Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Ik heb even getest.

30 juni - 14 juli
Londen - Kuala Lumpur
2 x 333 pond heen en terug
koffers per richting:
  • 15 kg 7,80 GBP
  • 20 kg 12 GBP
  • 25 kg 20 GBP
  • 30 kg 30 GBP
Eten per richting: 9 GBP (kinderen 10,10)
Comfort kit per richting: 5 GBP
Zetel kiezen per richting:
  • 5 GBP
  • 20 GBP voor eentje met extra beenruimte
Luchthaventaksen
  • 71 GBP heen
  • 5 GBP terug

Basisprijzen zijn dus zonder bagage, zonder eten, zonder zetelkeuze en zonder comfort kit

Comfort kit:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Airbags in vliegtuigen moeten passagiers beter beschermen

Zowel Air France-KLM als Cathay Pacific zijn gestart met het installeren van airbags in de vliegtuigen van hun vloot. De airbag, die verwerkt wordt in de gordel, moet de passagiers een betere bescherming bieden tijdens een ongeval. Dat meldt Bloomberg.
Sinds oktober zijn er in de Verenigde Staten strengere regels van kracht die stipuleren dat vliegtuigpassagiers bij bewustzijn moeten blijven indien er een impact van zestien keer de zwaartekracht plaatsvindt. Op die manier kunnen de reizigers in het beste geval nog op eigen kracht het vliegtuig verlaten. In Europa wordt deze regel eind 2010 van kracht.

                                           
80 procent
De gordels kosten ongeveer 1200 dollar, tegenover 25 dollar voor een normale gordel. De meerwaarde is volgens fabrikant AmSafe vooral dat door de airbag ook het hoofd wordt beschermd bij een heftige klap. Volgens berekeningen kunnen passagiers ruim tachtig procent van de vliegtuigongelukken overleven dankzij de airbags. (kve)

Bron. HLN

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Kunnen ze die airbags niet beter onder het vliegtuig plakken?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Passagier van vliegtuig gegooid omdat hij te dik was

Sandy Russell is verdrietig én boos. De Brit wou het vliegtuig nemen naar Canada. Zijn tante lag er op sterven en hij wou haar nog een laatste keer zien. Toen hij plaats nam op het vliegtuig van Londen Gatwick naar Toronto kreeg hij te horen dat hij te dik was en werd van het vliegtuig gezet.
Russell die 230 kilo weegt, had moeite om zich in zijn passagiersstoel te wringen waarop een stewardess op hem afstapte. Ze zei dat hij te dik was en dat hij de volgende vlucht maar moest nemen. Hij kreeg ook de raad om twee zitjes te reserveren. Russell kon niet onmiddellijk 1.115 euro ophoesten voor twee zitjes en twee dagen later stierf zijn tante aan kanker. "Ik ben er kapot van. Het was een vernedering. Daar stond ik dan alleen op de luchthaven", aldus Russell. "En het ergste is dat ik mijn tante niet meer gezien heb. Ik heb haar ook niet meer gehoord want toen ik terug thuis was van de luchthaven was ze al fel verzwakt en kon ze ook niet meer telefoneren. Ik heb dus geen afscheid kunnen nemen van haar."

Een woordvoerder van Air Transat zegt dat Russell te breed was waardoor hij de armleuningen niet kon neerklappen en dat is tijdens het opstijgen verplicht. Russell is ontgoocheld. Hij vindt dat de luchtvaartmaatschappij hem dat voor aanvang van de vlucht moest duidelijk maken. "Maar dat kunnen we niet doen. We mogen passagiers bij het boeken van een vlucht niet vragen hoe corpulent ze zijn want dat is een schending van de rechten van de passagiers", luidt het. De maatschappij heeft alvast zijn ticket terugbetaald. (vsv)

Bron : HLN
Rich de Nederbelg.

Mawibata



Scheuren in Boeing 767 verder onderzocht










De Amerikaanse luchtvaartautoriteit (FAA) voert een onderzoek naar scheuren in de langeafstandsvloot Boeing 767 van American Airlines. Dat schrijft The Wall Street Journal. Volgens de krant stelde de luchtvaartmaatschappij bij onderhoudswerkzaamheden op minstens twee toestellen scheurtjes vast in de componenten die de motoren met de vleugels verbinden.

De FAA heeft gisteren verder onderzoek bevolen, om de oorzaak te achterhalen. Mogelijk zullen deze toestellen in de toekomst meer gecontroleerd moeten worden dan gebruikelijk. American Airlines beklemtoonde van haar kant dat de problemen op tijd zijn ontdekt. Boeing kon vandaag nog geen commentaar geven.

De Boeings 767 worden sinds 1982 geleverd in verschillende versies, als concurrentie voor de Airbus A330. Er zijn alles samen 986 toestellen van verkocht. (afp/adv)
22/06/10 14u40


  :link:



Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Brussels vliegveld waarschuwt Nederlanders


BRUSSEL -  Het vliegveld van Brussel waarschuwt passagiers uit Nederland dat ze op tijd moeten vertrekken wegens recorddrukte en files de komende weken. De luchthaven waarschuwt dat Nederlanders hun vlucht kunnen missen door files bij wegwerkzaamheden aan de rijkswegen E19 en E40 in België. Eind volgende week zullen de files nog langer dan normaal zijn wegens het begin van de vakanties in zowel Nederland als België.

Het vliegveld verwacht 2 juli het grootste aantal passagiers ooit te verwerken: zo'n 42.000. Een aanzienlijk deel van hen komt uit Zuid-Nederland.

Wegens de toenemende drukte heeft de luchthaven de capaciteit uitgebreid met 36 incheckbalies. Voor vluchten van Jetairfly, Thomas Cook en Corendon is een nieuwe vertrekhal geopend.

Brussels Airport is met ruim zeventien miljoen passagiers per jaar en 218 bestemmingen een van de grootste luchthavens van Europa.


Telegraaf.nl
Rich de Nederbelg.

Mawibata




Lange wachtrijen op luchthaven door vloeistoffen






Nooit eerder vertrokken zoveel reizigers op Zaventem: meer dan 40.000 per dag. Als sommigen dan de strenge regels met betrekking tot vloeistoffen in de handbagage niet kennen, dan zijn lange wachtrijen het gevolg.


Reizigers moeten dezer dagen volgens Het Laatste Nieuws tot een kwartier langer aanschuiven aan de controle. Dat komt omdat vele passagiers nog steeds het vloeistoffenverbod niet kennen of aan hun laars lappen.

Dagelijks wordt er liefst 500 liter in beslag genomen.  "Van drankjes tot en met zonnecrème en shampoo", vertelt woordvoerder Jan Van der Cruysse. "Daarnaast zien we ook vaker passagiers met CO2-patronen. Daarmee willen ze rubberbootjes of fietsbanden oppompen. Zulke patronen zijn echter verboden wegens ontploffingsgevaar." (hln/kve)



  :link:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Dubai weigert bodyscanners op luchthavens wegens islam

Op de twee luchthavens van Dubai zullen geen bodyscanners worden ingezet, omdat ze in tegenspraak met de islam zijn. Dat meldden lokale media op basis van het hoofd van de veiligheid van de luchthavens, Ahmad Mohammad Bin Thani. De zogenoemde full-body scanners zullen ook niet worden ingezet om de privacy van de passagiers te waarborgen en uit respect voor hun persoonlijke vrijheid.
De bodyscan laat zien of er aan het lichaam en kleding van een passagier onregelmatigheden zijn. Volgens Bin Thani zijn de veiligheidsmaatregelen op de vliegvelden in overeenstemming met internationale standaarden en zullen er voorlopig geen grote wijzigingen in het veiligheidsbeleid plaatsvinden. De krant Gulf News meldde echter dat de luchthavens overwegen wel camera's met gezichtsherkenning in te zetten.

Controversieel
De Verenigde Staten hadden aangedrongen op bodyscanners, nadat een Nigeriaan vorig jaar op eerste kerstdag bijna explosieven tot ontploffing had weten te brengen in een vliegtuig, dat onderweg was van Schiphol naar Detroit. Verscheidene landen, waaronder Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hebben de technologie getest. De machines blijven controversieel vanwege de privacy.

Variant
Op Schiphol wordt gebruikt gemaakt van een variant waarbij de contouren van het lichaam niet worden weergegeven. Deze zogenoemde security scan toont geen beelden van de passagier zelf, maar geeft alleen aan waar op het lichaam mogelijk verboden voorwerpen worden gedragen. (anp/kve)
06/07/10 15u44

hln.be
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: Rich op donderdag  8 juli 2010, 12:51:07
Dubai weigert bodyscanners op luchthavens wegens islam

Op de twee luchthavens van Dubai zullen geen bodyscanners worden ingezet, omdat ze in tegenspraak met de islam zijn. Dat meldden lokale media op basis van het hoofd van de veiligheid van de luchthavens, Ahmad Mohammad Bin Thani. De zogenoemde full-body scanners zullen ook niet worden ingezet om de privacy van de passagiers te waarborgen en uit respect voor hun persoonlijke vrijheid.
De bodyscan laat zien of er aan het lichaam en kleding van een passagier onregelmatigheden zijn. Volgens Bin Thani zijn de veiligheidsmaatregelen op de vliegvelden in overeenstemming met internationale standaarden en zullen er voorlopig geen grote wijzigingen in het veiligheidsbeleid plaatsvinden. De krant Gulf News meldde echter dat de luchthavens overwegen wel camera's met gezichtsherkenning in te zetten.

Controversieel
De Verenigde Staten hadden aangedrongen op bodyscanners, nadat een Nigeriaan vorig jaar op eerste kerstdag bijna explosieven tot ontploffing had weten te brengen in een vliegtuig, dat onderweg was van Schiphol naar Detroit. Verscheidene landen, waaronder Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hebben de technologie getest. De machines blijven controversieel vanwege de privacy.

Variant
Op Schiphol wordt gebruikt gemaakt van een variant waarbij de contouren van het lichaam niet worden weergegeven. Deze zogenoemde security scan toont geen beelden van de passagier zelf, maar geeft alleen aan waar op het lichaam mogelijk verboden voorwerpen worden gedragen. (anp/kve)
06/07/10 15u44

hln.be


het is juist de islam landen die moeten gecontroleerd worden  :confused2: :ikkeniebegrijp:

wat gaan die dan terug uitvinden om in buitenlandse luchthavens niet gecontroleerd te worden...  :weetikniet:

ganda

Citaat van: Rich op donderdag  8 juli 2010, 12:51:07
Dubai weigert bodyscanners op luchthavens wegens islam

Op de twee luchthavens van Dubai zullen geen bodyscanners worden ingezet, omdat ze in tegenspraak met de islam zijn. Dat meldden lokale media op basis van het hoofd van de veiligheid van de luchthavens, Ahmad Mohammad Bin Thani. De zogenoemde full-body scanners zullen ook niet worden ingezet om de privacy van de passagiers te waarborgen en uit respect voor hun persoonlijke vrijheid.
De bodyscan laat zien of er aan het lichaam en kleding van een passagier onregelmatigheden zijn. Volgens Bin Thani zijn de veiligheidsmaatregelen op de vliegvelden in overeenstemming met internationale standaarden en zullen er voorlopig geen grote wijzigingen in het veiligheidsbeleid plaatsvinden. De krant Gulf News meldde echter dat de luchthavens overwegen wel camera's met gezichtsherkenning in te zetten.

hln.be


Uit de boekskes dit fragment:

Selahhatin Kocak, limburgs politicus en moslim dist vakantieverhalen op in Humo.
Hij heeft al seks gehad in een vliegtuig " onderweg naar Venetië. En nog een keertje onderweg naar Parijs, dat was een vluggertje. Maar die stewardessen zien het aan je lichaamshouding, aan je ogen, weet Sel uit ervaring. Zijn favoriete vakantiestek is Istanbul. "Istanboel is voor mij een wilde zee, of beter een wilde vrouw."
Die vrouwen mogen helaas niet op het vliegtuig.

GVA. woensdag 7 juli 2010


Hypocriet zijn ze wel, scannen da mag niet maar een nummertje op het vliegtuig is dan wel toegelaten.