Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkele vragen bij aanvraag VISUM D (voorbereiding)

Gestart door Maako, zaterdag 22 december 2018, 12:03:48

Vorige topic - Volgende topic

Maako

Over enkele maanden wil ik voor mijn vrouw en haar zoon de visum aanvraag doen om naar Belgie te komen. Hiermee was ik mij nu al aan het voorbereiden naar de nodige documenten die nodig zijn.
Wil zo goed mogelijk voorbereid zijn en kan alle hulp gebruiken met nodige tips :)

In de lijst hieronder zijn er nog documenten die ik mis voor de aanvraag?
Ikzelf kan bij de gemeentehuis een tenlaste neming aanvragen en deze ook toevoegen bij deze aanvraag?
Health Insurance, hoe pak ik dit best aan? Kan ik mijn vrouw en haar zoon laten inschrijven bij de mutaliteit waar ikzelf bij ben ingeschreven, is dit voldoende?

Kan er later wanneer mijn vrouw en haar zoon hier zijn, mijn familie naam worden toegevoegd aan het kind? Welke papieren zijn er van uit de Filipijnen hiervoor nodig?


VISA FOR FAMILY REUNION WITH BELGIAN SPOUSE (Visa D)

Spouse:
Proof of identity (Copy of Belgian ID card)
Proof of registered and sufficient lodging
Proof of certificate of Health Insurance
Proof of regular, stable and sufficient income covering one year prior to submission of
the visa application (salary slips, last income tax assessment paper from the Finance Department in Belgium, etc.)
Attest van goed gedrag en zeden

Wife
Birth Certificate NSO paper and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
Proof of Civil status before marriage: Single - Cenomar from NSO and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
Marriage Certificate NSO and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation
NBI Clearance and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation

Son: surname of Mother - Single Parent Birth Certificate
Birth Certificate NSO paper and authenticated by DFA + legalisation by Embassy and translation

hakke

Je kunt een papier bij je ziekenkas gaan halen voor gezinshereniging is geen probleem...ikzelf heb er ook bij ingestoken foto's van alle reizen hotelboekingen vliegtickets en gesprekken is niet noodzakelijk maar is toch extra...

Je moet wel rekenen op lange wachttijd is tussen de 5 a 6 maanden blijkbaar eer je er iets van hoort of het goedgekeurt is of niet...

Veel succes

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Binnenkort eens gaan navragen bij de mutaliteit, zijn de documenten voor het zoontje voldoende?

Luc

Document voor kinderen heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat de mutualiteit betreft. Je kunt haar pas effectief inschrijven wanneer ze in  :belgiesmiley: is ingeschreven in het rijksregister. Je hebt dus enkel een document nodig dat jij ze ten laste kunt nemen wanneer ze hier is.

Zij gaat pas een rijksregisternummer hebben na woonstcontrole van de wijkagent. Dat kan dus een aantal weken duren. Schrijf haar dus zo snel mogelijk in wanneer ze in  :belgiesmiley: aankomt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Citaat van: Luc op maandag 24 december 2018, 11:24:33
Document voor kinderen heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat de mutualiteit betreft. Je kunt haar pas effectief inschrijven wanneer ze in  :belgiesmiley: is ingeschreven in het rijksregister. Je hebt dus enkel een document nodig dat jij ze ten laste kunt nemen wanneer ze hier is.

Zij gaat pas een rijksregisternummer hebben na woonstcontrole van de wijkagent. Dat kan dus een aantal weken duren. Schrijf haar dus zo snel mogelijk in wanneer ze in  :belgiesmiley: aankomt.

Het document van jouw hiervoor gebruiken of heeft de mutaliteit hier ook een andere voor? Dit is voldoende voor de Health Insurance vereiste bij aanvraag van het visum?

Luc

Citaat van: Maako op maandag 24 december 2018, 12:18:05
Citaat van: Luc op maandag 24 december 2018, 11:24:33
Document voor kinderen heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat de mutualiteit betreft. Je kunt haar pas effectief inschrijven wanneer ze in  :belgiesmiley: is ingeschreven in het rijksregister. Je hebt dus enkel een document nodig dat jij ze ten laste kunt nemen wanneer ze hier is.

Zij gaat pas een rijksregisternummer hebben na woonstcontrole van de wijkagent. Dat kan dus een aantal weken duren. Schrijf haar dus zo snel mogelijk in wanneer ze in  :belgiesmiley: aankomt.

Het document van jouw hiervoor gebruiken of heeft de mutaliteit hier ook een andere voor? Dit is voldoende voor de Health Insurance vereiste bij aanvraag van het visum?

Bij CM hebben ze een vergelijkbaar document. Kunt die van de link altijd laten zien. Dan weten ze meteen waarover het gaat. Dat is het enige document dat je daarvoor moet hebben voor een visum D.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Citaat van: Luc op dinsdag 25 december 2018, 10:49:45
Citaat van: Maako op maandag 24 december 2018, 12:18:05
Citaat van: Luc op maandag 24 december 2018, 11:24:33
Document voor kinderen heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat de mutualiteit betreft. Je kunt haar pas effectief inschrijven wanneer ze in  :belgiesmiley: is ingeschreven in het rijksregister. Je hebt dus enkel een document nodig dat jij ze ten laste kunt nemen wanneer ze hier is.

Zij gaat pas een rijksregisternummer hebben na woonstcontrole van de wijkagent. Dat kan dus een aantal weken duren. Schrijf haar dus zo snel mogelijk in wanneer ze in  :belgiesmiley: aankomt.
Het document van jouw hiervoor gebruiken of heeft de mutaliteit hier ook een andere voor? Dit is voldoende voor de Health Insurance vereiste bij aanvraag van het visum?

Bij CM hebben ze een vergelijkbaar document. Kunt die van de link altijd laten zien. Dan weten ze meteen waarover het gaat. Dat is het enige document dat je daarvoor moet hebben voor een visum D.
moet dit document vertaald worden voor de ambassade?

Rich

Rich de Nederbelg.

Maako

Moeten alle documenten van de NSO van mijn vrouw en haar zoon de reason hebben voor passpoort?