Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

De laatste keer betaalde ik al 2x 120 = 240 voor 5 cm, 48 euro per centimeter. Dat is toch wel genoeg hoop ik.

Voor de reguliere 86 cm (als het dat al was) betaalde ik toen minder dan 11 euro per centimeter, dus redelijk betaald dacht ik zo.
Dus straks voor de gewone maaltijden betalen en voor gratis krijg je een zakkie chips net als bij Cebu Pacific, dat "behalve" geloof ik niet.

Toch had ik waarschijnlijk KLM gevlogen als ze niet via Taipeh waren gaan vliegen, maar de 120 PER ENKELE REIS is echt de limit.
En nu heb ik overigens goede ervaringen met Emirates, al zie ik er wel tegenop om 7 uur rond te hangen in Dubai op de terugweg.

huisman45

kan wel begrijpen dat mensen de regelingen en de tekortkomingen van een maatschappij vinden tegenvallen,
maar als iemand 1e of business class reist hoor ik die alleen maar klagen over de champagne is niet koud genoeg,
dus niet zo klagen allemaal gewoon reizen zoals je wil de ene nog goedkoper als de andere en het ongemak dragen de ene duurder dan de andere en lauwe champagne.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Deep Throat

Citaat van: huisman45 op zaterdag 26 mei 2012, 05:56:36
kan wel begrijpen dat mensen de regelingen en de tekortkomingen van een maatschappij vinden tegenvallen,
maar als iemand 1e of business class reist hoor ik die alleen maar klagen over de champagne is niet koud genoeg,
dus niet zo klagen allemaal gewoon reizen zoals je wil de ene nog goedkoper als de andere en het ongemak dragen de ene duurder dan de andere en lauwe champagne.
Als geld geen rol speelt is Business Class een betere keuze, maar daarin verschil ik van alter ego Bommel, het speelt bij bij mij wel een rol. In absolute zin omdat ik toch andere keuzes maak in mijn bestedingen, in relatieve zin dat het prijsverschil meer dan het dubbele is. Op een paar honderd kijk ik niet, maar het is gewoon te gek.

Champagne lust ik niet, toen ik een keer BC vloog vroeg ik een whiskytje-cola en dan vragen ze Black Label of Chivas Regal. Afgezien van de verkrachting van goede Whisky in een mix is het gewoon niet aan mij besteed.

Ik wil ALLEEN meer beenruimte, ik neem mijn eigen brood wel mee, maar dan moeten ze ook weer de drank toelaten vind ik. Voor die beenruimte wil ik ook goed betalen maar het mag toch redelijk blijven of is dat ook al teveel gevraagd.

disnoke

laatste keer dat ik met klm vloog heb ik ook meer betaald voor extra beenruimte maar zelfs dan nog gaat er veel verloren als diegene voor jou zijn stoel volledig laat zakken is daar ook al veel van weg.  Hun loyalty programma heeft ook veel van zijn pluimen verloren.  Vooral de prijs dat ze voor de extra beenruimte vragen, vroeger had je dat als frequent flyer gratis

Nu met Etihad gevlogen, niets moeten bijbetalen voor extra beenruimte, eenmaal op eerste rij economy en verder aan de nood uitgang.

Voor eten zou ik zowiezo niet bijbetalen, liever zelf meenemen dan ben je tenminste zeker dat je het lust


Rich

Die extra beenruimte heb bij Cathay Pacific voor niks want alle stoelen zijn erg ruim. Van passagiers die voor je zitten heb je geen last omdat het zitvlak van de stoelen naar voren schuift. Cathay mag dan iets duurder zijn, maar voor de rest is de service ook uitstekend.  :thumb:

Die 240 euro die Ko moest betalen voor die paar cm vind ik schandalig veel.

Ze graaien overal tegenwoordig  :negatief: :negatief:
Rich de Nederbelg.

Kano

House okays foreign air carriers tax measure



Manilastandardtoday Posted May 26th, 2012

THE  House of Representatives has approved a bill seeking to exempt international carriers from the payment of the Common Carriers Tax  and the Gross Philippine Billings Tax.

The bill, when signed into law, will remove the 3-percent carriers' tax on the gross tax receipts and the 2.5-percent billings tax imposed on the gross Philippine billings of foreign airlines according to the principle of reciprocity.

Foreign carriers have objected to the taxes that they describe as "onerous," which were part of the National Internal Revenue Code of 1997. They say the carriers' tax is disadvantageous because it forces them to charge higher fares.

The Board of Airline Representatives also objected to both taxes because, it says, they produce an "uneven playing field in internationally where foreign carriers compete with Philippine carriers."

The foreign carriers say the taxes make the Philippines unattractive to investors, and will frustrate the government's target of doubling the tourist arrivals to the country by 2016.

The bill says the taxes run against World Trade Organization principles of nondiscrimination in which the Philippines is a signatory and the International Civil Aviation Organization resolution that the country has committed to uphold.

An American businessman says the taxes "are not imposed by other countries and raise costs for foreign visitors vis-à-vis competitive destinations in Southeast Asia such as Malaysia, Thailand and Vietnam."

Tourism official Daniel Corpuz said the tax exemptions would enhance tourism and boost international air transport connectivity, which link the Philippines to the tourism market.

Philippine Travel Agencies Association trustee Marciano Ragaza also praised the bill, saying it will help generate more economic activity.

Source: http://news.manilastandardtoday.com/2012/05/26/house-okays-foreign-air-carriers-tax-measure/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

MIAA bares aid to passengers

   

Journalonline Saturday, May 26, 2012


EVERYDAY, at least one passenger leaves something behind when at the airport, either money or valuables.

This was bared yesterday by Manila International Airport Authority (MIAA) public affairs division chief Ma. Consuelo Bungag, who said  it is the reason why the airport has a "lost and found" office which is tasked with the safekeeping of items that are usually inadvertently left behind by passengers within the airport premises either because of negligence or haste when leaving the airport or for another country.

Bungag said the "lost and found" department is handled by the Airport Police Department's Intelligence and Investigation Division (IID) which in turn, stores the recovered items in a warehouse after having them properly recorded.

The recovered items, which include bags and luggage containing cash, clothing, footwear, firearms, drugs, toiletries, towels, linens, blankets, foodstuffs, picture frames, home decor, sleeping mats, bed sheets, kitchen wares, plastic containers, umbrellas, cellular phones and other electronic items, are kept in the custody of the IID until the rightful owner comes forward to claim them.

As custodians of the found items, she said the IID is also tasked with conducting a monthly inventory of the unclaimed items in the presence of an Internal Audit Service Office representative, who in turn prepares an 'inventory report' for submission to the airport general manager.

After a period of six months, the unclaimed items are disposed of properly, after the MIAA  publishes a notice to the public which states the found items, in major dailies.

Recovered cash items are forfeited in favor of the MIAA, while firearms are turned over to the Philippine National Police Firearms and Explosives Office.

In the case of radio transceivers, these are given to the National Telecommunications Commission while drugs are given to the Philippine Drug Enforcement Agency.

Electronic items including cellular phones, cameras and MP3 players are sold through public auction while clothing, shoes, bags, toiletries and toys are donated to charitable institutions or through MIAA-sponsored outreach programs.

Bungag said that only recently, the MIAA gave away 63 boxes full of assorted clothing to residents of Isla Puting Bato in Tondo, Manila whose houses were razed by fire recently.

Source: http://www.journal.com.ph/index.php/news/metro/30575-miaa-bares-aid-to-passengers
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Dragonair starts Clark-Hong Kong service



Inquirer Central Luzon Tuesday, May 29th, 2012

CLARK, Philippines–Dragonair, a wholly owned subsidiary of Cathay Pacific Airways, began its daily flights from the Clark International Airport (CIA) in Pampanga to Hong Kong on Tuesday, with 183 passengers aboard its Airbus 320 that took off at 11:20 a.m.

The maiden flight signaled more flight connections for the Clark airport, according to Victor Jose Luciano, president and chief executive officer of the state-owned Clark International Airport Corp. (CIAC)

"Dragonair is a renowned China expert. The airline has routes to mainland China and to some 130 destinations all over the world," Luciano said.

Luciano said that aside from budget airlines, legacy carriers are beginning to take a "serious look" at the Clark airport.

Asiana Airlines of South Korea was the first to fly via CIA. Airphil Express of Philippine Airlines flies three times weekly to Singapore and four times weekly to Hong Kong.

South East Asian Airlines (Seair) launched its flights to Kalibo in Aklan as well as to Singapore, Bangkok, Hong Kong and Kota Kinabalu.

The CIAC expects to serve 1.5 million passengers at the end of 2012 because of more flights logged in by Air Asia Philippines, Airphil Express, Seair-Tiger and Dragonair.

A total of 292 local and international flights go through CIA weekly.

Cebu Pacific Air uses CIA for its international flights to Hong Kong, Singapore, Bangkok and Macau. It also serves the Cebu route via Clark. Asiana Airlines and Jin Air fly to Incheon, South Korea, also via Clark.

Source: http://business.inquirer.net/62143/dragonair-starts-clark-hong-kong-service
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

ma 11 jun 2012

KLM komt met internet in vliegtuig

Passagiers kunnen in de twee 777-300's gebruik maken van een gratis internetportaal waarop nieuws, weer, informatie over de bestemming en digitale tijdschriften te bekijken zijn. Daarnaast zal het voor een vast tarief mogelijk zijn om contact te maken met het internet via laptop, smartphone of tablet.

Lees verder, bron: http://www.telegraaf.nl/digitaal/12333021/__KLM_komt_met_internet_in_vliegtuig__.html
Rich de Nederbelg.

Kano

Extreme luxe in de lucht



Foto: The Daily Mail

Telegraaf di 12 jun 2012,
door onze redactie
Voor veel mensen staat een lange vlucht gelijk aan weinig beenruimte, krappe stoelen en medepassagiers waar je het na tien uur helemaal mee hebt gehad. Wie iets meer te besteden heeft, kan met Singapore Airlines in extreme luxe van A naar B vliegen.


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/verrereizen/12339130/__Extreme_luxe_in_de_lucht__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn