Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Jens,

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, had kruisbandoperatie gehad, maar kon gewoon lopen.
Verhaal echter wat je verteld mag eigenlijk absoluut niet, iemand die niet goed kan lopen mag niet bij de nooduitgang zitten.

opinie

Tijdens een vlucht met Cebu Pacific van Bacolod naar Cebu zaten we links ter hoogte van de vleugels. Onze zoon aan het raam, ikzelf en mijn vrouw aan het gangpad.
Voor het opstijgen kwam een stewardess naar mijn zoon.
Stewardess "How old are you?"
Onze zoon:"fifteen"
Stewardess "Do you want to assist?"
Onze zoon:" ??? "
Stewardess "Please read this!"
Bleek dat we aan een nooduitgang zaten en de persoon aan het raam in geval van nood bij het commando "Easy Victor" Het deksel van de handgreep moest verwijderen de deur ontsluiten, naar binnen trekken en op de vleugel gooien.
Sarcasme is hem niet onbekend (van wie zou hij dat hebben  :floet: ) dus reageerde hij met: "Zou ik haar vragen of ik niet even dat gooien mag oefenen?" Ik heb dat maar afgeraden omdat enerzijds mijn vrouw al nerveus werd en anderzijds we misschien mochten uitstappen.

Hoe de drie zwaarlijvige vrouwen op de rij voor ons door die deur moesten komen weet ik niet. Ik vrees dat wie erna kwam het niet zou overleven.
Het is niet altijd een nadeel! Tijdens een jeepneyrit in Bacolod ging de bestuurder hard in de remmen. Iedereen vloog naar voren en ik had het geluk een dikke vrouw voor me te hebben. Je valt heel zacht, hoor.  :biggrinn: Blijkbaar moest het van de andere kant van de jeepney best lollig uitgezien hebben want mijn schoonzus en nichtje hebben de rest van de rit met een rood hoofd van het lachen gezeten.  :haha: Even later stapte de vrouw uit en kwam er een jonge magere vrouw zitten. Ik heb me toen maar beter vastgehouden want ik vreesde anders gekneusde ribben te hebben.  :biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

#72
Citaat van: Robert



Verhaal echter wat je verteld mag eigenlijk absoluut niet, iemand die niet goed kan lopen mag niet bij de nooduitgang zitten.


ja ik ga er van uit dat iedere deur een nootuitgang is , vandaar . ik zat in iedergeval bij een deur.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

K probeer altijd, na m'n eerste vlucht bij het koude raam, een stoel te krijgen aan de buitenzijde van het middenpad. kan je gewoon naar de cr als je wilt, of een ommetje maken. Als je het geluk hebt dat er 2 Fhilippijnen naast je zitten, stoort de middelste leiver de buitenste pinoy, nay dan de kano.

Maar door de verschuivingen van afgelopen trip kreeg ik een stoel helemaal links achter in het vliegtuig. 2 stoelen, en dan zit de tv ook nog eens erg scheef voor je. Rot plaats dus. Maar je hebt wel been ruimte, want je laat iedere stuward bijna stuikelen, en vraagt dan een extra drankje. of hapje.
Nee flauwekul. je kunt makkelijk opstaan om het zelf te gaan halen. De dames zijn altijd in voor een praatje.

Ik verwonder me er altijd over, als ik bij het uitstappen naar de uitgang loop, wat voor tering zooi de mensen van hun zitplaats kunnen maken.

Zeg dan bij het uitstappen: Houwdoe en bedankt he!  :daag:
Kijken ze van: Heb ik daar nou 14 uur lang engels tegen staan te lullen?   :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: jens op woensdag  2 juni 2010, 11:15:48
Citaat van: Rich op maandag 31 mei 2010, 23:52:38
Scoor de beste zitplaats in het vliegtuig!

Zeker als je een lange vliegreis maakt is het wel prettig dat je een beetje goede zitplaats hebt in het vliegtuig. De ene zitplaats is de andere niet. In elk vliegtuig zijn er een paar plaatsen die de beste zijn en als je slim bent zit jij daar! De website Seatguru heeft van vele luchtvaartmaatschappijen een tekening van alle toestellen die er zijn met daarop aangegeven wat de beste plaatsen in het vliegtuig zijn. Leuk om te weten, maar hoe bemachtig je dan die beste plek?

Dat kun je op twee manieren doen:

1. bij vele luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk zo'n 30 uur voor vertrek via internet in te checken (als je een e-ticket hebt). Je kunt dan ook een keuze maken uit de nog beschikbare zitplaatsen.

2. slimmer nog, een beetje goed reisbureau kan al 6 weken voor vertrek bij vele luchtvaartmaatschappij je stoel reserveren. Geef door welke stoel je wilt hebben en je reisbureau kan het voor je regelen.

Helaas kan het niet altijd, maar luchtvaartmaatschappijen als KLM, China Airlines en Cathay Pacific bieden je deze mogelijkheden. Fijne vlucht!


als je de luchthaven binnen komt vertel je direct dat je niet zo goed kunt lopen ivm ziekte of ongelukje tijden de reis naar het vliegveld, je moet natuurlijk wel een beetje met je been trekken hehe.



Jens, hoe is het met je been? Mank je nog steeds  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

Kano

Duitse vliegtaks?


Rnw.nl : 3 juni 2010


Nederlanders die goedkoop vliegen vanaf Duitse luchthavens moeten er rekening mee houden dat dit waarschijnlijk binnenkort niet meer kan. De kans is namelijk groot dat Duitsland een belasting gaat heffen op vliegtuigtickets.

Vermoedelijk is het niet de enige maatregel die toeristen in hun portemonnaie gaan voelen. Er zijn namelijk ook plannen voor het invoeren van een tolheffing op personenauto's. 

Duitse bezuinigingen
De plannen zijn onderdeel van een groot pakket aan bezuinigingen. Duitsland moet in de komende zes jaar 70 miljard gaan bezuinigen. Deze week maakt de Duitse regering bekend welke ingrijpende maatregelen ze neemt om de miljardentekorten op te vullen.   

In Nederland is twee jaar geleden ook een vliegtaks ingevoerd, maar na een jaar werd de belasting weer afgeschaft. Reisorganisaties, vliegtuigmaatschappijen en passagiers klaagden toen steen en been.   

Bron: http://www.rnw.nl/nederlands/article/duitse-vliegtaks
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

British Airways excuseert zich voor Bin Laden op instapkaart

03-06-2010

LONDEN - Dat nieuwe digitale toepassingen zowel voor- als nadelen hebben, heeft ook British Airways (BA) ervaren. Een artikel met foto over een nieuwe applicatie voor de iPhone zorgde via Twitter voor ophef, omdat de naam van Osama bin Laden gebruikt werd. BA heeft inmiddels - ook via Twitter - haar excuses aangeboden.

                                               


In een publicatie van LHR News, een intern magazine voor medewerkers van British Airways op Londen Heathrow, werd door BA aandacht besteed aan een iPhone-applicatie. De iPhone fungeert bij die toepassing als instapkaart. Een foto bij het artikel toont een digitale instapkaart. Als fictieve naam wordt Osama bin Laden opgegeven, de Al Qaeda-leider die als hoofdverdachte wordt beschouwd van de aanslagen op 11 september 2001.

Volgens de instapkaart zit Bin Laden op 26 oktober 2010 op stoel 7C en heeft hij een frequent flyernummer van Northwest Airlines. Een vliegtuig van die maatschappij, overgenomen door Delta Air Lines, was eind 2009 doelwit van een Nigeriaanse terrorist.

Toen het nieuws over de opvallende publicatie via Twitter naar buiten kwam, maakte BA snel haar excuses. British Airways heeft toegegeven dat de misplaatste grap nooit had mogen worden gemaakt. De onderneming laat uitzoeken hoe de foto in het bedrijfsmagazine heeft kunnen komen.

Bron : http://www.luchtvaartnieuws.nl/
Rich de Nederbelg.

Rich

In feite zou men British Airways zwaar moeten straffen voor deze blunder.
Rich de Nederbelg.

Amice

Mee eens. Immers indien men als passagier een grap maakt over een geweer in een gitaar hoes o.i.d. dan breekt de hel los en kun je je vlucht vergeten.

BA of welke maatschappij moet dus niet denken dat wel te kunnen doen en dan spreek ik nog maar niet wat voor een effect dit kan hebben op passagiers die denken ook leuk te kunnen zijn nu en met de gebakken peren komen te zitten.

Ik stel voor deze zaak aldus te schikken. â,¬100000,00 op mijn bankrekening gestort door BA en ik zal van verdere aktie afzien.  :jajaja:
:lachen:





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda

Citaat van: Amice op vrijdag  4 juni 2010, 12:42:13
Mee eens. Immers indien men als passagier een grap maakt over een geweer in een gitaar hoes o.i.d. dan breekt de hel los en kun je je vlucht vergeten.

BA of welke maatschappij moet dus niet denken dat wel te kunnen doen en dan spreek ik nog maar niet wat voor een effect dit kan hebben op passagiers die denken ook leuk te kunnen zijn nu en met de gebakken peren komen te zitten.

Ik stel voor deze zaak aldus te schikken. â,¬100000,00 op mijn bankrekening gestort door BA en ik zal van verdere aktie afzien.  :jajaja:
:lachen:







Pardon, £100000,00 op ons aller rekening en we zullen van verdere akties afzien.