Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ho ho, heren, 100000,00 op MIJN rekening, want ik heb het gepost en anders hadden jullie het niet geweten  :lachen:

Jullie krijgen elk 10%..................goeie deal of niet?  :floet:
Rich de Nederbelg.

ganda


No, we gaan moeten onderhanden: 20% van £100.000,00.
voor minder doen we het niet.

:denk:   :floet:

opinie

Citaat van: Rich op vrijdag  4 juni 2010, 22:38:10
Jullie krijgen elk 10%..................goeie deal of niet?  :floet:

Jullie? Er zijn 342 leden met elk 10 % dat wordt 34.200.000
Ga je de politiek in want je hebt een begrotingstekort! :lachen:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Opinie, en jij zou de beste eerste minister zijn, want jij ruikt geld en wil ineens ook meedoen.  :thumb: :lachen:

Hehe het zijn weer verkiezingen, had het kunnen denken.  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Rokende Boeing maakt noodlanding op Schiphol

HLN update  Een Boeing van Royal Air Maroc heeft gisteravond even voor tien uur een noodlanding gemaakt op Schiphol. Volgens een woordvoerder van de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij is het toestel tijdens het opstijgen in botsing gekomen met vogels, waardoor forse schade ontstond aan een van de twee motoren en de romp van het vliegtuig.
De gezagvoerder van het toestel spreekt van een botsing met ''veel grote vogels, waarschijnlijk ganzen''. Volgens de woordvoerder van Royal Air Maroc kreeg de gezagvoerder van de verkeerstoren van Schiphol opdracht om met een bocht boven Haarlem terug te keren naar het vliegveld.

Rook
Sommige ooggetuigen die het toestel laag boven Haarlem hadden zien vliegen, spraken over brand in de motor. De woordvoerder zegt dat de motor niet in brand heeft gestaan, maar dat die volgens de normale procedure is stilgezet. Er was wel rookontwikkeling.

Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) zegt dat het toestel veilig kon landen, en op eigen kracht naar de gate kon rijden. Er zijn geen gewonden, maar het vliegverkeer heeft een aantal minuten stilgelegen.

Passagiers
Er waren 156 passagiers en zes bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat op weg was naar Nador in Marokko. De passagiers werden na de landing met bussen naar de gate gebracht, en overnachten in hotels. Ze kunnen vandaag hun reis vervolgen met een ander toestel van de maatschappij.

Een brandweerwagen die op weg was naar de plek waar het toestel zou landen, kantelde onderweg op het terrein van de luchthaven. Ook bij dit ongeval raakte niemand gewond. (anp/sam)
07/06/10 01u13

Bron : hln.be
Rich de Nederbelg.

Kano

SEAIR's two Dornier aircraft cannot operate- CAAP



Balita.ph    June 8, 2010 1

MANILA, June 8 – The Civil Aviation Authority of the Philippines (CAAP) said recently that the commercial air transport operators SEAir cannot operate two of its Dornier aircraft after discrepancies were found in its license and for being non-compliant with the international airworthiness standard procedures.

According to CAAP Director General Alfonso Cusi that SEAir's Dornier DO24ATT was found to have been issued in the past a Certificate of Airworthiness (CofA) for commercial operation. The aircraft has been issued a CofA in the "normal" category when it should have been only on an "experimental" flight.

SEAir's DO328-100 (RP-C9328 Serial Number 3003), on the other hand, is a pre-series aircraft and was declared not for commercial use by the European Aviation Safety Agency (EASA).

"How they were registered in the past is something we are looking into," Cusi said.

Cusi also announced that the Air Operator Certificate (AOC) of passenger and cargo airplane Interisland Airlines has also been revoked after the one of its leased foreign aircraft (Antonov An-12) crashed last April 22 in Mexico, Pampanga. There is an ongoing investigation on the operator's safety standards.

Meanwhile, the operations of Pacific East Asia Cargo (PEAC) have been revoked since March 19 as it has yet to comply with the requirements of an AOC.

It can be recalled that the European Union banned all Philippine-registered aircraft to fly in and out of the European airspace for commercial operation. This follows after the International Civil Aviation Organization (ICAO) had issued "safety concerns" and the downgrading of the Federal Aviation Authority.

"We are doing our job to comply with the requirements. These are just the beginning and we will continue these until we regain credibility in the industry," Cusi said. (PNA) LBV/CLTC


Dit is de Dornier DO24ATT



En dit is de DO328-100

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Robert

Met die 2 de Dornier nog een vlucht gehad van Boracay. Blijft toch link af en toe die oude toestellen.

Rich

Voor 180 euro naar Australië


Voor Ronald Veerman
AMSTERDAM -  De opkomst van prijsbrekers en goedkope vliegtickets lijkt na Europa ook een globaal vervolg te krijgen, nu het Aziatische AirAsia dit najaar met spotgoedkope retourtjes tussen Europa en Australië gaat vliegen.

                                                           

Een trip van Londen naar Melbourne en weer terug kost deze week slechts 180 euro, inclusief alle luchthavenbelastingen en andere kosten.

Hoewel de grote luchtvaartmaatschappijen er nog altijd van uitgaan dat het goedkope vliegen een regionaal fenomeen zal blijven, probeert AirAsia - dat recent een groot aantal nieuwe vliegtuigen heeft besteld - de toeristenmarkt tussen Europa en Azië open te breken.

Run

Na Londen wil de maatschappij ook snel op andere Europese steden als Rome, Parijs en mogelijk ook Amsterdam gaan vliegen, die het vervolgens wil verbinden met onder meer Kuala Lumpur, Perth en Melbourne.

De ook vandaag nog doorlopende actie voor vluchten in oktober en november zorgde gisteren al voor een run op de website van AirAsia, die enige tijd totaal onbereikbaar was.

Bron: Telegraaf.nl




Rich de Nederbelg.

boldy

klink allemaal wel mooi  maar ikzelf ben tog altijd benauwd met zulke prijsstunters , ze zullen tog ergens op moeten bezuinigen en dan ben ik bang dat het onderhoud van de vliegtuigen tog minder is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort