Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Ik vergat nog even dit Johan.

De stelling door mij genoemd:
"Dat is nl een van de redenen waarom wij hier met succes een business runnen.
Kort en goed"

Klantvriendelijkheid en snelheid van antwoorden is voor ons heel belangrijk. Als wij adhoc geen vraag kunnen beantwoorden reageren wij toch direct
naar de vraagsteller met een antwoord zoals: Heb de vraag gelezen wij zullen het uitzoeken en komen er zsm op terug.De klant weet dan inderdaad, dat de vraag is gelezen en wij er mee doende zijn. Heb nog nooit een boze reaktie hierop gehad omdat de meeste klanten dit best snappen.

Kort en goed is een gewone uitdrukking te vertalen met: Tenslotte of Afsluitend..... het volgende; Heeft dus niets te maken met ongeduld.

en... Hier is inderdaad de Philippines.

Succes met je business.
Gr
Pjottr




As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Johan En Elvie

Citaat van: opinie op vrijdag 26 maart 2010, 12:01:04
Citaat van: pjottr op vrijdag 26 maart 2010, 05:50:13
Ik run hier zelf een bedrijf

Onder de naam van pjottr staat:
  • Nederlander
  • Philippines

Hier is dus de Filippijnen, niet Nederland!

Johan, je bent iets vergeten: hier is relatief. Iedereen is hier maar alle andere zijn daar.

Ja, dat sommige BB-services ze niet allemaal op een rij hebben, weet ik maar jij als vertegenwoordiger van zo'n persoon/bedrijf moet opletten. De klanten kennen jou, niet die "weet-ik-veel-wie". In geval van problemen ben jij de kop van Jut.

Wees héél kritisch met de informatie die ze je geven en in gevallen zoals hier laat je best de klanten/vragers weten dat je wacht op antwoord van de BB-service anders denk iedereen dat jij niet antwoord.

Uit eigen ervaring via e-mail:
Vraag aan Marjess: Wanneer zijn uw volgende verzendingen?
Antwoord: De vroegste is in april. (het was toen februari)
Vraag: Wanneer zijn de latere dan?
Antwoord: We hebben geen eerdere!
Vraag: Weet ik! Ik vroeg toch naar de latere!
Antwoord: ......................................... (doodse stilte)

:weia: :harenuittrekkenpg2: :tease: :mauer:

Toen ik diezelfde infoformatie vroeg aan Marjan, kreeg ik gewoon de prijslijst en op de vraag wanneer de volgende verzendingen waren, kwam nooit een antwoord.

:weia: :harenuittrekkenpg2: :tease: :mauer:

Maak diezelfde PR-fout niet!

Ok ik zal ervoor zorgen dat is volgende keer op een vraag heel snel antwoord.
Maar het antwoord is er ondertussen gekomen en het is nog niet te laat om dozen te verzenden.
Marjan (wij dus) verzenden elke 10de van de maand een vracht naar De Filippijnen.

Dat Marjan u vroeger niet heeft geantwoord heeft wanneer de volgende zending gaat begrijp ik niet goed.
Waarschijnlijk zat daar een reden achter, misschien hebben ze uw mail niet aangekregen?  kan gebeuren hoor niet elke mail wordt bezorgd, zelfs als je geen tegenbericht ontvangt dat de mail niet is aangekomen gebeurt het zelfs dat ze hem toch niet hebben gekregen. Dat heb ik hier reeds gehad, een klant stuurt mij een mail en ik antwoorde niet maar ik heb hem ook nooit aangekregen, mijn klant heeft me persoonlijk bij hem thuis laten zien dat hij hem wel degelijk had verzonden en heeft geen bericht hiervan gekregen.
toen ik mijn provider hierover contacteerde zegden ze me dat de spam deze mail had tegengehouden en dat ik dit moest uitzetten voor in het vervolg maar ook daarna als ik de spam had uitgezet kreeg ik opnieuw een mail van iemand anders niet aan. en er zat geen bijlage bij die de reden zou uitmaken voor de blokkering.
De reden waarom die mails niet zijn aangekomen kan niemand mij geven en dit gebeurt de laatste tijd meer en meer.
Misschien heeft het te maken met oververzadiging?
Als je persee een antwoord wil is een klein telefoontje de beste oplossing.
Je moet jezelf maar eens in de plaats stellen, je hebt een zaak iemand vraagt je iets waarmee je een nieuwe klant kunt krijgen en je antwoord niet? zou jij dat doen? neen moet dus wel iets anders achter zitten hé en dat kan je uitvissen met een telfoontje toch.
Misschien hebben ze de mail wel gekregen en hebben ze hem niet goed gelezen toen ze u antwoorde en uw vraag vergeten wat ook menselijk is maar daarom moet je nog niet alle bruggen opblazen bel dan eens.

Wat marjess betreft zijn deze niet getopt?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

innka3

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Het zijn enkel vooroordelen van Nederlanders dat heel erg leeft onder jullie, wij zijn de beste en jullie zijn maar domme Belgen is de algemene trend in Nederland hoe ze daar over ons denken
beste johan(veel nl'rs heten ook johan(nes)!)er wonen 16 miljoen (nieuwe)nederlanders in nl en hebben die
allemaar dezelfde mening  :confused2:
en wie zijn die(volgens jouw)domme belgen, duits/frans/nederlands sprekende belgen  :confused2:
of scheer je die ook over een kam  :confused2:
in meerdere postings lees ik dat je behoorlijk gefrusterd bent op/over nl'rs  :weetikniet:
maar misschien heb je ook wel een hekel aan andere bevolking groepen zoals duitsers/luxemburgers/fransen
ambtenaren/borgerhouters enz enz.
mijn advies is aan jou  :respect: ;er zijn belangrijkere dingen als dit geneuzel dus pak een pint of 3 :cheers:
leven en laten leven ,net zoals in de Ph  :atyourservice:
en nu weer  :ontopic:

Johan En Elvie

Citaat van: innka3 op vrijdag 26 maart 2010, 20:39:12
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 08:23:25
Het zijn enkel vooroordelen van Nederlanders dat heel erg leeft onder jullie, wij zijn de beste en jullie zijn maar domme Belgen is de algemene trend in Nederland hoe ze daar over ons denken
beste johan(veel nl'rs heten ook johan(nes)!)er wonen 16 miljoen (nieuwe)nederlanders in nl en hebben die
allemaar dezelfde mening  :confused2:
en wie zijn die(volgens jouw)domme belgen, duits/frans/nederlands sprekende belgen  :confused2:
of scheer je die ook over een kam  :confused2:
in meerdere postings lees ik dat je behoorlijk gefrusterd bent op/over nl'rs  :weetikniet:
maar misschien heb je ook wel een hekel aan andere bevolking groepen zoals duitsers/luxemburgers/fransen
ambtenaren/borgerhouters enz enz.
mijn advies is aan jou  :respect: ;er zijn belangrijkere dingen als dit geneuzel dus pak een pint of 3 :cheers:
leven en laten leven ,net zoals in de Ph  :atyourservice:
en nu weer  :ontopic:

Mijn verontschuldigingen hoor ik zal het niet meer doen, de Nederlanders zijn een heel goed volk.
Gefrustreed ben ik zeker niet, je weet toch dat Belgen en Nederlanders veel grapjes over elkaar maken en dat is mijn bedoeling, ik heb helemaal niets tegen Nederlanders en andere bevolkingsgroepen hoor ik wil gewoon wat ambiance hier, maar nu weet ik dat dit heel gevoelig ligt en dat de humor van Nederlanders anders ligt dus zal er op letten in het vervolg sorrie sorrie grote sorrie :atyourservice: :lachen:
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

JFK

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 26 maart 2010, 22:13:05
.............................
maar nu weet ik dat dit heel gevoelig ligt en dat de humor van Nederlanders anders ligt dus zal er op letten in het vervolg sorrie sorrie grote sorrie :atyourservice: :lachen:

Effe off-topic  :offtopic:: Ik heb een aantal jaren in Belgie (Hasselt) gewerkt, heb in NL 2 periodes een Belgische baas gehad, heb bij mijn firma meer dan 30 jaar met Belgen gewerkt en vele malen fabrieken in Belgie bezocht en er voor korte tijd gewerkt.
Zelf kwam ik van Eindhoven (jawel....Philips) en ben dus zeker genen 'Ollander' maar unne Nederlander of wat ook mag; Brabander.
Ontzettend veel genoegen gehad met de Belgen.
Jawel....in de beginjaren waren de moppen over die 'Kaaskoppen' en "domme Belgen" niet van de lucht en hebben we veel genoten van elkaars 'loftuitingen"  :lachen:
Toen dat helaas ophield na 15 jaar misten we beiden (NL'ers en BL'gen) iets in ons dagelijks bestaan: lachen om elkaars moppen.
NL'ers zijn fier en mijn opinie over Belgen is dat die ook fier zijn maar daar minder voor uit (willen/durven te) komen.
Als ik mocht kiezen zou ik in Europa ofwel en Portugal ofwel in Belgie hebben willen wonen. Beide volken hebben iets gemeens......het gemoedelijke !
Zo, nou ophouden over dat NL'ers allemaal zo'n betweters zijn want ze zijn het niet ALLEMAAL (zeker niet beneden de rivieren  :haha: :happy:).
J & E, geweldig dat jullie geen problemen hebben om je te verontschuldigen.
Velen van ons (ik bedoel: mensen) hebben dat probleem namelijk wel  :thumb:

JFKJFK

boldy

hey ff vraaggie ik ben ook van plan om wat dozen op te sturen naar de filippijnen nou vroeg ik aan me vriendin wat ik er een beetje in zou stoppen en ze vroeg meteen om chocolade .
is het niet zo dat dat gesmolten is als het daar aankomt ,heeft iemaand hier ervaring mee ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Citaat van: JFK op zaterdag 27 maart 2010, 03:26:50
Ik heb een aantal jaren in Belgie (Hasselt) gewerkt, heb in NL 2 periodes een Belgische baas gehad, heb bij mijn firma meer dan 30 jaar met Belgen gewerkt en vele malen fabrieken in Belgie bezocht en er voor korte tijd gewerkt.
Zelf kwam ik van Eindhoven (jawel....Philips) en ben dus zeker genen 'Ollander' maar unne Nederlander of wat ook mag; Brabander.
Ontzettend veel genoegen gehad met de Belgen.
Jawel....in de beginjaren waren de moppen over die 'Kaaskoppen' en "domme Belgen" niet van de lucht en hebben we veel genoten van elkaars 'loftuitingen"  :lachen:
Toen dat helaas ophield na 15 jaar misten we beiden (NL'ers en BL'gen) iets in ons dagelijks bestaan: lachen om elkaars moppen.
NL'ers zijn fier en mijn opinie over Belgen is dat die ook fier zijn maar daar minder voor uit (willen/durven te) komen.
Als ik mocht kiezen zou ik in Europa ofwel en Portugal ofwel in Belgie hebben willen wonen. Beide volken hebben iets gemeens......het gemoedelijke !
Zo, nou ophouden over dat NL'ers allemaal zo'n betweters zijn want ze zijn het niet ALLEMAAL (zeker niet beneden de rivieren  :haha: :happy:).
J & E, geweldig dat jullie geen problemen hebben om je te verontschuldigen.
Velen van ons (ik bedoel: mensen) hebben dat probleem namelijk wel  :thumb:

Idd JFK. Ik kan je hele verhaal onderschrijven. Kom oorspronkelijk uit Veldhoven, maar heb vele baantjes gehad, in en rondom Eindhoven (de gekstuhh!!  :happy:)
Meestal duurde het even voordat de Belgen waarmee ik werkte los kwamen, maar daarna toch veel gelachen.

heb ook in de randstad gewerkt. Dat zijn pas zuurpruimen! Geef mij de Belgen maar.

ok weer  :ontopic:

Voor in de koffer haal ik altijd zo'n koeltas bij de Aldi (â,¬ 0,50,-) Maar of dat in zo'n doos ook werkt  :weetikniet: Denk het niet, want die dozen worden volgens mij niet gekoeld opgeborgen. Of je moet de chocolade is tuperware dozen doen, afgesloten dat het er niet uit kan lopen, in geval van smelten. Of het dan nog eetbaar is  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

xav

Citaat van: boldy op maandag 28 juni 2010, 19:41:43
hey ff vraaggie ik ben ook van plan om wat dozen op te sturen naar de filippijnen nou vroeg ik aan me vriendin wat ik er een beetje in zou stoppen en ze vroeg meteen om chocolade .
is het niet zo dat dat gesmolten is als het daar aankomt ,heeft iemaand hier ervaring mee ?

ik zou toch geen chocolade in die dozen stoppen hoor... die zijn meestal tussen de 6 en 10 weken onderweg... ik kan je verzekeren dat die chocolade niet meer eetbaar is wanneer het daar aankomt...

Johan En Elvie

Voor wij dealer werden voor de balikbayan dozen hebben wijzelf dit uitgetest door 3 dozen te sturen, in de dozen zat ook chocolade en mijn vrouw zegt dat haar moeder heeft gemeld dat deze chocolade allemaal in prima staat niet gesmolten is aangekomen, wij zenden dit in de maand februari, maart.
Dan was het wel nog op de boot koud hé, nu zal het er warmer zijn in die containers.
Misschien toch beter om dit niet in putje zomer te doen daar hebben wij geen ervaring mee en ga het ook niet uittesten haha.
Zie die doos chocolade al komen, de dozen zijn bruin dat wel maar als er bruine chocolade uitloopt heb je meteen chocopasta om op de boteram te smeren.
zie die filippijnen in de haven al staan likken aan die dozen haha.
Cocolade comming from belgium yamyam
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

stip66

Citaat van: boldy op maandag 28 juni 2010, 19:41:43
hey ff vraaggie ik ben ook van plan om wat dozen op te sturen naar de filippijnen nou vroeg ik aan me vriendin wat ik er een beetje in zou stoppen en ze vroeg meteen om chocolade .
is het niet zo dat dat gesmolten is als het daar aankomt ,heeft iemaand hier ervaring mee ?

Ik had ooit es marsepein opgestuurd. Na een maand kreeg ik de vraag waarom ik ZEEP had opgestuurd  :ikkeniebegrijp: