Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Ik heb je tot 2 maal een vraag gesteld mbt jullie add waarin je Bicol aanduid als off shore islands.
Omdat dit voor mij onduidelijk was.
Ik begrijp niet goed waarom je hier niet op kunt/wilt antwoorden.  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:Ik run hier zelf een bedrijf en zal iedereen klant of niet klant van een antwoord
voorzien of in elk geval een reaktie geven op vragen en of opmerkingen. Het kan nl zo zijn, dat een nog niet klant die een vraag stelt misschien een
potentiele klant kan worden.
Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed.Misschien was ik wel een potentiele klant zoekend naar .... maar helaas voel ik me niet echt serieus genomen.
Ben inmiddels al weer verder met andere potentiele balikbayan contacten.Gemiste kans

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Johan En Elvie

#31
Citaat van: pjottr op vrijdag 26 maart 2010, 05:50:13
Ik heb je tot 2 maal een vraag gesteld mbt jullie add waarin je Bicol aanduid als off shore islands.
Omdat dit voor mij onduidelijk was.
Ik begrijp niet goed waarom je hier niet op kunt/wilt antwoorden.  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:Ik run hier zelf een bedrijf en zal iedereen klant of niet klant van een antwoord
voorzien of in elk geval een reaktie geven op vragen en of opmerkingen. Het kan nl zo zijn, dat een nog niet klant die een vraag stelt misschien een
potentiele klant kan worden.
Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed.Misschien was ik wel een potentiele klant zoekend naar .... maar helaas voel ik me niet echt serieus genomen.
Ben inmiddels al weer verder met andere potentiele balikbayan contacten.Gemiste kans


De reden waarom je nog geen antwoord hebt is heel eenvoudig, ik weet het zelf nog niet helemaal zeker.
Ik ben agent voor Marjan trading en heb de vraag naar hem doorgestuurd maar ik heb nog geen antwoord gekregen.
Ik zal hem bellen voor deze vraag en laat het je zeker weten.
Je moet nu ook niet gaan beweren dat het in Nederland zoveel beter is en dat wij niets af weten van zaken doen.
Het zijn enkel vooroordelen van Nederlanders dat heel erg leeft onder jullie, wij zijn de beste en jullie zijn maar domme Belgen is de algemene trend in Nederland hoe ze daar over ons denken.

Maar voor u de volgende vraag, je weet dat er ook in Nederland genoeg Balik Bayan diensten zijn waarom vraag je het dan aan Belgen? Misschien omdat wij goedkoper zijn en zodoende voor onze klanten heel veel meer doen dan Nederlanders misschien?
Wie zijn hier goede zakenmannen, ja ja de Nederlanders die u in de zak zetten. sorrie wij zorgen in de eerste plaats voor onze klanten hier en niet voor ons zelf als zakenman.
Misschien is dit dom ja, maar u maakt nog altijd de rekening als klant hé
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Robert

Johan,

Ik vind niet dat jij hier ineens moet gaan generaliseren.
In jou posts staat heel vaak een kwinkslag naar Nederlanders, opmerkingen als op deze site kan ik gratis adverteren, zal wel van een belg zijn en niet een nederlander.
Dat moet allemaal kunnen vind ik, maar nu vind ik dat je gewoon de plank mis slaat.
Als je nu komt met jullie nederlanders denken dat we dom zijn en dat het bij iedereen hier leeft, denk dat je dan toch een beetje uit eigen frustratie spreekt.
Als je nu gewoon antwoord dat je het gaat uitzoeken als iemand een vraag stelt en er zsm op terug komt is er volgens mij nooit wat aan de hand.
Ik vind dit een prima forum, omdat ik wel hou van een goede mix belgen/nederlanders. Zelf met beiden gewerkt, vind Belgie heel leuk, dus laten we het een beetje houden bij kwinkslagen.
In je rol als ondernemer moet je wel het eea kunnen hebben uiteraard.
In ieder geval succes met de dozen handel, van mij mag iedereen het goed hebben.

boomerang

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Citaat van: pjottr op vrijdag 26 maart 2010, 05:50:13
Ik heb je tot 2 maal een vraag gesteld mbt jullie add waarin je Bicol aanduid als off shore islands.
Omdat dit voor mij onduidelijk was.
Ik begrijp niet goed waarom je hier niet op kunt/wilt antwoorden.  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:Ik run hier zelf een bedrijf en zal iedereen klant of niet klant van een antwoord
voorzien of in elk geval een reaktie geven op vragen en of opmerkingen. Het kan nl zo zijn, dat een nog niet klant die een vraag stelt misschien een
potentiele klant kan worden.
Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed.Misschien was ik wel een potentiele klant zoekend naar .... maar helaas voel ik me niet echt serieus genomen.
Ben inmiddels al weer verder met andere potentiele balikbayan contacten.Gemiste kans


De reden waarom je nog geen antwoord hebt is heel eenvoudig, ik weet het zelf nog niet helemaal zeker.
Ik ben agent voor Marjan trading en heb de vraag naar hem doorgestuurd maar ik heb nog geen antwoord gekregen.
Ik zal hem bellen voor deze vraag en laat het je zeker weten.
Je moet nu ook niet gaan beweren dat het in Nederland zoveel beter is en dat wij niets af weten van zaken doen.
Het zijn enkel vooroordelen van Nederlanders dat heel erg leeft onder jullie, wij zijn de beste en jullie zijn maar domme Belgen is de algemene trend in Nederland hoe ze daar over ons denken.

Maar voor u de volgende vraag, je weet dat er ook in Nederland genoeg Balik Bayan diensten zijn waarom vraag je het dan aan Belgen? Misschien omdat wij goedkoper zijn en zodoende voor onze klanten heel veel meer doen dan Nederlanders misschien?
Wie zijn hier goede zakenmannen, ja ja de Nederlanders die u in de zak zetten. sorrie wij zorgen in de eerste plaats voor onze klanten hier en niet voor ons zelf als zakenman.
Misschien is dit dom ja, maar u maakt nog altijd de rekening als klant hé

In de vraag van Pjottr zie ik helemaal niets over België/Nederland staan doch kan het enkel lezen als een vraag aan een bedrijf om een antwoord op een  kwestie.
In feite vindt ik het antwoord van Johan en Elvie ronduit erg klant onvriendelijk, beledigend en getuigen van slecht zakelijk inzicht.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

#34
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Wie zijn hier goede zakenmannen, ja ja de Nederlanders die u in de zak zetten.

Ik kan het enkel eens zijn met Robert en Boomerang.

Ik had tot enkele jaren terug een bedrijf in Nederland, Belgie, en een joint venture in de Filippijnen. Allen gedurende 12 jaar.
Ik ben Nederlander en woon reeds 48 jaar in Belgie. Zowel Nederlanders als Belgen of Filipino's hebben allemaal hun plus en minpunten. En jawel, ik ben ook wel eens een keertje in de kak gezet, maar zowel door Belgen als Nederlanders.

Ik zie hier ook dat Johan en Elvie zeer zich zeer denigrerend opstellen tegenover Nederlanders. Heb ik geen enkel probleem mee, maar alsjeblieft, Johan/Elvie ........blijf hier niet steeds over doorzeuren in jullie topics. Ten eerste, zo benader je geen potentiele klanten, ten tweede vind ik het verre van zakelijk inzicht, en tenslotte het is niet goed voor de goede verstandhoudingen  hier in het forum.




Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Citaat van: boomerang op vrijdag 26 maart 2010, 10:02:06
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Citaat van: pjottr op vrijdag 26 maart 2010, 05:50:13
Ik heb je tot 2 maal een vraag gesteld mbt jullie add waarin je Bicol aanduid als off shore islands.
Omdat dit voor mij onduidelijk was.
Ik begrijp niet goed waarom je hier niet op kunt/wilt antwoorden.  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:Ik run hier zelf een bedrijf en zal iedereen klant of niet klant van een antwoord
voorzien of in elk geval een reaktie geven op vragen en of opmerkingen. Het kan nl zo zijn, dat een nog niet klant die een vraag stelt misschien een
potentiele klant kan worden.
Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed.Misschien was ik wel een potentiele klant zoekend naar .... maar helaas voel ik me niet echt serieus genomen.
Ben inmiddels al weer verder met andere potentiele balikbayan contacten.Gemiste kans


