Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

boldy

tis ikke ikke ikke en de rest kan stikken ,zolang het maar niet gebeurd als hij zou moeten vliegen anders lulde hij wel anders  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaatdenk je dat iedereen op het zelfde moment vakantie neemt..?


Met iedereen bedoel ik dan de luchthaven medewerkers, nu de meeste terug van vakantie zijn hebben ze tijd om te staken, ik weet niet of je het al opgevallen is, maar stakingen gebeuren niet zo vaak tijdens vakantie periodes.

Phille

Citaattis ikke ikke ikke en de rest kan stikken ,zolang het maar niet gebeurd als hij zou moeten vliegen anders lulde hij wel anders

Ik neem dat "ikke ikke ikke" op mij slaat, juist?

boldy

#193
yup dat sloeg op jou  omdat het bij mij zo over komt dat als je er zelf geen last van heb je het niet erg vind. f_o  moet binnekort vliegen en ziet het al weer gebeuren dat na die eerst last had van de aswolk  dat ie nou miss weer last van de staking zou hebben .kan het natuurlijk verkerd zien so correct me iff i'm wrong .


maar  mijn mening is wel dat als je iets wilt bereiken met staken je het helaas moet doen wanneer de meeste mensen er last van hebben  dan bereik je gauwer wat dan als je er bijna niemand mee treft .
zelf zou ik er natuurlijk ook van balen dat als ik op vakantie ga of wat dan ook en dat ik word geconfronteerd  door een staking, das altijd klote  maargoed  iedereen heeft het recht om te staken en als je er door getroffen word moet je je eigen tog ook in hun proberen in te leven , al is dat natuurlijk moelijk  maar mijn inziens ga je niet voor de kat zijn kloten staken .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Ik dacht het wel, maar dan heb je mijn opmerking verkeerd geinterpreteerd, ik zal het nog even herhalen, het is toevallig dat na de vakantie periode, ik bedoel de vakantie periode van de luchthaven medewerkers dat men wilt gaan staken, dat er mensen zijn die op andere momenten vakantie nemen weet ik ook wel.

Ik besef ook dat wanneer zij beslissen om te staken en jij niet op je vakantie bestemming geraakt dat die zeer onprettig is, die stakers zullen zich daar nu eens veel aantrekken sé ... hun werkomstandigheden zijn niet naar wens, dus leggen we het werk maar neer en  dat iemand anders daardoor in de problemen komt is bijzaak, dat iemand hierdoor zijn vakantie gedeeltelijk aan z'n neus ziet voorbij gaan, who cares  :weetikniet:

Ikzelf vlieg heel regelmatig voor het werk, dus het belangt mij misschien nog meer aan dan jouw.

Iedereen heeft recht om te staken, maar ik dacht dat het een laatste drukmiddel was, of het toch zou moeten zijn. De enige die ze daar echt mee raken is de reiziger en niet de directie. Het enige dat ze ermee bereiken is dat Brussel Nationaal heel erg oninteressant wordt voor luchtvaartmaatschappijen en overwegen om naar andere oorden te trekken. Met als gevolg dat ze uiteindelijk in hun eigen vlees snijden. België heeft al geen al te beste reputatie op dat vlak.

Maar dat de vakbonden maar doen he, op termijn maken ze alles gewoon kapot. Kijk maar naar wat er aan het gebeuren is in België, meer en meer grote bedrijven verhuizen hun boeltje naar andere wat interessantere landen, landen waar men nog bereid is om te werken. Deels wegens loonlasten, dit is dan weer een andere discussie, en zeker weten ook wegens de houding van de vakbonden.

En dus, het is niet dat ik er geen last van heb dat ik het niet erg vind, in dit geval heb ik er wel last van. Hopelijk zijn er geen problemen binnen twee weken want dan moet ik naar Schotland vliegen.

Graag voeg ik er nog aantoe dat ik heel vaak in Brussel moet zijn voor meetings, vaak is het geen lachertje daar er te pas en te onpas wel één of andere betoging/staking georganiseerd wordt en ik niet anders kan dan de meeting uit te stellen. Dus, ik heb mijn buik vol van al dat gedoe.





Fail_over

Staken is mijns inziens ook het laatste middel om naar te grijpen.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun die mensen echt hun werk genot, maar om dit ongemak nu op de reizigers af te wentelen zie ik niet zitten.

Als je weet hoeveel moeite ik heb moeten doen om vrij te krijgen, een ticket te krijgen enz. Enfin, ik heb met die as wolk ook 10 uur in een rij staan te wachten op schiphol, dan moet dit ook wel lukken.

Ga ik ook 1 keertje via Brussel, pffffffff
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda

Betreft stakingen moet je twee dingen onder ogen zien:

Ten eerste heb je stakingen inde zogenaamde producerende sector, ( fabrieken en bedrijven ). Zulke stakingen treffen meestal de werkgevers recht in de portemonnay zonder dat Jan modaal er veel last van geeft.
Het tweede soort stakingen zijn stakingen in de dienstverlenende sector, deze stakingen raken altijd de klant die op dat moment gebruikt maakt van die sector.
Ik ben geen voorstander van stakingen, ik ken iemand die op de luchthaven van Brussel werkt in de security.
Je acht het niet voor mogelijk wat die man moet doen voor het minimumloon dat hij ontvangt. Vroege, lates, nachten, heel vroege, heel late en dagshits. Komt daarbij het zaterdag en zondagwerk. Moest het werk nu degelijk gecoordineerd worden zou ik zeggen ja. Maar die mensen weten soms 24h van tevoren niet wanneer ze moeten werken. En overuren kloppen dat hij moet doen, een sociaal/familieleven heeft hij bijna niet meer.
Ja, ik begrijp dat zo iemand tot staken overgaat. Spijtig genoeg zullen er vele reizigers het slachtoffer van worden.
Indien er iemand een andere manier weet om het afdwingen van rechten te bekomen laat maar horen.


Phille

Tja, dan moet die man maar ander werk zoeken dat wel voldoening geeft!

Rich zit ook in security, heb jij redenen tot klagen Rich?

Rich

Citaat van: Phille op zaterdag 18 september 2010, 00:34:48
Tja, dan moet die man maar ander werk zoeken dat wel voldoening geeft!

Rich zit ook in security, heb jij redenen tot klagen Rich?


Ok even  :offtopic:

Na mijn hele leven als eigen baas, ben ik 3 jaar geleden in de bewaking gegaan om mijn pensioen een beetje aan te dikken.

Het viel en valt niet mee om opeens weer voor een baas te werken, maar al bij al ben ik wel blij dat ik na een moeilijke opleiding ( en dat op mijn leeftijd) en de vele testen en screenings aan de slag kon.

We klagen allemaal wel eens, en het is overal wel iets. In de bewaking worden er soms veel uren gedaan maar dat ligt aan jezelf. Weekend en zondagswerk, en ook nachtwerk hoort bij de job en daar moet je achteraf niet over klagen, en dat doe ik ook niet. Wat ik wel hoor van hogerhand , is dat jongeren teveel eisen stellen en de ouderen meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben en meer plichtsbewust zijn. Ik moet regelmatig mensen opleiden, en wat je hoort en ziet tart elke verbeelding. Jonge gasten die 2 weken in dienst zijn en te laat komen en dan nog verwonderd kijken als je er wat van zegt. Ik ben in die 3 jaar nooit één minuut te laat op mijn werk gekomen, en ik heb ook shiften gedaan waar ik om 03.00 uur en 05.00 uur moest beginnen en ook heel wat nachten gewerkt waar ik bewaking moest doen op verlaten industrieterreinen. Valt niet mee, maar dat weet je vantevoren. Mij hoor je niet klagen, maar ik zal blij zijn als het afgelopen is op 1 juli volgend jaar. Ik zou het toch niet heel mijn leven hebben willen doen.

En nu maar weer  :ontopic:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Phille op vrijdag 17 september 2010, 22:06:39
Ikzelf vlieg heel regelmatig voor het werk, dus het belangt mij misschien nog meer aan dan jouw.

Hopelijk zijn er geen problemen binnen twee weken want dan moet ik naar Schotland vliegen.


Ach Phil, ondertussen weet het ganse forum dat je onmisbaar bent voor je werkgever, tot je op een dag, net zoals ik, wordt buitengebonjourd.
En als er problemen zijn op het moment dat je MOET naar Schotland vliegen en er is een staking, wat vind je dan het ergste ?
- Dat je wedde gewoon blijft doorbetaald, desondanks de staking ?
- Dat je niet op gratis logement kunt gaan ?

Als je denkt de enige te zijn, ben je verkeerd. Heb het ook allemaal gezien en meegemaakt ( Hannover, Dublin, Barcelona, Milaan, London, Oslo, Koln, Prague, Nice,.... ) Uiteindelijk komt het neer op een grote fuif, betaald door de werkgever.

Will Tura heeft het ooit vertaald in een nummer: " Het leven is als toneel "  :jajaja:

Je gaat anders piepen de dag dat je reis ( die je dan zelf betaald hebt ) naar Phils door een staking wordt afgelast. Dan ga ik je echt niet horen zeggen dat iedereen het RECHT geeft om te staken.

Je gaat zien dat de wet van Murphy niet voor iedereen van toepassing is.
Gelukkig misschien, want dan zouden er wel eens wat meer mensen gaan janken   :daag: