Waar kan ik terecht voor het versturen van een Balikbayan Box ?

Gestart door Mawibata, zondag 7 juni 2009, 17:03:27

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Johan En Elvie op zondag 27 februari 2011, 13:10:25
ELJO Balikbayan Box vanaf nu onder eigen vleugels
www.balikbayan.be

Groetjes,
Johan

het ga je allesins goed met je eigen verzending Johan, maar ik betwijfel of ik nog met jou wil werken... je hebt zo te zien niks geleerd van het vorige incident met een ander forum lid, wanneer ik je een pm stuurde om zeker te zijn dat mijn dozen mee waren (wat een ander forum lid op andere manier te weten kwam) kreeg ik geen enkel antwoord.. zelfs niet dat je het zelf niet wist of dat je eens zou informeren... vraagt dit zoveel moeite om de mensen gewoon een pm terug te sturen met een simpel antwoord...? ik kan nu maar enkel HOPEN dat mijn dozen mee zijn, want de spullen heb ik daar direct nodig eens ik terug ben... nie goe bezig  :neeneenee:

boldy

xav bij mijn weten kan je beter een emailtje sturen dan een pm hiero .
ik moet zeggen dat het niet echt heel duidelijk is als je een pm heb ,het zou beter zijn dat mocht je een pm hebben je een geluid hoort zodra je ingelogd bent .
ik moet zeggen dat ik altijd redelijk snel een email terug krijg van johan .

hoop ook voor je dat je dozen mee zijn suc6 ermee ieder geval
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

Citaat van: boldy op zondag 27 februari 2011, 13:56:05
xav bij mijn weten kan je beter een emailtje sturen dan een pm hiero .
ik moet zeggen dat het niet echt heel duidelijk is als je een pm heb ,het zou beter zijn dat mocht je een pm hebben je een geluid hoort zodra je ingelogd bent .
ik moet zeggen dat ik altijd redelijk snel een email terug krijg van johan .

hoop ook voor je dat je dozen mee zijn suc6 ermee ieder geval

bij mijn weten krijg je bij default altijd een email als je een pm ontvangt hier op het forum... of je hebt deze instelling zelf uitgezet... nu ja, elk heeft zo zijn ervaringen....

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: xav op zondag 27 februari 2011, 13:40:22
Citaat van: Johan En Elvie op zondag 27 februari 2011, 13:10:25
ELJO Balikbayan Box vanaf nu onder eigen vleugels
www.balikbayan.be

Groetjes,
Johan

het ga je allesins goed met je eigen verzending Johan, maar ik betwijfel of ik nog met jou wil werken... je hebt zo te zien niks geleerd van het vorige incident met een ander forum lid, wanneer ik je een pm stuurde om zeker te zijn dat mijn dozen mee waren (wat een ander forum lid op andere manier te weten kwam) kreeg ik geen enkel antwoord.. zelfs niet dat je het zelf niet wist of dat je eens zou informeren... vraagt dit zoveel moeite om de mensen gewoon een pm terug te sturen met een simpel antwoord...? ik kan nu maar enkel HOPEN dat mijn dozen mee zijn, want de spullen heb ik daar direct nodig eens ik terug ben... nie goe bezig  :neeneenee:
je mag toch aannemen dat je doos gewoon verstuurd wordt op de afgesproken datum , je belt toch ook niet naar het postkantoor als je een brief hebt verstuurd .
als er iemand slechte ervaring heeft met zo.n bedrijf dan horen wij het graag hier.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

xav

Citaat van: jens op zondag 27 februari 2011, 15:24:56
Citaat van: xav op zondag 27 februari 2011, 13:40:22
Citaat van: Johan En Elvie op zondag 27 februari 2011, 13:10:25
ELJO Balikbayan Box vanaf nu onder eigen vleugels
www.balikbayan.be

Groetjes,
Johan

het ga je allesins goed met je eigen verzending Johan, maar ik betwijfel of ik nog met jou wil werken... je hebt zo te zien niks geleerd van het vorige incident met een ander forum lid, wanneer ik je een pm stuurde om zeker te zijn dat mijn dozen mee waren (wat een ander forum lid op andere manier te weten kwam) kreeg ik geen enkel antwoord.. zelfs niet dat je het zelf niet wist of dat je eens zou informeren... vraagt dit zoveel moeite om de mensen gewoon een pm terug te sturen met een simpel antwoord...? ik kan nu maar enkel HOPEN dat mijn dozen mee zijn, want de spullen heb ik daar direct nodig eens ik terug ben... nie goe bezig  :neeneenee:
je mag toch aannemen dat je doos gewoon verstuurd wordt op de afgesproken datum , je belt toch ook niet naar het postkantoor als je een brief hebt verstuurd .
als er iemand slechte ervaring heeft met zo.n bedrijf dan horen wij het graag hier.

jens.......


vraag anders eens aan Fonzie of je dat idd mag aannemen Jens... zijn dozen kwamen een maand later aan dan aangenomen... geen enkel bericht tot hij er zelf om vroeg... ik weet wel dat Johan er ook niet kan aandoen, maar als je info vraagt dan is het toch maar een kleintje om eens te informeren... en een brief is toch wel iets anders dan enkele dozen met waardevolle spullen dacht ik zo...

klootzakken (voorheen Jens)

ja het probleem ligt vaak in de fils , waar ze het niet zo nou nemen met bezorgen . dus de dozen zijn wel optijd verstuurd maar de bezorging ginder laat te wensen over. en ja natuurlijk is ook het bedrijf daar verandwoordelijk voor. maar je weet hoe het gaat, het geld is binnen en dan is de rest bijzaak. heb het zelf ook wel eens meegemaakt. de doos stond al 4 weken op nog geen 5 km van plaats bestemming in de fils en werd pas bezorgt nadat ik erg kwaat gebelt had met de firma in nederland. toen was de doos er ook binnen een half uur.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

dolfijn76

Jens,

In Xav zijn geval ligt het probleem al in België. Het zijn weliswaar ook Filippijnen die hier hetzelfde principe toepast denk ik.  Persoon zegt wel 10 jan wordt er een container verstuurd maar dit klopt nooit uiteraard.

Voorbeeld:  Johan kreeg door dat container voorzien is voor 10 feb initieel.  Uiteindelijk krijgt hij te horen dat de container 17 of 18 feb vertrekt maar persoon kan niet zeggen met welk schip of gelijk wel info doorgeven. Ik krijg tel van de persoon die de box verstuurd per container. Bel hem op en ja hoor kan niet antwoorden. Krijg telefoon agent.  Wel die wist mij te vertellen dat de boxen in de container zijn gekomen op 15 feb maar dat deze pas op 24 feb worden verscheept met het volgende schip (naam). Dus Johan die krijgt dan uiteindelijk enkel de informatie van wanneer de persoon de container heeft gevuld en gesloten en verder kijkt die niet want container is weg.  Inderdaad persoon heeft zijn geld en de boxen zijn weg. Dus ja Filippijnse manier van denken zeker  :ikkeniebegrijp:

Je zou als verstuurder veel beter op de hoogte kunnen zijn als je je administratie goed in orde houdt natuurlijk en dat is voor vele fiilppijnen spijtig genoeg niet gemakkelijk. "Morgen is er nog een dag komt wel goed"

klootzakken (voorheen Jens)

ja  dan is het beste geen zaken meer te doen met deze firma, het zij zo, jammer dan voor JOHAN maar zuks moet wel goed komen , je betaald er per slot van rekening genoeg voor.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Wat zitten jullie nou te katten?
Als er post verstuurd wordt vanuit nederland met TNT,dan kun je ook niet traceren of die wel verstuurd is en zelfs banken sturen een bankpasje op  deze manier. Die vaak nooit aankomt in de phils.

'je betaalt er genoeg voor' ??

Stuur datzelfde dan maar eens met DHL of Fedex en kijk eens wat je moet betalen?
Dan krijg je wel een track nummer om je zending online te volgen. tegen hoofdprijs.

Dat laatste zou voor johan een overdenking als extra service kunnen zijn, tegen meerprijs.
Niet tegenstaande dat er geen enkele balikbayanbox shipper ook maar n haar beter is of dergelijke service adequaat aanbied.

Het moge de wens der gedachten zijn, maar als er geen praktijk voorbeeld aanwezig  is die het beter doet ofwel het verlangde wel aanbied, is het appels met peren vergelijken en derhalve onjuist om dan te beweren dat een op het forum aanwezige aanbieder slechter is.

Het is veel belangrijker om te weten:
Hoeveel zendingen zijn er vervolgens nooit aangekomen?
Welke echte reden er achtersteekt dat een zending te laat wordt afgeleverd. (immers ingeval van storm of typhoon is dat al bijna zeker het geval en daar ervaren we in de filippijnen er genoeg van ieder jaar.)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent