Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat vragen ze zoal bij indiening Visum by Global?

Gestart door tipsy, donderdag 20 juni 2019, 17:45:37

Vorige topic - Volgende topic

Ton Hasselt

Voordeel bij teachers is dat ze een wat hogere status hebben (het enige voordeel volgens mij want het is een klerebaan) waardoor een visum met alle papieren vrijwel geen afwijzingen kent.


Da's dan ook wel weer goed om te horen. 😊

Luc

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 25 juni 2019, 21:44:13
Voordeel bij teachers is dat ze een wat hogere status hebben (het enige voordeel volgens mij want het is een klerebaan) waardoor een visum met alle papieren vrijwel geen afwijzingen kent.


Da's dan ook wel weer goed om te horen. 😊

Hangt er vanaf of ze in een school van de overheid werken of in een private school. Leraren in een private school hebben geen loon tijdens de vakanties.

Bij de overheid heb je dan nog verschil tussen de vast benoemden en de contractuelen. Wanneer bij een verkiezing iemand anders wordt verkozen kun je het als contractuele schudden. Die vliegen eruit en vervangen door de politieke vriendjes van de nieuwe verkozen burgemeester. Is niet alleen voor de teachers maar voor alle contractuelen. City Hall, City Health...dan vlieg je op straat.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ton Hasselt

Ik weet niet, ze is teacher op de Saint Augustine Academy in Coron.
Sinds 11 jaar.

O.B.Bommel

Citaat van: Luc op dinsdag 25 juni 2019, 23:12:23
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 25 juni 2019, 21:44:13
Voordeel bij teachers is dat ze een wat hogere status hebben (het enige voordeel volgens mij want het is een klerebaan) waardoor een visum met alle papieren vrijwel geen afwijzingen kent.


Da's dan ook wel weer goed om te horen. 😊

Hangt er vanaf of ze in een school van de overheid werken of in een private school. Leraren in een private school hebben geen loon tijdens de vakanties.

Bij de overheid heb je dan nog verschil tussen de vast benoemden en de contractuelen. Wanneer bij een verkiezing iemand anders wordt verkozen kun je het als contractuele schudden. Die vliegen eruit en vervangen door de politieke vriendjes van de nieuwe verkozen burgemeester. Is niet alleen voor de teachers maar voor alle contractuelen. City Hall, City Health...dan vlieg je op straat.
Die aanvulling is juist er zijn verschillen tussen publiek en privaat. Nou zou het logisch zijn te denken dat de private teachers meer verdienen (basissalaris) maar dat is dan weer niet zo, meestal minder heb ik me laten vertellen. Die krikken hun salaris op door de tutor uit te hangen voor de eigen of andere leerlingen.

Voor private banen hoef je nooit toestemming te vragen (nou ja je werkgever dan om je baan te behouden), alleen in overheidsdienst.

Nog even over die status, die heeft niks te maken met private, public, contractueel of salaris, in de Filipijnen worden ze aangesproken met Maaaem, Madam dus. Dat ze verder "misbruikt" worden in hun werk, breek me de bek niet open.

En om dan weer terug te komen op het topic, door dat status-aspect hebben ze net even een streepje voor op gemiddeld bij een visum.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op zondag 23 juni 2019, 22:21:54
Goh je minnares voor een sex vakantie naar Belgie/Frankrijk halen. Waarom niet...  :applaus:
In iedergeval succes met de aanvraag.

Bulldozer, je hebt helemaal gelijk. Ik had verzuimd om even de historie van tipsy door te bladeren.  :stomstomstom:  :stomstomstom:  :stomstomstom:  :stomstomstom:  Eigenlijk heeft het net zo weinig zin hierop serieus te reageren als op de stukjes van Albert Strikwerda.

Strikwerda is niet dood, hij leeft.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tipsy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 26 juni 2019, 01:26:37
Citaat van: Bulldozer op zondag 23 juni 2019, 22:21:54
Goh je minnares voor een sex vakantie naar Belgie/Frankrijk halen. Waarom niet...  :applaus:
In iedergeval succes met de aanvraag.

Bulldozer, je hebt helemaal gelijk. Ik had verzuimd om even de historie van tipsy door te bladeren.  :stomstomstom:  :stomstomstom:  :stomstomstom:  :stomstomstom:  Eigenlijk heeft het net zo weinig zin hierop serieus te reageren als op de stukjes van Albert Strikwerda.

Strikwerda is niet dood, hij leeft.

