En Tipsy heeft weer speciale vragen. Fiancee visum, trouwen in Thailand?

Gestart door tipsy, zaterdag 9 november 2019, 09:57:24

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Een Poolse of een Pinay. Je vergelijkt dan nu ook wel appelen met peren he! Koud of heet. ;-)


Citaat van: Luc op zaterdag 21 december 2019, 12:46:08
Een Poolse kan dan wel zonder visum naar België komen maar zolang je niet bent gescheiden is wettelijk samenwonen niet mogelijk.

Zonder vast inkomen zal een Poolse ook geen vaste verblijfsvergunning krijgen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Citaat van: Fail_over op zondag 22 december 2019, 21:31:00
Een Poolse of een Pinay. Je vergelijkt dan nu ook wel appelen met peren he! Koud of heet. ;-)


Citaat van: Luc op zaterdag 21 december 2019, 12:46:08
Een Poolse kan dan wel zonder visum naar België komen maar zolang je niet bent gescheiden is wettelijk samenwonen niet mogelijk.

Zonder vast inkomen zal een Poolse ook geen vaste verblijfsvergunning krijgen.

Tipsy is eerst over Poolse begonnen...

Mijn buren zijn tegenwoordig Polen. Die zijn vrouw is geen makkelijke. Hare vent heeft niet veel te zeggen tenzij hij wat vodka heeft gedronken. Dan durft hij nog eens wat luider antwoorden.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ton Hasselt


innka3

 :denk: En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, :floet: oej ,hebben ze in thailand ook zo'n tv-programa ''Raffitulfi in Action'' :happy2:

tipsy

Citaat van: innka3 op maandag 23 december 2019, 10:12:04
:denk: En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, :floet: oej ,hebben ze in thailand ook zo'n tv-programa ''Raffitulfi in Action'' :happy2:

Nou dit programma, ken ik niet hoor..  :ikkeniebegrijp:

Bulldozer

Citaat van: tipsy op zondag 22 december 2019, 03:47:52
Citaat van: Bulldozer op zaterdag 21 december 2019, 11:07:08
Ik snap niet zo goed waarom Tipsy zijn vriendin opeens NU een toeristen visum uit de hoge hoed tovert terwijl ze pas in de zomer naar Europa gaan... Ik ben maar een simpel figuur maar heb het idee dat Tipsy de feiten een beetje verdraaid.

Begrijp deze opmerking wel.  Om maar te zeggen, dat ik niet zo snel op mijn pik ben getrapt, als het een beetje gerespecteerd is. Als je hier een tijdje in Thailand zit, begrijp je dat beter.

Langs de Filipijnen, zou er inderdaad niets veranderen.  Thailand is een ander verhaal. Alle Thaise vrouwen, geraken heel eenvoudig aan een toerist-visum. Dat gebeurt via een agency. Die hebben 90 % succes.  Agency one, regelt iets met de ambassade van Duitsland, een ander met die van Nederland. Kost 10.000 baht, 220 €

Een Filipijnse kan hier geen visum aanvragen. Behalve, als ze over Elite visum beschikt, kost 10.000 €, dus vergeet dat maar. Als ze hier werkt. Kan ook niet eenvoudig, de werknemer moet 50.000 € borg staan. En dan is het grijze zone. Normaal gaat een studentvisum voor Filipijnse in Thailand niet, mits een goed contact op een ambassade, lukt dit toch;

Maar er staat veel tegenover. Ik heb een huurcontract op haar naam moeten nemen. Een bankrekening open, met 5000 € op. Inschrijving in een school, waar ze daadwerkelijk een paar uur per week naar toe moet, en nog eens 830 € ophoesten voor dat student-visa. Dat kan natuurlijk niet iedereen.  Ik heb er dus veel voor over, om haar een maand, langer gaat niet in Europa te krijgen deze zomer. Nu, dat huurcontract, maakt niets uit, omdat we daadwerkelijk hier een huis nodig hebben, minstens voor het komende jaar!  Daarna gaat de procedure van samenwoonst van start, voor een definitief verblijf in België.

