Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Dat was ik nog vergeten te vermelden wat betreft die rookruimte 's in Abu Dhabi.

We zijn van gisteren terug....en als we in Abu Dhabi aankwamen hadden we op een moment een splitsing aan een transferbalie met links daarachter de gang naar de eigenlijke transitzone.

Als je de rechter neemt kan je via immigration de luchthaven verlaten, juist daarvoor vind je een rokersruimte.....zo'n glazen hokje zoals ze op Schiphol ook hebben, we kwamen er ook per ongeluk op uit omdat vrouwlief zo nodig moest  :lachen:

In de grote transithal is een grote rokersruimte schuin achter de koffieshop (Bo's coffee dacht ik)....maar daar hou ik het zelf niet lang uit en heb je een mes nodig om binnen te gaan, je hebt er wel een goede gratis wifi verbinding.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Misschien beter om te stoppen? Voor mij is de trigger altijd de vlucht. Als ik in de Phils ben, rook ik bijna nooit. Terug in Europa slaat de stress weer toe,  :smileyemoticonsjointom0:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Schiphol beste luchthaven van Europa
AMSTERDAM -  Amsterdam Airport Schiphol is door Britse zakenreizigers verkozen tot winnaar van de Business Traveller Award in de categorie 'Beste vliegveld in Europa 2010'. Het Nederlandse vliegveld liet hiermee de andere genomineerde luchthavens Londen, München en Zürich achter zich.



Coen Reinders, lid van het Management Team van Schiphol Group nam de prestigieuze prijs in ontvangst tijdens de Business Traveller Awards ceremonie, die maandagmiddag plaats vond in Londen. "We zijn er bijzonder trots op dat de Britse zakenreizigers ons voor de 21e maal belonen met deze prestigieuze prijs. Vanuit onze ambitie van Europe's preferred airport streven we er voortdurend naar het reisproces te optimaliseren en daarin innovatieve toepassingen aan te brengen."

"Zo hebben we in augustus de Holland Boulevard geopend, waar passagiers aangenaam kunnen verblijven, nieuwe energie opdoen en genieten van de Nederlandse kunst, cultuur en literatuur. Je kunt er een boek lezen of muziek luisteren in de Airport Library, de eerste bibliotheek ter wereld op een luchthaven", aldus Reinders.

Na thuismarkt Nederland is Groot-Brittannië de belangrijkste markt voor Schiphol. In het eerste halfjaar van 2010 reisden ruim 3,1 miljoen passagiers uit Groot-Brittannië via Schiphol.

Bron: http://www.telegraaf.nl/
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Rich op donderdag 23 september 2010, 12:30:27
Amsterdam Airport Schiphol is door Britse zakenreizigers verkozen tot winnaar van de Business Traveller Award in de categorie 'Beste vliegveld in Europa 2010'.

Vandaar dat er geen rechtstreekse verbinding is tussen A'pen en BRU. Zoals uít TIENEN.  :lachen:

Mawibata


Italië stopt met test bodyscanners AMSTERDAM -  

Italië stopt met een test met het gebruik van bodyscanners voor veiligheidscontroles op luchthavens.
De apparaten zijn te langzaam en niet efficiënt.
Er wordt weer overgegaan op handmatige controles op wapens en explosieven.





... de bodyscanner in actie... Foto: ONBEKEND



Dat heeft de krant Corriere della Sera donderdag gemeld.
De scanners in Rome, Venetië en Palermo worden al niet meer gebruikt en die in Milaan worden waarschijnlijk binnenkort ook uitgeschakeld.


http://www.telegraaf.nl

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Vliegtuig terug wegens onhandelbare passagier


De Telegraaf, 26 sept 2010

SEATTLE -  Een Amerikaans vliegtuig dat van Seattle op weg was naar Schiphol heeft een half uur na vertrek moeten terugkeren wegens een onhandelbare passagier. De reiziger werd in de Amerikaanse stad van boord gehaald. Dat meldde een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij zondag.

Het vliegtuig van Delta Air Lines, dat samenwerkt met de KLM, was zaterdag aan het eind van de middag (plaatselijke tijd) vertrokken toen er beroering was onder de passagiers. Wat er precies gebeurde en welke nationaliteit de amokmaker heeft, is niet bekendgemaakt.

De opgepakte passagier is overgebracht naar een medische voorziening, aldus een plaatselijke krant. Volgens een lokaal tv-station zou niemand gewond zijn geraakt.

Alle inzittenden moesten van boord. Vlucht 224 is geschrapt en de passagiers worden overgeboekt op een andere vlucht, zei een woordvoerster van Delta Air Lines in Europa. Seattle ligt in het westen van de Verenigde Staten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7754564/__Man_maakt_amok_in_vliegtuig__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Held landt vliegtuig op één wiel

NEW YORK -  Een piloot van Delta Airlines heeft een vliegtuig vol passagiers weten te landen op maar één wiel. Bij de landing, waar letterlijk de vonken vanaf sprongen, is niemand gewond geraakt.


Het vliegtuig, de Delta Airlines 4951, wilde de landing op White Plains vliegveld (nabij New York) inzetten, toen het rechter wiel van het landingsgestel niet naar beneden wilde komen. De piloot zette direct koers naar het JFK vliegveld, vanwege haar langere landingsbanen.

'Heads down!'

De piloot waarschuwde de zestig passagiers en het personeel schreeuwde 'heads down!'. Daarna nam de piloot contact op met de verkeerstoren op het JFK vliegveld en legde kalm de situatie uit.

"Ik heb nog nooit zo hard gebeden in mijn hele leven", aldus inzittende Loretta Hill (39). "Ik huilde alleen maar en hoopte dat alles goed zou komen."

Vonkenregen

De piloot wist het vliegtuig, leunend op het linkerwiel, op de landingsbaan te krijgen. Vervolgens balanceerde hij het vliegtuig op het linkerwiel meer naar rechts, waardoor de onderkant over de landingsbaan schoof. Een vonkenregen sprong van het vliegtuig af.

Een brandweereenheid stond te wachten, maar was niet nodig door de speciale landing van de piloot. Alle passagiers hebben de landing overleefd en werden naar de luchthaven gebracht en volledig nagekeken, voordat ze met de bus naar het White Plains vliegveld werden gereden.

Bron : http://www.telegraaf.nl/buitenland/7762319/__Held_landt_vliegtuig_op_n_wiel__.html?p=5,2
Rich de Nederbelg.

boldy

als het pecies zo is gebeurd als het daar staat nou petje af dat ie het vleigtuig zo netjes heeft kenne laten landen , ik denk dat als ik zoeits meemaak me luier moet verschonen :lachen: .
met zo een landing die zo gebeurd zou ik hoogst waarschijnlijk wel applaudiseren want das tog ene knap staaltje van vliegtuig beheersing en zelfbeheersing .
anders dan een normale landing waar sommige mensen voor klappen  daar doe ik niet aan mee maar voor zulke landingen petje af hoor  :atyourservice:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

24 urenstaking kan Brussels Airport platleggen morgen
Vergadering dinsdagochtend kan staking nog afwenden
Bij Belgocontrol, het autonoom overheidsbedrijf dat instaat voor de luchtverkeersleiding in België, dreigt morgen vanaf 14.00 uur een 24 urenstaking uit te breken. Dat heeft Belgocontrol bekendgemaakt. Belgocontrol hoopt dat het de actie morgenvroeg tijdens een bijeenkomst met de vakbonden nog kan vermijden.

"Dit wil zeggen dat het gehele Belgische burgerlijke luchtruim tijdens deze periode (van dinsdag 14.00 uur tot woensdag 14.00 uur) gesloten zal zijn, met inbegrip van alle Belgische luchthavens, wat een negatieve impact zal hebben op alle vluchten", luidt het in de mededeling van Belgocontrol.

Grote impact
"De directie van het bedrijf ontving geen enkele informatie over de mogelijke eisen van de luchtverkeersleiders en heeft daarom meteen contact opgenomen met de vakorganisaties", benadrukt Belgocontrol nog. Dinsdagochtend om 10.00 uur staat een vergadering tussen directie en vakbonden gepland. Belgocontrol hoopt dat daar een actie kan vermeden worden.

Belgocontrol raadt alle passagiers aan om contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij om de eventuele impact op hun vlucht te kennen. (belga/dea)
27/09/10 22u55

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1162687/2010/09/27/24-urenstaking-kan-Brussels-Airport-platleggen-morgen.dhtml
Rich de Nederbelg.

Kano

Gels, liquids may be allowed back onto planes by 2012


Inquirer.net 09/28/2010 

MONTREAL, Canada–Airline passengers may once again be allowed to board flights with creams, gels and liquids that were banned over security concerns, the International Civil Aviation Organization said Monday.

"In the next two years (the ban) will end," ICAO Secretary General Raymond Benjamin told AFP ahead of the UN organization's 37th general assembly, which kicks off in Montreal on Tuesday.

New equipment capable of detecting explosives in water bottles, makeup kits, or toothpaste tubes, for example, would be installed at most airport security checkpoints by 2012, he explained.

The unprecedented security measure took effect in 2006 after British police foiled a transatlantic plot to detonate liquid explosives aboard airliners flying to Canada and the United States.

Benjamin said controversial full body scanners, opposed by nations including Italy, will still be used to varying degrees in the short term because they allow for quicker inspections and reduce lines at airport security checkpoints.

Some countries may refuse to allow passengers to board airplanes unless they pass through the scanners, he added. Others may offer an alternative physical search.

The ICAO conference, which concludes on October 8, will touch on three main themes: aviation security, safety, and reducing its environmental impact.

Some 1,200 delegates are expected to attend the talks, including 40 government ministers.

The United States will be represented by Secretary of Transportation Ray LaHood, and US Homeland Security Secretary Janet Napolitano will attend the opening day of the talks.

Benjamin said the ICAO is proposing to cut airlines' total carbon dioxide emissions, which currently account for only 1.4 percent of total greenhouse gas emissions linked to global warming, by two percent annually over the next 10 years.

The proposal is not part of the United Nations Framework Convention on Climate Change, provoking objections from a group of 77 developing countries led by China, Brazil, and India.

Within the framework, developing nations believe they should be able to press for more funding from industrialized nations to help meet emissions targets.
The United States is also expected to object to the European Union's plan to to levy a fee on airline emissions starting in 2012 under its carbon dioxide emissions trading system.
All flights departing and arriving on European soil would be subject to the fee, which is opposed by Washington, Benjamin said.
"We have to secure an accord to present in Cancun," he added, referring to the next UN climate change conference, scheduled to take place in the Mexican city in November.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn