Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

bigfoot12345

We zullen inderdaad zien.
Waren ze daar niet van plan om de luchthaven uit te breiden?
Ik had hier in het verleden eens gelezen dat Etihad op Cebu zou vliegen maar dat is nog altijd niet zo zeker?

Rich

Etihad operates double daily schedule out of Manila using its biggest plane, the Boeing 777-300ER. It plans to launch flight direct to Cebu this year together with another gulf Airline. Only Qatar airways serve the port of Cebu.

Een deel van een artikel van januari dit jaar. De plannen om op Cebu te vliegen waren/zijn voor dit jaar maar ik heb er verder niets meer over gehoord of gelezen.

Quatar vliegt inmiddels niet meer rechtstreeks op Cebu, zie dit artikel : Qatar Airways ends Cebu-Middle East flights
By Rainier Allan Ronda (The Philippine Star) Updated April 03, 2012 12:00 AM Comments (0) View comments

MANILA, Philippines - Another international airline has discontinued one of its direct flights, this time between Cebu and the Emirates, due to the high costs of operating in the Philippines.

Aviation industry sources said that Qatar Airways operated its last Cebu to Doha flight last March 26.
Rich de Nederbelg.

Kano

Flinke vergoeding bij vertraagd vliegtuig


Telegraaf, 23 okt 2012


CONSUMENT Reizigers die te maken hebben met vertraagde vluchten, hebben recht op een vergoeding voor het tijdsverlies. Die vergoeding kan oplopen van 250 tot 600 euro.

Het Europees Hof van Justitie deed vandaag een uitspraak die deze regel bevestigt. De uitspraak werd gestart omdat er onduidelijkheid was over de rechten van passagiers bij vertraagde vluchten van een Duitse en Britse luchtvaartmaatschappij  ..........

Lees verder: http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/13107872/__Flinke_vergoeding_bij_vertraagd_vliegtuig__.html

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: Kano op dinsdag 23 oktober 2012, 12:23:07
Flinke vergoeding bij vertraagd vliegtuig

CONSUMENT Reizigers die te maken hebben met vertraagde vluchten, hebben recht op een vergoeding voor het tijdsverlies. Die vergoeding kan oplopen van 250 tot 600 euro.


In de  :smiley-philippines: niet vrees ik  :lachen:

Stel u voor dat je dat gaat vragen bij PAL, Cebu Pacific of Airphill Express .... die vallen van hun stoel  :happy2: :happy2: :happy2:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Het is dan ook een uitspraak van het Europese hof.
Niemand stelt dat het internationaal is tenzij een filippijnse vlucht in europa land wellicht, maar die kans is momenteel klein aangezien die niet op europa mogen vliegen wegens onveilig.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Absurde maatregel.  Stel je koopt een ticket Amsterdam -Manila voor 800 euro en door ernstige vertraging moet de vliegmaatschappij je dan als ze pech hebben 600 euro terug betalen.

Ja het lijkt leuk voor uiteindelijk 200 euro netto naar Manila vliegen, maar je kan op je klompen aanvoelen waneer een maatschappij vaak met dit soort claims te maken krijgt, de kosten gewoon in de ticketprijs  doorberekend gaan worden.

Kan toch niet anders ? 

En in de praktijk is het moeilijk geld terug te krijgen van airlines, ik zie dat vaak in diverse consumentenprogrammaas op tv  dat de meeste maatschappijen niet thuisgeven bij een claim.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op dinsdag 23 oktober 2012, 13:23:45
... de meeste maatschappijen niet thuisgeven bij een claim.

Heb toch al veel gezien op TV dat ze bij overboekingen vragen je itinerary te mogen rerouten, een vergoeding, maaltijdvouchers en/of hotelovernachting geven...

Bij 'normale' airlines is dat, net als onvoorziene aanzienlijke vertragingen al ingecalculeerd, bij low cost natuurlijk niet.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Bagage om aan te trekken


Telegraaf 30 okt 2012
Een inventieve geldbesparende oplossing of een oncomfortabel en belachelijk pak? Een Britse designer gaat voor antwoord nummer één.

Vermoedelijk de meest onflateuze outfit om aan te trekken bij de check-in balie. Maar als je je niets aantrekt van gegiechel en verbaasde blikken van medereizigers, dan is dit wellicht de oplossing. Kleding waarin je je bagage kunt stoppen en zo extra kosten kunt ontwijken.


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/13132544/__Bagage_om_aan_te_trekken__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Citaat van: Kano op dinsdag 30 oktober 2012, 12:11:55
Bagage om aan te trekken


Telegraaf 30 okt 2012
Een inventieve geldbesparende oplossing of een oncomfortabel en belachelijk pak? Een Britse designer gaat voor antwoord nummer één.

Vermoedelijk de meest onflateuze outfit om aan te trekken bij de check-in balie. Maar als je je niets aantrekt van gegiechel en verbaasde blikken van medereizigers, dan is dit wellicht de oplossing. Kleding waarin je je bagage kunt stoppen en zo extra kosten kunt ontwijken.


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/13132544/__Bagage_om_aan_te_trekken__.html

Hadden we al gehad en noemt jaktogo.


Citaat van: Herbie op donderdag  3 mei 2012, 12:51:25
Speciale jassen bestaan al een tijdje, zoals dit.  :jajaja:  :applaus:  :applaus:  :applaus:

http://www.youtube.com/watch?v=AZ0p5lEG9UM

http://www.droomplekken.nl/nieuws/de-jaktogo-of-jas-tas-handig-bij-low-cost-airlines.html

en 


Citaat van: Rich op woensdag 16 februari 2011, 12:51:51
Verschalk low-cost airlines met de 'tas-jas'
Neem 15 kilo extra bagage gratis mee




Niet alle luchtvaartmaatschappijen doen even moeilijk, maar sommige prijsvechters laten jou zonder pardon extra bijbetalen voor elke kilo die je in hun ogen te veel bij hebt. Een in Nederland wonende Ier komt nu met een ingenieuze oplossing op de proppen waarmee je de lagekostenmaatschappijen op een eenvoudige manier kan verschalken. John Power heeft een tas ontworpen die je in staat stelt om gratis vijftien extra kilo bagage mee te nemen in vliegtuigen.
John Power, die sinds dertig jaar in Breda woont, moet zelf voor zijn werk zeker twee keer per week vliegen. Bij het inchecken bij prijsvechters ontstaan er al te vaak discussies over overschrijdingen van kilo's of formaten van handkoffers. "Dat was ik zat," legt hij uit. De fameuze 'tas-jas' oftewel 'Jaktogo' werd in geen tijd geboren.

Hoe werkt het? Tijdens het inchecken draag je de Jaktogo als jas. De handige mantel beschikt maar liefst over veertien zakken waarin je tot 15 kilo extra kwijt kunt. Ook het wegbergen van een laptop vormt geen probleem voor de Jaktogo. De jas is bovendien tegelijkertijd een tas: dankzij het speciale ontwerp kun je het geheel aantrekken, maar ook opvouwen tot schoudertas nadien.

Volgens uitvinder John Power kan je door de jas al snel 35 euro bagagetoeslag uitsparen bij Ryanair. Die toeslag betaal je normaal voor een koffer of alles boven de tien kilo handbagage. Maar er zijn geen regels over het gewicht van een jas.

De 'Jaktogo' is nog tot 28 februari met korting te bestellen voor 67.95 euro. Daarna betaal je 79,95 euro. (kve)

Bron : Verschalk low-cost airlines met de 'tas-jas'
Neem 15 kilo extra bagage gratis mee

Niet alle luchtvaartmaatschappijen doen even moeilijk, maar sommige prijsvechters laten jou zonder pardon extra bijbetalen voor elke kilo die je in hun ogen te veel bij hebt. Een in Nederland wonende Ier komt nu met een ingenieuze oplossing op de proppen waarmee je de lagekostenmaatschappijen op een eenvoudige manier kan verschalken. John Power heeft een tas ontworpen die je in staat stelt om gratis vijftien extra kilo bagage mee te nemen in vliegtuigen.
John Power, die sinds dertig jaar in Breda woont, moet zelf voor zijn werk zeker twee keer per week vliegen. Bij het inchecken bij prijsvechters ontstaan er al te vaak discussies over overschrijdingen van kilo's of formaten van handkoffers. "Dat was ik zat," legt hij uit. De fameuze 'tas-jas' oftewel 'Jaktogo' werd in geen tijd geboren.

Hoe werkt het? Tijdens het inchecken draag je de Jaktogo als jas. De handige mantel beschikt maar liefst over veertien zakken waarin je tot 15 kilo extra kwijt kunt. Ook het wegbergen van een laptop vormt geen probleem voor de Jaktogo. De jas is bovendien tegelijkertijd een tas: dankzij het speciale ontwerp kun je het geheel aantrekken, maar ook opvouwen tot schoudertas nadien.

Volgens uitvinder John Power kan je door de jas al snel 35 euro bagagetoeslag uitsparen bij Ryanair. Die toeslag betaal je normaal voor een koffer of alles boven de tien kilo handbagage. Maar er zijn geen regels over het gewicht van een jas.

De 'Jaktogo' is nog tot 28 februari met korting te bestellen voor 67.95 euro. Daarna betaal je 79,95 euro. (kve)

http://www.jaktogo.com/
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Johan En Elvie

Citaat van: gosternokke op dinsdag 23 oktober 2012, 13:23:45
Absurde maatregel.  Stel je koopt een ticket Amsterdam -Manila voor 800 euro en door ernstige vertraging moet de vliegmaatschappij je dan als ze pech hebben 600 euro terug betalen.

Ja het lijkt leuk voor uiteindelijk 200 euro netto naar Manila vliegen, maar je kan op je klompen aanvoelen waneer een maatschappij vaak met dit soort claims te maken krijgt, de kosten gewoon in de ticketprijs  doorberekend gaan worden.

Kan toch niet anders ? 

En in de praktijk is het moeilijk geld terug te krijgen van airlines, ik zie dat vaak in diverse consumentenprogrammaas op tv  dat de meeste maatschappijen niet thuisgeven bij een claim.

Dat is helemaal zo wij hebben het ondervonden volgens de wet hadden we recht op overnachting en voeding maar kregen niets, bij de klacht die ik achteraf indiende kwam het tot een over en weer gemail met als resultaat niets van vergoeding. Ze vinden altijd wel iets om niet te moeten betalen wees gerust maar mijn laatste mail was dan ik vlieg nooit meer met KLM in de toekomst waarop ze antwoorden dat ga je toch niet doen je bent altijd welkom.
ik heb niet meer terug geantwoord maar bij mij is woord woord en zal ook nooit meer met klm vliegen al WIn ik een vliegreis gratis
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.