Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Vliegtickets KLM duurder vanwege verhoging brandstoftoeslag


Luchtvaartnieuws, 8 maart 2011

AMSTELVEEN - Vliegtickets van KLM en partnermaatschappijen Air France en Delta Air Lines worden vanaf woensdag duurder vanwege een verhoging van de brandstoftoeslag. De toeslag op vluchten binnen Europa stijgt met zes euro voor een retourvlucht. Op intercontinentale vluchten moet per retourticket dertig euro extra worden bijbetaald.

Een woordvoerster van KLM meldt aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de brandstoftoeslag is verhoogd met het oog op de recent sterk gestegen brandstofprijzen. Vooral de onrust in het Midden-Oosten en Noord-Afrika heeft aan de prijsstijging bijgedragen.

Inclusief de verhoging die per 9 maart van toepassing is bedraagt op intra-Europese vluchten de totale brandstoftoeslag 35 euro per halve retourvlucht. Op intercontinentale vluchten van KLM en Delta bedraagt de toeslag vanaf woensdag per half retour 115 euro op vluchten korter dan negen uur en 125 euro op vluchten langer dan negen uur.

Er zijn wel uitzonderingen: zo bedraagt de toeslag voor alle KLM- en Delta-vluchten naar Canada, de Verenigde Staten en Mexico 115 euro per half retour, ongeacht de vluchtduur. Op vluchten naar Cairo en Tripoli (dat op dit moment vanwege de onrust in Libië niet wordt aangevlogen) bedraagt de toeslag 85 euro.


Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Vliegtickets_KLM_duurder_vanwege_verhoging_brandstoftoeslag
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Toch goed dat we al vroeg geboekt hebben.....scheelt een hele slok op de borrel.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Stewardessen stelen miljoenen euro's


De Telegraaf 1 april 2011


FRANKFURT/MAIN -  Stewardessen van de Duitse Lufthansa hebben tussen de 6 en 20 miljoen euro achterover gedrukt.

Bij een razzia rond de bankenstad Frankfurt am Main bleek dat het gaat om het grootste muntenbedrog sinds de invoering van de euro.

Alles begon begin 2010. Een stewardess liep op een Duitse luchthaven met enorm zware koffers te zeulen. Dat viel de Duitse politie op. In haar tas bevonden zich duizenden een- en twee-eurostukken. Dit was het startsein voor een grote operatie van het openbaar ministerie, douane en de recherche.

Wat bleek? Door de Bundesbank afgekeurde munten werden opgekocht, naar China gebracht en daar weer 'gerepareerd'. Stewardessen brachten het geld retour.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9421888/__Stewardessen_stelen_miljoenen__.html?sn=binnenland,buitenland

Ook : http://www.edmontonsun.com/travel/2011/03/31/17819481-reuters.htm
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Citaat van: Kano op woensdag  9 maart 2011, 01:51:39
Vliegtickets KLM duurder vanwege verhoging brandstoftoeslag


Luchtvaartnieuws, 8 maart 2011

AMSTELVEEN - Vliegtickets van KLM en partnermaatschappijen Air France en Delta Air Lines worden vanaf woensdag duurder vanwege een verhoging van de brandstoftoeslag. De toeslag op vluchten binnen Europa stijgt met zes euro voor een retourvlucht. Op intercontinentale vluchten moet per retourticket dertig euro extra worden bijbetaald.

Een woordvoerster van KLM meldt aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de brandstoftoeslag is verhoogd met het oog op de recent sterk gestegen brandstofprijzen. Vooral de onrust in het Midden-Oosten en Noord-Afrika heeft aan de prijsstijging bijgedragen.

Inclusief de verhoging die per 9 maart van toepassing is bedraagt op intra-Europese vluchten de totale brandstoftoeslag 35 euro per halve retourvlucht. Op intercontinentale vluchten van KLM en Delta bedraagt de toeslag vanaf woensdag per half retour 115 euro op vluchten korter dan negen uur en 125 euro op vluchten langer dan negen uur.

Er zijn wel uitzonderingen: zo bedraagt de toeslag voor alle KLM- en Delta-vluchten naar Canada, de Verenigde Staten en Mexico 115 euro per half retour, ongeacht de vluchtduur. Op vluchten naar Cairo en Tripoli (dat op dit moment vanwege de onrust in Libië niet wordt aangevlogen) bedraagt de toeslag 85 euro.


Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Vliegtickets_KLM_duurder_vanwege_verhoging_brandstoftoeslag

Ze prijzen zich wel uit de markt op deze wijze. vind de tickets toch echt aan de prijzige kant en hoog vergeleken
met andere maatschappijen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Tientallen vliegtuigen onderzocht na gat


De Telegraaf zo 03 apr 2011,

DALLAS -  De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines houdt 79 vliegtuigen aan de grond, nadat een van haar toestellen vrijdag een noodlanding had moeten maken wegens een gat in de romp. Het gaat om Boeing 737-vliegtuigen, die worden onderzocht op metaalmoeheid.

Dat heeft Southwest zaterdag (lokale tijd) bekendgemaakt op haar website. Door de inspectie vallen enkele honderden vluchten uit.

Het toestel dat een noodlanding maakte, was met 118 passagiers aan boord onderweg van Phoenix (Arizona) naar Sacramento (Californië). Kort na vertrek ontstond plotseling een gat aan de bovenkant van het vliegtuig, waardoor de druk aan boord wegviel. Een bemanningslid en een passagier raakten lichtgewond. Een uur na opstijgen landde het toestel veilig op een luchtmachtbasis in Arizona.


Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9437276/__Southwest_houdt_boeings_aan_de_grond__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Piloten vallen in slaap tijdens vlucht


De Telegraaf, 7 april 2011


AMSTERDAM -  Passagiers van een langeafstandsvlucht zijn ernstig in gevaar geweest doordat beide piloten van het toestel in slaap waren gevallen. Dat meldde de BBC.

In een interview met de Britse televisiezender bekende een van de piloten het incident. Hij zei ongeveer tien minuten te hebben geslapen. Zijn co-piloot lag op dat moment ook te dutten tijdens diens reguliere pauze.

Het vliegtuig vloog verder op de automatische piloot, maar volgens de piloot had het mis kunnen gaan. "Ik had door het alarm heen kunnen slapen", zo geeft hij toe.

Het voorval vond plaats tijdens een langeafstandsvlucht van een passagiersvliegtuig. Verdere details zijn niet bekendgemaakt.

Oververmoeid

Uit onderzoek van de Britse pilotenvakbond Balpan blijkt dat één op de vijf Britse piloten minstens één keer per week eigenlijk te moe is om te vliegen. Zo'n 45 procent van de ondervraagden zegt regelmatig last te hebben van ernstige vermoeidheid.

Het plan van de Europese Unie om het aantal vlieguren voor piloten te verhogen van 900 tot 1000 uur per twaalf maanden, valt bij de vakbond dan ook niet in goede aarde. Een dergelijke maatregel kan volgens Balpa tot rampen leiden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/9479275/__Piloten_vallen_in_slaap_tijdens_vlucht__.html?p=20,2


P.S.  1000 uur per jaar = iets meer dan 19 uur per week. Raak je daar nu oververmoeid van ??

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

CitaatP.S.  1000 uur per jaar = iets meer dan 19 uur per week. Raak je daar nu oververmoeid van ??

Nu piloten minder verdienen dan vroeger zijn ze van 19 uren doodmoe  :biggrinn:

Kano

NAIA controllers also sleepless


(The Philippine Star) Updated April 18, 2011


MANILA, Philippines -  US air traffic controllers falling asleep on the job are not the only airport workers feeling overworked.

The Ninoy Aquino International Airport (NAIA) Terminal 2 management is having difficulty getting ramp air controllers to report for work as they dont't know when they can next sign off.

It was learned that some ramp controllers work continuously for days without any replacement — the same predicament of some of their counterparts in the US.

Overworked and harassed air controllers are accident baits, aviation experts have warned.

The root of the problem is low salary.

Ramp controllers are licensed air traffic controllers doing the no less risky but unglamorous job of assigning aircraft their proper parking berth, preparing schedules when planes have to be towed out of the terminal to find their proper slot in a maze of departing and arriving airplanes.

Modern passenger air terminals have become so complex that ramp control is now a necessity.

Sometimes there are four of them --as in the NAIA -- untangling ground traffic, giving coherence to the crisscrossing traffic, and avoiding disaster on the ground.

The problem came into view following reports of

air traffic controllers in the US sleeping on the job while airplanes land unassisted.

It turned out that many US airports are employing only one technical expert in the graveyard shift, putting in peril the lives of the flying public.

The uproar exposed what had been a long-kept secret in US aviation, that usually one air controller rules the night shift, roughly from 11 p.m. to 7 a.m. the next day.

The idea is to have at least two air controllers during the graveyard shift.

The problem was highlighted by the incident where an Airbus 380 taxiing at the New York Kennedy Airport clipped the tail of a twin-engine commuter jet improperly parked.