De reden waarom je nog geen antwoord hebt is heel eenvoudig, ik weet het zelf nog niet helemaal zeker.
Ik ben agent voor Marjan trading en heb de vraag naar hem doorgestuurd maar ik heb nog geen antwoord gekregen.
Ik zal hem bellen voor deze vraag en laat het je zeker weten.
Je moet nu ook niet gaan beweren dat het in Nederland zoveel beter is en dat wij niets af weten van zaken doen.
Het zijn enkel vooroordelen van Nederlanders dat heel erg leeft onder jullie, wij zijn de beste en jullie zijn maar domme Belgen is de algemene trend in Nederland hoe ze daar over ons denken.

Maar voor u de volgende vraag, je weet dat er ook in Nederland genoeg Balik Bayan diensten zijn waarom vraag je het dan aan Belgen? Misschien omdat wij goedkoper zijn en zodoende voor onze klanten heel veel meer doen dan Nederlanders misschien?
Wie zijn hier goede zakenmannen, ja ja de Nederlanders die u in de zak zetten. sorrie wij zorgen in de eerste plaats voor onze klanten hier en niet voor ons zelf als zakenman.
Misschien is dit dom ja, maar u maakt nog altijd de rekening als klant hé

In de vraag van Pjottr zie ik helemaal niets over België/Nederland staan doch kan het enkel lezen als een vraag aan een bedrijf om een antwoord op een  kwestie.
In feite vindt ik het antwoord van Johan en Elvie ronduit erg klant onvriendelijk, beledigend en getuigen van slecht zakelijk inzicht.

zijn stelling
"Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed"
Hij is Nederlander dus ik begrijp hieruit dat het daar wel beter is en dat wij hier in Belgie er niets van kennen, ik voel me hierdoor gepakt en reageer hierop misschien te hevig.

Natuurlijk moet je niet veralgemenen maar deze steken onder de gordel kunnen wij ook missen.

Alé zand erover ik bied toch mijn verontschuldigingen aan tegenover ALLE goede Nederlanders ik zal het niet meer doen hehe
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

#36
Citaat van: Rich op vrijdag 26 maart 2010, 11:01:58
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Wie zijn hier goede zakenmannen, ja ja de Nederlanders die u in de zak zetten.

Ik kan het enkel eens zijn met Robert en Boomerang.

Ik had tot enkele jaren terug een bedrijf in Nederland, Belgie, en een joint venture in de Filippijnen. Allen gedurende 12 jaar.
Ik ben Nederlander en woon reeds 48 jaar in Belgie. Zowel Nederlanders als Belgen of Filipino's hebben allemaal hun plus en minpunten. En jawel, ik ben ook wel eens een keertje in de kak gezet, maar zowel door Belgen als Nederlanders.

Ik zie hier ook dat Johan en Elvie zeer zich zeer denigrerend opstellen tegenover Nederlanders. Heb ik geen enkel probleem mee, maar alsjeblieft, Johan/Elvie ........blijf hier niet steeds over doorzeuren in jullie topics. Ten eerste, zo benader je geen potentiele klanten, ten tweede vind ik het verre van zakelijk inzicht, en tenslotte het is niet goed voor de goede verstandhoudingen  hier in het forum.

OK zal een beetje opletten wat ik zeg.

Het  probleem was eigenlijk dat hij geen tijd heeft om te wachten, er was zeker nog geen DOOS over boord hoor.
De volgende zending is elke 10de van de maand dus het antwoord ging wel tijdig komen of we voor hem iets konden doen.
Nu gaat hij verder zoeken en waarschijnlijk meer betalen omdat hij te ongeduldig is.
Zakelijk inzicht is hier ook heel ver zoek denk ik dan, hij kon indien hij het heel erg graag heel snel wist een privebericht hebben gestuurd of me gebeld dan wist ik ook dat het voor hem heel belangrijk was dat hij vlug een antwoord nodig had.
Nu vond ik er nog geen vuiltje aan de lucht, maar het is waar ik had moeten plaatsen dat ik het zou uitzoeken.
Uiteraard zit ik ook niet ganse dagen op het forum en vragen sommige dingen wat meer tijd dan andere.

Het was van hem verkeerd om ons in zijn laatste bericht in een slecht daglicht te stellen want dat is wat hij toch geeft gedaan misschien zonder na te denken.
Dit wordt gelezen door heel veel mensen en moet mij dan wel verdedigen om de zaken uit te leggen.

Laat ons in een goede verstandshouding verder samen dit forum behouden  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: samen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Heb het even uitgezocht, zie hier het antwoord op de vraag van Pjottr.

Als het niet in de lijst staat is het misschien een moeilijker te bereiken plaats en kan de prijs voor OFFSHORE ISLAND (â,¬ 135) zijn maar niet altijd.
Wij bekijken wat er dichts bijligt en als het te doen is krijg je de prijs van die regio.
Voor de bestemmingen die Pjottr opgaf is het wel â,¬135 euro offshore island heeft mijn baas me meegedeeld.
Maar wij leveren altijd op elk adres in gans de Filippijnen.

Hopelijk heb ik hiermee het hoofdstuk van Pjottr afgesloten hij en anderen zijn alvast steeds welkom bij ons.

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: pjottr op vrijdag 26 maart 2010, 05:50:13
Ik run hier zelf een bedrijf

Onder de naam van pjottr staat:
  • Nederlander
  • Philippines

Hier is dus de Filippijnen, niet Nederland!

Johan, je bent iets vergeten: hier is relatief. Iedereen is hier maar alle andere zijn daar.

Ja, dat sommige BB-services ze niet allemaal op een rij hebben, weet ik maar jij als vertegenwoordiger van zo'n persoon/bedrijf moet opletten. De klanten kennen jou, niet die "weet-ik-veel-wie". In geval van problemen ben jij de kop van Jut.

Wees héél kritisch met de informatie die ze je geven en in gevallen zoals hier laat je best de klanten/vragers weten dat je wacht op antwoord van de BB-service anders denk iedereen dat jij niet antwoord.

Uit eigen ervaring via e-mail:
Vraag aan Marjess: Wanneer zijn uw volgende verzendingen?
Antwoord: De vroegste is in april. (het was toen februari)
Vraag: Wanneer zijn de latere dan?
Antwoord: We hebben geen eerdere!
Vraag: Weet ik! Ik vroeg toch naar de latere!
Antwoord: ......................................... (doodse stilte)

:weia: :harenuittrekkenpg2: :tease: :mauer:

Toen ik diezelfde infoformatie vroeg aan Marjan, kreeg ik gewoon de prijslijst en op de vraag wanneer de volgende verzendingen waren, kwam nooit een antwoord.

:weia: :harenuittrekkenpg2: :tease: :mauer:

Maak diezelfde PR-fout niet!
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pjottr

Ik sluit dan zelf dit hoofdstuk af met het volgende.

Ja ik ben ne Ollander met mijn emotionele roots in Friesland. Heb jarenlang op een Nederlands forum gebivakkeerd en uiteindelijk geswitched naar dit Belgische Forum. Reden: Vind op dit "Belgische Forum" veel meer meerwaarde.
Indien ik een of meer vooroordelen zou hebben ten aanzien van Belgen zou ik hier NIET zitten.
Mijn persoonlijke mening over Belgen: Ik heb in het verleden veel met Belgen te maken gehad als bankier. Ik heb niets anders als gerespecteerd gedrag ontmoet en niet in het minst beleefdheid.
We zijn allen mensen geel rood bruin wit of wat dan ook,arm of rijk maakt mij geen zak uit. Ik heb geleerd ieder met menselijk respect en eerlijkheid te behandelen. Het predicaat Ollander heeft daar niets mee te maken.Toevallig ben ik daar op deze wereld gekomen maar dat had net zo goed Belgie of de Filipijnen kunnen zijn
Ik ben blij met dit forum omdat we met alle respect naar ieder, Belg/Ned ons kunnen uiten en misverstanden uit de wereld hebben.

Gr
Pjottr

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.