Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Stakingsdreiging op Heathrow

Midden in de vakantieperiode dreigt het tot een staking te komen op zes Britse luchthavens, waaronder Heathrow. De Londense luchthaven is de drukste van Europa. Maandag komt de vakbond bijeen om te beslissen over concrete acties.
Duizenden werknemers van vluchthavenoperator BAA stemden vandaag voor een staking. Dat zegt de vakbond Unite. Het personeel wil meer loon. In het crisisjaar 2009 stemden ze nog in met het bevriezen van de lonen. Het gaat onder meer om brandweerlui en veiligheidspersoneel.

Naast Heathrow is er stakingsdreiging op Stansted (Londen), Southampton, Glasgow, Aberdeen en Edinburgh.

Reizigers op de Britse luchthavens kregen dit jaar al af te rekenen met meerdere stakingen door het personeel van British Airways en, net als elders in Europa, met de sluiting van het luchtruim door de uitbarsting van een IJslandse vulkaan. (belga/sps)

Bron: hln.be
Rich de Nederbelg.

Kano

Schadeclaims KLM ongezien betaald


De Telegraaf, 15 aug 2010


AMSTERDAM -  Schadeclaims van KLM-passagiers met zoekgeraakte koffers zijn jarenlang zonder enige vorm van controle uitgekeerd. Dit bleek gisteren tijdens de rechtszaak tegen een frauderende KLM-manager.

„Hoewel alle klachten van passagiers formeel onderzocht en betalingen gecontroleerd moesten worden, werden ze in praktijk gewoon weg gestempeld", vatte de Amsterdamse rechtbank de werkmethode van KLM gisteren samen. Deze volkomen blinde wijze van uitkeren van schades, zou KLM-manager Marcel D. (44) hebben aangezet tot het achteroverdrukken van ruim 145.000 euro bij zijn werkgever. Hij diende drie jaar lang honderden valse klachten in. „Als het allemaal zó gemakkelijk gaat, dan pik ik daar een graantje van mee, dacht Marcel", las rechter Sj. A. Rullman voor uit de politieverhoren.

Bij de klachtenservice van KLM kwamen dagelijks honderd tot 150 schadeclaims binnen. Door deze enorme toevloed was een forse achterstand ontstaan. Daarom werd besloten de enorme stapels schadeclaims gewoon ongezien te honoreren.

„D. was al geruime tijd boos over uitblijvende salarisverhogingen. Bovendien was hij zowel verantwoordelijk voor de behandeling van de klachten als voor de goedkeuring van betalingen", vatte de rechtbank de riante positie van D. samen.

Volgens D.'s raadsman Robert Malewicz had zijn cliënt al na zijn eerste valse schadeclaim last van wroeging. Na de uiteindelijke ontdekking van zijn fraude heeft D. al ruim 50.000 euro terugbetaald aan KLM en betaalt hij iedere maand 700 euro af. Justitie eiste daarom gisteren een milde straf: 240 uur dienstverlening en een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden.

Uitspraak 27 augustus.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7403402/__Claims_KLM_ongezien_betaald__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Rich de Nederbelg.

Kano

Controle gesluierde vrouw slecht


De Telegraaf, 16 auf 2010


AMSTERDAM -  In gezichtsbedekkende moslimkleding gehulde vrouwen lijken steeds vaker ongecontroleerd door de douane te komen.

Vliegtuigpersoneel en passagiers op luchthavens maken zich grote zorgen over hun veiligheid nu een passagier een fimpje op internet heeft gezet dat laat zien dat in niqaab geklede moslimvrouwen ongehinderd de gate van Air Canada passeren.

Datzelfde gebeurt soms ook op Schiphol, laten passagiers en vliegtuigpersoneel weten. De marechaussee, die verantwoordelijk is voor de veiligheid op de Nederlandse luchthavens, ontkent dit.

