Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Citaat van: jiggy op woensdag 31 juli 2019, 19:54:12
Tipsy,
Ik begrijp je frustratie en herken de situatie van "hulpeloos" wachten tot er een spoor en nummer te zien is op de site "infovisa" vermits ook ik meermaals in die fase gezeten heb.
Mijn ervaringen en tips daaromtrent kan je trouwens nalezen hier op het forum.
Ivm de wachttijd : tenzij er de jongste 2 jaar verandering zou zijn opgetreden (wat ik betwijfel, vermits bureaucratische patronen nu eenmaal niet zo vlug evolueren...) mag je ervan uitgaan dat DVZ quasi op de valreep van de 60 dagen (totaal in strijd met de Europese visacode weliswaar, maar ja......) een beslissing zal nemen. Eerste aanvragen worden immers steeds naar Brussel gestuurd.
De ambassade stuurt het dossier (ter verduidelijking : NIET het dossier, doch enkel de standaard onderzoeksformulieren, commentaren en voorstel van beslissing DIGITAAL naar Brussel. Die "diplomatieke koffer" waar hier en daar nog gewag wordt van gemaakt is totaal niet van toepassing.
Jullie dossier zit dus ergns in de "administratieve pipelinr". In ouderwetse ministerietermen : in de stapel.
Op het moment dat het "bijkomend onderzoek" wordt gestart , pas DAN zal je het dossier online vinden als zijnde "in behandeling". Dan.. is het nog kwestie van dagen. Ik vermoed dat ze dit doen om zo weinig mogelijk telefonisch te worden lastig gevallen. EN.... nemen ze vlug een beslissing, vanuit de "ivoren toren".
Want stel je maar niets voor bij dat bijkomend onderzoek : hoe zouden ze, wanneer ze over  GEEN ENKEL STUK van het ingediende dossier beschikken, doch ENKEL de digitale gegevenslijsten en het commentaar van de ambassade... Dit is.... jammer genoeg de realiteit....
Zoals ik eerder vermeldde, en ook neerschreef op het forum:  ivm openbaarheid van bestuur kan je wellicht wel reeds contact nemen met hun dienst en met volmacht een afschrift vragen.  Zo word je in elk geval wijzer over hoe en op welke punten de ambassade haar mening over de aanvraag heeft voorgesteld.

Bedankt voor je opmerkingen. Het is hopeloos en schandalig. het heeft niet alleen invloed op haar verblijf, waar ze nu niets meer aan heeft, maar tevens op de rest van de relatie.  De bedoeling is na de reis, SAMEN, terug te keren, en een ander visum in orde te maken, die van Thailand. De bedoeling is dat wij daar samen gaan wonen tot volgende zomer. Maar alles loopt nu ook in het honderd. Als zij, zoals nu verwacht, in oktober, haar visum toch zou krijgen, dan vind ik toch dat je die moet gebruiken. Minder leuk, want uitstapjes in mooi warm weer, zoals Griekse eilanden, kunnen we op onze buik schrijven.  Maar ik zit volledig, maar volledig vast. Ik kan geen huurcontract tekenen, als ik niet weet wanneer ik zelf in Thailand aan kom. Kan geen visum aanvragen, lang verblijf voor mezelf.

Ik had me aan veel verwacht, weigeringen, idiote uitspraken, maar niet een gijzeling van haar paspoort, en daardoor een boycot van haar reis..... Je kunt dan maar een aanvraag doen maximum 3 maanden op voorhand.  Ik ben werkelijk op, onze relatie lijdt eronder en het is geen mooie inleiding wat betreft de Belgische bureaucratie. Hebben die mensen dan niet het minste schaamte gevoel?

Ik las dat iemand een gewoon toeristen visum had aangevraagd in Griekse ambassade. met bewijs van geld op haar rekening, enkel een afschrift van haar baas dat ze terug werd verwacht op haar werk, en een inschrijving van sociale zekerheid.  Dame in ambassade had geen probleem en aan het loket bij aanvraag, visum toegekend.....  mooi hè?

Maako

ik vind dat voor visum type C echt moeilijk wordt over gedaan, sinds gisteren is weer een vrouw rechtstreeks door de Embassy geaccepteerd voor een visum D gezinshereniging, deze persoon was ook op dezelfde dag als mijn vrouw daar dus heeft misschien nog net geen 2 maanden geduurd

Rich

Citaat van: Maako op vrijdag  2 augustus 2019, 09:57:08
ik vind dat voor visum type C echt moeilijk wordt over gedaan, sinds gisteren is weer een vrouw rechtstreeks door de Embassy geaccepteerd voor een visum D gezinshereniging, deze persoon was ook op dezelfde dag als mijn vrouw daar dus heeft misschien nog net geen 2 maanden geduurd

Best geen appels met peren vergelijken (visum C of D )
Rich de Nederbelg.

tipsy

Citaat van: Maako op vrijdag  2 augustus 2019, 09:57:08
ik vind dat voor visum type C echt moeilijk wordt over gedaan, sinds gisteren is weer een vrouw rechtstreeks door de Embassy geaccepteerd voor een visum D gezinshereniging, deze persoon was ook op dezelfde dag als mijn vrouw daar dus heeft misschien nog net geen 2 maanden geduurd

Visum C, is in principe juist een toerist visum. .. Nog even en ze zou bijna terug thuis zijn. Weer een week voorbij, geen tracking, niets, rien du tout, nothing!  Zelf met toekenning, gaat het feest niet meer door, omdat ik verhuis voor 9 maanden naar Thailand.  Is al lang over de periode die zij als normaal achten, 2 weken behandeling in Manila, en een maand op buitenlandse zaken.

Geen visum C, maar las ook alweer op een forum, Filipijnse echtgenote, voor 2e maal geweigerd...   Ik hoor niets anders.  Alsof die meiden terroristen zijn.......

Luc

Heeft volgens mij niets met terrorisme te maken. Eerder omdat velen niet terugkeren maar hier in de illegaliteit verdwijnen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ton Hasselt


Rich

Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt

Ja inderdaad, is dat moeilijk hier in België?

Rich

Citaat van: Ton Hasselt op zaterdag  3 augustus 2019, 01:28:54
Ja inderdaad, is dat moeilijk hier in België?

Dit topic gaat over Visum C dus laten we nu niet alles door elkaar gaan halen. Het is allemaal al ingewikkeld genoeg, en over  het D visum zijn er al tal van andere topics.
Rich de Nederbelg.

tipsy

Citaat van: Luc op vrijdag  2 augustus 2019, 18:04:28
Heeft volgens mij niets met terrorisme te maken. Eerder omdat velen niet terugkeren maar hier in de illegaliteit verdwijnen.

Verdwijnen naar waar?  Als ze hier blijven is vaak omdat ze een vriend hebben hier, die dan wel voor hun zorgt en misschien probeert te trouwen, zonder een echtgenote te proberen te laten over komen, en na maanden/jaren wordt geweigerd.......

En dit is het topic, over de behandelingstijd. Die is veel te lang voor een kort visum, punt uit. Gijzeling van het paspoort alleen al. Bah! Ik zit in een situatie, zoals velen, dat die tijdspanne alles verandert. Neen, het was niet de bedoeling ze hier te houden, maar in geval van weigering, dat ik zou voorzien, eerder naar Azië terug te keren.