Ik begrijp deze reactie wel, maar ik vind het toch erg gelimiteerd.  Als je met iemand 6 jaar omgaat, zijn dat geen sex-vakanties hè? Dan is dat wel iemand speciaal, om wie je geeft en die je iets gunt.
En waarvoor je misschien scheidt.....

Niet serieus? Wel voor mij wel. Ik heb hier veel vragen gesteld, om het zo juist mogelijk te doen.  Ik begrijp dan ook heel goed, de gedachtegang en als ik hier sommige reacties zie, was ik er al beter niet aan begonnen. Maar ik ben een doordouwer.  Ja, het visum wordt zo goed als zeker geweigerd, alhoewel..... Zonder de aparte situatie, heeft ze meer troeven dan velen. Geld op haar rekening, alle afschriften van mijn inkomen en activa, uitnodiging om naar haar verblijf terug te komen werken, haar officiële diplomas die in Thailand zijn behaald, staving van mijn conditie door de overheid zelf. Maar ja, jullie hebben gelijk, de kans is groot dat ze zo denken........

jiggy

Een doordouwer...
dat ben ik ook. Doch tegenover bureaucratie loop je weleens met je kop tegen de muur.
Wil je na een eventuele afwijzing toch nog blijven proberen, dan kan ik je de raad geven een kopij van het dossier op te vragen bij DVZ. Dit steunend op de wet inzake openbaarheid van bestuur.
Dan krijg je inzicht in alle commentaren en overwegingen die tot die uitspraak geleid hebben. Hieruit kan je dan conclusies trekken en afwegen of deze "hinderpalen" van de baan kunnen geholpen worden bij een eventuele nieuwe aanvraag.
Men moet voor rede vatbaar zijn, niet steeds vanuit eigen ooghoek denken, doch klakkeloos gebrekkige en soms tegen de wetgeving indruisende houdingen van onze eigen overheid aanvaarden doe ik ook niet.
Sakkeren en jammeren maar NIKS doen helpt je helemaal niet vooruit.
Ps. Om een dossier op te vragen bij DVZ moet je wel de volmacht hebben van je vriendin, want zij is de aanvraagster. Volgens DVZ heb jij volgens de wetgeving inzake openbaarheid van bestuur "geen belang "in die aanvraag   (Sic!)

tipsy

Citaat van: jiggy op donderdag 27 juni 2019, 04:33:18
Een doordouwer...
dat ben ik ook. Doch tegenover bureaucratie loop je weleens met je kop tegen de muur.
Wil je na een eventuele afwijzing toch nog blijven proberen, dan kan ik je de raad geven een kopij van het dossier op te vragen bij DVZ. Dit steunend op de wet inzake openbaarheid van bestuur.
Dan krijg je inzicht in alle commentaren en overwegingen die tot die uitspraak geleid hebben. Hieruit kan je dan conclusies trekken en afwegen of deze "hinderpalen" van de baan kunnen geholpen worden bij een eventuele nieuwe aanvraag.
Men moet voor rede vatbaar zijn, niet steeds vanuit eigen ooghoek denken, doch klakkeloos gebrekkige en soms tegen de wetgeving indruisende houdingen van onze eigen overheid aanvaarden doe ik ook niet.
Sakkeren en jammeren maar NIKS doen helpt je helemaal niet vooruit.
Ps. Om een dossier op te vragen bij DVZ moet je wel de volmacht hebben van je vriendin, want zij is de aanvraagster. Volgens DVZ heb jij volgens de wetgeving inzake openbaarheid van bestuur "geen belang "in die aanvraag   (Sic!)

Ik sakker en jammer niet.  Er is niets toegekend, en op het moment niks geweigerd ook niet. En ik ben een gewaarschuwd mens.  dus voor het moment, als het wordt geweigerd, moet ik langer wachten of er een keertje meer naar toegaan hè.  en voor volgend jaar eerder nog voorbereiden.  En misschien scheiden........

jiggy

Sakkeren en jammeren.... was niet op u bedoeld, tipsy....

tipsy

Citaat van: jiggy op zaterdag 29 juni 2019, 20:32:35
Sakkeren en jammeren.... was niet op u bedoeld, tipsy....

Hahhaha, dat geeft niet, als het geweigerd wordt dan zal dat wel komen! :lachen:   Maar toch raad ik iedereen aan het te proberen. Zelfs al wordt dit geweigerd, het heeft me inzicht gegeven, hoe graag ik haar zie, en totaal afhankelijk van haar ben geworden.   Dit jaar ga ik voor 6 maanden naar Azië, of het lukt of niet....