Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat vragen ze zoal bij indiening Visum by Global?

Gestart door tipsy, donderdag 20 juni 2019, 17:45:37

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Gelukkig dat ik de raad niet heb opgevolgd om ze langer te laten blijven in Manila. Na 12 dagen, geen nieuws, geen vragen aan de telefoon, geen mail/bericht om naar de ambassade te komen. Ik denk dat ze daar de moeite niet voor doen, omdat weigering al is beslist.    Maar, bon, afwachten op definitief bericht van weigering, en dan misschien zelf met de vlieger naar daar.

jiggy

Tja... raad geven of tips vanuit eigen ervaring is steeds moeilijk. Iedere situatie is anders tot heel apart....

Maako

als je goed kijkt bij de visum requirements, staat er niks tussen van dat er een mandatory review is, bij andere soort visums zie je dit wel tussen staan

tipsy

Citaat van: Maako op vrijdag  5 juli 2019, 07:07:11
als je goed kijkt bij de visum requirements, staat er niks tussen van dat er een mandatory review is, bij andere soort visums zie je dit wel tussen staan

Wat bedoel je bij mandatory review.  Wij hebben geen hoop meer. Geen vragen is altijd gelijk aan weigeren, behalve wanneer de aanvrager geld heeft.

tipsy

Ok, i geef updates omdat ze andere mensen kunnen helpen.  Dus, global vroeg bijna niets. Na 2 weken i ze opgebeld door de Ambassade. DIt is eigenlijk goed nieuws. Ik hoor dat weigeringen, geen follow up krijgen. Ze heeft veel vragen gekregen en heel snel achter elkaar. Beetje politie verhoor.

Vragen waren klassiekers, hoe we elkaar kende, waarom ik naar Thailand reisde en zo vaak. Waarom ik hulp nodig heb, aard van mijn klachten. Maar ook zaken die je niet verwacht. Of ze mij Sir of Boss noemde bijvoorbeeld. Waarom mijn familie niet met mij reisde, of ze die al eens had gezien. Banden in de Filipijnen, hoe ze haar vader zo lang alleen kon laten. Of ik geld naar haar opstuurde. daar heeft ze eerlijk allemaal op geantwoord.

Ze was bloednerveus, maar heeft toch goed geantwoord. Er is een kleine kans. Wat  mensen hieruit al moeten onthouden, is dat je dus wel degelijk nu niet meer in Manila moeten blijven of naar de Ambassade hoeft te gaan. Gebeld worden op een onverwacht moment, is niet gemakkelijk.

Als ze visum krijgt, zal dat enkel kunnen, wegens mijn officiële toekenning van persoon met handicap.  Maar mensen die hun vriendin gewoon uitnodigen, zal vooral de band moeten bevestigt worden, met veel foto's. 

Maar goed ik ben bewust, dat de kans klein blijft. Maar technisch, nodig ik iemand uit die ik ken, die behalve mij ook niemand anders kent. Die een certificaat heeft, dat ze kan beginnen werken en wordt verwacht bij haar terugkeer. Banden heeft in Cebu, een vader met wie ze inwoont.   

Siquijor

Spannend, ik volg het allemaal mee.
In ieder geval de moed niet opgeven.

O.B.Bommel

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 25 juni 2019, 02:46:45
Citaat van: Ton Hasselt op maandag 24 juni 2019, 18:08:28
Hoi O.B. bommel,

Meen je dat nou echt, 7 handtekeningen?
Mijn Loida is ook teacher daar.
Wat een onzin allemaal 😤😤😤
Leve de bureaucratie 🤑🤑🤑
Dat moet ik even toelichten. Die 7 handtekeningen zijn nodig in het geval dat men het land uitgaat in de schoolvakantie omdat dan het salaris doorloopt.

In het geval van verblijf buiten de schoolvakantie om is toestemming van de principal en de baas daarboven voldoende. Waar zit hem dan de crux: Buiten de schoolvakanties stopt het salaris. Nou is daar voor een kort verblijf nog wel overheen te komen maar in de meeste gevallen duurt het een hele tijd voordat de payrol weer gaat lopen, bij mijn vriendin 4 maanden, haar collega meer dan 6 maanden.

Voordeel bij teachers is dat ze een wat hogere status hebben (het enige voordeel volgens mij want het is een klerebaan) waardoor een visum met alle papieren vrijwel geen afwijzingen kent.
Update: Regels veranderd. Teachers mogen nu slechts uit het land in de schoolvakanties, niet meer daarbuiten. Tenminste op Negros. Of dat overal geldt geen idee.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Rich de Nederbelg.

kaetemi

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  5 november 2019, 13:43:47
Update: Regels veranderd. Teachers mogen nu slechts uit het land in de schoolvakanties, niet meer daarbuiten. Tenminste op Negros. Of dat overal geldt geen idee.
"I'm going to a seminar." Zo, opgelost. ;)
Kaetemi

O.B.Bommel

Citaat van: kaetemi op vrijdag 15 november 2019, 22:09:15
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  5 november 2019, 13:43:47
Update: Regels veranderd. Teachers mogen nu slechts uit het land in de schoolvakanties, niet meer daarbuiten. Tenminste op Negros. Of dat overal geldt geen idee.
"I'm going to a seminar." Zo, opgelost. ;)
Ja, dat deed een collega. Gaan zonder toestemming voor even naar China. Bij terugkomst ontslagen, baan kwijt. Hoef je de volgende keer ook niks aan te vragen. Opgelost  :floet:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam