Story of Building Balay in the Philippines

Gestart door koy, zondag 5 maart 2023, 05:47:04

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 11:57:12
Citaat van: Luke op dinsdag 21 maart 2023, 11:49:01
Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 11:41:35We hebben nu een kookvuur op gas met een gasfles die we gebruiken in het huurhuisje en we zouden dat in de dirty kitchen gebruiken. Hier in Davao is de elec wel stabiel, in 4 maand tijd 1 brownout maar duurde niet lang. Ik denk niet westers maar wel gebruiksvriendelijk en een inductie is zo makkelijk te onderhouden, die gasvuren zijn steeds vuil en moeilijk in gebruik dus als het enigszins kan wil ik dit integreren, is ook veel mooier (heb dit in B ook).


Ik bedoelde om het gasvuur als backup te gebruiken. Heb ook een inductiekookplaat, maar ook nog een los-staand gasvuur als backup buiten. Wasmachine staat hier buiten en een waslijn over de lengte van het huis (onder een afdak).


Is ook mijn bedoeling. Welke inductie kookplaat hebben jullie? Ik zag net eentje van Beko 60x60 voor 22.491 maar Beko heeft ook vitrokeramische kookplaat voor 15.291 mijn voorkeur gaat naar inductie als het kan electrisch.


Zoiets als deze met 5 hobs:


koy

vijf hobs vind ik een beetje te veel van het goede - is ook vrij duur
in de praktijk gebruiken wij nooit meer dan 2 à 3 kookpitten en dan is de volgende keuze prima met een booster functie voor de grootste pit:

http://www.elbaphilippines.com/store/p274/ELBA_E_603-030.html

er is ook Beko en die is een pak goedkoper

https://www.beko.com/ph-en/products/built-in-hobs/built-in-hob-induction-60-cm-hii63402mt

maar omdat Beko maar 2 modellen heeft en Elba 11 modellen verkies ik toch de Elba
nu nog vinden...

grtjs koy
leven en laten leven...

opinie

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 22 maart 2023, 00:10:2510mm2 hangt er en beetje van af, doe je dit met een kabel die vrij loopt kan dit met 6mm2 en hoe groot is de gelijktijdigheid dat je alle vier de pitten gebruikt.
Ik heb als hoofdzekering 40amp en deze is er nog nooit uitgegaan.

6 mm² is goed tot ongeveer 6.000 Watt. De kans dat men meer verbruikt bij een 5 of 6 velden kookplaat (of uitbreidbare zones) is er als men plant een groot diner te maken voor de uitgebreide familie. Let op! Maak niet de fout er even een reeks andere stopkontakten op te plaatsen. Dan heb je 40 A op een gewoon apparaatje. Behalve de rijst in de rijstkoker is ook het huis gecremeerd.

Als je het geld er voor over hebt, koopt een plaat van 80 à 90 cm. Op een 60 x 60 cm (in werkelijkheid vaak 55 x 55) heb je vaak problemen met gelijktijdig een braadpan en ketel te gebruiken.

Kijk ook naar de driehoek: koelkast, fornuis, gootsteen. Die moet zo compact mogelijk zijn om onnodig rondlopen te voorkomen. Het werkvlak voor snijden van ongekookt voedsel is best tussen fornuis en gootsteen. Besmette snijplanken kunnen zo direct weg om kruisbesmetting te voorkomen. ! Hoge temperaturen = hoge besmettingsdruk! Koelbox (met de de elementen erin!) in de auto meenemen is geen luxe. De airco werkt niet in de kofferruimte.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

koy

Vandaag op zoektocht naar een inductieplaat in centrum Davao.

Eerst Metro Plaza een grote Appliance Center aan JP Laurel Av. : niets in stock hebben amper van inductie gehoord.
Dan naar Abenson in Ayala Center : daar was wel inductie aanwezig maar enkel Tecnogas daar waren 2 modellen in de toonzaal ergens onderaan maar ok ze waren er een basic en een hogere kwaliteit 4 vuren. Als ik vroeg welke hebben booster dan bleven ze het antwoord schuldig...
Ik vroeg ook of ze ELBA hadden nee enkel op bestelling maar in Davao of Mindanao is er geen service center dus dat raden ze af want bij defect moet alles naar Manila worden gestuurd.
Iemand hier ervaring met TECNOGAS ?

Dan naar S&R daar hadden ze enkel portable modellen van inductievuur meestal slechts 2 vuren.

Dan maar terug naar huis  :benweg:
leven en laten leven...

opinie

SM hypermarket in Davao?

sm appliance Induction
Standaard maat 30 à 35.000


La Germania
5 zones voor ₱98,950
• Unit size: 520 x 880mm
• Cut out size: 490 x 810mm
Locaties la Germania Ook in Davao.

ELBA Philippines: Induction Cooktops
30 à 90.000
Showrooms in Manila en Cebu
Authorized Dealers

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Vergeet niet dat wanneer je randaarde gaat gebruiken om aardpennen te laten slaan om je randaarde op aan te sluiten en dat in combinatie met een aardlekschakelaar.
Aardpennen met elkaar verbinden.

succes

Johan

jack

bij Wilcon vind je ze normaal gezien in matina en/of in panacan.

koy

Citaat van: Bjorna145 op donderdag 23 maart 2023, 23:53:12Vergeet niet dat wanneer je randaarde gaat gebruiken om aardpennen te laten slaan om je randaarde op aan te sluiten en dat in combinatie met een aardlekschakelaar.
Aardpennen met elkaar verbinden.

succes

Johan

OK bedankt voor de tip
leven en laten leven...

koy

Citaat van: opinie op donderdag 23 maart 2023, 16:18:48SM hypermarket in Davao?

sm appliance Induction
Standaard maat 30 à 35.000


La Germania
5 zones voor ₱98,950
• Unit size: 520 x 880mm
• Cut out size: 490 x 810mm
Locaties la Germania Ook in Davao.

ELBA Philippines: Induction Cooktops
30 à 90.000
Showrooms in Manila en Cebu
Authorized Dealers



Elba ja mooi materiaal maar geen Service Center in Mindanao
Ik ga La Germania eens onderzoeken

Bedankt voor je advies
Koy
leven en laten leven...