Stukje grond kopen - Isabela/Palanan

Gestart door froggy007, dinsdag 24 juli 2018, 14:08:10

Vorige topic - Volgende topic

froggy007

Even héél korte intro: ik ben getrouwd met Filipina, zij woont nu ongeveer 4 jaar in België. Zelf ben ik al +/- 10x naar de Filippijnen afgereisd.
We zijn op zoek naar een stukje grond, om daar een vakantiehuis(je) te bouwen, misschien later om te verhuren, misschien om er later permanent (of telkens 1/2 jaar) te gaan wonen.

We hebben al vele stukken grond bezocht, of door familie laten bezoeken; maar nog nooit de stap gezet.
Altijd is er wel iets wat ons tegen houdt.

Dit maal echter lijkt het allemaal 'te kloppen'. 1ha, stukje aan het strand, clean title, taxes betaald, right of way,geen illegal settlers, enz..
Maar...wie heeft er ervaring en zou ons bij een eventuele aankoop kunnen bijstaan? Waar moeten we op letten, waar zitten verder nog de valkuilen, etc..
Alle hints, tips,enz zijn welkom. Ik deel gerust nog meer informatie over locatie en prijs enz indien er hier personen met ervaring en advies zijn die ons een stukje kunnen begeleiden!

Ik hoor het graag :)
Groetjes!

O.B.Bommel

10000 meter als stukJE grond kwalificeren en dan voor een vakantie huisJE dat klopt volgens mij niet.

Dus letten op je eigen verstand. Je gaat al gauw stuk op de fencing, ach al zoveel gezien. Dus bijstand van een psychiater eerder dan van een advocaat.

Op Palawan ben ik niet bekend geen idee maar ik heb nog niemand extra gelukkig zien worden van een hectare. Tenzij het natuurlijk een kwartje de meter kost.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

peldoman

Mijn advies, Niet doen!!
Zal wel weer een hoop blabla blabla reacties opkomen maar ik zou er niet aan beginnen.
1 ha aan het strand in Palawan, en jij bent een witneus?
Is mijn mening hoor.

joost


Hallo Froggy007.
Wie word er eigenaar van dat "stukje" grond? 
Joost.

froggy007

Even ter verduidelijking : Palanan, niet palawan :D
In het noorden dus, ten oosten van Ilagan.

Grond is 20 meter strandlijn, en diepte dus +/- 500a600m.
Dat is vanaf de weg tot aan het strand, vandaar vrij groot stuk grond.

Koper is mijn vrouw..niet veel andere keuze als whitenose hé..

froggy007

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 24 juli 2018, 15:38:34
10000 meter als stukJE grond kwalificeren en dan voor een vakantie huisJE dat klopt volgens mij niet.

Dus letten op je eigen verstand. Je gaat al gauw stuk op de fencing, ach al zoveel gezien. Dus bijstand van een psychiater eerder dan van een advocaat.

Op Palawan ben ik niet bekend geen idee maar ik heb nog niemand extra gelukkig zien worden van een hectare. Tenzij het natuurlijk een kwartje de meter kost.

Breedte aan de strandlijn is 20m. Van het strand tot de rijweg is ongeveer 600m. We willen dus in het begin een weggetje voorzien, maar niet 'gefenced'.
Enkel het laatste stuk, zo moeten we in het begin 'slechts' een 250m fencing voorzien. Palanan is zo goed als 'afgesloten'; enkel bereikbaar voorlopig via boot of
vliegtuigje. Weg door de bergen is echter grotendeels voltooid en opent eind dit jaar (soms al toegankelijk).

joost


Hallo.
Heeft je vrouw nog steeds of behoudt ze haar Filipijnse Paspoort? Zo ja. Niets aan de hand. Als ze haar Filipijnse nationaliteit verliest dan kan ze dus ook geen eigenaar zijn van jullie te kopen stuk grond. Hoe ga je dit dan oplossen?
Joost.

kristof19

Hoi Froggy,

Wanneer je het stuk grond aan een goede prijs kunt aanschaffen en alles is in orde met title zoals u aangaf en u weet dat uw vrouw de enige eigenaar is en u kunt ermee leven dat bij scheiding  alles voor haar is, dan zou ik zeggen go for it.
Het opstellen van de verkoopsakte kan door uw advocaat gebeuren en u kunt zelfs 2 akten laten opmaken om korting te verkrijgen op de govermenttax van 10% om de title op haar naam te zetten.

Ikzelf heb ook reeds enkele investeringen gedaan waar wij ons gelukkig  bij voelen.

Succes bij uw keuze

joost


Hallo.
Kristof19 : en u weet dat uw vrouw de enige eigenaar is
Dat is het hem juist. Zij moet wel de Filipijnse nationaliteit hebben anders kan zij nooit geen eigenaar worden/zijn van het te kopen perceel. Als zij geen Filipijnse  nationaliteit meer heeft dan kun je alleen maar iets kopen , wat ondergrond betreft , op naam van famile , vrienden etc. Krijg je dan ruzie of wat dan ook dan ben je gelijk alles kwijt.
Joost.

froggy007

Mijn vrouw heeft nog de filippijnse nationaliteit.
We hebben ook eeen dochtertje van 3, met dubbele nationaliteit.

Vraagprijs was oorspronkelijk 2.5m php, maar ik heb al heel wat onderhandeld, ook interesse getoond in andere loten en zo staat prijs voorlopig op 1.87M php.