Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#740
Bij welke maatschappij heb je de meeste beenruimte?


Telegraaf di 06 nov 2012

Iedereen die wel eens gevlogen heeft, weet dat beenruimte in het vliegtuig het verschil kan maken tussen een comfortabele vlucht of een ware martelgang. Met name voor mensen die boven gemiddeld lang zijn is de ruimte tussen de zitting en de achterkant van de stoel voor je van groot belang.

De Britse krant de Daily Mail heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd........

Lees verder: www.telegraaf.nl/reiskrant/13155641/__Bij_welke_maatschappij_heb_je_de_meeste_beenruimte___.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

innka3

tja,de laatste jaren gevlogen met klm,emiraats,tam,privatair(lufthansa),edelweis(swiss)tap,airfrance.
maar klm is de minste geworden voor beenruimte (1.92)wil je daar een beetje goed zitten moet je
bijbetalen, :neeneenee: :neeneenee: :negatief: voor een nl bedrijf ,zelfs bij airfrance zit je beter.
en dan heb ik het niet over europa vluchtjes.daar van is emirates nog de beste. :thumb:

Herbie

Citaat van: Kano op dinsdag  6 november 2012, 12:53:38
Bij welke maatschappij heb je de meeste beenruimte?


Telegraaf di 06 nov 2012

Iedereen die wel eens gevlogen heeft, weet dat beenruimte in het vliegtuig het verschil kan maken tussen een comfortabele vlucht of een ware martelgang. Met name voor mensen die boven gemiddeld lang zijn is de ruimte tussen de zitting en de achterkant van de stoel voor je van groot belang.

De Britse krant de Daily Mail heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd........

Lees verder: www.telegraaf.nl/reiskrant/13155641/__Bij_welke_maatschappij_heb_je_de_meeste_beenruimte___.html

Zo ANA en Qatar hebben de meeste beenruimte. In bepaalde vliegtuigen. Ik heb nu met Qatar gevlogen, en de beenruimte was perfect. Kon gemakkelijk mijn benen onder de zetel voor mij steken en volledig strekken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

xav

Etihad Airways increases Coral Economy baggage allowance 06-11-2012


Etihad Airways, the national airline of the United Arab Emirates, today increased the complimentary baggage allowance for Coral Economy class guests to 30kg.*

Members of the Etihad Guest program will enjoy additional allowances. For example, an Etihad Guest Elite member traveling in Economy will now be able to check as much as 50 kilos of baggage on a complimentary basis.

Peter Baumgartner, Etihad Airways Chief Commercial Officer, said: "We are continuously looking at ways to improve our offering for guests. We believe our generous baggage allowances will prove very popular with our guests across all cabins, from Coral Economy to Pearl Business and Diamond First class, while our Etihad Guest members enjoy even more baggage rewards."

The new guidelines will also allow for complimentary carriage of some sporting equipment. In addition to the standard checked baggage allowance, a guest in any cabin will be able to check in up to 15kg of SCUBA equipment and golf bags weighing up to 15 kg on a complimentary basis.

In March 2012, Etihad Airways increased the baggage allowance for premium passengers to 40kg for Pearl Business class and 50kg for Diamond First class.

* Not including travel to/from the USA and Canada, where baggage policies are regulated on a per-piece basis

http://www.etihadairways.com/sites/Etihad/be/en/aboutetihad/mediacenter/newslisting/newsdetails/Pages/etihad-airways-increases-coral-economy-baggage-allowance-Nov12.aspx?fromNewsListing=true


Kano

CAAP looking for Flight Check Aircraft,
the final piece of the puzzle




November 11, 2012 Business Mirror
by Recto Mercene




THE Civil Aviation Authority of the Philippines (Caap) is offering P40 million for a one-year contract to a company, which can provide a flight-check aircraft to calibrate some 118 navigational aids (Navaids) throughout the archipelago.

A flight-check aircraft is specially designed to calibrate Navaids every six months to ensure they are beaming the correct signals for safe navigation.

Like any electronic equipment, Navaids are subject to the vagaries of weather and constant use–being on the air 24/7–and they get misaligned or deviate from their setting, according to Alger Ramo, a senior airport ramp controller.

The Caap hire or rent foreign flight-check aircraft to calibrate a few Navaids costing P3 million to P5 million when its flight-check airplane is under maintenance. It recently rented from a New Zealand company for a week.

Because of the high expense, the Caap bought its own flight check aircraft, a twin-engine Beechcraft "King Air." However, it has been out of commission for years after its two engines required overhauling, the Caap said.

The engines were eventually repaired in India at a cost of P43 million, but problems still exist before they could be made operational.

Improperly aligned signals by a Navaid could lead to an aircraft going astray from air routes, which could spell disaster if not corrected on time, Ramo said.

Airplanes could also fail to be properly alignment in the runway if the signals are incorrect.

Clark, Subic and the Mactan-Cebu International Airports maintain their own Navaids. They are also designated alternate airports.

Ramo, a former pilot, said modern airplanes have redundant devices, such as Global Positioning System, relying on satellite signals to show the airplane's location.

The efficient operation of all the Navaids is a requirement of the International Civil Aviation Organization, Ramo added.


Source: http://www.businessmirror.com.ph/index.php/news/economy/2514-caap-offers-p40m-a-year-for-flight-check-aircraft
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Luchthaven zet speurmuizen in


Telegraaf 16 nov 2012

Muizen inzetten om explosieven, drugs en andere illegale objecten uit reiskoffers op te sporen. Volgens het Israëlisch Bio Explorers is het dé methode om bagage op luchthavens te onderzoeken.


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21082930/__Luchthaven_zet_speurmuizen_in__.html

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

De perfecte passagier?


Telegraaf 16 nov 2012

Een spraakmakend onderzoek onder cabinepersoneel geeft een blik achter de schermen van de vliegwereld. Hoe het cabinepersoneel werkelijk denkt over vliegpassagiers is vanaf nu geen geheim meer...

Lees verder http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21083106/__De_perfecte_passagier___.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op vrijdag 16 november 2012, 13:54:35
De perfecte passagier?


Telegraaf 16 nov 2012

Een spraakmakend onderzoek onder cabinepersoneel geeft een blik achter de schermen van de vliegwereld. Hoe het cabinepersoneel werkelijk denkt over vliegpassagiers is vanaf nu geen geheim meer...

Lees verder http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21083106/__De_perfecte_passagier___.html


kan me perfect vinden in die enquete, ben zelf dertiger, reis alleen en man  :lachen:

om heel eerlijk te zijn... ze mogen hun job hebben, mijn lont is veel tekort om die job te doen... zou waarschijnlijk na 2 vluchten al op straat staan  :lachen:

innka3

  :confused2: die mutsen moeten niet zo zeuren,en gewoon zelf die bagagekleppen dicht doen en drinken en eten geven  :floet:

vvjoris

Met vingers knippen voor aandacht: 26% is onbeleefd, dat doe ik niet
Plek verlaten voordat 'riemen vast' lampje uit is: 13%: waar gaan die dan naartoe? Je kan er toch niet uit?
Teveel bagage in bagagevakken proppen: 11%: je kan er toch niet meer insteken dan erin kan?
Klagen dat er niet genoeg ruimte is voor bagage: 10%: daarvoor moet je bij Boeing of Airbus aijn
Praten door veiligheidsinstructievideo: 9%: lees toch een of ander tijdschrift ondertussen
Vragen om extra deken/kussen: 8%: ze mogen het mijne hebben, ik gebruik dat nooit
Afval in stoel ervoor stoppen: 7% : er is wel geen andere plaats, hebben ze liever dat je het in de gang gooit?
Vragen om ander eten: 6%: eten wat de pot schaft
Klagen over temperatuur: 6%: te koud: pull aan, twe warm: pull uit
Vragen om een speciaal merk drank: 4%: voor mij een Duvel, in een Duvelglas wel é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.