Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 23 juli 2019, 19:33:45
Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.

Moet je weten, dat ik in Penang, op 24 uur een visum kreeg voor Thailand. Het blijven toerist visums hè, geen aanvraag tot woonst.  Had me aan veel verwacht, heb veel voorzien, maar niet dat de behandeling zelf zo lang zou duren.  eerlijk, al wonder boven wonder de visum toch zou worden toegekend, hoeft het eigenlijk voor mij niet meer.......

Kan niet meer organiseren, en ga maar eens een ticket kopen voor augustus.....

Maako

Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 09:16:24
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 23 juli 2019, 19:33:45
Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.

Moet je weten, dat ik in Penang, op 24 uur een visum kreeg voor Thailand. Het blijven toerist visums hè, geen aanvraag tot woonst.  Had me aan veel verwacht, heb veel voorzien, maar niet dat de behandeling zelf zo lang zou duren.  eerlijk, al wonder boven wonder de visum toch zou worden toegekend, hoeft het eigenlijk voor mij niet meer.......

Kan niet meer organiseren, en ga maar eens een ticket kopen voor augustus.....

Had je al een email verstuurd of gebeld met de Embassy hoe het zit er mee?

tipsy

Citaat van: Maako op woensdag 24 juli 2019, 09:54:07
Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 09:16:24
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 23 juli 2019, 19:33:45
Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.

Moet je weten, dat ik in Penang, op 24 uur een visum kreeg voor Thailand. Het blijven toerist visums hè, geen aanvraag tot woonst.  Had me aan veel verwacht, heb veel voorzien, maar niet dat de behandeling zelf zo lang zou duren.  eerlijk, al wonder boven wonder de visum toch zou worden toegekend, hoeft het eigenlijk voor mij niet meer.......

Kan niet meer organiseren, en ga maar eens een ticket kopen voor augustus.....

Had je al een email verstuurd of gebeld met de Embassy hoe het zit er mee?

Al 10 dagen geleden. Geen antwoord.....

Maako

Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 10:09:28
Citaat van: Maako op woensdag 24 juli 2019, 09:54:07
Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 09:16:24
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 23 juli 2019, 19:33:45
Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.

Moet je weten, dat ik in Penang, op 24 uur een visum kreeg voor Thailand. Het blijven toerist visums hè, geen aanvraag tot woonst.  Had me aan veel verwacht, heb veel voorzien, maar niet dat de behandeling zelf zo lang zou duren.  eerlijk, al wonder boven wonder de visum toch zou worden toegekend, hoeft het eigenlijk voor mij niet meer.......

Kan niet meer organiseren, en ga maar eens een ticket kopen voor augustus.....

Had je al een email verstuurd of gebeld met de Embassy hoe het zit er mee?

Al 10 dagen geleden. Geen antwoord.....

Dat is vreemd,  naar welk email adres heb je gestuurd? Bij mij stuurden ze meestal na max. 2 dagen al terug

tipsy

Citaat van: Maako op woensdag 24 juli 2019, 10:54:50
Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 10:09:28
Citaat van: Maako op woensdag 24 juli 2019, 09:54:07
Citaat van: tipsy op woensdag 24 juli 2019, 09:16:24
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 23 juli 2019, 19:33:45
Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.

Moet je weten, dat ik in Penang, op 24 uur een visum kreeg voor Thailand. Het blijven toerist visums hè, geen aanvraag tot woonst.  Had me aan veel verwacht, heb veel voorzien, maar niet dat de behandeling zelf zo lang zou duren.  eerlijk, al wonder boven wonder de visum toch zou worden toegekend, hoeft het eigenlijk voor mij niet meer.......

Kan niet meer organiseren, en ga maar eens een ticket kopen voor augustus.....

Had je al een email verstuurd of gebeld met de Embassy hoe het zit er mee?

Al 10 dagen geleden. Geen antwoord.....

Dat is vreemd,  naar welk email adres heb je gestuurd? Bij mij stuurden ze meestal na max. 2 dagen al terug

Was mail van dame die het telefonisch interview, nu al een maand geleden had gedaan.   Ik geloof ook dat het geen zin heeft, nog mails te sturen. Aanvraag die een par dagen voor die van haar is verzonden, is pas verleden week afgehandeld. 

