Digos-Tagbilaran-Dumaguete-Bacolod.

Gestart door Digos, vrijdag 23 april 2010, 00:44:18

Vorige topic - Volgende topic

Jongske

#10
Citaat van: callebaut op zaterdag 24 april 2010, 06:26:42

CitaatVraagje waarom 200 cc +? het belangrijkste is de handelbaarheid en het remvermogen

Jongske  :smiley-philippines: :vl:


@ Jongske ... juist daarom het vernieuwde model  prima brakes en handelbaarheid ....
Waarom 200c+ , wil hem niet alleen als stadsmotor gebruiken ; is ook de bedoeling een beetje rond te toeren en wie weet kom ik je nog wel eens opzoeken .....  :biggrinn:

Ik heb in november ll een nieuwe Yamaha YBR125 gekocht (is reeds de 4de motor)het is de eerste waar ik zeer tevreden mee ben, ok een beetje meer vermogen zou geen kwaad kunnen,wij hebben er de vegetable high way mee gereden en zeer genoten.
Zitconfort,vering en remmen doen het prima
Ik was eerst van plan een Honda XR 200 te kopen, doch deze doet het mijn mening niet zo goed op asfalt,en is volgens het vrouwtje te hoog.
Wat het opzoeken betreft van harte welkom,het zal helaas niet voor direkt zijn wij vertrekken nl op maandag ek terug naar belgie voor medische behandeling,ik hoop dat ik zo snel mogelijk kan terugkomen.

Jongske  :smiley-philippines: :vl:

Mawibata

Citaat van: Digos op zaterdag 24 april 2010, 07:20:45

Bij een aankloop van een niewe motorbike heb je gewoonlijk niet direct je nummerplaat.....

Levert dit geen problemen op als je met de ferry's oversteekt.......je moet daar namelijk de hele papierwinkel laten zien met de nodige copie's




Dat klopt Digos, daarom hebben we de onze thuis gelaten voor deze trip, en een "native" gehuurd.

Doordat m'n schoonbroer connecties had, kostte de motor van een vriend van hem, ons maar â,± 700.00  per dag.

PS : In Dumaguete huurden we voor â,±  700.00 een bike  voor 5 dagen. (zonder connecties)   :lachen:     :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Dat zou ik dan spijtig vinden....je koopt je een nieuwe motorbike en moet je die thuis laten staan en dan moet je er nog eentje huren.

We overwegen het nog, maar de optie staat open voor ofwel een nieuwe of een goede tweedehands.

Ik prefereer wel voor een nieuwe maar met een tweedehands heb je misschien eentje met nummerplaat, en aan de andere kant gezien, staat het ding ook 11 maanden stil.


Eentje huren is eigenlijk nog de gemakkelijkste optie.

Ha.....Mawibata bij vrienden hadden we de bike gratis....buiten de full tank, bij de familie kwamen we in de richting van jouw prijs en moesten we ook nog de smoketest en registratie betalen, en gaven ze ook nog een hint dat de achterband niet zo goed meer was.

Wat ik kan verstaan is....dat als je een nieuwe motorbike koopt, het niet aangeraden is om aan island hopping te doen.

LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut



Wat ik kan verstaan is....dat als je een nieuwe motorbike koopt, het niet aangeraden is om aan island hopping te doen.




@ Digos ....wat bedoel je daar nu mee ? :weetikniet:  Eens je uw nummerplaat hebt ..gewoon van alles een kopie nemen , fare betalen op de boot net zoals je met de auto de boot zou nemen en klaar is kees , of zie ik dat nu weer verkeerd .?



ruff rider

 :hoedjeaf:

Februari heb ik een nieuwe motorfiets gekocht en tot op heden is de nummerplaat nog steeds niet inorde. Om locaal rond te bollen is er weinig probleem maar kan me voorstellen dat dit wel problemen geeft als je op een ander eiland door LTO gecontroleerd wordt.

greetz
Ruff Rider

Mawibata

Citaat van: callebaut op maandag 26 april 2010, 02:50:19


Wat ik kan verstaan is....dat als je een nieuwe motorbike koopt, het niet aangeraden is om aan island hopping te doen.



Een  :nederlandsevlag: (Rick Deck) die op de  :smiley-philippines: woont en werkt, had een nieuwe wagen, en reed rond zonder nummerplaat.

Voor z'n duiktrips nam hij de ferry. Hij vertelde me dat de dealer bij LTO een tijdelijk papier kan aanvragen, om alzo in orde te zijn.

Dit moet volgens hem ook kunnen voor een motor.

