week pas bekendgemaakt sorry sorry..... :stomstomstom:   :dankuwdankuw:
Rich de Nederbelg.