KLM : Nieuwe bagageregels vanaf 28 maart

Gestart door Mawibata, donderdag 1 april 2010, 18:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

KLM  :  Nieuwe bagageregels vanaf 28 maart




Tickets uitgegeven voor 28 maart 2010


Als uw ticket is uitgegeven voor 28 maart 2010, is op de hoeveelheid bagage die u gratis mag meenemen het stuksconcept of het gewichtsconcept van toepassing, afhankelijk van de bestemming. Op uw e-ticket staat dit in het vakje 'baggage'.  

* Staat er een gewicht in kilo's op uw e-ticket? Dan is dat het maximale gewicht dat u gratis mee kunt nemen (gewichtsconcept).

Economy Class
   
20 kg (44 lbs)* + 1 golftas*** tot 20 kg (44 lbs)






Bagagevrijstelling voor tickets die op of na 28 maart 2010 zijn uitgegeven:
   
   
   
Economy Class   

1 stuk ruimbagage,tot 23 kg (50,5 lbs),l + b + h max. 158 cm (62 inch)

Dus nu 3 kg meer, maar nu wel beperkt qua afmetingen, die mijn insziens aan de krappe kant zijn.




http://www.klm.com/travel/be_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

franil

...en da's precies waarom ik geen KLM klant ben: mijn koffers zijn te groot! :lachen:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Robert

Citaat van: franil op vrijdag  2 april 2010, 05:09:08
...en da's precies waarom ik geen KLM klant ben: mijn koffers zijn te groot! :lachen:

wat voor koffers heb jij dan, ik red het makkelijk met 23 kg in ieder geval.

franil

Het gaat om het formaat, zeker bij de KLM is 158 cm, 158cm. Ik heb o.a. een standaard Delsey, maar die is 3cm te groot. M'n andere koffer heb ik maar niet gemeten, die is groter dan de Delsey. :floet:
Bovendien heb ik doorgaans meer dan 23 kilo, je gaat tenslotte naar de Phils.... :ikkeniebegrijp:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Amice

Daarbij te bedenken dat filipino's bij andere maatschappijen vaak 30kg mee mogen nemen naar de phils,.

Volgens mij gaat het de KLM dan te goed.
Toch ook wel een ergelijk trekje in nederland om telkens maar weer te proberen om mensen verder uit te knijpen, als of er geen andere  instrumenten zijn om zoiets sluitend te krijgen.

Ik ben voor een al dan niet tijdelijk lik op stuk beleid, voorlopig maar geen KLM totdat ze er een ster bijhebben.  :negatief:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Citaat van: franil op vrijdag  2 april 2010, 10:38:29
Het gaat om het formaat, zeker bij de KLM is 158 cm, 158cm. Ik heb o.a. een standaard Delsey, maar die is 3cm te groot. M'n andere koffer heb ik maar niet gemeten, die is groter dan de Delsey. :floet:
Bovendien heb ik doorgaans meer dan 23 kilo, je gaat tenslotte naar de Phils.... :ikkeniebegrijp:

ja sommigen nemen erg veel mee, moet iedereen zelf weten natuurlijk.
ik neem ook wel dingen mee voor in filipijnen, maar koop daar vaak kleding, dus dat scheelt alweer een hoop.
met formaat koffer heb ik echt nog nooit een probleem gehad, dan heb je echt een zeikerd gehad.

Mawibata



Citaat van: Robert op vrijdag  2 april 2010, 10:59:09

met formaat koffer heb ik echt nog nooit een probleem gehad, dan heb je echt een zeikerd gehad.


Robert, dit is een nieuwe regel bij KLM voor tickets die na 28 maart 2010 zijn uitgegeven.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Met wat KLM bezig is, joost mag het weten, maar leuk vind ik het niet. Straks wilt iedereen met Eithad vliegen en dan zijn wij er de dupe van ...  :floet:

boldy

deze jongen blijft gewoon klm vliegen als ik er heen ga .
hou niet van dat overstappen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

franil

Als je koffer maar binnen de grenzen is.....Ga je gang!  :lachen:
Vroeger was ik een stuk jonger........