Kan niet veel meer doen, alleen jammer dat plan B ook niet meer kan doorgaan.  Ze kan zonder paspoort nergens naar  toe. Jammerlijk, als ik had geweten dat de termijn voor visum C zolang was, dan was ik er niet aan begonnen. Bijna weer een week voorbij.

tipsy

Om terug te komen op de vraag die oorspronkelijk werd gesteld.  Indien je dus gaat voor Visa C, geloof geen verhalen van Global rond de 2 weken. Het zijn er nu al 6! Geen enkel antwoord, geen enkel volgnr dat werkt in België. Dit heeft alleen, visum of niet al onze plannen gedwarsboomd. Dus doe de aanvraag, maar best 3 maanden op voorhand......

Zoals hierboven door anderen werd beschreven, zaten die ook op een 7 tal weken, als dat nu met de vakantie nog niet langer is.  Nogmaals, schandalig....Ze had hier al moeten zijn.

tipsy

Na 7 lange weken, en 3 mails, krijg ik het bericht dat vandaag het paspoort is verstuurd naar.... België voor verder onderzoek, waarmee ze met of zonder visa, nu wel weten dat die reis niet meer doorgaat.

Een kennis van haar ging naar de Griekse Ambassade en zonder te veel poespas kreeg het visum de dag zelf.....

Maako

is de tracking van VFS ook geupdate nu dan of loopt dit ook nog steeds vertraging? Nu is het hopen dat het ook niet zo lang blijft liggen bij dvz in Brussel

tipsy

Citaat van: Maako op maandag 29 juli 2019, 08:50:10
is de tracking van VFS ook geupdate nu dan of loopt dit ook nog steeds vertraging? Nu is het hopen dat het ook niet zo lang blijft liggen bij dvz in Brussel

VFS, zit op dag van applicatie. DVZ, is er niets over mijn dossier, enfin HAAR dossier te vinden.  De mail van de Ambassade, die zij heeft gehad, gaf een link naar de wachtijden. Een maand wanneer VZ het onderzoekt extra. Daar ben ik al lang over......

jiggy

Tipsy,
Ik begrijp je frustratie en herken de situatie van "hulpeloos" wachten tot er een spoor en nummer te zien is op de site "infovisa" vermits ook ik meermaals in die fase gezeten heb.
Mijn ervaringen en tips daaromtrent kan je trouwens nalezen hier op het forum.
Ivm de wachttijd : tenzij er de jongste 2 jaar verandering zou zijn opgetreden (wat ik betwijfel, vermits bureaucratische patronen nu eenmaal niet zo vlug evolueren...) mag je ervan uitgaan dat DVZ quasi op de valreep van de 60 dagen (totaal in strijd met de Europese visacode weliswaar, maar ja......) een beslissing zal nemen. Eerste aanvragen worden immers steeds naar Brussel gestuurd.
De ambassade stuurt het dossier (ter verduidelijking : NIET het dossier, doch enkel de standaard onderzoeksformulieren, commentaren en voorstel van beslissing DIGITAAL naar Brussel. Die "diplomatieke koffer" waar hier en daar nog gewag wordt van gemaakt is totaal niet van toepassing.
Jullie dossier zit dus ergns in de "administratieve pipelinr". In ouderwetse ministerietermen : in de stapel.
Op het moment dat het "bijkomend onderzoek" wordt gestart , pas DAN zal je het dossier online vinden als zijnde "in behandeling". Dan.. is het nog kwestie van dagen. Ik vermoed dat ze dit doen om zo weinig mogelijk telefonisch te worden lastig gevallen. EN.... nemen ze vlug een beslissing, vanuit de "ivoren toren".
Want stel je maar niets voor bij dat bijkomend onderzoek : hoe zouden ze, wanneer ze over  GEEN ENKEL STUK van het ingediende dossier beschikken, doch ENKEL de digitale gegevenslijsten en het commentaar van de ambassade... Dit is.... jammer genoeg de realiteit....
Zoals ik eerder vermeldde, en ook neerschreef op het forum:  ivm openbaarheid van bestuur kan je wellicht wel reeds contact nemen met hun dienst en met volmacht een afschrift vragen.  Zo word je in elk geval wijzer over hoe en op welke punten de ambassade haar mening over de aanvraag heeft voorgesteld.