Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Typical American. Seu. Domme doos sliep door alles heen. Echter het is wel aan de cabin creu om te zorgen dat alle passegiers het toestel vielig verlaten.

Maar om ze nou weer meteen te dagvaarden? da, typical us
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Scoor de beste zitplaats in het vliegtuig!

Zeker als je een lange vliegreis maakt is het wel prettig dat je een beetje goede zitplaats hebt in het vliegtuig. De ene zitplaats is de andere niet. In elk vliegtuig zijn er een paar plaatsen die de beste zijn en als je slim bent zit jij daar! De website Seatguru heeft van vele luchtvaartmaatschappijen een tekening van alle toestellen die er zijn met daarop aangegeven wat de beste plaatsen in het vliegtuig zijn. Leuk om te weten, maar hoe bemachtig je dan die beste plek?

Dat kun je op twee manieren doen:

1. bij vele luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk zo'n 30 uur voor vertrek via internet in te checken (als je een e-ticket hebt). Je kunt dan ook een keuze maken uit de nog beschikbare zitplaatsen.

2. slimmer nog, een beetje goed reisbureau kan al 6 weken voor vertrek bij vele luchtvaartmaatschappij je stoel reserveren. Geef door welke stoel je wilt hebben en je reisbureau kan het voor je regelen.

Helaas kan het niet altijd, maar luchtvaartmaatschappijen als KLM, China Airlines en Cathay Pacific bieden je deze mogelijkheden. Fijne vlucht!
Rich de Nederbelg.

ganda

Citaat van: Rich op maandag 31 mei 2010, 23:52:38

2. slimmer nog, een beetje goed reisbureau kan al 6 weken voor vertrek bij vele luchtvaartmaatschappij je stoel reserveren. Geef door welke stoel je wilt hebben en je reisbureau kan het voor je regelen.

Helaas kan het niet altijd, maar luchtvaartmaatschappijen als KLM, China Airlines en Cathay Pacific bieden je deze mogelijkheden. Fijne vlucht!

Klopt, doe ik al jaren. Enige moeilijkheid zijn de seats aan de nooduitgang. ( vind ik de beste plaats met de meeste beenruimte ) Het reisbureau kon die niet vastleggen, dat kon enkel bij het inchecken. De reden is dat ze liefst "gezonde " mensen (die in geval van nood de deur kunnen openen) die plaats geven. Als je vroeg genoeg op de luchthaven bent en je voldoet aan die eis kun je die seat wel versieren.


disnoke

Of ze verkopen die, veel maatschappijen beginnen extra geld te vragen voor die "goede" plaatsen, vroeger was het eerst komt, eerst maalt maar tegenwoordig vragen sommige maatschappijen er grof geld voor.

Rich

Heb eergisteren tijdens mijn boeking online bij Cathay Pacific al mijn seats kunnen kiezen en meteen bevestigd gekregen.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Robert

Citaat van: disnoke op dinsdag  1 juni 2010, 20:40:44
Of ze verkopen die, veel maatschappijen beginnen extra geld te vragen voor die "goede" plaatsen, vroeger was het eerst komt, eerst maalt maar tegenwoordig vragen sommige maatschappijen er grof geld voor.

dat klopt, 70 euro al voor een plek bij de nooduitgang. alleen de stoel bij het raam is nog gratis.
dit was al bij klm en andere maatschappijen gaan er ook al mee beginnen.
die 70 euro zuip ik liever op in filipijnen, kan toch niet slapen in het vliegtuig.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op maandag 31 mei 2010, 23:52:38
Scoor de beste zitplaats in het vliegtuig!

Zeker als je een lange vliegreis maakt is het wel prettig dat je een beetje goede zitplaats hebt in het vliegtuig. De ene zitplaats is de andere niet. In elk vliegtuig zijn er een paar plaatsen die de beste zijn en als je slim bent zit jij daar! De website Seatguru heeft van vele luchtvaartmaatschappijen een tekening van alle toestellen die er zijn met daarop aangegeven wat de beste plaatsen in het vliegtuig zijn. Leuk om te weten, maar hoe bemachtig je dan die beste plek?

Dat kun je op twee manieren doen:

1. bij vele luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk zo'n 30 uur voor vertrek via internet in te checken (als je een e-ticket hebt). Je kunt dan ook een keuze maken uit de nog beschikbare zitplaatsen.

2. slimmer nog, een beetje goed reisbureau kan al 6 weken voor vertrek bij vele luchtvaartmaatschappij je stoel reserveren. Geef door welke stoel je wilt hebben en je reisbureau kan het voor je regelen.

Helaas kan het niet altijd, maar luchtvaartmaatschappijen als KLM, China Airlines en Cathay Pacific bieden je deze mogelijkheden. Fijne vlucht!

dit kun je zelfs op DRIE manieren doen:
nr 1 en 2 staan hier boven vermeld , nr 3 is splinter nieuw ha ha ha  en zeer aan te bevelen  :lachen:.
als je de luchthaven binnen komt vertel je direct dat je niet zo goed kunt lopen ivm ziekte of ongelukje tijden de reis naar het vliegveld, je moet natuurlijk wel een beetje met je been trekken hehe.

ik had voor de zoveelste keer weer ééns last van wondroos op de filippijnen ,aaltijd aan mijn rechter onderbeen, die hierdoor erg rood uit ziet, [ wat een elende ] . bij aankomst op het vliegveld in manila heeft mijn vriend loyd dit verteld aan de balie van klm, er werd direct een rolstoel geregeld voor jens, wij werden direct van onze koffers verlost , er kwam een persoon die mij in mijn rolstoel direct naar de cate bracht , het hele gezelschap volgde natuurlijk [6 man] wij hebben geen douane gezien, in iedergeval konden wij zo door lopen. nergens wachten , in no time waren wij door het hele sircus heen. wij konden nog voor de 1e klas aan boord gaan en ik kreeg ongevraagt een stoel bij een nooduitgang [heerlijk] haha, tijdens de vlucht werd ik tip top verzorgt , gaat het nog mijnheer ,nog meer ijs voor uw been mijnheer, wilt u nog iets te drinken mijnheer, hier heb u een kistje met een zacht kussen voor onder uw been mijnheer , mijnheer wij hebben al contact met schiphol gehad , er staat voor uw wederom vervoer klaar naar de uitgang van het vliegveld goede reis mijnheer en strekte met uw been . jongens jongens wat een servis  na de landing waren wij binnen 5 min buiten het vliegveld .
KLM  :thumb:.

ik mag het niet weer doen van mijn asawa , maar als het aan mij ligt trek ik de volgende keer weer met mijn poot  :lachen:
is mij namelijk zeer goed bevallen zo,n stoel bij een deur in het vliegtuig.

jens........













grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

xav

#67
Citaat van: jens op woensdag  2 juni 2010, 11:15:48

dit kun je zelfs op DRIE manieren doen:
nr 1 en 2 staan hier boven vermeld , nr 3 is splinter nieuw ha ha ha  en zeer aan te bevelen  :lachen:.
als je de luchthaven binnen komt vertel je direct dat je niet zo goed kunt lopen ivm ziekte of ongelukje tijden de reis naar het vliegveld, je moet natuurlijk wel een beetje met je been trekken hehe.


:lachen:  nu zullen er plots veel mensen last hebben van heup of andere ledematen...

prachtige tip  :thumb:

Budgie

#68
Citaat van: xav op woensdag  2 juni 2010, 11:36:48

:lachen:  nu zullen er plots veel mensen last hebben van heup of andere ledematen...

prachtige tip  :thumb:


Zodat die stakker die echt wat heeft op een gewone plaats mag zitten Stoel al bezet
Getting older beats the alternative -dying young

stip66

Citaat van: Robert op woensdag  2 juni 2010, 09:39:34
dat klopt, 70 euro al voor een plek bij de nooduitgang. alleen de stoel bij het raam is nog gratis.
dit was al bij klm en andere maatschappijen gaan er ook al mee beginnen.
die 70 euro zuip ik liever op in filipijnen, kan toch niet slapen in het vliegtuig.

Wow, wat ik allemaal lees hier  :ikkeniebegrijp:
Dan heb ik waarschijnlijk veel geluk gehad met de terugvlucht met Ethiad.
Bij het inchecken bekeek de persoon aan de balie mij en zei spontaan " Sir, i will give you another seat, because you are a tall person ".
Van MNL - ABU en van ABU - BRU zat ik aan de nooduitgang met meters beenruimte  :biggrinn: