Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bouwkosten 2024

Gestart door Kalbo, donderdag 1 februari 2024, 05:03:23

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: Kalbo op zaterdag  3 februari 2024, 00:32:28
Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  2 februari 2024, 23:34:44Ik vind het wel een goede wet dat buitenlanders geen grond mogen bezitten, je gooit een land compleet in de uitverkoop als je dat toe zou laten.

Mee eens, als dat zou worden toegelaten worden de prijzen zomaar 10x zo duur. (En zo komt the PH geheel in Chinese handen)

ja leuk daarom investeren er ook geen bedrijven.110 miljoen mensen maar geen auto fabriek/geen motor-brommr fabriek/geen e-bike fabriek maar alles importeren ''uit china''daar word een land beter van :lachen:

Pinocchio

Citaat van: innka3 op zaterdag  3 februari 2024, 08:14:58110 miljoen mensen maar geen auto fabriek/geen motor-brommr fabriek/geen e-bike fabriek maar alles importeren ''uit china''daar word een land beter van :lachen:

The automotive industry in the Philippines is one of the largest in the Asia-Pacific region, with approximately 441.4 thousand vehicles sold in 2023.[1][2] Most of the vehicles sold and built in the Philippines are from foreign brands.

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_the_Philippines

Kalbo

#32
Citaat van: innka3 op zaterdag  3 februari 2024, 08:14:58ja leuk daarom investeren er ook geen bedrijven.

Hmm...Ik begrijp even de correlatie niet tussen particulier eigen grondbezit en buitenlandse investeringen.  :confused2:


Pinocchio

Buitenlanders die in particulier eigen grondbezit investeren  :lachen:

Bulldozer

Citaat van: innka3 op zaterdag  3 februari 2024, 08:14:58
Citaat van: Kalbo op zaterdag  3 februari 2024, 00:32:28
Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  2 februari 2024, 23:34:44Ik vind het wel een goede wet dat buitenlanders geen grond mogen bezitten, je gooit een land compleet in de uitverkoop als je dat toe zou laten.

Mee eens, als dat zou worden toegelaten worden de prijzen zomaar 10x zo duur. (En zo komt the PH geheel in Chinese handen)

ja leuk daarom investeren er ook geen bedrijven.110 miljoen mensen maar geen auto fabriek/geen motor-brommr fabriek/geen e-bike fabriek maar alles importeren ''uit china''daar word een land beter van :lachen:
Bij ons in Laguna staat er een auto fabriek van Toyota. Ik ben er een keer op excursie geweest. Iedere paar minuten rolt er een nieuwe van de lopende band. Ieder halfuur een vrachtauto vol. Sowieso zit er veel maak industrie in Laguna.

O.B.Bommel

#35
Citaat van: Kalbo op zaterdag  3 februari 2024, 09:03:58
Citaat van: innka3 op zaterdag  3 februari 2024, 08:14:58ja leuk daarom investeren er ook geen bedrijven.

Hmm...Ik begrijp even de correlatie niet tussen particulier eigen grondbezit en buitenlandse investeringen.  :confused2:
Die snap ik wel. Het woord particulier wordt ten onrechte vermengd met zakelijk. Een buitenlander mag geen grond bezitten, ook niet als het zakelijk gebruikt wordt. Als je onzekerheid hebt over de invloed van je investeringen ben je minder geneigd te investeren. En als een land zelf geen geld heeft om investeringen te doen blijft het economisch achter. De vraag blijft altijd of je dat wilt of niet. In West Europa komen nu de nadelen aan het licht, neem bijvoorbeeld de privativerings operaties zeker van basale voorzieningen. Zeggenschap kwijtraken. Het is niet hetzelfde maar heeft raakvlakken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  3 februari 2024, 10:33:17
Citaat van: innka3 op zaterdag  3 februari 2024, 08:14:58
Citaat van: Kalbo op zaterdag  3 februari 2024, 00:32:28
Citaat van: Bjorna145 op vrijdag  2 februari 2024, 23:34:44Ik vind het wel een goede wet dat buitenlanders geen grond mogen bezitten, je gooit een land compleet in de uitverkoop als je dat toe zou laten.

Mee eens, als dat zou worden toegelaten worden de prijzen zomaar 10x zo duur. (En zo komt the PH geheel in Chinese handen)

ja leuk daarom investeren er ook geen bedrijven.110 miljoen mensen maar geen auto fabriek/geen motor-brommr fabriek/geen e-bike fabriek maar alles importeren ''uit china''daar word een land beter van :lachen:
Bij ons in Laguna staat er een auto fabriek van Toyota. Ik ben er een keer op excursie geweest. Iedere paar minuten rolt er een nieuwe van de lopende band. Ieder halfuur een vrachtauto vol. Sowieso zit er veel maak industrie in Laguna.

Dat is een joint venture waarbij GT Capital 51% van de aandelen heeft en Toyota 49%

TMP was incorporated in the Philippines on August 3, 1988 as a business venture between the Metrobank Group and the Toyota Motor Corporation of Japan. TMP has been the exclusive manufacturer and distributor of Toyota brand products in the Philippines since 1989, when it began manufacturing the Crown, Corolla, and Liteace models at its Bicutan, ParaƱaque City production plant. In 1991, TMP began domestic production of the Corona and Tamaraw FX models.

https://www.gtcapital.com.ph/toyota-motor-philippines-corp-tmp#:~:text=TMP%20is%20a%20joint%20venture,%25%20of%20TMP%27s%20shares%2C%20respectively.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Een maat van mij zit in Bali Sunur en Ketewel,  heeft al 4 huizen laten bouwen voor de verkoop
hier bouwen ze een stuk beter en netter als in the Philippines....en ook nog eens goedkoper.
kleinste huis koste 60.000 euro het grootste 100.000 met zwembadje  beiden op eigen grond (op de vrouw haar naam dat wel.. maar ook met lease konstruktie mocht het mis gaan.
Bijkomen voordeel het eten en transport taxi-bus etc. is hier goed geregeld.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

Kalbo

Citaat van: Pinkpanther op zondag  4 februari 2024, 03:59:55....en ook nog eens goedkoper.
kleinste huis koste 60.000 euro het grootste 100.000 met zwembadje 

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Goedkoper? 60.000 euro voor het kleinste huis(je), dat is 3.6m peso. Daar kun je hier toch wel iets meer voor krijgen dan "het kleinste huis". Hoeveel m2 is dat kleinste huis?

Pinocchio

Bria homes Dumaguete(Bacong) house & lot voor 540.000 Pesos (8.950 Euro)
Floor size: 22 sqm  ---  Lot size: 54 sqm

https://onestop.ph/properties/townhouse/bacong/sale/bria-airene-inner-unit/