Waar kan ik terecht voor het versturen van een Balikbayan Box ?

Gestart door Mawibata, zondag 7 juni 2009, 17:03:27

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Ieder heeft zijn prijzenpolitiek en ja als ze het totaalbedrag rekenen voor 3 boxen zal je zien dat zelfs voor mindanao waar wij uiteindelijk vertrekken van 130 euro per box we goedkoper uitkomen dan florecel.

130 x 2 voor 3 boxen = 260 euro (ELJO)

115 + 57,5 + 115 = 287,5 euro (Florecel)

De mensen kunnen ook rekenen hoor, het is op het einde van de rit dat je moet kijken.
Als ze 1 doos opsturen zullen bij Florecel beter af zijn maar dan krijgen ze de container nooit op tijd goed gevuld om elke maand te kunnen sturen en komen de dozen steeds veel te laat aan.

Velen zijn geroepen om hiermee te beginnen en meestal zorgen nieuwelingen ervoor dat zij dan denken de goedkoopste te zijn tot je het naderbij bekijkt.
en als ze nog goedkoper gaan dan is dat meteen hun eigen graf delven, de prijzen zijn al laag genoeg voor wat je aanbied.
De kosten van diesel, betalingen voor bestelwagen, btw afdragen enz... lopen op.
Als je dan een te kleine marge neemt kan je zelfs uw kosten niet betalen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

balikbayan


boldy

ikzelf stuur altijd 3 dozen op en ik ben tevreden met degene bij wie ik me dozen breng . natuurlijk moet ieder voor zichzelf uitmaken bij hij hij/zij hun dozen brengen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Johan En Elvie

Citaat van: balikbayan op dinsdag  5 juli 2011, 09:54:46
Er van uitgaande dat je 3 dozen stuurt wel  :denk:

Dat plaats ik hier ook he als ze 1 doos sturen zijn ze daar beter af.
Maar als ze het daar zullen moeten van hebben van mensen die altijd maar 1 doos sturen raakt de container nooit op tijd vol en is het wachten wachten en nog eens wachten
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Digos


Er zouden feitelijk wat meer zich moeten aanbieden hier wat betreft BB boxen naar de phils versturen.....is er wat concurrentie en krijgen we misschien een mooie prijs bedongen.....goed toch?

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

Citaat van: Digos op dinsdag  5 juli 2011, 12:16:25

Er zouden feitelijk wat meer zich moeten aanbieden hier wat betreft BB boxen naar de phils versturen.....is er wat concurrentie en krijgen we misschien een mooie prijs bedongen.....goed toch?

O0



idd... maar dan wel met mensen die er verstand van hebben en met hun zaak bezig zijn... de eene weet perfect waar de dozen zijn, een ander ziet het wel wanneer of hoe ze aankomen en heeft er geen benul van waar de dozen zijn...

Johan En Elvie

Citaat van: Digos op dinsdag  5 juli 2011, 12:16:25

Er zouden feitelijk wat meer zich moeten aanbieden hier wat betreft BB boxen naar de phils versturen.....is er wat concurrentie en krijgen we misschien een mooie prijs bedongen.....goed toch?

O0



Wij doen niet mee aan een prijzenslag, onze prijzen zijn zoals ze zijn.
Wij willen ons eigen graf niet delven nog lager gaan zou betekenen over de kop gaan.
Natuurlijk zorgt concurrentie voor de klant voor een voordelige prijs.
Overal is er concurrentie het is enkel zaak wie vertrouw je? sturen ze voor het eerst dan gaan ze in de haven in Manila of waar dan ook al voor een grote suprice staan, 3keer de normale prijs betalen voor uw eerste container of hij blijft staan.
De meeste van die nieuwelingen die ook al goedkoper proberen te zijn gaan hier al kopje onder en je hoort er niets meer over.
En dan maar hopen dat je doos vrijgegeven wordt en uitgeleverd wordt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Yep, je hebt zo je vertrouwde adresje ! Ik betaal liever 20 euro meer als ik ( voor 99% ) zeker weet dat ie aankomt. Tenslotte is de waarde van de box veel hoger. Tot nu toe pas 3x gedaan maar 3x geen problemen !! Ben btw geen klant van Johan.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Mawibata


Kan het ook omgekeerd, dozen versturen van  :smiley-philippines:  naar   :belgiesmiley: .

Ik heb al eens geprobeerd via de zoekfunctie iets te vinden, maar zonder resultaat.

:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Johan En Elvie

Citaat van: Mawibata op maandag 19 december 2011, 13:20:54

Kan het ook omgekeerd, dozen versturen van  :smiley-philippines:  naar   :belgiesmiley: .

Ik heb al eens geprobeerd via de zoekfunctie iets te vinden, maar zonder resultaat.

:hoedjeaf:

Dat is een probleem omdat het veel te duur is.
ten eerste vragen ze in de Filippijnen al veel te veel om die doos naar hier te kunnen zenden, aangezien het niet gaat om een volle container.
Dan heb je ook nog het probleem met inklaring hier in België, de douane hier zullen u de rekening sturen voor wat je invoert zeker als er nieuwe dingen inzitten. Alles moet in detail weergegeven zijn op je packinglist en aan de hand daarvan berekenen ze de tax.
Ze zenden je dan een brief dat je uw pakket kan gaan afhalen op voorhand dat je uw tax betaald.
Als het allemaal je eigen oude spullen zijn zal er normaal gezien geen tax zijn maar je zal misschien wel via aankoopfakturen moeten bewijzen dat dit jouw goederen waren en wie houd dat allemaal bij?

En balikbayan doos naar hier brengen kan je zo al snel 500 euro of meer kosten.
Niet doen dus.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.