Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Rich op donderdag 15 januari 2015, 13:56:42
Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:33:09
Citaat van: Rich op donderdag 15 januari 2015, 10:27:12
Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Ik denk het wel en aangezien Air Asia Malaysia owned is kunnen we die vervoegelijk dus  onder de malasia catastrofes toevoegen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia

Malaisia heeft een groot probleem en ik blijf erbij dat ze voorlopig maar op non active moeten staan, totdat er meer helderheid is verschaft om nog meer slachtoffers te voorkomen.


Zolang je Malaysian airlines en Air-Asia niet met elkaar gaat verwarren, want MAS heeft daar niets mee te maken.

Bezijdens dan dat het beiden malaisische airlines zijn, waarvan ik denk dat het probleem in de beveiliging zit...daar zou jij meer over moeten weten.


Rare redenering hoor.  Dus als er morgen een ongeluk is met Arke fly, dan moeten ze meteen ook maar KLM bannen?  :neeneenee:

Wat vlucht MH17 betreft, had het voor hetzelfde geld het toestel van KLM kunnen zijn want die vloog achter de MH17, en ook Lufthansa vloog dezelfde route.  Dus met jouw redenering mogen ze KLM en Lufthansa dan ook bannen?
De schuldvraag is andere koek en daar is men voorlopig nog niet uit. Feit is wel dat gebrekkige communicatie en uitwisseling van gegevens aan de basis liggen van de ramp. Vliegtuig is uit de lucht geschoten dus heeft niets te maken met beveiliging in de luchthaven als je dat mocht bedoelen.



Zowel van KLM nog van LUfthansa of de door jouw geopperde Arke fly zijn er recentelijk meerdere vliegtuigen neergestort of verdwenen, waarbij het er ook nog eens naar uitziet dat het door blijft gaan.
Het is dan ook niet om jouw een volgende "verdomme alweer" te besparen maar om de veiligheid van passagiers te garanderen als reden om een tijdelijke non active in te stellen totdat nader onderzoek uit heeft gewezen dat het allemaal puur toeval betreft of (en daar lijkt het meer op volgens mij) de werkelike reden  waarom het Malaysische vliegtuigen betreffen is achterhaalt.

Er zijn om mindere redenen maatschappijen van andere landen verboden opgelegd laat dat even duidelijk wezen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

'KLM mijdt Noord-Korea niet'

Diverse Europese vliegmaatschappijen, waaronder KLM, vliegen door het Noord-Koreaanse luchtruim. Amerikaanse airlines mogen dat niet, door het gevaar van testraketten die vaak zonder waarschuwing worden afgeschoten.

Veel Nederlandse luchtreizigers zijn doodsbang voor vluchten over Noord-Korea. Ze vrezen daar 'vroeger of later een tweede MH17-ramp', blijkt uit reacties van KLM-passagiers aan De Telegraaf.
Op sommige vluchten tussen Amsterdam en Japan vliegt KLM regelmatig over het onberekenbare Noord-Korea, bevestigt Lennoc Flight Intelligence. De KLM-woordvoerder geeft dat toe. „Maar we monitoren elke dag of dat veilig kan."
De FAA (Federal Aviation Administration) verbiedt Amerikaanse vluchten door het gevaarlijke luchtruim van Noord-Korea. „Vorig jaar werden daar minstens dertien keer raketten getest. Het is veiliger om er omheen te vliegen."
Deze Amerikaanse 'SFAR-verordening' geldt voorlopig tot 31 oktober 2015 om alle risico's uit te sluiten. Begin 2014 ging het naar verluidt bijna mis met een Chinees vliegtuig, dat op minuten van een dodelijk projectiel uit Noord-Korea vloog.
KLM ontkent dat financiële belangen soms kunnen doorslaan bij afwegingen om risicogebieden al dan niet te mijden. Ook bij MH17 blijft de vraag opspelen of Malaysia Airlines en andere maatschappijen 'wellicht tegen beter weten in' toch niet teveel risico namen in Oost-Oekraïne.
„De consument kiest de goedkoopste vlucht. Dat kan om een tientje gaan. Omvliegen betekent meer kosten, terwijl iedere liter kerosine dan telt. Het is een illusie dat 100% veiligheid altijd voorop staat. Het blijft een mix met economische factoren", aldus vliegdeskundige Benno Baksteen.

Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/23580974/___KLM_mijdt_Noord-Korea_niet___.html

Rich de Nederbelg.

jamietagabundok

Iedere piloot moet toestemming vragen bij de noord koreaanse autoriteiten alvorens het luchtruim binnen te mogen vliegen. E n aangezien er geen rebellen zijn als in
oekraine, zou het veilig moeten zijn   :weetikniet:   Denk dat ze echt geen raketten testen lukraak zonder te kijken of er burgertoestellen in de buurt zijn. Bij testen zal het luchtruim wel gesloten worden .    Hoop ik dan maar tenminste

Amice

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 20 januari 2015, 22:59:24
Iedere piloot moet toestemming vragen bij de noord koreaanse autoriteiten alvorens het luchtruim binnen te mogen vliegen. E n aangezien er geen rebellen zijn als in
oekraine, zou het veilig moeten zijn   :weetikniet:   Denk dat ze echt geen raketten testen lukraak zonder te kijken of er burgertoestellen in de buurt zijn. Bij testen zal het luchtruim wel gesloten worden .    Hoop ik dan maar tenminste

Het bericht geeft het tegendeel al aan:
"Begin 2014 ging het naar verluidt bijna mis met een Chinees vliegtuig, dat op minuten van een dodelijk projectiel uit Noord-Korea vloog."

Stop dus maar met hopen want wonderen gebeuren iedere dag volgens onze Filipina's  :happy2:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Citaat van: Amice op woensdag 21 januari 2015, 01:11:04
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 20 januari 2015, 22:59:24
Iedere piloot moet toestemming vragen bij de noord koreaanse autoriteiten alvorens het luchtruim binnen te mogen vliegen. E n aangezien er geen rebellen zijn als in
oekraine, zou het veilig moeten zijn   :weetikniet:   Denk dat ze echt geen raketten testen lukraak zonder te kijken of er burgertoestellen in de buurt zijn. Bij testen zal het luchtruim wel gesloten worden .    Hoop ik dan maar tenminste

Het bericht geeft het tegendeel al aan:
"Begin 2014 ging het naar verluidt bijna mis met een Chinees vliegtuig, dat op minuten van een dodelijk projectiel uit Noord-Korea vloog."

Stop dus maar met hopen want wonderen gebeuren iedere dag volgens onze Filipina's  :happy2:

Op minuten aan 800 of 1000 km/uur, zo hoever zaten ze er dan nog van, ver genoeg naar mij gedacht.
En als je daar allemaal moet aan denken, moet je thuis blijven. Er krijgen er meer een hart aanval of worden over hoop gereden.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

janvanderijt

wereldwijd 1240000  verkeersdodrn per jaar  dus ik vlieg liever :lachen:

Ronny55

Citaat van: janvanderijt op donderdag 22 januari 2015, 02:39:25
wereldwijd 1240000  verkeersdodrn per jaar  dus ik vlieg liever :lachen:
Inderdaad, volledig mee eens , een vliegtuig dat neerstort met 2-300 passagiers haalt de wereldpers , maar verkeersdoden niet zo direkt. Het vliegtuig is nog altijd het veiligste vervoermiddel, wat niet wegneemd dat ik me (en veel anderen met mij) veiliger en meer op mijn gemak voel in de auto dan in de vlieger.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

De website van luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines lijkt maandag te zijn gehackt.
Aanhangers van Islamitische Staat (IS) zouden achter de hack zitten. Ze noemen zichzelf het CyberCaliphate.

Op de website was in sommige delen van de wereld een foto te zien waarop een vliegtuig van Malaysia Airlines stond met de tekst "404-Vliegtuig Niet Gevonden". Ook zou de tekst "Gehackt door het CyberCaliphate" te zien geweest zijn. Op het tabblad in de browser stond "ISIS zal overheersen".

Het is niet de eerste keer dat het CyberCaliphate toeslaat. Het Twitteraccount en het Youtubekanaal van de Amerikaanse centrale strijdkrachten werden eerder ook al gehackt door de groep.

Malaysia Airlines wilde nog niet reageren op de hack.

nu.nl
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent


Rich

Nieuwe maatschappij Eurowings zet in op ver en goedkoop vliegen

Met Ryanair vloog u al voor een prijsje, maar de nieuwe Duitse vliegtuigmaatschappij Eurowings belooft ook het vliegen naar verre bestemmingen fors goedkoper te maken. Vanaf 99 euro vliegt u naar Dubai en vanaf 199 euro naar Thailand.

Eurowings is de dochter van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa en biedt tickets aan die gemiddeld zo'n veertig procent goedkoper zijn. Vanaf 25 oktober zal de maatschappij naar Bangkok, Phuket, Dubai, Cuba en de Dominicaanse Republiek vliegen.

Volgens Lufthansa-topman Karl Garnardt wil de maatschappij binnenkort ook Amerikaanse bestemmingen voor 'honderden euro's minder' aanbieden.

Het enige nadeel? Je kan niet vanuit Brussel vliegen, enkel vanuit Keulen, op twee uur rijden van Brussel. Volgens luchtvaartkenners zou de komst van deze nieuwe maatschappij voor een prijzenoorlog op de lange afstandsvluchten zorgen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150310_01571727
Rich de Nederbelg.