Story of Building Balay in the Philippines

Gestart door koy, zondag 5 maart 2023, 05:47:04

Vorige topic - Volgende topic

koy

Een vraagje: zou het in de Filipijnen beter zijn te koken op vitrokeramische plaat of kan evengoed inductie?

bedankt voor jullie input,
koy
leven en laten leven...

Bulldozer

Wij hebben een inbouw inductie kookplaat bij Abenson vandaan. Zitten die niet in Davao?

koy

#72
Citaat van: Luke op dinsdag 21 maart 2023, 11:49:01
Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 11:41:35We hebben nu een kookvuur op gas met een gasfles die we gebruiken in het huurhuisje en we zouden dat in de dirty kitchen gebruiken. Hier in Davao is de elec wel stabiel, in 4 maand tijd 1 brownout maar duurde niet lang. Ik denk niet westers maar wel gebruiksvriendelijk en een inductie is zo makkelijk te onderhouden, die gasvuren zijn steeds vuil en moeilijk in gebruik dus als het enigszins kan wil ik dit integreren, is ook veel mooier (heb dit in B ook).


Ik bedoelde om het gasvuur als backup te gebruiken. Heb ook een inductiekookplaat, maar ook nog een los-staand gasvuur als backup buiten. Wasmachine staat hier buiten en een waslijn over de lengte van het huis (onder een afdak).


Is ook mijn bedoeling. Welke inductie kookplaat hebben jullie? Ik zag net eentje van Beko 60x60 voor 22.491 maar Beko heeft ook vitrokeramische kookplaat voor 15.291 mijn voorkeur gaat naar inductie als het kan electrisch.
leven en laten leven...

koy

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 21 maart 2023, 11:53:51Wij hebben een inbouw inductie kookplaat bij Abenson vandaan. Zitten die niet in Davao?

Jawel maar hadden geen inductie - welk merk hebben jullie gekocht en tevreden?
leven en laten leven...

opinie

Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 10:16:40
Citaat van: opinie op maandag 20 maart 2023, 16:12:39Je hebt een kast in de binnenhoek. Ideaal daarvoor is een "lazy Susan"

leuke hoekkast - maar ik heb zoveel kasten dat ik denk de hoek niet te benutten bij mij belandt daar toch enkel rommel in  :happy2: 

DAT is juist wat de functie van een lazy Susan, voorkomen dat de diepe hoek onbruikbaar wordt; een soort tijdscapsule.

Een inductiekookplaat van 8KW => P/U=I => 8000/220 = 36,3636 A met enkele fase stroomvoorziening.

De wettelijk toegelaten combinaties, voorgeschreven door het A.R.E.I.:
Doorsnede in 6 mm²
Nominale stroom automaat 40 A
Nominale stroom smeltveiligheid 32 A
Net iets te weinig voor de maximale belasting dus. Als je veilig wil spelen, is 10 mm² aangeraden met een automaat van 40 A.
Een automaat reageert sneller dan een smeltveiligheid (tijd nodig voor het doorbranden). Nadeel is dat bij langdurig hoge belasting een automaat in een toestand van "vals op" kan belanden. Je apparaat werkt niet meer omdat er geen stroom doorkomt maar de automaat lijkt aan (op). Intern is deze echter afgeslagen. Oplossing: hendel naar beneden en weer naar boven. Een smeltveiligheid kan dan weer verslijten en dunner worden zodat ie doorbrandt aan te lage stroom.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

folkertjong

Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 11:38:06durf jij dat online te bestellen?

 :ikkeniebegrijp:

Geen probleem, even kijken of de verkopende store goede referenties heeft en je hebt tegenwoordig bij vele artikelen extra garantie  tegen betaling.
Voorbeeldje van een aankoop van ons bij Shopee.

'' Comprehensive Electronics Protection Policy Issued

Dear ,

Thank you for purchasing Electronics Protection underwritten by Etiqa Life & General Assurance! This is to confirm your policy is now active and attached is your Certificate of Insurance.

In the event of a claim, kindly log in to our Customer Portal with your email registered to your Shopee account.''

Bjorna145

10mm2 hangt er en beetje van af, doe je dit met een kabel die vrij loopt kan dit met 6mm2 en hoe groot is de gelijktijdigheid dat je alle vier de pitten gebruikt.
Ik heb als hoofdzekering 40amp en deze is er nog nooit uitgegaan.
Ik heb overigs keramiec en dat al voor een jaar of vijf en heb deze bij City Hardware gehaald voor rond de 10000php.
Inductie was toen alleen met twee pitten verkrijgbaar.
Bij burn out hebben we een klein gastoestelletje.
Maar als inductie nu ook in vier pitten verkrijgbaar is zou ik daar voor gaan.
Kijk wel goed naar garantie en is de kennis van inductie aanwezig bij de verkoper.


succes

Johan

Bulldozer

Elba, 4 zones. Staat gewoon op hun website. Dat een winkel het niet op voorraad heeft zou zeker kunnen, maar dan kunnen ze het toch bestellen? Misschien wist de verkoper niet wat je bedoelde? Of anders is dat misschien het nadeel van ver buiten Manilla wonen.

Ja, wij zijn zeer tevreden. Gas vind ik helemaal niets met gasflessen wisselen enzo, om over de slangen en koppelingen nog maar te zwijgen.

Je moet uiteraard wel de juiste pannen hebben die geschikt zijn voor inductie.

koy

Citaat van: Bulldozer op woensdag 22 maart 2023, 02:17:32Elba, 4 zones. Staat gewoon op hun website. Dat een winkel het niet op voorraad heeft zou zeker kunnen, maar dan kunnen ze het toch bestellen? Misschien wist de verkoper niet wat je bedoelde? Of anders is dat misschien het nadeel van ver buiten Manilla wonen.

Ja, wij zijn zeer tevreden. Gas vind ik helemaal niets met gasflessen wisselen enzo, om over de slangen en koppelingen nog maar te zwijgen.

Je moet uiteraard wel de juiste pannen hebben die geschikt zijn voor inductie.

Jawel Abenson zit op enkele plaatsen in Davao City en we hebben daar ook al een bezoek aan gebracht.
Ik denk ook wel dat Elba een goede keuze is - ik zal ook Beko maar die hebben maar 2 modellen en Elba heeft er 11 dus dat zegt al wat. En Elba is een Italiaans merk en Italië is gekend voor goede keuken producten en met jouw positieve ervaring gaan we voor ELba de 3-pits induction cooker E603-030 kost 30k > 31k

http://www.elbaphilippines.com/store/c12/ELBA-Induction-Cooktops
leven en laten leven...

koy

Citaat van: opinie op dinsdag 21 maart 2023, 22:32:24
Citaat van: koy op dinsdag 21 maart 2023, 10:16:40
Citaat van: opinie op maandag 20 maart 2023, 16:12:39Je hebt een kast in de binnenhoek. Ideaal daarvoor is een "lazy Susan"

leuke hoekkast - maar ik heb zoveel kasten dat ik denk de hoek niet te benutten bij mij belandt daar toch enkel rommel in  :happy2: 

DAT is juist wat de functie van een lazy Susan, voorkomen dat de diepe hoek onbruikbaar wordt; een soort tijdscapsule.

Een inductiekookplaat van 8KW => P/U=I => 8000/220 = 36,3636 A met enkele fase stroomvoorziening.

De wettelijk toegelaten combinaties, voorgeschreven door het A.R.E.I.:
Doorsnede in 6 mm²
Nominale stroom automaat 40 A
Nominale stroom smeltveiligheid 32 A
Net iets te weinig voor de maximale belasting dus. Als je veilig wil spelen, is 10 mm² aangeraden met een automaat van 40 A.
Een automaat reageert sneller dan een smeltveiligheid (tijd nodig voor het doorbranden). Nadeel is dat bij langdurig hoge belasting een automaat in een toestand van "vals op" kan belanden. Je apparaat werkt niet meer omdat er geen stroom doorkomt maar de automaat lijkt aan (op). Intern is deze echter afgeslagen. Oplossing: hendel naar beneden en weer naar boven. Een smeltveiligheid kan dan weer verslijten en dunner worden zodat ie doorbrandt aan te lage stroom.


Bedankt voor jouw input.

De inductie krijgt haar eigen circuit breaker hoe dik de kabel dat weet ik niet.
De inductie cooker Elba E603-030 heeft de volgende kenmerken:
Power requirement 6500 W Max
Power 220-240V - 60 Hz - 28A
Plug type: electric cord only
dimentions: 59 x 52 cm
leven en laten leven...