Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: xav op vrijdag 30 juli 2010, 14:10:44
wat ik me eigenlijk afvraag is... je wil op vakantie of leven in een derde wereld land, maar je wil wel alle gemak en eerlijkheid van een westersland...?

Je wil op vakantie of leven in een derde wereld land...  :denk:
Deel 1: dit is geen keuze want je partner komt toevallig uit de Filippijnen.
Deel 2: neen

De corruptie zit eerder bij wie macht heeft want die kan ze misbruiken. Macht corrumpeert!

Citaat van: Amice op vrijdag 30 juli 2010, 14:42:33
Verder dat de filipino's een verdomde nationalistische instelling hebben waarmee ze haat creeren jegens zichzelf t.o.v. de rest van de wereld.

Dit wordt van bovenuit via de media erin gepompt. Waarom? De reden hiervoor is simpel en sluw. Wanneer alle kritiek kan worden afgedaan als een belediging voor het land en volk dan geeft dit de machthebbers carte blanche om verder te doen.
Vergelijk het even met de propaganda van Noord-Korea en Zimbabwe:
  • Noord-Korea torpedeert een Zuid-Koreaans schip in betwist gebied en de internationale kritiek is een belediging voor het volk. Hetzelfde volk dat honger leidt en moet springen voor de grote leider of anders...
  • Als Mugabe kritiek krijgt omdat hij in Maguindanao-stijl de concurrenten opruimt dan is de kritiek een re-kolonialisatiepoging.

Citaat van: Amice op vrijdag 30 juli 2010, 20:38:54
Zelfs de bevolking zelf wil van de corruptie en afpersingen af

Zoals de ouders van de kandidaat-verplegers die hun geld en hoop stopten in een opleiding die echter niets waard is. De studenten slagen niet omdat de overheid onvoldoende controle uitvoerde. Enkel de investeerders verdienden eraan op de rug van mensen die hun laatste geld eraan gaven.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

CitaatVerder dat de filipino's een verdomde nationalistische instelling hebben waarmee ze haat creeren jegens zichzelf t.o.v. de rest van de wereld.

En tegelijkertijd staan ze elke dag in lange rijen aan te schuiven bij de Amerikaanse ambassade  :jajaja:



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Jan69

Citaat van: Phille op woensdag 17 maart 2010, 14:27:13
:welcome:

Hey allemaal,

Vandaag was ik met een vriendin van mijn verloofde aan het praten en wat er gebeurde vond ik zo interessant dat ik er hier prompt een topic heb van gemaakt  :jajaja:

Het zal hier al wel de revue gepasseerd zijn, maar toch, wie weet hebben jullie ook al dergelijke ervaringen meegemaakt.

Daar ik mijn vriendin al een paar dagen niet gesproken had, vroeg ik aan haar vriendin hoe het met mijn vriendin is (kunnen jullie nog volgen  :denk:) en het antwoord was dat ze zich zorgen aan het maken was. Vermits ik mijn vriendin zo graag zie wilde ik natuurlijk weten wat er aan de hand was  :jajaja:, maar de zorgen bleken niet van het niveau te zijn waar ik mij onmiddellijk zorgen moest over maken. Ze is wat krap bij kas (mijn vriendin), maar dat wist ik al, daar heeft ze iets van laten vallen vorig weekend, maar op mijn suggestie om iets te sturen ging ze niet op in, daar ze vindt dat het niet mijn probleem noch verantwoordelijkheid is.

Mijn vriendin gradueert binnenkort en zoals we allemaal wel weten, filipina's zijn erg ijdel en lopen er dus graag mooi bij, dus zou ze graag naar de kapper gaan om haar haar laten stijl te maken, ja dat is nu eenmaal een schoonheid ideaal daar, dit naast zo wit mogelijk zien. En daar zit het probleem, ze heeft er de centjes niet voor. Groooooot probleem  :jajaja:

Dus, ik dacht, als ik haar nu is wat pesookes stuur als cadeautje (verrassing) dat ze naar de kapper kan gaan. Als ze maar gelukkig is dacht ik maar  :jajaja: en dus vraag ik aan haar vriendin; wat kost dat zoal tegenwoordig (met in het achterhoofd, dan weet ik hoeveel ik zoal moet sturen). Zegt die vriendin tegen mij, dat kost 7.000 php ... boinjk ... ikke bijna van mijn stoel gevallen (dat is aan de huidige koers 112,00 eurootjes) aardig veel geld moet ik zeggen, ik had den indruk dat het duurder was dan hier (effe met een vriendin hier gebeld en  :jajaja: veel duurder dan hier), Peter (Stip66) was net aan het chatten met zijn vriendin en dus effe hem laten checken bij zijn vrouwtje. En mijn vermoeden was juist. Haar antwoord, rond de 1.500 php, in een mall in Manilla waarschijnlijk 3.000 php (max).

Dus werd ik hier toch wel weer geconfronteerd met de schaamteloosheid om er een lap bovenop te doen, alsof het niks is! Niet mijn vriendin he, maar de vriendin van mijn vriendin; waarschijnlijk met het idee als ik dat naar mijn vriendin stuur zij in ene keer haar haar ook kan laten doen. Ik heb mijn vriendin nog niet gesproken, nu ga ik haar vragen hoeveel dat zoal zou kosten, ben benieuwd.

Ik vermoed dat dit een illustratie is van de algemene attitude van de gemiddelde filipina. Wie heeft er ook dergelijke ervaringen?

Ik vond het best wel grappig om met deze schaamteloosheid geconfronteerd te worden. Zien de Filippijnen ons nu echt als domme wandelende mister cash machines? :weetikniet: Dat wij de waarde van het geld in de Filippijnen niet kennen, en om af te sluiten. Dit gevoel heb ik altijd wanneer ik in de Filippijnen ben, ben er ondertussen aan gewoon geworden en lach er eens goed mee.  :floet:

Groetjes
:daag:


Oude topic, maar ik krijg soortgelijke vraag voor "hair rebonding". Verschiet van deze prijs van 1200 tot 4000P krijg ik te horen van vriendin, maar wat kost dan deze behandeling Belgie?
LAs het daar al 100€ wat kost dat dan niet hier?

ruff rider

 :hoedjeaf:

Hair rebound kost idd rond die prijs. In een lokaal kapsalon betaal je ongeveer 1000 php in de mall 3 a 4 duizend.

Greetz,
Ruff Rider

pierrevanwies

 recent beauysalon prijs in promotion [opening]  geen mall
 

Jan69

Maar hoeveel kost dit in Belgie? Ze kan moeilijk naar ginder gaan daarvoor.

Luc

Hoe heet dat in het nederlands?

hmmm ontkrullen is dat?

Ontkrullen (per uur): € 70,00 + Snit of Brushing
Ontkrullen (per kwartier): € 17,50 + Snit of Brushing
AGAVE - Keratine-behandeling: v.a. € 50,00

http://www.hairstation.be/nl/prijslijst-597
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Herbie

Die kappers zijn bende dieven zoals ik dat hier lees
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Michaela

Ik betaal 50 euro alleen haar knippen in amsterdam,  een hele goede filippijnse kapper,  ik kan natuurlijk 25 euro betalen voor een kapper vlakbij waar ik woon maar ben nooit tevreden. 

pieterbreugel

dat is nog niets vergeleken met Thailand
Een alleenstaande vriend van mij die woont in Thailand vertelde mij vorige week het volgende
Hij had contact gemaakt met een Thaise na enkele dagen wou deze Thaise bij mijn vriend komen wonen op 1 voorwaarde.
Mijn vriend zou eerst 750.000 THb moeten betalen en dan zou ze komen.
Uitgerekend met de huidige wisselkoers is dit toch een dikke 18.500 euro
Daarop moest hij ook elke maand een kleine 20.000THB   een kleine 500 euro.
Zo je zie maar in Thailand schamen ze zich niet om zulke bedragen te vragen.
Aan U om dit te aanvaarden of niet.
Ik maak een afspraak en als ze deze niet aanvaarden...wel dan kunnen ze weer inpakken en  vertrekken.
Grt