Maar dan moet je wel ff van te voren aanvragen.



PS : een jonge tweedehands betaal je (bijna) zoveel als een nieuwe. Als ik de prijzen zag moest ik niet lang nadenken, en kocht een nieuwe.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Citaat van: Jongske op zaterdag 24 april 2010, 13:26:03
Ik heb in november ll een nieuwe Yamaha YBR125 gekocht (is reeds de 4de motor)het is de eerste waar ik zeer tevreden mee ben, ok een beetje meer vermogen zou geen kwaad kunnen,wij hebben er de vegetable high way mee gereden en zeer genoten.
Zitconfort,vering en remmen doen het prima
Ik was eerst van plan een Honda XR 200 te kopen, doch deze doet het mijn mening niet zo goed op asfalt,en is volgens het vrouwtje te hoog.
Jongske  :smiley-philippines: :vl:

Toen ik zo juist ff op google ging kijken naar de Honda XR 200, keek men asawa mee over men schouder en zei direct al "te hoog.....no way"  :lachen:



Naar de prijs van deze Honda ben ik dan maar wijselijk niet meer gaan zoeken.


Wat betreft die Yamaha YBR 125 G ben ik toch wel wat verder gaan zoeken, en moet zeggen die bevalt me ook wel (en ook de asawa zei direct "thats the one")



Lijkt me toch wel iets robuster om verre trips mee te maken, alhoewel ik zo wel een beetje men bedenkingen heb met de maar 125cc van de motor.
Wat betreft de prijs, vond ik zo tussen de 70500 en 70800 peso voor dit model.


Onze eerste keuze was feitelijk de Honda XRM waar ook een 125cc motor onderhangt.



Prijs:58900 peso.


Bedankt voor jullie reactie's al. Ik weet dat ze op de Phils van iets kleins wat betreft papieren een olifant kunnen maken en daarmee men vraag naar jullie ervaringen toe en zeker wat betreft ferry.

We hadden al gedacht aan de optie van één ferry te nemen naar Negros (kunnen we maar 2 keer shit hebben) maar dan moeten we via Dapitan/Dipolog, maar de route Digos/Dapitan zint me niet.

Ha....we zoeken nog wat verder wat er mogelijk is.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut

Zoals beloofd volgt nu mijn relaas aangaande  aanvraag Phills rijbewijs .
Mijn origineel rijbewijs afgegeven hier op hier Ere Consulaat te Cebu City . Is doorgestuurd geweest naar de Belgishe Ambasade te Manila , vertaald naar het Engels en voorzien van de nodige wettige stempels .
Werd gecontacteerd door het Ere Consulaat dat het terug toegekomen was en dat ik het kon afhalen mits betaling van de nodige fee ... 1360 Php.
Vanmorgen om 10 am naar LTO gegaan te Cebu City ...
Als je daar niemand kent is het bijna hopeloos om er aan te beginnen .
Gelukkig kende mijn vriendin iemand die daar werkt in het LTO . Sms gestuurd en hij stond ons op te wachten , bekeek even de papieren en zei dat het wel zal lukken .Hij zei wel dat ik een non professional kon krijgen en niet zoals mijn huidig beroepsrijbewijs t/m klass D
Ik ben toch niet zinnens om taxi , vrachtwagen of met een bus te gaan rijden in de Phills dus was klasse 2 goed genoeg ( moto- auto )
Eerst pipi doen voor de drugtest ... vingerafdrukken van beide handen nemen . ( 300 php )
Bloeddruk meten , wegen , meten van gestalte . 
Ogentest , en nog een kort bezoekje met de dienstdoende arts . ( 100 php )
Terug aangemeld naar het LTO kantoor ...papieren weer een voor een bekeken en werden doorgestuurd naar een ander kantoortje
Foto's nemen , handtekening zetten en wachten ....
Werden teruggeroepen om ons opnieuw aan te melden bij LTO
Fee betalen  1500 php .
En na een uurtje wachten werd mijn phills rijbewijs overhandigd ... :applaus:
Toen wees de klok 02.40 pm ..


Rich

Goh, dat is ook weer voor mekaar  :jajaja:

En nu rijden maar Ron :thumb: 
Rich de Nederbelg.

Mawibata

#19

Het is zeer interessant om dat   :smiley-philippines:  rijbewijs te hebben.

Het wordt ook veel gebruikt al ID, en ik heb horen zeggen dat ze bij een controle minder streng zouden zijn, als je als foreigner een   :smiley-philippines:  rijbewijs voorlegt.


Ook handig dat het een bankkaart formaat is  :thumb:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.