Ik heb niets tegen kritiek en iemand die mijn situatie bekritiseert.  Maar zeggen dat mijn vriendin mijn slaafje is, idiote opmerkingen moeten lezen, dat wij geen èchte relatie hebben is een brug te ver. En ik ben nog altijd zeer boos, dat je als Belg je ofwel in bochten moet wringen, om met je geliefde samen te zijn, of wel wordt geweigerd door een dienst die geen respect heeft voor je relatie. En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, wanneer een Belg gewoon zijn keuze moet maken, met wie hij wil, omdat hij toch ook de verantwoordelijkheid opneemt. Beboet de  overtreder als het een schijnhuwelijk is, ban de vriendin, als het zo is, maar iedereen is onschuldig, behalve als het tegendeel is bewezen.

Dan moet je  eens denken aan al die mannen, die iemand hebben gevonden, die niet naar Azië, kunnen reizen, waar hun relatie onmogelijk wordt, met een fijne meid, enkel omdat dit zo omslachtig is.  Ik word financieel zwaar geraakt, maar ben dan toch met degene die me lifede en vreugde geeft.

Voor die Poolse. Ja, om zich te vestigen, misschien. Maar ze kan dan toch naar hier komen en reizen in Schengen zone. En zelf verblijven, zonder inschrijving.
Je hebt het over een toeristen visum en een student visum. Dit zijn 2 verschillende visa. Beide visa kan je pas 3 maanden voor vertrek aanvragen. Je zegt dat je vriendin nu al een visum heeft. Dan kan je dus niet van de zomer pas naar Europa komen maar op zijn laatst in Maart.

Verder noem je als excuus dat je vriendin naar Europa moet komen vanwege je angst aanvallen. Sorry hoor, maar dan heb je je vrouw daar toch voor? Daar hoeft niet iemand van de Filippijnen voor over te komen om voor je te zorgen. En hoe doe je dat als ze weer weg is dan? Mijn insziens dus ook niet zo vreemd dat je eerste aanvraag afgekeurd is als je dat als excuus gebruik om haar over te laten komen.

Hoe ben je trouwens met je angstaanvallen in Thailand gekomen? Hier kon je wel alleen heen?

innka3

Citaat van: tipsy op maandag 23 december 2019, 11:40:03
Citaat van: innka3 op maandag 23 december 2019, 10:12:04
:denk: En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, :floet: oej ,hebben ze in thailand ook zo'n tv-programa ''Raffitulfi in Action'' :happy2:

Nou dit programma, ken ik niet hoor..  :ikkeniebegrijp:
dit hier,als je aan het zwembad ligt en vol internet hebt leuk om te kijken .
https://www.filippijnen.org/index.php?topic=17104.0

tipsy

Citaat van: innka3 op dinsdag 24 december 2019, 01:47:13
Citaat van: tipsy op maandag 23 december 2019, 11:40:03
Citaat van: innka3 op maandag 23 december 2019, 10:12:04
:denk: En mij kost dit een bom duiten, en ben ik bijna al mijn spaargeld kwijt, :floet: oej ,hebben ze in thailand ook zo'n tv-programa ''Raffitulfi in Action'' :happy2:

Nou dit programma, ken ik niet hoor..  :ikkeniebegrijp:
dit hier,als je aan het zwembad ligt en vol internet hebt leuk om te kijken .
https://www.filippijnen.org/index.php?topic=17104.0


Ha ha, begrijp het beter. Nee, zo erg is het niet, en bij mensen gaan bedelen, foei!   Maar een scheiding, een jaar hier een huis huren (ok, kan even goed een studio zijn), Schoolkosten, visum kosten, het loopt wel lekker op. en dan stuur ik nog wat geld naar haar vader en 2 broers opdat zij het ook leuk hebben met Kerst...

En aan jullie ook een Vrolijke kerst