VVD-Kamerlid De Krom wil van minister Eurlings (Verkeer) weten of dit ook in Nederland voorkomt.

SP-Kamerlid Karabulut: "De identificatieplicht geldt ook voor mensen die hun gezicht totaal hebben bedekt. Ik heb nooit signalen gehad dat dit ook op Schiphol niet gebeurt, maar de regels zijn helder: voor iemand in het vliegtuig stapt, moeten paspoort en identiteit zijn gecontroleerd.''

Filmpje

Het internetfilmpje heeft grote ophef veroorzaakt. Volgens Transportminister Baird van Canada kan het niet zo zijn dat in niqaab of boerka geklede moslimvrouwen hun gezicht niet hoeven te tonen. Ook op Schiphol is waargenomen dat vrouwen die hun gezicht hadden bedekt, ongehinderd door de douane kwamen. Vaak wil de douane geen gedoe, zegt een luchtvaartreiziger die anoniem wil blijven.

Een marechausseewoordvoerder: "We hebben daar geen enkel signaal van. Als regel nemen wij zo'n moslimvrouw mee naar een apart kamertje, waar zij haar gezicht moet onthullen aan een vrouwelijke beambte. We moeten zeker weten of de persoon die onder de niqaab schuilgaat, ook op het paspoort staat."
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

tis tog te triest voor woorden ,tis natuurlijk wel zo dat als je zeg dat ze hun gezicht moeten laten zien dat het weer om discrimintie gaat zoals gewoonlijk .
en als ze ze contro;eren dan meenemen naar een apart kamertje opzouten ze hebben hun eigen maar aan te passen ,word er meer en meer pissed over elke keer als ik zulke stukken lees
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Kano

Airphil Express sets regional flights amid PAL's labor woes


Manila Standard Today, Aug 16, 2010

AIR Philippines, Philippine Airlines owner Lucio Tan's budget carrier, becomes a regional airline in October, when it starts flying to Singapore following the city-state's grant of more seats to Philippine carriers serving the Manila-Singapore route.

"There is no better choice than Singapore for our first regional route as the city-state itself is a gateway to Asia," Bettina de Vera, the airline's corporate communications manager, said earlier.

"Adding Singapore to our network certainly represents a major milestone in our growth."

Singapore allowed Air Philippines and Zest Airways Inc. to mount one flight each daily to the city-state while adding 2,647 seats to the 11,200 it had previously granted to Philippine carriers serving the Manila-Singapore route.

Singapore also doubled its seat entitlements to Clark to 20,000 seats a week from 10,000, and likewise doubled its seat allocation to 10,000 a week to points outside Manila and Clark, said Carmelo Arcilla, executive director of the Civil Aeronautics Board.

"We will enforce a use-it-or-lose-it policy," he said, adding his agency will withdraw the entitlements of those carriers not using them.

Arcilla said Singapore gave flag carrier Philippine Airlines 700 seats. The airline flies to Singapore 28 times a week and charges $250 to $800 depending on cabin class.

Budget carrier Cebu Pacific Air, which flies to Singapore 25 times a week, was given a maximum of 908 seats a day. The airline charges a minimum P4,000 on the route, and last year it flew about 375,000 passengers to Singapore and back.

Zest Air was supposed to launch flights to Singapore earlier this year, but it postponed the service to November following a delay in the delivery of aircraft to it. The carrier expects delivery of one aircraft in July and another in October, and it will use an Airbus 320 to fly to Singapore and back five times a week.

Airphil Express will also use an Airbus A-320 to mount daily flights to Singapore starting Oct. 27. The carrier started selling tickets for the route on Aug. 3, and for as low as P1,888.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

O.B.Bommel

#156
Citaat van: Kano op maandag 16 augustus 2010, 11:29:40

Een marechausseewoordvoerder: "We hebben daar geen enkel signaal van. Als regel nemen wij zo'n moslimvrouw mee naar een apart kamertje, waar zij haar gezicht moet onthullen aan een vrouwelijke beambte. We moeten zeker weten of de persoon die onder de niqaab schuilgaat, ook op het paspoort staat."
Misschien is het dan ook niet teveel gevraagd dat de burka-madam ook even de extra personeelskosten afrekent voor de genomen moeite.

Natuurlijk is de regel duidelijk, maar als je daar niet aan houdt komt er pas een signaal als het bewezen is. Het is wat lastig om tegen jezelf te klagen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Chartered airplane in emergency landing    

   
Business Mirror Monday, 16 August 2010

A DOUGLAS DC-8 jetliner, one of the first American commercial aircraft that introduced the world to mass air transport, made an emergency landing at the Ninoy Aquino International Airport (Naia) on Monday morning after reporting smoke inside the fuselage.

A chartered plane by the Air Transport International company, the plane was carrying both passengers and cargo, and was on its way to Paya Libar, Singapore, from Yokota, Japan, when the incident happened.

At about 8:45 a.m., the pilot identified as Capt. Spinosa radioed the air controller, asking for emergency landing, saying that smoke is coming out of the cargo bay.

The four-engine plane had 32 passengers onboard.

The Naia's fire and emergency services immediately responded to the pilot's request for assistance, deploying around the runway perimeter, ready for any emergency that may arise.

At 9:15 a.m., the plane landed without any incident. It taxied on its own power and docked near the Naia Terminal 1 remote parking bay where the passengers disembarked.

Inspection was conducted by experts inside the cargo bay but found no hint of fire in any of the airplane's sensitive parts, where the fire might have started.

The DC-8 is manufactured by Douglas Corp., one of America's foremost aircraft manufacturer, to compete with the then newest commercial passenger plane, Boeing's B-707 that could carry about 120 passengers across the Pacific equipped with four gas-guzzling engines at a time when gasoline price is as cheap as water.

The aircraft, with registry number N-721CX, took off at Runway 06 at 2:04 p.m.

The passengers waited at Gate 17 while mechanics went to work on the 40-year-old plane trying to locate the problem. When none was found, airport authorities cleared the plane to leave for Singapore.

In Photo: A reconfigured DC-8 plane, carrying both  cargo and passengers, is parked at the airport after it reported smoke coming out of the fuselage and made an emergency landing. The plane was allowed to leave at 2 p.m. after mechanics cleared the plane.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Brussel geeft KLM uitbrander


De Telegraaf, 17 aug 2010


AMSTERDAM -  Brussel tikt Air France-KLM hard op de vingers. De luchtvaartmaatschappij moet de schade van gedupeerde passagiers door de IJslandse aswolk 'volledig compenseren'.

Doet het bedrijf dat niet, dan wacht Air France-KLM nieuwe stappen en juridische acties.

De Europese Commissie heeft Air France-KLM in een brief nog eens in harde bewoording duidelijk gemaakt dat hotelkosten en maaltijden voor de hele periode dat passagiers gestrand zijn moeten worden vergoed. De luchtvaartmaatschappij zelf compenseerde de kosten voor een dag en een nacht.

KLM heeft al een formele waarschuwing ontvangen. Brussel eist nu 'volledige' uitvoering van EU-wetgeving. Het bedrijf dient nog honderden passagiers te compenseren voor de vluchten die afgelast werden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7414040/__Brussel_geeft_KLM_uitbrander__.html?p=19,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Citaat van: Kano op dinsdag 17 augustus 2010, 02:29:45

The aircraft, with registry number N-721CX, took off at Runway 06 at 2:04 p.m.

The passengers waited at Gate 17 while mechanics went to work on the 40-year-old plane trying to locate the problem. When none was found, airport authorities cleared the plane to leave for Singapore.




Het ZIET er in elk geval niet zo oud uit : 



Het bewuste toestel, de N-721CX van de Air Transport International company


Meer info :   http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_DC-8


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.