Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf (toeristenvisum)

Gestart door Briantje, donderdag 7 september 2017, 20:06:10

Vorige topic - Volgende topic

flipjov

Ja hoor je kan een huwelijksaangifte doen als ze hier is met een friends visit visa, zorg er wel voor dat je tegen dan ook de cenomar, geboorteakte, legal capacity heeft. De eerste 2 moeten vertaald en gelegaliseerd worden door de Belgische ambassade in manila. De laatste kan je hier halen op de Filipijnse ambassade of consulaat. Bij ons duurde die 3 papieren in orde maken toch wel een 3-4 weken.

Luc

Zonder vast werk gaat ze zelfs wanneer gehuwd in  :belgiesmiley: geen verblijfsvergunning krijgen.

sommigen verwarren een visa D met een verblijfsvergunning. Bij het toekennen van het visa wordt enkel gekeken of men in  :belgiesmiley: voldoet aan de voorwaarden van gezinshereniging. Met een toeristenvisa komen en hier trouwen geeft nog geen recht op een verblijfsvergunning.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Citaat van: Luc op vrijdag  8 september 2017, 16:51:55
Zonder vast werk gaat ze zelfs wanneer gehuwd in  :belgiesmiley: geen verblijfsvergunning krijgen.

sommigen verwarren een visa D met een verblijfsvergunning. Bij het toekennen van het visa wordt enkel gekeken of men in  :belgiesmiley: voldoet aan de voorwaarden van gezinshereniging. Met een toeristenvisa komen en hier trouwen geeft nog geen recht op een verblijfsvergunning.

We hebben het over een visum, de verblijfsvergunning kunnen ze indien geen vast werk meerdere keren na elkaar indienen... vast werk vinden met meer dan 1400 euro netto is trouwens niet zo moeilijk indien niet te kieskeurig

Luc

Citaat van: flipjov op vrijdag  8 september 2017, 17:09:33
Citaat van: Luc op vrijdag  8 september 2017, 16:51:55
Zonder vast werk gaat ze zelfs wanneer gehuwd in  :belgiesmiley: geen verblijfsvergunning krijgen.

sommigen verwarren een visa D met een verblijfsvergunning. Bij het toekennen van het visa wordt enkel gekeken of men in  :belgiesmiley: voldoet aan de voorwaarden van gezinshereniging. Met een toeristenvisa komen en hier trouwen geeft nog geen recht op een verblijfsvergunning.

We hebben het over een visum, de verblijfsvergunning kunnen ze indien geen vast werk meerdere keren na elkaar indienen... vast werk vinden met meer dan 1400 euro netto is trouwens niet zo moeilijk indien niet te kieskeurig
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Er zijn meerdere opties om ze hier te krijgen en dan te huwen.... iedereen kan huwen en daarna de verblijfsvergunning aanvragen. En indien niet voldoende inkomen vestig je in Nederland of Duitsland en ze kan daar een eu verblijfsvergunning aanvragen. Dan val je onder het soepele eu recht. Voor een friends visit visum speelt inkomen van topic starter ook geen rol aangezien zen ouders garant staan... uiteraard zijn er vaak andere redenen om een visum af te wijzen zoals vestingsgevaar Daarom beter zwijgen over een relatie bij de visumaanvraag.
Ze kan ook een visum aanvragen voor Spanje als toerist (moet ze wel voldoende geld op haar rek hebben) en je boekt daar een hotel zodat je bewijst dat je daar samen op vakantie gaat..

Luc

Zo makkelijk gaat dat allemaal niet meer. De enige goede raad die ik kan geven, voltooi je opleidingen, zoek vast werk. Na 3 maanden vast werk vraag je visa D aan. Inwonen bij ouders mag indien het huis voldoende groot is. Je bent nog maar 22 jaar.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Citaat van: Luc op vrijdag  8 september 2017, 17:56:36
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet meer. De enige goede raad die ik kan geven, voltooi je opleidingen, zoek vast werk. Na 3 maanden vast werk vraag je visa D aan. Inwonen bij ouders mag indien het huis voldoende groot is. Je bent nog maar 22 jaar.

1 jaar geleden ging het nog zo makkelijk dus. Maar inderdaad vast werk zoeken en visa om te huwen is ook een optie. Ze kan ook altijd eerst 3 maanden op bezoek komen, netjes terug gaan zoals het moet en dan een visum om te huwen aanvragen. Trouwens een visum D is visa gezinshereniging, dat kan je niet aanvragen als je niet gehuwt bent. Ze moet een visum c aanvragen aangezien ze willen huwen in België. 

En mss doen ze in de gemeente niet moeilijk, kunnen ze gewoon huwen en dienen ze een aanvraag gezinshereniging in, ze krijgt dan een oranje kaart, indien afgewezen wegens onvoldoende inkomen kan je gewoon 1u later een nieuwe aanvraag indienen en krijgt ze een nieuwe oranje kaart voor 6 maanden enz....

Briantje

Ik kan toch de toeristenvisum aanvragen en ervoor zorgen dat als ze hier eindelijk is vast werk heb? Het is dan ook niet altijd gemakkelijk geweest voor ons.. Ben altijd student geweest en altijd bijverdiend via studentenjobs. We zijn nu al meer dan 5 jaar ver en ik wil gewoon dat ze eindelijk hier is. Wat werk betreft lijkt mij dit niet echt moeilijk indien niet te kieskeurig inderdaad..
Ik probeer ook maar alles te doen zodat ze hier eindelijk kan zijn en ik weet dat het moeilijk zal zijn maar het is het proberen toch waard?

flipjov

Citaat van: Briantje op vrijdag  8 september 2017, 18:49:17
Ik kan toch de toeristenvisum aanvragen en ervoor zorgen dat als ze hier eindelijk is vast werk heb? Het is dan ook niet altijd gemakkelijk geweest voor ons.. Ben altijd student geweest en altijd bijverdiend via studentenjobs. We zijn nu al meer dan 5 jaar ver en ik wil gewoon dat ze eindelijk hier is. Wat werk betreft lijkt mij dit niet echt moeilijk indien niet te kieskeurig inderdaad..
Ik probeer ook maar alles te doen zodat ze hier eindelijk kan zijn en ik weet dat het moeilijk zal zijn maar het is het proberen toch waard?

Als dat toeristenvisum lukt dan lukt de rest ook

Pieter30

Citaat van: Briantje op vrijdag  8 september 2017, 11:44:11
Bedankt alvast voor alle nodige info!!

Mijn ouders kunnen alvast garant staan voor de ten laste neming. Moeten zij dan beiden hun loonfiches voorleggen of is het reeds genoeg als 1 van m'n ouders dit al aantoont?
Ik zou proberen om haar nog naar hier te laten komen in december/januari, lijkt dit nog mogelijk (ook zou ik met haar willen trouwen binnen die periode)?

Dit moet zeker lukken als je er nu aan begint, 3 maand is ten vroegste voor de aanvraag in te dienen (bv: 15 december -> aanvraag tenvroegste 15 september)