At the NAIA 2 last Friday, one ramp controller had to stay on duty for 24 hours because his relief had either refused to report for work, was late, or many of them felt burned out.

The NAIA has four sets of ramp controllers, one each at NAIA 1, 2 3 and the Manila Domestic Airport. All of them operate 24 hours a day.

Regular air controllers, the top guns of the lot, are assigned at the control tower or radar duty, actually directing air traffic to avoid collision, or getting planes through the maze of airways and air routes, safely and with the least delay.

Tardiness or absenteeism at the ramp control has been going on for some time but authorities, instead of addressing the problem, threatened the truant workers that they would be replaced by Air Force personnel doing the same job in obscure military air fields.

The threat doesn't discourage the ramp workers, knowing that Air Force personnel couldn't cope with the job. It has been done before, when air controllers went on strike years ago and Air Force controllers had to give up, overwhelmed by the volume of traffic and the necessary skills of running a commercial airport, where at least 1,000 landing and takeoffs a day are part of the territory.

Currently, NAIA 2 ramp controllers receive P13,000 monthly. They are requesting the Manila International Airport Authority (MIAA) to ratchet up their salary to the level of their colleagues' at the Civil Aviation Authority of the Philippines (CAAP), whose lowest entry salary is P28,000 a month.

Ramp controllers are asking at least P22,000 a month.

Most of the ramp controllers at NAIA 2 are former employees of the defunct Air Traffic Transportation Office (ATO).

After years of work abroad, they offered their services and expertise to the MIAA, even at lower wages.

The MIAA, on the other hand, could not get outsiders, because the law requires licensed air traffic controllers, which are not readily available.

"Air Traffic Controllers are the most difficult job to get locally," one study shows. Most of them have gone abroad and are getting about $1,000 to $1,500 monthly income.

The problem needs a speedy solution, experts pointed out. Delays are now common, part of the perceived slowdown by ramp controllers apparently to force the authorities to act on their demands.

One of their demands is to increase the personnel on duty to five. Currently there are three air controllers per shift, two on duty, and one or two on standby, resting or sleeping. They take turns on the job after every two hours to ease the pressure.

When one of two of them is absent, only one is left with a daily reality to prevent aircraft collision on the ground, such as what happened recently in the US.

Source: http://www.philstar.com/Article.aspx?articleId=677573&publicationSubCategoryId=68

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Rich de Nederbelg.

Kano

EU publiceert nieuwe zwarte lijst luchtvaartmaatschappijen


De Telegraaf wo 27 apr 2011,


De Europese Unie heeft een nieuwe lijst gepubliceerd van alle luchtvaartmaatschappijen die niet meer mogen landen of opstijgen binnen de Europese Unie. De lijst bevat voornamelijk in Afrikaanse landen geregistreerde maatschappijen die uit het Europese luchtruim worden geweerd omdat ze met onveilige toestellen vliegen of omdat de toestellen onvoldoende onderhouden worden.

Op deze nieuwe zwarte lijst staan nu alle luchtvaartmaatschappijen die geregistreerd zijn in Afghanistan, Benin, Congo, de Democratische republiek Congo, Djibouti, Equatoriaal Guinea, de Republiek Mozambique, de Republiek Mauritanië, Sierra Leone, Tomé en Principe, Sudan, Swaziland, Zambia en Angola met uitzondering van de maatschappij TAAG Angola Airlines, die in bijlage B is opgenomen en waaraan exploitatiebeperkingen zijn opgelegd binnen de EU.

Ook alle luchtvaartmaatschappijen die gecertificeerd zijn door de autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de naleving van de regelgeving in Indonesië staan op de zwarte lijst met uizondering echter van Garuda Indonesia, Airfast Indonesia, Mandala Airlines, Ekspres Transportasi Antarbenua, Indonesia Air Asia en Metro Batavia.

Daarnaast hebben alle maatschappijen geregistreerd in de Filipijnen een verbod om het Europese luchtruim binnen te vliegen.

Verder bevat de zwarte lijst nog maatschappijen uit landen als Kazachstan en Kirgizië. Ook de volledige zwaar verouderde vloot van Iran Air mag niet opstijgen of landen binnen de EU met uitzondering van: 14 toestellen van het type Airbus- A-300, 8 toestellen van het type Airbus A-310 en een toestel van het type Boeing 737.

Er staan geen Europese luchtvaartmaatschappijen op de lijst.

Het volledige overzicht van alle maatschappijen die niet in de Europese Unie mogen landen is hier te vinden.  http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_nl.pdf
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn